Şimdi Ara

Arabamın hararet göstergesi 90 da sabitlenmiyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
20
Cevap
0
Favori
5.572
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar bir sorunum var.
    307 aracımda hararet 70 i hiçbir şekilde geçmiyor ve kaloriferden sıcak hava gelmiyor
    uzun yoldada denedim nornalde 90 a sabitlenmesi gerekir ama benim aracım 70 e bile zor geliyor. Bunun sebepleri ne olabilir. Şimdiden cevap verecek arkadaşlarıma teşekkür ederim



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Arabamın Hararet Göstergesi 90'da Sabitlenmiyor

    Arabandaki hararet göstergesinin 90'ın altında kalması gerekiyorsa ve son zamanlarda buna ulaşmadığını fark ettiysen, birkaç olası nedeni ele almak önemlidir.

    • Hararet 70'i Geçmiyor: Hararetin sürekli düşük olması, termostat arızası veya soğutma sisteminde bir tıkanıklık olduğunu gösterebilir. Termostatı kontrol ettirmeli ve gerekirse değiştirmelisin.

    • Hararet 80'i Geçmiyor: Motor soğutma sıvısı eksikliği de hararetin düşük kalmasına neden olabilir. Soğutma sıvısı seviyesini kontrol et ve gerekirse tamamla.

    • Hararet Göstergesi 60'ta: Hararet göstergesinin çok düşük olması, sensör arızasını veya gösterge grubunda bir sorunu gösterebilir. Sensörü kontrol ettirmeli ve gerekirse değiştirmelisin.

    • Hararet 90'a Gelmiyor: Su pompası arızası, soğutma fanının düzgün çalışmaması veya radyatör arızası gibi mekanik sorunlar, hararetin 90'a ulaşmasını engelleyebilir. Bu sorunları tespit etmek için bir tamirciye başvurmalısın.

    • Radyatör Önüne Karton Koymak: Radyatör önüne karton koymak geçici bir çözüm olarak kullanılabilir ancak aracın soğutma sistemine kalıcı olarak zarar verebilir. Bu yöntemden kaçınmalısın.

    • Hararet 90 Olmuyor: Hararetin 90'ın altında olması, soğutma sisteminin yetersiz veya arızalı olduğu anlamına gelebilir. Soğutma sistemini kontrol ettirmeli ve gerekirse onarmalısın.

    Bu sorunları gidermek için aşağıdaki adımları izleyebilirsin:

    • Soğutma sıvısı seviyesini kontrol et ve gerekirse tamamla.
    • Termostatı kontrol ettir ve gerekirse değiştir.
    • Su pompası, soğutma fanı ve radyatör gibi mekanik bileşenleri kontrol ettir ve gerekirse onar.

    Bu adımları uygulayarak, aracının hararet göstergesinin 90'da sabitlenmesini sağlayabilir ve motorunun optimum şekilde çalışmasını sağlayabilirsin.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DragonLive

    Merhaba arkadaşlar bir sorunum var.
    307 aracımda hararet 70 i hiçbir şekilde geçmiyor ve kaloriferden sıcak hava gelmiyor
    uzun yoldada denedim nornalde 90 a sabitlenmesi gerekir ama benim aracım 70 e bile zor geliyor. Bunun sebepleri ne olabilir. Şimdiden cevap verecek arkadaşlarıma teşekkür ederim

    ilk önce havaların soğuk olması motorun ısınmasına bir etken motor en verimli 90 derece sıcaklıkta çalışır ama malum havalar buz gibi arabaların termostat ları yaz moduna göre ayarlı kışın ise termostatın açtıgı sıcaklık derecesi arabaya az geliyor ve motor ısınmıyor haliyle kaloriferden sıcaklık gelmiyor.
    Benim 2006 mode 1.4 dize fiestamda aynı olay var malum termostatı kurcalamaya gerek yok çünkü havalar ısındıgı zaman gene düşük derece termostat takmak zorunda kalcagımız için bu işlemi bir kenara atıp klasik türk yöntemi radyatörle tampon arasına karton koyarak motora buz gibi hava gelmesini önleyerek hararet göstergemizi 80-85 arasına çıkarıp sıcacık kalorifere sahip oluyoruz bu şekilde yapın farkı görün havalar ısındıgında çıkarmyı unutmayın




  • Hocam aslında dedigin mantıklı cunku rolantide 70 derece olurken hareket halimde 70 den dusuk oluyor tuhaf ama dedigin dogru bence :) fakat tam olarak nereye monte etmeliyim radyoteremi yapıstırayım yoksa tamponun icinemi ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DragonLive -- 19 Ocak 2015; 22:21:58 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DragonLive

