Şimdi Ara

Arabadan Motora...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
6
Cevap
0
Favori
696
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Selam arkadaşlar, çoğu online ortamda olduğu gibi bu bölümün de çaylak konularından sıkıldığını düşünerek önce bir özürle başlamak istiyorum.

    Sadede gelecek olursak, İstanbul Avrupa Yakası'nda oturuyorum, üniversite öğrencisiyim ve günde 45km toplam yolum var.
    5 yıldır araba kullanıyorum ve son 3 yıldır kendime ait aracım mevcut fakat artık ekonomik bakımdan tamamen dardayım, arabanın giderlerini karşılayamaz haldeyim.
    İstanbul'da araba kullanmanın da artık hamallık olduğu düşüncesini iyice benimsediğimden aracımı satmaya karar verdim ve motosiklete geçiş düşünüyorum.
    Elbette yeni bir düşünce değil, 1 aydan fazladır araştırıyorum.
    Şu an değerli tavsiyelerinize ihtiyacım var, birçok konuda. Hem bu kararla ilgili, hem de motor seçimi için.
    Motor konusunda tecrübesi olan birçok kişiye sordum, farklı cevaplar aldım. Kimisi başlayana scooter diyor, kimisi 125cc ideal diyor, kimisi de 125'lik motor 3-4 ay sonra satılır başlamak için en iyisi 250cc'dir diyor.
    Ben de görünüş ve performans açısından Scooter'lara oldukça soğuk bakıyorum, benim de kafamda 250cc'lik makinalar mevcut.
    Daha önce motor tecrübem yok fakat gerekli eğitimleri elbette alacağım.
    Honda CBR250, CBR125, Kawasaki 250 arasında gidip geliyorum.
    Tavsiyeleriniz ne yönde olur? İkinci el mi, sıfır mı ?


    Şimdiden çok teşekkürler.







  • Merhaba,

    Tamamen aynı durumdayız. Benimde bir arabam vardı ve masraflarından bıkmıştım. arabayı sattım CBR 250 aldım. Aslında 125lik niyetim vardı fakat kuzenimde motorcu, alma sıkılırsın dedi. Ona uydum 250lik aldım, eğitimlerini tamamladım ve 2000 km dir trafik içerisinde kullanmaktayım.

    Şahsi fikrimi sorarsan 0 motora girme. plakası ruhsatı vs o kadar çok işi varki ve nereden bakarsan fiyat birkaç bin lira artıyor. Nette temiz, km düşük olan 2.eller var onlara bakabilirsin. 250 bence başlangıç için ideal. Masraf zaten az, düzgün kullanımda yakıt ideal, tip olarak tatmin edici.
  • Merhaba,

    Aynı düşüncedeyim aynı şeyleri bende yaşıyorum. Üniversite yıllarında bolca motor tecrübe miktarına sahibim.

    Ancak gelelim sadede, aracın bir külfet olduğunu düşüyor ve İstanbul trafiği için düşünüyorsanız. Kıvrak, çevik ve orta düzey bir motor almayı düşünmelisiniz.

    Motordan beklentilerinizi bir listeye dökmelisiniz, yalnızca işe gitmek, hafta sonlarında gezmek, küçük seyehatler yapmak istiyorum diyorsanız 125-150 CC arası bir motor size yeterli olacaktır. (yakıt tüketimi max 3LT) olmalı.

    Çünkü 4-5 seviyesine çıkıldığı an yalnızca motor zamandan tasaruf olacak anlamına geliyor. Oda kar/kış çilesi çekmek için değimeyecektir. Çünkü günümüz araçları 5-6 sevilerinde 100 KM'yi çıkartıyorlar.

    Pulsar 200 Ns en üst seviyeniz, 125 CC en alt seviyeniz olmalıdır. 100-110 KM hız İstanbul için yeterli, şehirler arasında en fazla size 1 saat kaybettirir. Bajaj Boxer 150, Cbr 125, CBF 150 çin segmentine geçtiğimizde Mondial 125 Drift, 150 Z-One, Kube Superlight 200(3.3lt) gibi seçeneklere gidebilirsiniz.

    Bahsettiğiniz motorlar aracınızla aynı yakıt sarfiyatı harcayıp, kapalı bir otoparkınız yoksa içiniz rahat zor uyutacaktır. Honda, Kawa gibi motorların yedek parçaları bir hayli tuzlu bunları da göz önüne alıp, birde ısınamama gibi durum söz konusu olmasında sizin için içinden çıkılmaz çileye dönüşür.

    Karar size ait, iyi forumlar.




  • Basta scooterlardan nefret ediyordum bende, sonuc olarak scooter(pcx) aldim, 6 aydir toplamda 6.000 km yaptim iyiki almisim diyorum vitesle ugrasmiyorum oturus pozizyonu rahat, bagaji yeterli gerektiginde on boslugada yuk koyabiliyorum, parcasi ucuz, yakit 100 km de 2.3lt, ikinci eli cok iyi.

    90km/h de gayet stabil titresimsiz gidebiliyorsunuz, ihtiyac halinde 110 a da cikabiliyor, ben genelde sol seriti kullanirim sikinti yasatmadi.
    Istanbul ici cok rahat ve kullanisli ve ekonomik bir alet.

