Şimdi Ara

Arabam 1 Aydır Serviste, 1 Ay Daha Sürebilir Deniyor! (Gelişmeler) (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
53
Cevap
0
Favori
14.304
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • davayı kaybedeceğini kendisi de biliyor onun için sizi GM ye yönlendirmeye çalışmış. Açın davayı görsünler işi zamanında yapmamak , müşteriyi salllamamak ne demek.
  • Umarım bu haklı davanız en kısa zamanda sonuçlanır ve bu uygulamayı yapan bayi az da olsa akıllanır.

    Bir de aradan sıyrılmaya çalışıyor, GM'ye dava açın diyerek.
    Hatta sizinle aynı taraftaymış gibi gözükmeye çalışarak
    Sizinle aynı tarafta olsa idi, başından beri sizin yanınızda olmaya çalışır, sorunun çözümü için elinden geleni yapar, mahçup olduğunu size hissettirirdi.
    Siz de o zaman eminim ki daha sabırlı davranabilirdiniz. Ama anlattıklarınızdan anladığım kadarıyla bayinin sabır hakeder bir tarafı kalmamış.
  • Peşini bırakmayınız. Emsal teşkil etsin, böylelikle benzer davada diğer mağdurlar faydalanabilsin,size dua etsinler.
  • Yüzsüzlüğünde bukadarı GM e dava açın demiş :D gelişmeleri merakla bekliyorum umarım çabuk sonuçlanır
  • en kızdığım noktalardan birisidir "ilgisiz, bilgisiz usta-servis" bileşenleri...
  • Servis konusunda malesef iyi değiller.Benimde işimi yokuşa sürmüşlerdi.Kızıp sanayide yaptırmıştım..
  • Maddi manevi tazminat davasida acmanizi öneririm.
  • Uyanığa bak GM ye dava açın diyor

    Senin anan güzel mi????? deseydin



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Caipirinha -- 29 Kasım 2011; 13:32:57 >
  • GM ne alaka onu anlayamadim akli sira uyaniklik yapip kendini kurtarmaya calisiyor hakkinizi sonuna kadar arayin insallah istediginiz sonucu alirsiniz ;)
  • aracın teslim tarihi var. size söylenenleri de yazılı isteyin. araca ne yapılmışsa, ne değişmise ve ne değişecekse yazılı olarak size versinler belgeleri. vermek zorundalar. mahkemeyi kesinlikle kazanırsınız. "gm'yi de siz mahkemeye verin" diyeceksin bu adamlara, ben seni bilirim, aracımı sana verdim.
    diğer taraftan durumuzu anlatan bir e-postayı servisin müdürü, gm genel müdürü, servis sorumlusu, müşteri hizmetleri, ilgili kim varsa gönderin işte. şikayet var'a da gönderin. gazetelerin tüketici bölümlerinede. ayrıca ingilizce olarak gm'e de gönderin. bunu da yani gönderdiğiniz yerleri de servise ve gm genel merkezine göndereceğiniz e-postanızda belirtin.
    uğraşsınlar biraz. mutlaka bu e-postaları dikkate alan birisi olacaktır ve mutlaka uğraşacaklardır.
    bizde servisler tamamı ile deneme yanılma usulü çalışıyor. şu parçayı değiştirelim olur deniliyor, olmuyor. sonra öteki parça, sonra bir sonra ki parça. bu böyle gidiyor. es kaza arıza erken bulunursa bir de çok büyük zafer kazanmışlar gibi seviniyorlar. altı üstü parça değiştirdin işte, sanki sıfırdan imal ettin o parçayı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi wind06 -- 29 Kasım 2011; 23:18:43 >




  • Evet arkadaşlar, ben de sonuna kadar gitmeyi düşünüyorum. Sağolsun @sirdiesel kullanıcı isimli Ali Bey başına gelen benzer bir durumdan dolayı özel mesajla bana epey yardımcı oldu, kendisine tekrardan teşekkür ediyorum.

    Bugün sabahki yoğun konuşmalarda arabanın 2 güne kadar çıkacağı söylendi, araba çıkana kadar bekleyeceğim. Çünkü ruhsatım ve faturam aracın içinde, dava açmak için de bunlar gerekiyor.

    Biraz bu konularda neler yaptığımı ve neler yapılabileceğine de değinmek istiyorum benzer durumdaki arkadaşlara fikir vermesi açısından.

