Şimdi Ara

Arabam gereğinden fazla yakıyor çıldırmak üzereyim tavsiyelerinizi bekliyorum (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
43
Cevap
0
Favori
1.895
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Teknik bir sorun yoksa kullanıcıdan kaynaklanıyor.

    1.3 m jet linea kullanmıştım arabada 5 kişi bagaj ful şehir içi şehir dışı karma 5.9 litre yakmışmtım kıyaslayınca sizin ki biraz fazla
  • Ev ile iş yeri arası mesafe ne kadar? Eğer 5km altındaysa o zaman TuVNeRa'nın da dediği gibi motor daha tam ısınmamış olduğundan çok yakar. Ben de aynı durumdayım, işyerim evime 3-4km mesafede, yol bilgisayarı yer yer 10lt civarını gösterebiliyor ama çevre yolu gibi bir yere çıktığımda 90-100 civarı sabitken anlık 2 küsür litreleri gördüğümü de biliyorum.

    Vites konusuna gelirsek bence 1700 devirde vites değiştirmek doğru olmaz. Aracın en fazla torkunu verdiği deviri vitesi atacağınız an olarak değil de üst vitese geçtiğiniz anda alacağı devir olarak değerlendirmekte fayda var. Ayrıca yolun eğimine göre devri fazladan arttırmak da gerekecektir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: omerf

    2000 devirde vites değiştirip ekonomik nasıl yapıyorsunuz arkadaşlar?2000 devirde vites değiştirsem araç 1300-1400 devirlere düşüyor aracı boğmak oluyor biraz bence bu yaptığınız tabi yokuş aşağı gitmiyorsanız.

    2500-2750 arası vites değiştiririm ben genelde. Heleki daha seri bir hızlanma istegim varsa 3000 devirde vites değiştiririm.


    Konu sahibi arkadaşa gelince eğerki çok kısa mesafelerde 2-3km gibi ve sürekli dur kalkla gidiyorsanız normal tüketim. Ortalama hızınız nedir?

    Sizin araç nedir.
    Bende bir tek 2den 3e geçişte 2.500 istiyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba. Öncelikler arabanızın maksimum tork devrini bir inceleyin. Daha sonra atıyorum 2000 devir olsun bu, 5.viteste maksimum tork değeri ile giderken vitesi 4' e alın ve kadranda okunan deviri not edin. Yani bu 4.vitesten 5.vitese atmadan önce ulaşmanız gereken devir olacaktır. Siz bu devire ulaşıp 5.vitese alırsanız maksimum torku veren devirde 5.vitese başlarsınız. Bunu sırasıyla tüm vites değerleriyle yaparsanız yakıt tüketiminiz düşecektir.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arabayı kullanıdgınız mesafe kısa ise normal hatta az bile benim ev iş arası 2-3 km 12 l lere kadar görüyorum
  • baskı balata bitmişse yada bujilerin değişim zamanı gelmişse tüketim artabilir
  • Gosso G kullanıcısına yanıt
    Bir defa opetten aldım bir daha tövbe. Aslında aldığım aracın resmi sponsoru opet ama gel görki euro dizeli berbat ötesi. Bir depo bitene kadar aracın sesi bile değişti ne zaman bitti başka yerden aldım o zaman ses bile normale döndü.
  • Gosso G kullanıcısına yanıt
    ilk akla gelen baskı balata arızası gibi geliyor ama araç 17 binde pek olacak iş değil.... bi servise göstermeniz iyi olacaktır.... kullanım da çok etkiler..... aracınızı 2500 civarı vites değiştirin ve araç hareket halinde iken 1900-2000 devirin altına inmeyin ve 3000 devirin üstüne pek çıkmayın... genel devir 2200 civarı olabilir... idealdir.... ayağınız da debriyajın üzerinde durmaması gerekir
  • 1,3 mjet 75bg punto aracim var, araci hergun esim 3 km lik yolda kullaniyor bizim ortalama 6,3 civari bana o bile fazla gelirken sizinkisi baya bi dusundurucu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dusau

    quote:

    Orijinalden alıntı: omerf

    2000 devirde vites değiştirip ekonomik nasıl yapıyorsunuz arkadaşlar?2000 devirde vites değiştirsem araç 1300-1400 devirlere düşüyor aracı boğmak oluyor biraz bence bu yaptığınız tabi yokuş aşağı gitmiyorsanız.

