Şimdi Ara

Arabalar 1000w'lık subwooferu Nasıl çalıştırabiliyor ki ? :):):)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
0
Favori
1.526
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Selam ya arkadaşlar evet araçlara ses sistemleri ve amfiler takıyoruz fakat nasıl oluyordu iki tane 1000 w lık subwooferu ve ek kolonları kaldıra biliyorkii kendi farlarını zor aydınlatıyor o kadar elektiriği motor nasıl üretiyor biri açıklaya bilir mi?



  • güzel soru +1
  • O farların kesme yapmaması ve yüksek seste eşit güç dağıtılması için kapasitör kullanılıyor ve bu olay çözülüyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yakup konak

    Selam ya arkadaşlar evet araçlara ses sistemleri ve amfiler takıyoruz fakat nasıl oluyordu iki tane 1000 w lık subwooferu ve ek kolonları kaldıra biliyorkii kendi farlarını zor aydınlatıyor o kadar elektiriği motor nasıl üretiyor biri açıklaya bilir mi?

    araclarda 1000 wat sistem oldugu kanısına nerden vardınız. ayrıca tesısatlı araclarda hareket halındeyken muzık dınlerler bunu (neden dıye) sorsaydınız daha aydınlatıcı bı cevap alırdınız. sorunuzda konu ıcınde cozulmus olurdu. iyi akşamlar..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi akyurt -- 11 Kasım 2012; 20:16:53 >
  • Arabalarda harekete bağlı olarak elektrik enerjisi kazandıran bir sistem var.Yani motor benzinle beslenirken bir yandan hem aküyü şarj edip bir yandanda sürekli elektrik sağlayabiliyor.Bu yüzden aküler bitmiyor(Sadece yıprandıklarında bitmiş oluyorlar.)
  • olay sub yada mid/tiz takımlarla değil amfi ile ilgilidir.yani direk teyp çıkışına sub yada hoparlör bağladığında farlarda kesme olmaz sadece teybin ekranında kesme yapar(yani sadece örnek vermek açısından yazdım.amfi olmadan direk ana üniteye bağlanan subdan bi verim alınmaz)genelde tek amfi için kapasitöre ihtiyac duyulmaz ama daha yüksek sayıdaki amfiler için kapasitör ve iyi bir akü tercih edilmelidir.yani farlardaki kesmenin nedeni amfidir.

    akü araç çalıştığı sürece sürekli şarj etmeye devam eder.araç çalışmadığında ise cepten yer.onun için aracınızda amfi fln varsa araç çalışmadığı durumlarda teybin açılması önerilmez.yoksa birilerinden yardım isteyip aracı itip çalıştırmak zorunda kalabilirsiniz.yeni araçlarda genelde eco-mod muhabbeti var.kontak kapalı iken teyp 30 dkdan sonra kapanır.aküyü bitirmemek adına.

    ayrıca aküyü frenden şarj eden yeni model araçlar mevcut.vw'nin bluemotion teknolojisi gibi mesela.




  • Dostlar ben farların kısılması ile ilgili örneğim yani misal bazı araçlar gözüyoruz farlarını bile zor yakıyor misal piyasada şahin var doğan var yani nasıl desem araç kendi elektirik tesisatını bile zar zor kaldırıyor farlar tabi sönmüyor ama hani gücü farları yakacak kadar dimi :) ben geçen de gördüm adam arkasına 1000 lık subuwer. katmış tabi üstünde 1000w yazıyordu hani isterse 40w olsun ya bu araç bunu nasıl kaldırıyor bu nasıl bi enerjidir ve sanki prize takmış gibide ses veriyordu ciğerlerim titriyordu içine. o amfi o 12 w lık elektiriği nasıl oluyordu 50 - 100 vs Yapıp o canavarlara verebiliyor ki ben bunu anlamadım tabi farların sönmesinin könu ile alakası yok ben aractaki elektiriğin farlarına bile zor yettiğini söylemek için belirttim :)
  • Akü.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bagajda 4 tane 90 lık akü oldunmu nasıl çalışmasın ? :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yakup konak

    Dostlar ben farların kısılması ile ilgili örneğim yani misal bazı araçlar gözüyoruz farlarını bile zor yakıyor misal piyasada şahin var doğan var yani nasıl desem araç kendi elektirik tesisatını bile zar zor kaldırıyor farlar tabi sönmüyor ama hani gücü farları yakacak kadar dimi :) ben geçen de gördüm adam arkasına 1000 lık subuwer. katmış tabi üstünde 1000w yazıyordu hani isterse 40w olsun ya bu araç bunu nasıl kaldırıyor bu nasıl bi enerjidir ve sanki prize takmış gibide ses veriyordu ciğerlerim titriyordu içine. o amfi o 12 w lık elektiriği nasıl oluyordu 50 - 100 vs Yapıp o canavarlara verebiliyor ki ben bunu anlamadım tabi farların sönmesinin könu ile alakası yok ben aractaki elektiriğin farlarına bile zor yettiğini söylemek için belirttim :)

    En başta volt ile watt arasındaki farkı bilmek gerekio sanırım.araçlar 12 watt değil 12 volt ile çalışır..volt potansiyel farktır watt standard güç birimidir.yani 12 voltla çalışan bi amfiden 100w yada daha fazla güç elde edilir.

    elektrik bilgim yok ama senin sorun şuna benzer ev elektriği 220volt ama bi saç kurutma makinesi alıosun 2000watt nasıl çalıştırıo demek gibi.amfinin türkçesi yükselticidir.gelen sinyali watt formatında yükseltip hoparlöre sunan cihazdır.olayın voltla alakası yoktur.amfi standard 12v alır.ama watt olarak hoparlöre verir.