    Avrupa Birliği'ne yoğun olarak niyetlendiğimiz zamanlardaki adaptasyon süreçlerinin de etkisiyle ülkede bireysel tüketicileri savunmaya yönelik ciddi adımlar atıldı, gerçi pratikte ne kadar etkili bilinmez ama yine de halkın elinden tutulması açısından faydalı çalışmalar var.

    Öncelikle bir konuda mağdur olduğunuzdan eminseniz(Tamirat süresi yasal süre aşılmışsa, size ayıplı ürün satılmışsa, benzer ya da farklı arızalardan ürününüz belirli bir sayıdan fazla servise gitmişse vs..) gidebileceğiniz yerler: Tüketici Mahkemeleri, İl hakem heyetleri ve ilçe hakem heyetleri oluyor. Hakem heyetleri durumu değerlendiriyor ve tüketicinin lehine ya da aleyhine bir karar çıkarıyor. İl hakem heyetleri belirli bir fatura değerinin üzerindeki mallara bakıyor(2500 küsür liraydı galiba), ilçe hakem heyetleriyse bu değerin altında kalan mallarla ilgileniyor. İlçe hakem heyetleri kaymakamlık binalarında bulunuyor, il hakem heyetleriyse her ilde birer tane bulunuyor(İstanbul'da ki Sirkeci'de). Burada dikkat edilmesi gereken noktaysa Hakem Heyetlerinde çıkan kararların bağlayıcı olmadığı, yani bu heyetler sizin lehinize karar çıkarsa bile satıcı size gerekli ödemeyi ya da değişimi yapmayabiliyor, ancak ilçe hakem heyetlerinin baktığı küçük mallarda genelde bu karar yeterli oluyor ve satıcı sizin talebinizi yerine getiriyor, il hakem heyetlerinin araba gibi maddi değeri büyük mallarda verdiği kararlar ise genellikle bayiler tarafından dikkate alınmıyor. Bu durumda siz olayı Tüketici mahkemelerine taşıyorsunuz, zaten mahkeme kararı bağlayıcı olduğundan her türlü mahkemeden çıkan karar uygulanmak zorunda, yine uygulamazsa polis zoruyla alırsınız yani alacağınızı. Elbette hakem heyetlerinin verdiği kararlar da mahkemede delil olarak kullanılıyor ve sizin hanenize artı puan olarak yazılıyor.

    Burada bir dipnot geçmek istiyorum, il hakem heyetlerinin kararları yaklaşık 3 ayda çıkarken, tüketici mahkemeleri neredeyse 1 yılı bulabiliyor. O yüzden haklı olduğunuz kesinse hakem heyetleriyle vakit kaybetmeden direk mahkemeden işe başlamak en mantıklısı olabilir.




  • Hukuk sisteminde her an kimin altta kalacağı belli olmadığından tüketici hukuku sisteminin "çakallıklarını" ve detaylarını vurgulamakta fayda görüyorum,

    1) Öncelikle her türlü malı aldığınızda faturasını mutlaka ama mutlaka saklayın! Bunu yapmayı zor yoldan öğrendiğimden bütün faturaları biriktirdiğim bir kutu var, aldığım gömleğin bile faturasını oraya koyarım. Arabanın faturasını da ruhsatın içinde veya zarar görmeyecek kasa benzeri bir yerde bir adet fotokopisini çekerek saklayınız. Fatura en önemli parça. Ayrıca işyerleri sattıkları malın faturasını arşivleyip saklamak zorundalar, eğer faturanızı kaybettiyseniz, dava açacağınızı belli etmeden(Örn şirketin arşivlerine koymam gerekiyor vs.) fatura fotokopisini almaya bakın en azından. Ancak bir çok firma buna yanaşmayacaktır, o yüzden faturanıza sahip çıkınız.