    2500-2750 arası vites değiştiririm ben genelde. Heleki daha seri bir hızlanma istegim varsa 3000 devirde vites değiştiririm.


    Konu sahibi arkadaşa gelince eğerki çok kısa mesafelerde 2-3km gibi ve sürekli dur kalkla gidiyorsanız normal tüketim. Ortalama hızınız nedir?

    sanırım turbo dizel kullanmadınız daha önce ? benim araba 1750-1850 devir gibi istiyor vitesi aynı motor var konu sahibiyle. atmosferik benzinli için ise 2600 devir vites için uygun.

    Şuan kullandığım 4. dizel aracım 1750 devirde vites değiştiriyorsanız vay o motorun haline. Eğerki yokuş aşağı veya gerçekten dümdüz bir yolda sabit hızda gidiyorsanız tamam fakat ufacık bile hızlanma isteği varsa 1750 devirde vites değiştirilmez aracı boğmaktan başka birşey değil. Eminolunda bolca kurum biriktiriyorsunuz böyle yaparak.

    Aynı motora sahip 1.3 cdti astra j ve astra h kullandım emin olun yeterince tecrübe sahibiyim. 1750-3000 devir arasında kullanırım ben aracı yolun durumuna göre.




  • Aracım otomatik gaza yumuşak basarsam 2100-2250 de vites atıyor ve 2000 altına hiç inmiyor. Düz yolda 100 km hıza kadar 2000-2250 bandında devir yaparken daha üst hızlara çıktığımda devir de uygun bir şekilde yükseliyor.
  • veriler normal.
  • Aynı arabadan kullanıyorum. Yaptığınız en büyük hata gürcistan mazotu ve opet kullanmak. Bu araba aşırı mazot seçiyor ve denemelerim sonucu sadece shell ve total mazotu iyi geliyor ve az yakıyor. Arabanın lastiklerini minimum 34 yapın. Devri 2100'ü geçmeden kullanın rampalarda gaza fazla abanmadan vites küçültüp ve ya rampaya gelmeden hızlanıp çıkın. Benim şu an istanbul içerisindeki iş çıkış ve işe gidiş saatlerinde kullanımım da günlük 40 km yolum var ve aşırı yoğun trafik ortalamam 5.2.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: omerf

    quote:

    Orijinalden alıntı: dusau

    quote:

    Orijinalden alıntı: omerf

    2000 devirde vites değiştirip ekonomik nasıl yapıyorsunuz arkadaşlar?2000 devirde vites değiştirsem araç 1300-1400 devirlere düşüyor aracı boğmak oluyor biraz bence bu yaptığınız tabi yokuş aşağı gitmiyorsanız.

    2500-2750 arası vites değiştiririm ben genelde. Heleki daha seri bir hızlanma istegim varsa 3000 devirde vites değiştiririm.


    Konu sahibi arkadaşa gelince eğerki çok kısa mesafelerde 2-3km gibi ve sürekli dur kalkla gidiyorsanız normal tüketim. Ortalama hızınız nedir?

    sanırım turbo dizel kullanmadınız daha önce ? benim araba 1750-1850 devir gibi istiyor vitesi aynı motor var konu sahibiyle. atmosferik benzinli için ise 2600 devir vites için uygun.

    Şuan kullandığım 4. dizel aracım 1750 devirde vites değiştiriyorsanız vay o motorun haline. Eğerki yokuş aşağı veya gerçekten dümdüz bir yolda sabit hızda gidiyorsanız tamam fakat ufacık bile hızlanma isteği varsa 1750 devirde vites değiştirilmez aracı boğmaktan başka birşey değil. Eminolunda bolca kurum biriktiriyorsunuz böyle yaparak.

    Aynı motora sahip 1.3 cdti astra j ve astra h kullandım emin olun yeterince tecrübe sahibiyim. 1750-3000 devir arasında kullanırım ben aracı yolun durumuna göre.