    Hocam aslında dedigin mantıklı cunku rolantide 70 derece olurken hareket halimde 70 den dusuk oluyor tuhaf ama dedigin dogru bence :) fakat tam olarak nereye monte etmeliyim radyoteremi yapıstırayım yoksa tamponun icinemi ?

    tamponun iç kısmına koaycaksın radyatöre hava gelmiyecek şekilde maksat radyatöre fazla soguk hava gelmemesi yani :) kaputu açıp oralardan koyman lazım veya alttan eğilip yanlız MOTOR TARAFINDAN KOYMA SAKIN FAN MOTORUNA TEMAS EDER tamponla radyatör arasında olucak radyatörede yapıştırmana gerek yok maksat rüzgarı kesmesi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozgurozcan

    quote:

    Orijinalden alıntı: DragonLive

    Hocam aslında dedigin mantıklı cunku rolantide 70 derece olurken hareket halimde 70 den dusuk oluyor tuhaf ama dedigin dogru bence :) fakat tam olarak nereye monte etmeliyim radyoteremi yapıstırayım yoksa tamponun icinemi ?

    tamponun iç kısmına koaycaksın radyatöre hava gelmiyecek şekilde maksat radyatöre fazla soguk hava gelmemesi yani :) kaputu açıp oralardan koyman lazım veya alttan eğilip yanlız MOTOR TARAFINDAN KOYMA SAKIN FAN MOTORUNA TEMAS EDER tamponla radyatör arasında olucak radyatörede yapıştırmana gerek yok maksat rüzgarı kesmesi

    Tamamdır hocam çok sağolun en yakın sürede uygulayacağım bunu




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DragonLive


    quote:

    Orijinalden alıntı: ozgurozcan

    quote:

    Orijinalden alıntı: DragonLive

    Hocam aslında dedigin mantıklı cunku rolantide 70 derece olurken hareket halimde 70 den dusuk oluyor tuhaf ama dedigin dogru bence :) fakat tam olarak nereye monte etmeliyim radyoteremi yapıstırayım yoksa tamponun icinemi ?

    tamponun iç kısmına koaycaksın radyatöre hava gelmiyecek şekilde maksat radyatöre fazla soguk hava gelmemesi yani :) kaputu açıp oralardan koyman lazım veya alttan eğilip yanlız MOTOR TARAFINDAN KOYMA SAKIN FAN MOTORUNA TEMAS EDER tamponla radyatör arasında olucak radyatörede yapıştırmana gerek yok maksat rüzgarı kesmesi

    Tamamdır hocam çok sağolun en yakın sürede uygulayacağım bunu

    rica ederim işimiz bu




  • Peki şunu okudum biraz önce, benim araç turbolu olduğundan dolayı içerisine karton koyarsak hava akımını kesebilir bu yüzden sorun çıkabilir gibi birşeydi. Bu sizce dogrumu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DragonLive -- 19 Ocak 2015; 23:25:33 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DragonLive

    quote:

    Orijinalden alıntı: ozgurozcan

    quote:

    Orijinalden alıntı: DragonLive

    Hocam aslında dedigin mantıklı cunku rolantide 70 derece olurken hareket halimde 70 den dusuk oluyor tuhaf ama dedigin dogru bence :) fakat tam olarak nereye monte etmeliyim radyoteremi yapıstırayım yoksa tamponun icinemi ?

    tamponun iç kısmına koaycaksın radyatöre hava gelmiyecek şekilde maksat radyatöre fazla soguk hava gelmemesi yani :) kaputu açıp oralardan koyman lazım veya alttan eğilip yanlız MOTOR TARAFINDAN KOYMA SAKIN FAN MOTORUNA TEMAS EDER tamponla radyatör arasında olucak radyatörede yapıştırmana gerek yok maksat rüzgarı kesmesi

    Tamamdır hocam çok sağolun en yakın sürede uygulayacağım bunu

    Alıntıları Göster
    Kışlık termostat taktırmak varken niye 50 sene öncesinin çözümlerini üretiyorsunuz. al 87 lik termostat kullan.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: caner4141

    Kışlık termostat taktırmak varken niye 50 sene öncesinin çözümlerini üretiyorsunuz. al 87 lik termostat kullan.

    Kesin olarak termostattan mıdır hocam ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DragonLive

    quote:

    Orijinalden alıntı: caner4141

    Kışlık termostat taktırmak varken niye 50 sene öncesinin çözümlerini üretiyorsunuz. al 87 lik termostat kullan.

    Kesin olarak termostattan mıdır hocam ?