    bunun aracın doğan sahin olması ile alakası yok.düşük amperli ve bakımsız bir aküye 2 ve üzeri amfi bağladığında araba ne olursa olsun farlar aynı tepkiyi verir.hatta amfiyi komple keser.yani bunda şaşılacak birşey yok....Artık yeni araçların üzerinde en az amfi kadar elektriğe ihtiyac duyan sistemler mevcut.ve bunlara hergün yenileri eklenio.klimalar,koltuklar,sunrooflar ve bütün güvenlik sistemleri gibi...Ve bu elektrikte iyi bir akü,iyi bir elektrik tesisatı ve alternatör sayesinde olur.

    umarım yardımcı olabildim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sanctuary33

    quote:

    Orijinalden alıntı: yakup konak

    Dostlar ben farların kısılması ile ilgili örneğim yani misal bazı araçlar gözüyoruz farlarını bile zor yakıyor misal piyasada şahin var doğan var yani nasıl desem araç kendi elektirik tesisatını bile zar zor kaldırıyor farlar tabi sönmüyor ama hani gücü farları yakacak kadar dimi :) ben geçen de gördüm adam arkasına 1000 lık subuwer. katmış tabi üstünde 1000w yazıyordu hani isterse 40w olsun ya bu araç bunu nasıl kaldırıyor bu nasıl bi enerjidir ve sanki prize takmış gibide ses veriyordu ciğerlerim titriyordu içine. o amfi o 12 w lık elektiriği nasıl oluyordu 50 - 100 vs Yapıp o canavarlara verebiliyor ki ben bunu anlamadım tabi farların sönmesinin könu ile alakası yok ben aractaki elektiriğin farlarına bile zor yettiğini söylemek için belirttim :)

    En başta volt ile watt arasındaki farkı bilmek gerekio sanırım.araçlar 12 watt değil 12 volt ile çalışır..volt potansiyel farktır watt standard güç birimidir.yani 12 voltla çalışan bi amfiden 100w yada daha fazla güç elde edilir.

    elektrik bilgim yok ama senin sorun şuna benzer ev elektriği 220volt ama bi saç kurutma makinesi alıosun 2000watt nasıl çalıştırıo demek gibi.amfinin türkçesi yükselticidir.gelen sinyali watt formatında yükseltip hoparlöre sunan cihazdır.olayın voltla alakası yoktur.amfi standard 12v alır.ama watt olarak hoparlöre verir.

    bunun aracın doğan sahin olması ile alakası yok.düşük amperli ve bakımsız bir aküye 2 ve üzeri amfi bağladığında araba ne olursa olsun farlar aynı tepkiyi verir.hatta amfiyi komple keser.yani bunda şaşılacak birşey yok....Artık yeni araçların üzerinde en az amfi kadar elektriğe ihtiyac duyan sistemler mevcut.ve bunlara hergün yenileri eklenio.klimalar,koltuklar,sunrooflar ve bütün güvenlik sistemleri gibi...Ve bu elektrikte iyi bir akü,iyi bir elektrik tesisatı ve alternatör sayesinde olur.

    umarım yardımcı olabildim.



    kardeşim çok teşekkür ediyorum şimdi anladımm demekki wat ile vot aynı şeyler değil... Tekrardan teşekkür ederim.




  • Ben galiba senin soruna yakın bir cevap yazabileceğimi düşünerekten yazıyorum;

    Evet aküde 12v 60amper var. Şuanda 12v ile çalışan TDA1562 70w veriyor. TDA7377 2x30w veriyor.
    peki ama bu 600w 700w nasıl oluyor. Yada 12v 600w TDA entegresi desem kimse inanmaz. (ama HA ile başlayan 12v beslemeli 4x100w datasheet gördüm, IC piyasada yok).

    Oto anfisine 12v gelir ve anfinin içerisinde 2x25v/35v/45v... olarak çıkar, bunu yapan güç devresi vardır mesela;
    http://www.google.com.tr/imgres?q=12v+2x35v&start=313&hl=tr&safe=off&sa=X&biw=1024&bih=705&tbm=isch&prmd=imvnsfd&tbnid=byGrHHdD5O5WkM:&imgrefurl=http://sound.westhost.com/project89.htm&docid=p1uiEwiyCEMEuM&imgurl=http://sound.westhost.com/p89-f1.gif&w=746&h=595&ei=He-gUKH8J8bKswbsnIC4DA&zoom=1&iact=hc&vpx=732&vpy=367&dur=3267&hovh=200&hovw=251&tx=142&ty=120&sig=117106373827925460173&page=13&tbnh=140&tbnw=176&ndsp=23&ved=1t:429,r:41,s:280,i:127

    http://320volt.com/tl494-ile-2x32-volt-oto-amplifikator-icin-smps-besleme-devresi/

    Adam bu devrenin çıkışına 2x35v ile çalışan 200w anfiyi bağlıyor;
    http://320volt.com/rms-2x100w-transistorlu-anfi-devresi-2sc3280/

    Sonuç; 12v akü voltajı invertör yardımıyla 70v yani 2x35v a çıkarılıyor, bu sayede güçlü anfiler beslenebiliyor..http://320volt.com/tda7294-bass-araba-anfisi-tl494-smps-besleme/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Emin-Firtina -- 12 Kasım 2012; 15:07:55 >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.