    Hocam araba kendi vites istiyor. Yol bilgisayarında devir 2000 i görmeden shift yanında yukarı yönü gösteren ok çıkıyor. Bahsettiğim 1.3 mjet 95 hp. Araç lancia ypsilon. Aynı motor aveo ltzde de olması lazım. Araba ufak viteslerdeyken 1300 devirde çok rahat hızlanıyor. Eğer bastımı gitmiyorsa zaten anında vites düşürüyorum zorlamadan. Zaten bu durumlarda ekranda shift yanında aşağı bakan ok çıkıyor. Yanlış bir şey yaptığımı düşünmüyorum zaten araç 2500 devirden sonra boğulmaya başlıyor ve hızlanmıyor küçük viteslerdeyken.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dusau

    quote:

    Orijinalden alıntı: omerf

    quote:

    Orijinalden alıntı: dusau

    quote:

    Orijinalden alıntı: omerf

    2000 devirde vites değiştirip ekonomik nasıl yapıyorsunuz arkadaşlar?2000 devirde vites değiştirsem araç 1300-1400 devirlere düşüyor aracı boğmak oluyor biraz bence bu yaptığınız tabi yokuş aşağı gitmiyorsanız.

    2500-2750 arası vites değiştiririm ben genelde. Heleki daha seri bir hızlanma istegim varsa 3000 devirde vites değiştiririm.


    Konu sahibi arkadaşa gelince eğerki çok kısa mesafelerde 2-3km gibi ve sürekli dur kalkla gidiyorsanız normal tüketim. Ortalama hızınız nedir?

    sanırım turbo dizel kullanmadınız daha önce ? benim araba 1750-1850 devir gibi istiyor vitesi aynı motor var konu sahibiyle. atmosferik benzinli için ise 2600 devir vites için uygun.

    Şuan kullandığım 4. dizel aracım 1750 devirde vites değiştiriyorsanız vay o motorun haline. Eğerki yokuş aşağı veya gerçekten dümdüz bir yolda sabit hızda gidiyorsanız tamam fakat ufacık bile hızlanma isteği varsa 1750 devirde vites değiştirilmez aracı boğmaktan başka birşey değil. Eminolunda bolca kurum biriktiriyorsunuz böyle yaparak.

    Aynı motora sahip 1.3 cdti astra j ve astra h kullandım emin olun yeterince tecrübe sahibiyim. 1750-3000 devir arasında kullanırım ben aracı yolun durumuna göre.



    Hocam araba kendi vites istiyor. Yol bilgisayarında devir 2000 i görmeden shift yanında yukarı yönü gösteren ok çıkıyor. Bahsettiğim 1.3 mjet 95 hp. Araç lancia ypsilon. Aynı motor aveo ltzde de olması lazım. Araba ufak viteslerdeyken 1300 devirde çok rahat hızlanıyor. Eğer bastımı gitmiyorsa zaten anında vites düşürüyorum zorlamadan. Zaten bu durumlarda ekranda shift yanında aşağı bakan ok çıkıyor. Yanlış bir şey yaptığımı düşünmüyorum zaten araç 2500 devirden sonra boğulmaya başlıyor ve hızlanmıyor küçük viteslerdeyken.

    Maksimum gücünü 4000 devirde veren araç 2500 devirde boğulmaz öyle birşey olmaz eğerki boğuluyorsada direk servise gidin araçda sıkıntı var demektir.

    Vites değişim göstergesinde öyle gösteriyor olabilir, benim aracımdada var aynı şey ona kalırsa 1000 devirde aracı kullanmam gerekiyor fakat bunu yaparsam motora kurum bağlatmaktan başka bir işe yaramaz. Açıkcası ben çok tavsiye etmiyorum aşırı düşük devirde kullanmayı ne ekonomi yaparsınız nede sağlıklı bir kullanım şekli olur. Dileyen öyle kullansın kendi bilir




  • arabam 3,4 litre yakıyor diye burada sallayanları çok fazla dikkate almayın, İstanbul trafiğinde 8 den aşağı yakan yoktur.
  • Uzun yol yap ortalamayi asagiya cekersin.sehir icinde ben de 8in altina dusemiyoeum.arac 1.3astra clasic

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: omerf

    quote:

    Orijinalden alıntı: dusau

    quote:

    Orijinalden alıntı: omerf

    quote:

    Orijinalden alıntı: dusau

    quote:

    Orijinalden alıntı: omerf

    2000 devirde vites değiştirip ekonomik nasıl yapıyorsunuz arkadaşlar?2000 devirde vites değiştirsem araç 1300-1400 devirlere düşüyor aracı boğmak oluyor biraz bence bu yaptığınız tabi yokuş aşağı gitmiyorsanız.

