Şimdi Ara

arabadan gelen yanık kokusu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
21
Cevap
0
Favori
10.105
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • merhaba arkadaşlar..yaklaşık 2 hafta önce arabam çalışmadı ve tamirci çağırdım akü şarj dinamosu arızası tespiti yaptı ve şarj dinamosunu değiştirdi...ama değişimden sonra arabada sabah çalıştırıp iş yerime gidiyorum 1 km anca. iş yerime vardığımda arabayı park ediyorum ve arabadan indiğimde yanık kokusu geliyor..koku şarj dinamosunun olduğu yerden geliyor..ama bu sadece sabah çalıştırıp kısa mesafe geldiğim zaman oluyor..motor sıcakken bir sorun yok..tamirciye götürdüğümde şarj dinamosu yeni olduğu için belli bir müddet koku yapar dedi..böyle bir şey var mı?



  • Tamirciniz haklı, normal o koku.

    Arabadan inince o kokudan çok rahatsız oluyorsanız, kaputun içine müsait bir yere wc'lere konan Eter benzeri yuvarlak şeylerden koyun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Combalac

    Tamirciniz haklı, normal o koku.

    Arabadan inince o kokudan çok rahatsız oluyorsanız, kaputun içine müsait bir yere wc'lere konan Eter benzeri yuvarlak şeylerden koyun.

    teşekkürler...peki bu koku ne kadar devam eder...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: suhann

    quote:

    Orijinalden alıntı: Combalac

    Tamirciniz haklı, normal o koku.

    Arabadan inince o kokudan çok rahatsız oluyorsanız, kaputun içine müsait bir yere wc'lere konan Eter benzeri yuvarlak şeylerden koyun.

    teşekkürler...peki bu koku ne kadar devam eder...

    Minimum 1513km devam eder.

    Ben de şahit oldum ama o kadar kafaya takılacak bir koku değildi. Dediğim gibi belli bir kilometre sonra da geçmişti. Belki yeni parça uzun süre beklediyse içine ve çevresine birikenler kokuyu artırıyordur.
  • Combalac kullanıcısına yanıt
    peki sıfır alınan araçtan neden öyle koku gelmiyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk343458

    peki sıfır alınan araçtan neden öyle koku gelmiyor

    gerçekten doğru ...belki onda bütün parçalar sıfır olduğu içindir..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk343458

    peki sıfır alınan araçtan neden öyle koku gelmiyor

    Üretimde, depolama ve taşımda parçalar üzerinde biriken tortuların yanmasından dolayı sıfır araçtan da gelir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Combalac -- 25 Eylül 2014; 9:27:33 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Combalac

    quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk343458

    peki sıfır alınan araçtan neden öyle koku gelmiyor

    Üretimde, depolama ve taşımda parçalar üzerinde biriken tortuların yanmasından dolayı sıfır araçtan da gelir.

    Alıntıları Göster
    başka bu konu hakkında bilgisi olan varsa lütfen yardım etsin..
  • Frenler sıkıyor olabilir yol yaptıktan sonra jantları elleyin aşırı sıcaksa servise, yada sizin tesisat inceden yanıyor olabilir yada şarj dinamosunun bağlantısını ters bağladıysa o da aşırı ısınır.

    Hicbiri değilse egzos manifoltu catlamistir . Sizin duyduğunuz koku soğuk motorun çiğ egsoz kokusudur uzun yol yapip motor iyice isninca manifolttaki catlak kapanir koku gelmez



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi doenitz -- 25 Eylül 2014; 23:58:50 >
  • Şarj dinamosu sonrası sarj v kayışının gerginliğini tekrar kontrol ettirin aşırı gergin veya gevşek ise bu kokunun nedeni ondan olabilir.
  • Bir gün boğaz köprüsü o lanet trafikte banada bi yanık kokusu geldi merk ettiğimde turbo vanasında sıkıntı çıktığını öğrendim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RUSSHEL

    Bir gün boğaz köprüsü o lanet trafikte banada bi yanık kokusu geldi merk ettiğimde turbo vanasında sıkıntı çıktığını öğrendim
    Yorumların hepsi birbirinden saçma.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Yorumların hepsi birbirinden saçma.

    Doğrusunu siz yazın o halde.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 0z0z

    quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Yorumların hepsi birbirinden saçma.

    Doğrusunu siz yazın o halde.