    Toplam 45km lik yolda 125cc fazlasiyla isinizi gorecektir, trafikten 80kmh yi gecemessiniz zaten

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tüm cevap veren arkadaşlara teşekkür ederim, @Noix~ 'in de bahsettiği üzere bir amaç/beklenti listesi yapmam gerekiyor sanırım.

    -Sabah-akşam rutin 50km toplam git-gel yolum olacak, bunun haricinde ekstra birkaç km de günlük gezme eklemeden olmaz.
    - Uzun rotalar düşünmüyorum fakat şehirlerarası benim için önemli bir faktör.
    - Yük sıkıntım yok, sinema tv prodüksiyon işindeyim, yalnızca taşıdığım bir kamera var, diğer ekipmanlarımız araçlarla getiriliyor.
    - Motosikleti kapatabilecek hem evimde hem de dükkanımda imkanım var.
    - Hem görünüş hem de fonksiyon açısından scooter düşünmüyorum, ayrıca CBF tipi motorlar da gerçekten hiç hoşuma gitmiyor.
    - Umarım sahiplerini incitmem fakat CBR125 neredeyse 16-17 yaşındaki bütün liselilerde mevcut, yüzde 90'ı ehliyetsiz, kasksız vs. ben 24 yaşındayım.
    - Kendi aracımı satacağımdan dolayı 250'liklere ayırabileceğim bütçem mevcut.


    250cc'lik motorlara karşı ciddi alıcıyım şu an. Elbette bir motor edinirsem eğer motora binmeden önce muhakkak Gis akademi, honda akademi, yamaha akademi gibi yerlerde gereken eğitimi almayı kendime şart koştum, can değerli =)

    Kawasaki ninja 250sl modelinin hem kağıt üzerinde CBR'dan daha iyi olması hem de anahtar teslim fiyatının yaklaşık 1500TL ucuz olması nedeniyle kendisine çok yakınım fakat servis ağı ve parça fiyatları yüzünden Honda'yı da diğer elimde tutmaktayım.
    Yukarıda belirttiklerimi konu içeriğine önceden yazmış olmam gerekirdi, kusura bakmayın. Zahmet edip yanıtlayan tüm dostlara teşekkürlerimi sunarım.

    düzenleme: Bugün Halkalı Basın Express Yolundaki Honda bayiine gittim, motorları iyice görmek adına. Hedefim bir 250'liğin selesine oturup boy-kilo-oturuş kontrolü yapmaktı fakat motorlara oturmanın yasak olduğunu belirten uyarıları görünce çıkıklık yapmak istemedim. Sağolsun showroom'dan alışveriş yapmaya gelen bir arkadaş kendi motorunu denemelik verdi küçük bir park alanı var orada birkaç tur attım, hoşuma gitti, haftaya da Fatih'teki Kawasaki bayisine gideceğim ,orda da oturtmazlarsa birinden rica ederim artık :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Crossroads -- 22 Mayıs 2015; 23:50:49 >




  • aklımdaki her şeyi noix yazmış zaten. üst sınır pulsar olmalı. hatta o bile fazla bana kalırsa. eğitim dediğiniz şeyler elbette çok faydalı ama 'o kadar da değil'. zira günlük hayatta sıklıkla karşılaştığımız panik frenin, önümüze kıran kamyonun, şeritte seni hiç umursamadan üstüne süren arabanın, yola fırlayan yayanın, ıslak zeminde bağımsızlığını ilan eden arka tekerin, kırmızı ışıkta geçen hayvanın, en sol şeritten en sağa zıplayan hayvanın (bu gün yaşadım), alkollünün, mesaj yazanın, makas atanın vesaire vesaire gibi tonlarca unsurun eğitimde yeri yok. bunları yaşayarak tecrübe edeceksiniz. 125-150cc ile 250'nin tepkileri, hızlanması ve doğal olarak yavaşlaması kesinlikle bir değil. 100cc motorlar kendini zor taşır. 125-150'ler iş görür şehiriçi. 250 tam motosiklettir. uzun yola da gelir, kullanmasını bilene şehiriçi de olur. ama o ilk tecrübeyi daha küçük cc ile edinmenizi tavsiye ederim. ben 100cc cub ile başladım, 125'de kullandım 250'de. 250cc (honda twister) korkutucu aletler. bi defa makinenin kendisinde inanılmaz bi hız isteği var. hızlandığını fark etmiyosun bile. haliyle fren mesafesi uzuyor, tepki süresi kısalıyor, tepki verene kadar iş işten geçmiş olabiliyor. hız fazla olduğu için virajlara girmek falan da sıkıntı. hülasa, benim tavsiyem 125-150cc commuter ile başlamanız yönünde. 2. el alarak. bajaj ve hero gibi alternatifler girdi piyasaya. araştırın derim. bende cbf bloğunu kopyalayan bi çinli var (lifan emisol). şehiriçi tıpır tıpır sıfır titreşimle her türlü işimi görüyor. asılırsan 100km hıza çıkıyor. asılmazsan yayla gibi rahat rahat gidiyor. böylesi çok daha rahat ve güvenli. düşünün derim.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.