    2) Dava açmaya niyetliyseniz bu niyetinizi belli etmeyin, eğer bir firma sizin dava açacağınızı işitirse emin olun ne yapar eder bir şekilde kendini kurtarmanın yolunu bulur. Örneğin ben dava açacağımı söyleseydim firmadan şöyle bir hareket bekliyordum, yasa gereği bir ürün aynı arızadan 2 defa-farklı arızadan 4 defadan fazla tamir göremez, görürse yenisi verilir. Firma da uygun parça gelmemesine rağmen 30 iş günü dolmazdan hemen önce beni arayarak arabanın hazır olduğu bilgisini verebilir ve benim arızalı parçalarımı takıp çıkış verebilirdi, ben arabaya bindiğimde haliyle sorunun giderilmemiş olduğunu farkedecektim ve tekrar servise verecektim, dolayısıyla aynı sorundan 2. kez servise getirmiş gibi muamele görecektim ve yeniden giriş yapılacaktı. Hem 30 iş günü resetlenip yeniden başlamış olacaktı, hem de aynı sorundan 2 kez servise gelme limitini aşmadığımdan yine bir hak iddia edemeyecektim. O 1 ayda da her türlü o parça gelirdi ve ben mağduriyetim konusunda bir söz hakkına sahip olamazdım. O yüzden bazen sizi saf zannetmelerine göz yummak faydalı olabilir.

    3) Haklarınız o kadar geniş ki...emin olun hiç dikkate almadığınız minicik bir kusurdan bile haklılığınızı ispat edebilirsiniz. 5 yıl kadar önce dönemin en pahalı cep telefonlarından birini satın almıştım ve servise vermiştim, tam 29 iş gününde bana teslim etmişlerdi. Arada bir günde durumu sormak için gittiğimdeyse çalışanlarının kendi arasındaki bazı konuşmalara şahit oldum, müşterinin tamir için verdiği cep telefonunu çalışanlar kendi sim kartını takarak kullanıyordu! çalışanlardan biri diğerine ürünün sahibinin geldiğini söyledi ve diğeri de cebinden kartı çıkarıp, telefonu arkadaşına verdi. Büyük ihtimalle diğer arkadaşı cihazı sıfırladı ve içinde bir kanıt bırakmadan müşteriye verdi. Benim telefonumun da böyle bir kullanıma maruz kaldığından neredeyse emindim. Bunun üzerine "telefon video çekerken hafif vızıltılı bir ses geliyor" arızasıyla tam 4 kez servise gönderdim, her defasında başka bir parçanın arıza verdiğini söylediler, 3 4 aylık sürenin sonunda da paramı kuruşuna kadar aldım, çalışanı da gerekli yerlere şikayet ettim. Gereği yapılmıştır diye tahmin ediyorum. Ancak malın üzerinde bulunan arızadan emin olduğunuz konusunu karşı tarafa büyük bir kararlılıkla gösterin, aksi takdirde bunda bir arıza yok diyerek servisten geri dönebilir.

    4) Servisle gergin konuşmalar yapmaya hazırlanıyorsanız iç cebinizde telefonunuzdan ya da başka bir cihazdan ses kaydı yapar halde gidin. Size hakaret edildiğinde ya da yasadışı bir şey itiraf ettiklerinde üstünlüğünüzü anlatmama gerek yok sanırım.

    5) Kesinlikle bağırmayın, hakaret etmeyin, incitmeyin, kendinizi kaybetmeyin. Dediğim gibi hukukta en ufak bir hareketinizde siz alta geçebilirsiniz. Çok dikkatli olmak lazım.

    6) Bazen işverenler çalışanlarla danışıklı dövüşebiliyorlar, genelde çalışanlar direk olarak söylemeseler de "işimden olurum" formatlı ricalarda bulunabilirler. Siz kimsenin hakkını değil kendi hakkınızı istiyorsunuz. Ayrıca bir işçiyi çıkarmak hiç de kolay değil, bunun kıdem tazminatı var, ihbar tazminati var, kalifiye eleman bulma güçlüğü var... Bu durumda yapılacak en doğru şey o işçiye de aynı sizin gibi hakkını savunması yönünde tavsşyelerde bulunmanız olacaktır.




  • Bugün aracımı teslim aldım, aracı servisten çıkarıp kullanımınıza alsanız bile dava açma hakkınız cepte duruyor, yani istediğiniz zaman davanızı açabilirsiniz. Ancak çıkış dekontunun üzerine şöyle bir not düşmek faydalı ve şeffaf bir ortam sağlaması açısından faydalı olabilir,

     Arabam 1 Aydır Serviste, 1 Ay Daha Sürebilir Deniyor! (Gelişmeler)


    Ancak dava sürecine girme konusunda kişisel bazı pürüzler var, bu aracı gözden çıkarıp yeni bir araç aldığım için de direk satışa çıkaracağım. 7bin km de, boya değişen olmayan, sigara içilmemiş 140 beygirlik Astra umarım bilinçli bir kullanıcıya gider.




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.