    2500-2750 arası vites değiştiririm ben genelde. Heleki daha seri bir hızlanma istegim varsa 3000 devirde vites değiştiririm.


    Konu sahibi arkadaşa gelince eğerki çok kısa mesafelerde 2-3km gibi ve sürekli dur kalkla gidiyorsanız normal tüketim. Ortalama hızınız nedir?

    sanırım turbo dizel kullanmadınız daha önce ? benim araba 1750-1850 devir gibi istiyor vitesi aynı motor var konu sahibiyle. atmosferik benzinli için ise 2600 devir vites için uygun.

    Şuan kullandığım 4. dizel aracım 1750 devirde vites değiştiriyorsanız vay o motorun haline. Eğerki yokuş aşağı veya gerçekten dümdüz bir yolda sabit hızda gidiyorsanız tamam fakat ufacık bile hızlanma isteği varsa 1750 devirde vites değiştirilmez aracı boğmaktan başka birşey değil. Eminolunda bolca kurum biriktiriyorsunuz böyle yaparak.

    Aynı motora sahip 1.3 cdti astra j ve astra h kullandım emin olun yeterince tecrübe sahibiyim. 1750-3000 devir arasında kullanırım ben aracı yolun durumuna göre.



    Hocam araba kendi vites istiyor. Yol bilgisayarında devir 2000 i görmeden shift yanında yukarı yönü gösteren ok çıkıyor. Bahsettiğim 1.3 mjet 95 hp. Araç lancia ypsilon. Aynı motor aveo ltzde de olması lazım. Araba ufak viteslerdeyken 1300 devirde çok rahat hızlanıyor. Eğer bastımı gitmiyorsa zaten anında vites düşürüyorum zorlamadan. Zaten bu durumlarda ekranda shift yanında aşağı bakan ok çıkıyor. Yanlış bir şey yaptığımı düşünmüyorum zaten araç 2500 devirden sonra boğulmaya başlıyor ve hızlanmıyor küçük viteslerdeyken.

    Maksimum gücünü 4000 devirde veren araç 2500 devirde boğulmaz öyle birşey olmaz eğerki boğuluyorsada direk servise gidin araçda sıkıntı var demektir.

    Vites değişim göstergesinde öyle gösteriyor olabilir, benim aracımdada var aynı şey ona kalırsa 1000 devirde aracı kullanmam gerekiyor fakat bunu yaparsam motora kurum bağlatmaktan başka bir işe yaramaz. Açıkcası ben çok tavsiye etmiyorum aşırı düşük devirde kullanmayı ne ekonomi yaparsınız nede sağlıklı bir kullanım şekli olur. Dileyen öyle kullansın kendi bilir

    Yani bunun özeti şu: O yol bilgisayarına girilecek vites verilerini belirleyen mühendisler hiç bir halttan anlamıyor, ben daha iyi biliyorum, daha iyi anlıyorum eğer o şekilde kullanırsan ekonomide yapamazsın motorada zararı var.

    maksimum gücü 4000 veriyorda maksimum torku 1500 devirde veriyor, ben 1500 e ne kadar yakın kullanırsam o kadar karlıyım zaten yol bilgisayarıda bunu gösteriyor. senin kullandığın 1.3 cdti motor maksimum torkunu 1750 devirden sonra veriyor yani sen zaten 1750 de vites değiştiremezsin.
    Buradada güç-tork eğrisi var;
     Arabam gereğinden fazla yakıyor çıldırmak üzereyim tavsiyelerinizi bekliyorum


    daha fazla bir şey yazmama gerek yok. İsteyen gitsin 3000 devirde atsın vitesi ne de olsa yol bilgisayarına girilecek verileri belirleyen mühendislerden daha iyi biliyorlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dusau -- 29 Mayıs 2014; 14:09:58 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dusau

    quote:

    Orijinalden alıntı: omerf

    quote:

    Orijinalden alıntı: dusau

    quote:

    Orijinalden alıntı: omerf

    quote:

    Orijinalden alıntı: dusau

    quote:

    Orijinalden alıntı: omerf

    2000 devirde vites değiştirip ekonomik nasıl yapıyorsunuz arkadaşlar?2000 devirde vites değiştirsem araç 1300-1400 devirlere düşüyor aracı boğmak oluyor biraz bence bu yaptığınız tabi yokuş aşağı gitmiyorsanız.