    Alıntıları Göster
    Termostattan. Araba hareket edince daha da aşağı düşüyorsa termostat arızalı da olabilir. Bu durum yakıta ve çekişe de olumsuz etki eder.
  • Yardımcı olduğunuz için teşekkür ederim :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DragonLive

    Peki şunu okudum biraz önce, benim araç turbolu olduğundan dolayı içerisine karton koyarsak hava akımını kesebilir bu yüzden sorun çıkabilir gibi birşeydi. Bu sizce dogrumu

    yaptıgımız olay çok basit bir olay bunu sanayiye gidip yeni termostat parası verir işçilik parası verip yaptırıp havalar ısındıgında gidip tekrar eski haline çevirmek zor ve maliyet oalcagı için böyle bir çözüm sundum arkadaşa zaten termosttan oldugunu söyledim
    Sizin arabanız turbolu evet siz intercoolerin önüne karton koyarsanız tabikide sorun olur siz su radyatörünün önüne koyacaksınız iyi forumlar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: caner4141

    Kışlık termostat taktırmak varken niye 50 sene öncesinin çözümlerini üretiyorsunuz. al 87 lik termostat kullan.

    ben arkadaşa o çözümüde söyledim termostat alıp takması gerek ama havalar ısındıgında aynı işlemi tekrar yapmak zorunda kalacagı için böyle bi çözüm önerdim 50 senelik bir çözüm diye kullanılamayacak bir anlam ifade etmiyor kolay gelsin...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozgurozcan

    quote:

    Orijinalden alıntı: caner4141

    Kışlık termostat taktırmak varken niye 50 sene öncesinin çözümlerini üretiyorsunuz. al 87 lik termostat kullan.

    ben arkadaşa o çözümüde söyledim termostat alıp takması gerek ama havalar ısındıgında aynı işlemi tekrar yapmak zorunda kalacagı için böyle bi çözüm önerdim 50 senelik bir çözüm diye kullanılamayacak bir anlam ifade etmiyor kolay gelsin...

    Alıntıları Göster
    bendede öyle çekişte filan sorun yok ustaya sordum kışın normal dedi çok şikayet geldi bundan diye söyledi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozgurozcan

    quote:

    Orijinalden alıntı: caner4141

    Kışlık termostat taktırmak varken niye 50 sene öncesinin çözümlerini üretiyorsunuz. al 87 lik termostat kullan.

    ben arkadaşa o çözümüde söyledim termostat alıp takması gerek ama havalar ısındıgında aynı işlemi tekrar yapmak zorunda kalacagı için böyle bi çözüm önerdim 50 senelik bir çözüm diye kullanılamayacak bir anlam ifade etmiyor kolay gelsin...

    Arkadaşın muhtemelen termostatı komple arızalı. Bunun yerine tek seferlik 87'lik bir termostat alıp takması, yaz kış motorun 87 derecede devirdaimi açmasını sağlar. Yaz kış sıcaklık 87 derecede sabitlenir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: caner4141

    Kışlık termostat taktırmak varken niye 50 sene öncesinin çözümlerini üretiyorsunuz. al 87 lik termostat kullan.

    belki adamın parası yok. zırt pırt termostat mı değişecek her değişimde yine antifiriz mi ekleyecek.
    bence radyatör önüne karton koymak daha havalı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nadirgurece

    quote:

    Orijinalden alıntı: caner4141

    Kışlık termostat taktırmak varken niye 50 sene öncesinin çözümlerini üretiyorsunuz. al 87 lik termostat kullan.

    belki adamın parası yok. zırt pırt termostat mı değişecek her değişimde yine antifiriz mi ekleyecek.
    bence radyatör önüne karton koymak daha havalı

    Şuan ki temsili durumum :)
  • Soğuk havalar ile alakalıdır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozgurozcan

    quote:

    Orijinalden alıntı: caner4141

    Kışlık termostat taktırmak varken niye 50 sene öncesinin çözümlerini üretiyorsunuz. al 87 lik termostat kullan.

    ben arkadaşa o çözümüde söyledim termostat alıp takması gerek ama havalar ısındıgında aynı işlemi tekrar yapmak zorunda kalacagı için böyle bi çözüm önerdim 50 senelik bir çözüm diye kullanılamayacak bir anlam ifade etmiyor kolay gelsin...

    85 veya 87 lik termostatı yaz kış kullanabilir,benim arabamın termostatı 20 tl onunkisi ne kadar tutar bilmiyorum ama üretiğimiz çözüm onun menfaati için sonuçta.
    kendi bilir




  • Hocam Ustama gittim. Kaputy açtı baktı borular sıcak dedi sıkıntı yok dedi. Fakat sor. kalorifer peteğindedir sıcak hava üflemiyor tıkanmıştır dedi. Bana biraz mantıksız geldi. Oyle birsey olsa yinede hararet derecesi yükselmezmiydi arkadaşlar ?
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.