Şimdi Ara

Arabam gereğinden fazla yakıyor çıldırmak üzereyim tavsiyelerinizi bekliyorum (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
43
Cevap
0
Favori
1.895
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dusau

    quote:

    Orijinalden alıntı: omerf

    quote:

    Orijinalden alıntı: dusau

    quote:

    Orijinalden alıntı: omerf

    quote:

    Orijinalden alıntı: dusau

    quote:

    Orijinalden alıntı: omerf

    2000 devirde vites değiştirip ekonomik nasıl yapıyorsunuz arkadaşlar?2000 devirde vites değiştirsem araç 1300-1400 devirlere düşüyor aracı boğmak oluyor biraz bence bu yaptığınız tabi yokuş aşağı gitmiyorsanız.

    2500-2750 arası vites değiştiririm ben genelde. Heleki daha seri bir hızlanma istegim varsa 3000 devirde vites değiştiririm.


    Konu sahibi arkadaşa gelince eğerki çok kısa mesafelerde 2-3km gibi ve sürekli dur kalkla gidiyorsanız normal tüketim. Ortalama hızınız nedir?

    sanırım turbo dizel kullanmadınız daha önce ? benim araba 1750-1850 devir gibi istiyor vitesi aynı motor var konu sahibiyle. atmosferik benzinli için ise 2600 devir vites için uygun.

    Şuan kullandığım 4. dizel aracım 1750 devirde vites değiştiriyorsanız vay o motorun haline. Eğerki yokuş aşağı veya gerçekten dümdüz bir yolda sabit hızda gidiyorsanız tamam fakat ufacık bile hızlanma isteği varsa 1750 devirde vites değiştirilmez aracı boğmaktan başka birşey değil. Eminolunda bolca kurum biriktiriyorsunuz böyle yaparak.

    Aynı motora sahip 1.3 cdti astra j ve astra h kullandım emin olun yeterince tecrübe sahibiyim. 1750-3000 devir arasında kullanırım ben aracı yolun durumuna göre.



    Hocam araba kendi vites istiyor. Yol bilgisayarında devir 2000 i görmeden shift yanında yukarı yönü gösteren ok çıkıyor. Bahsettiğim 1.3 mjet 95 hp. Araç lancia ypsilon. Aynı motor aveo ltzde de olması lazım. Araba ufak viteslerdeyken 1300 devirde çok rahat hızlanıyor. Eğer bastımı gitmiyorsa zaten anında vites düşürüyorum zorlamadan. Zaten bu durumlarda ekranda shift yanında aşağı bakan ok çıkıyor. Yanlış bir şey yaptığımı düşünmüyorum zaten araç 2500 devirden sonra boğulmaya başlıyor ve hızlanmıyor küçük viteslerdeyken.

    Maksimum gücünü 4000 devirde veren araç 2500 devirde boğulmaz öyle birşey olmaz eğerki boğuluyorsada direk servise gidin araçda sıkıntı var demektir.

    Vites değişim göstergesinde öyle gösteriyor olabilir, benim aracımdada var aynı şey ona kalırsa 1000 devirde aracı kullanmam gerekiyor fakat bunu yaparsam motora kurum bağlatmaktan başka bir işe yaramaz. Açıkcası ben çok tavsiye etmiyorum aşırı düşük devirde kullanmayı ne ekonomi yaparsınız nede sağlıklı bir kullanım şekli olur. Dileyen öyle kullansın kendi bilir

    Yani bunun özeti şu: O yol bilgisayarına girilecek vites verilerini belirleyen mühendisler hiç bir halttan anlamıyor, ben daha iyi biliyorum, daha iyi anlıyorum eğer o şekilde kullanırsan ekonomide yapamazsın motorada zararı var.

    maksimum gücü 4000 veriyorda maksimum torku 1500 devirde veriyor, ben 1500 e ne kadar yakın kullanırsam o kadar karlıyım zaten yol bilgisayarıda bunu gösteriyor. senin kullandığın 1.3 cdti motor maksimum torkunu 1750 devirden sonra veriyor yani sen zaten 1750 de vites değiştiremezsin.
    Buradada güç-tork eğrisi var;
     Arabam gereğinden fazla yakıyor çıldırmak üzereyim tavsiyelerinizi bekliyorum


    daha fazla bir şey yazmama gerek yok. İsteyen gitsin 3000 devirde atsın vitesi ne de olsa yol bilgisayarına girilecek verileri belirleyen mühendislerden daha iyi biliyorlar.