    2500-2750 arası vites değiştiririm ben genelde. Heleki daha seri bir hızlanma istegim varsa 3000 devirde vites değiştiririm.


    Konu sahibi arkadaşa gelince eğerki çok kısa mesafelerde 2-3km gibi ve sürekli dur kalkla gidiyorsanız normal tüketim. Ortalama hızınız nedir?

    sanırım turbo dizel kullanmadınız daha önce ? benim araba 1750-1850 devir gibi istiyor vitesi aynı motor var konu sahibiyle. atmosferik benzinli için ise 2600 devir vites için uygun.

    Şuan kullandığım 4. dizel aracım 1750 devirde vites değiştiriyorsanız vay o motorun haline. Eğerki yokuş aşağı veya gerçekten dümdüz bir yolda sabit hızda gidiyorsanız tamam fakat ufacık bile hızlanma isteği varsa 1750 devirde vites değiştirilmez aracı boğmaktan başka birşey değil. Eminolunda bolca kurum biriktiriyorsunuz böyle yaparak.

    Aynı motora sahip 1.3 cdti astra j ve astra h kullandım emin olun yeterince tecrübe sahibiyim. 1750-3000 devir arasında kullanırım ben aracı yolun durumuna göre.



    Hocam araba kendi vites istiyor. Yol bilgisayarında devir 2000 i görmeden shift yanında yukarı yönü gösteren ok çıkıyor. Bahsettiğim 1.3 mjet 95 hp. Araç lancia ypsilon. Aynı motor aveo ltzde de olması lazım. Araba ufak viteslerdeyken 1300 devirde çok rahat hızlanıyor. Eğer bastımı gitmiyorsa zaten anında vites düşürüyorum zorlamadan. Zaten bu durumlarda ekranda shift yanında aşağı bakan ok çıkıyor. Yanlış bir şey yaptığımı düşünmüyorum zaten araç 2500 devirden sonra boğulmaya başlıyor ve hızlanmıyor küçük viteslerdeyken.

    Maksimum gücünü 4000 devirde veren araç 2500 devirde boğulmaz öyle birşey olmaz eğerki boğuluyorsada direk servise gidin araçda sıkıntı var demektir.

    Vites değişim göstergesinde öyle gösteriyor olabilir, benim aracımdada var aynı şey ona kalırsa 1000 devirde aracı kullanmam gerekiyor fakat bunu yaparsam motora kurum bağlatmaktan başka bir işe yaramaz. Açıkcası ben çok tavsiye etmiyorum aşırı düşük devirde kullanmayı ne ekonomi yaparsınız nede sağlıklı bir kullanım şekli olur. Dileyen öyle kullansın kendi bilir

    Yani bunun özeti şu: O yol bilgisayarına girilecek vites verilerini belirleyen mühendisler hiç bir hattan anlamıyor, ben daha iyi biliyorum, daha iyi anlıyorum eğer o şekilde kullanırsan ekonomide yapamazsın motorada zararı var.

    maksimum gücü 4000 veriyorda maksimum torku 1500 devirde veriyor, ben 1500 e ne kadar yakın kullanırsam o kadar karlıyım zaten yol bilgisayarıda bunu gösteriyor. senin kullandığın 1.3 cdti motor maksimum torkunu 1750 devirden sonra veriyor yani sen zaten 1750 de vites değiştiremezsin.
    Buradada güç-tork eğrisi var;
     Arabam gereğinden fazla yakıyor çıldırmak üzereyim tavsiyelerinizi bekliyorum


    daha fazla bir şey yazmama gerek yok. İsteyen gitsin 3000 devirde atsın vitesi ne de olsa yol bilgisayarına girilecek verileri belirleyen mühendislerden daha iyi biliyorlar.

    Kim haklı? Son verilere ve fotoya göre sen.Ama diğer arkadaşta iddaa ediyor hala öyle değil böyle diye




  • UsainBolt kullanıcısına yanıt
    hocam sizde lütfen ortalığı daha fazla karıştırmayın, adam benim arabamı benden daha iyi biliyor baksanıza.
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.