    Alıntıları Göster
    Şarj dinamosu değiştirilirken kasnağı çeviren kayışı haddinden fazla gerilirse, kayış sürekli uzama eğiliminde, yani esneme hareketi yaparak dönecektir. Bu da kayışın daha fazla direnç ile dönmesine, dolayısı ile daha fazla ısınmasına ve balata kokusuna benzer bir koku yaymasına sebep olacaktır.
    Kayış gerginliği kontrol edilmelidir.
    Edit: OzOz sizinki değilmiş. Gözümden kaçmış. Ancak toz birikmesi v.b saçma şeyler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi goodorevil -- 26 Eylül 2014; 0:34:21 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Şarj dinamosu değiştirilirken kasnağı çeviren kayışı haddinden fazla gerilirse, kayış sürekli uzama eğiliminde, yani esneme hareketi yaparak dönecektir. Bu da kayışın daha fazla direnç ile dönmesine, dolayısı ile daha fazla ısınmasına ve balata kokusuna benzer bir koku yaymasına sebep olacaktır.
    Kayış gerginliği kontrol edilmelidir.
    Edit: OzOz sizinki değilmiş. Gözümden kaçmış. Ancak toz birikmesi v.b saçma şeyler.

    Benim yorumumu okudunuz mu? Aynı şeyi yazmışsınız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 0z0z


    quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Şarj dinamosu değiştirilirken kasnağı çeviren kayışı haddinden fazla gerilirse, kayış sürekli uzama eğiliminde, yani esneme hareketi yaparak dönecektir. Bu da kayışın daha fazla direnç ile dönmesine, dolayısı ile daha fazla ısınmasına ve balata kokusuna benzer bir koku yaymasına sebep olacaktır.
    Kayış gerginliği kontrol edilmelidir.
    Edit: OzOz sizinki değilmiş. Gözümden kaçmış. Ancak toz birikmesi v.b saçma şeyler.

    Benim yorumumu okudunuz mu? Aynı şeyi yazmışsınız.

    Haklısınız, sizin yoruma inmeden önce mesaj yazmıştım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: doenitz

    Frenler sıkıyor olabilir yol yaptıktan sonra jantları elleyin aşırı sıcaksa servise, yada sizin tesisat inceden yanıyor olabilir yada şarj dinamosunun bağlantısını ters bağladıysa o da aşırı ısınır.

    Hicbiri değilse egzos manifoltu catlamistir . Sizin duyduğunuz koku soğuk motorun çiğ egsoz kokusudur uzun yol yapip motor iyice isninca manifolttaki catlak kapanir koku gelmez

    yorumlar için teşekkürler...bazı arkadaşlar kayış gergin filan demiş ..gergin olsa şarj değerleri normal olmaz gibime geliyor..bu sadece fikrim tabi..bir de bu yanık kokusu sadece kısa mesafede geliyor...mesela ben ilçedeyim denizliye ustama götürdüğümde 45 km mesafede..ustanın yanına vardığımda hiç bir koku gelmiyor..dolayısıyle arızayıda gösteremiyorum...
    tahminim doenitz arkadaşımızın dediği olabilir gibime gelliyor..eksoz olabilir dediğiniz gibi önce koku yapıp sonra orası sıcaklıkla kapanıyor ise dediğiniz mantıklı...

    uzun mesafede de aynı koku olsa kayıştan dicem yada bir kablo yanıyoır dicem..
    galiba benim duyduğum koku doenitz arkadaşın dediği gibi çiğ eksoz kokusu...onada baktırayım ...gerçi eksozun son ek kısmı arkadaki yeni değişiti..manifoltta çatlak olsa değiştirirken bakmazlarmı tüm ekson aksamını




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 0z0z

    Şarj dinamosu sonrası sarj v kayışının gerginliğini tekrar kontrol ettirin aşırı gergin veya gevşek ise bu kokunun nedeni ondan olabilir.

    cevabınız için teşekkür ederim...bu v kayışı sıkı veya gevşek olsa şarj değerleri normal göstermez tahminim ...tahminim sıkıysa çok şarj eder gevşek ise az şarj eder diye düşünüyorum bilmem doğrumu düşünüyorum...
  • suhann kullanıcısına yanıt
    Egzostcu manifolta bakmaz, kullanıcı sesten ve/veya kokudan fark eder yada usta belki egzost isini görebilirse fark eder



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi doenitz -- 26 Eylül 2014; 13:10:54 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: doenitz

    Egzostcu manifolta bakmaz, kullanıcı sesten ve/veya kokudan fark eder yada usta belki egzost isini görebilirse fark eder

    saolsın teşekkürler....yarın bi ustaya götüreceğim ..tekrar...
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.