    1750 devirde maksimum torkunu vermeye BAŞLAYAN araçda bir üst vitese geçtiğinde hala maksimum torkunu verdiği noktada mı kalmış olucak? Ben aracı tasarlayan, yapan mühendisden daha bilgiliyim demiyorum fakat bende mühendisim ve mühendislik eğitimi aldım merak etme az çok anlıyorum.

    Aynı durum senin aracın içinde geçerli 1500 devirde maksimum torkunu veriyor ve tahminimce 2500-2750 devrine kadar maksimum torkuna yakın olan torkun büyük bir kısmını koruyordur.

    En basiti verdiğin grafiğe bak 1750 devirde maksimum torkunu veren bir araç var orda, sence 1750 devirde mi vites yükseltirse maksimum tork aralığında kalır yoksa 2500 devirde mi? Sabit hızda gidiyorsan veya yokuş aşağı hızlanma peşindeysen tamam senin araçda 1500 devirde çoğu araçda 1750 devirde kalabilirsin fakat hızlanmak isterken bu devirde bir üst vitese geçilmez.

    Artis gibi konuşmana gerek yok, sakin ol.

    Sen 1500 değil 1200-1300 devirde bir üst vitese geç hem daha ekonomik olur hemde daha sağlıklı. Birde 2500 devirde araç boğuluyor kısmını başka yerde söyleme gülerler.


    Şimdi sen bu araçda 1750 devirde bir üst vitese geciceksin ve araç 1100 devir civarına düşücek ürettiği tork ve beygire bakar mısın 1100-1200 devirdeki. Bu güçle hızlanmak isteyeceksin ve ekonomik yapıcaksın?

    Grafikdeki aracın ideal kullanım deviri 1750-2500 devirdir çok net.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi omerf -- 29 Mayıs 2014; 14:37:16 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oto-danışman-expert

    ilk akla gelen baskı balata arızası gibi geliyor ama araç 17 binde pek olacak iş değil.... bi servise göstermeniz iyi olacaktır.... kullanım da çok etkiler..... aracınızı 2500 civarı vites değiştirin ve araç hareket halinde iken 1900-2000 devirin altına inmeyin ve 3000 devirin üstüne pek çıkmayın... genel devir 2200 civarı olabilir... idealdir.... ayağınız da debriyajın üzerinde durmaması gerekir

    hocam bende baskı balatadan şüphelenıyorum ama nasıl anlarız baskı balatanın eskidiğini biraz araştırdım millet 50binde değiştiriyor baskı balatayı bizim araba daha 17bin kmde nasıl baskı balata eskirki ? Ben debriyajı biraz fazla kullanıyorum örneğin 100 metre ilerde kırmızı yanıyor diyelim önce debriyajda tutuyorum ayağımı vitesi boşa alıp sonra hafif hafif frene basılıyorumm en sonda duruyorum ayağımı debriyajdan çekince start stop giriyor devreye.
    Bundan sonra burda denildiği gibi kullanıcam 2500 deviri geçmemeye çalışacam bakalım işe yarıyormu




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oto-danışman-expert

    ilk akla gelen baskı balata arızası gibi geliyor ama araç 17 binde pek olacak iş değil.... bi servise göstermeniz iyi olacaktır.... kullanım da çok etkiler..... aracınızı 2500 civarı vites değiştirin ve araç hareket halinde iken 1900-2000 devirin altına inmeyin ve 3000 devirin üstüne pek çıkmayın... genel devir 2200 civarı olabilir... idealdir.... ayağınız da debriyajın üzerinde durmaması gerekir

    hocam baskı balatanın bittiğini nasıl anlarız araç aha 17 bin kmde 2 kere bakıma soktuk orda anlaşılmazmıydı baskı balatanın bittiği
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.