Merhaba arkadaşalar ben aracımı bu gün sabah sularında yüksek devir kullandım (dağ yoluna çıkmıştım) arabanın ibresi 90 100 dereceye çıktı daha sonradan eve döndüğümde arabanın ibresi boştayken bire artıyor 90 sularında geziyordu sonradan 80e düştü ama araba ısındı bayağı ben de arabayı kenara çektim ve kaputu açtım soğusun diye aynı zamanda radyatör suyu azalmış mı diye bakmak için kapağı çevirdim ama ilk çıkan buhardan sonra kapağı azıcık bile çevirsem su akmaya başlıyordu galiba buharın oluşturduğu basınçtan su çıkıyor 20 dk sonra anca açabildim radyatör kapağını sonra 10 dk boyunca radyatör kapağından buhar çıktı aynı zamanda kapağı açtığımda full dolu gözüküyordu radyatör suyu (ama full dolu köküne kadar) sonra biraz azaldı bende azıcık daha su ekledim eve dönmeye hazırlandım yolun çoğunu boşta gittim ama inanın arabanın ibresi her zaman 60 70 derece arasında gezerken boşta gittiğim halde 80nin altına düşmedi sonra arabayı park ettim 2 saat sonra bir bakayım dedim ne durumda motor 2 saatin sonunda halen sıcaktı... ne olmuş olabilir? yarın sabaha düzelir mi? kalıcı hasar var mıdır? |
Arabayı yüksek devirli kullandığım için araba ısındı ve uzun süre soğumadı
-
-
İnanın 60-70 arası gezmesi 90-100 derecede durmasından daha problemlidir.
-
Neden normalde araba hep o dereceler arasında takılıyordu bu arada arabanın modeli 2001 kasa peugeot 206
-
Normali 90 derecedir. Isı artarsa conta yakabilir. Sıcaklık düşerse de motor kendini ısıtmak için daha çok yakıt yakar, yakıt sarfiyatı artar. Soğukken motorun çalışması motor parçalarınım daha fazla aşınmasına neden olur ve motoru yıpratır diye biliyorum. Yani ideali 90 derece. Bunun altına ne insin ne de bunun üstüne çıksın.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hocam çok şanslıymışsınız. Araç sıcakken radyatör kapağı açılmamalı. Birden buhar püskürebilir, kendinizi yakabilirsiniz. Bir sürü video görmüştüm yapılmaması hakkında.
90 derece normal bir sıcaklık bu arada.
Edit: imla
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Profes124 -- 29 Mayıs 2021; 11:44:39 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Tamamdır çok sağ olun peki arabanın 2 saat boyunca soğumamasının sebebi nedir yani uzun süre oldukça ve halen araba sıcaktı...
-
Aaaa iyi oldu bak öğrendiğim ben de korka korka yavaşça gazı çıka çıka açıyordum bir dahakine açmam sağ olun
-
Rica ederim hocam. Dikkat etmekte fayda var. Bunlar da makine sonuçta.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
motor sıcakken kapağı açmanız hata sistem hava almış olabilir.
ayrıca ısısını bulmuş motor düşüş göstermez sizin sıvı sisteminde sıkıntı var. termostat müşür vs. en yakın zamanda baktırın. mümkünse yetkili/öze serviste baktırın sanayiye giderseniz biri müşür der değiştirir düzelmez diğeri radyatör der değiştirir düzelmez ama sorun ömrünü dolduran antifrizde olabilir. servisler en azından nokta atışı yapıyor.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Hocam sıcak motorun su kapağı kurcalanmaz. mazallah haşlanırsın.
Bi de hararetin kıyısındaki sıcak motorda kapağı açarsan, düşen basınç yüzünden kaynama noktası da düşer ve en sıcak noktadan(blokta tabiki) ufaktan kaynama, kabarcıklanma yapar, yedek su deposu seviyesi aniden yükselir ve taşar. bu soğutma tesisatının hava yapmasına sebep olabilir, hava soğutma suyunu uzaklaştırıp contayı bile haşlayabilir.
-
Aynen diğer arkadaşların dediği gibi,
İdeal çalışma sıcaklığı çoğu otomobil için 90 derecedir.
Motor sıcakken katiyen kapak açılmaz, geri dönülmez sonuçları olabilir.
Aynı zamanda, havalar bu denli ısınmışken motorun soğuması için 2 saat yeterli bir süre değil.
Sıcaklığı kullanım esnasında 60-70 derece arasında gezen bir aracınız varsa en kısa zamanda kontrol ettirin.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Valla hocam ucuz anlatmışsın. Sıcakken o kapagi açmaya calisirsan buharin basincindan kapak firlar ve fışkıran su/buhar ile yanarsın.
90 normal bir sicaklik ben de bir sorun olduğunu sanmiyorum.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Anladığım kadarıyla
-Ehliyet yeni alınmış
-Motor ve çalışma sıcaklığıyla ilgili yeterince bilgi sahibi değil
-Sıcak motorun genleşme kabının kapağını açmaya çalışmak gibi bir hata yapmak
-Üzerine soğuk su eklemeye çalışmak gibi 2. hatayı yapmak ve motor soğusun diye kaputu açıp beklemek(90-100 derecede seyretmiş ve hararet ibaresi yok)
-Motor 2 saattir çalışmıyor hala soğumadı demek
Büyük ihtimallede ehliyet alınmadan önce arabalarla hiç haşır neşir olunmamış babaylada hiç araba muhabbeti yapılmamış
Dostum sen arabayı gayet normal kullanmışsın ve hararette hep normal seyretmiş. Hele boştayken falan 90 derecede seyretmesi e zaten motorun doğası bu. Bu ısılarda çalışması gerekiyor.
Motor soğusun diye beklemek, kaput açmak, su eksilmişmi diye bakmak boşuna evham yapmışsın. Zaten suyu eksilen araba hararet yapmaya meyilli olur ve ibre yükselişe geçer ki bu sorunda yok ortada.
Tavsiyem araba konularında bilgili senden yaşça veya tecrübe olarak üstün bireylerle bol bol kafandaki soru işaretlerini gidermen. Bilemeyebilirsin normal ama evham yapılacak bişey yok arabandada bişey yok şuan normal tekrar kullan.
Vereceğim ikinci tavsiye ise motor soğukken basmamak 2500 deviri geçmemek. Hararet 90 a gelince devirli kullanabilirsin istediğin gibi. Motor soğukken basmak arabaya zarar verir
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MeGaDave06 -- 29 Mayıs 2021; 13:1:29 >
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
-
Selam benim araba hararet yapıyo diye fanı hep açık yaptım motor hep ortadaki çizginin altında oluyor yani böyleyken kullanmak basmak zararlımı araba 96 r9 spring.
-
Ortadaki çizginin altında seyrediyorsa demekki fanı sürekli çalıştırmasına gerek yok aracın. O şekilde kullanmak yakıt tüketimini arttırır ve optimum sıcaklıkta çalışmayacağı için motorun verimide düşer uzun vadede zararlıdır.quote:
Orijinalden alıntı: MidnightRiderSelam benim araba hararet yapıyo diye fanı hep açık yaptım motor hep ortadaki çizginin altında oluyor yani böyleyken kullanmak basmak zararlımı araba 96 r9 spring.
Fanı kendi çalışma prensibinde bırakın bence. Ha öyle olunca hararet yapmaya meyilleniyor ortadaki çizgiyi geçiyorsa soğutma sisteminize baktırın. termostat, radyatör, hortum elemanlarını kontrol edin, yeni ve iyi bir antifriz-saf su karışımı deneyin soğutma probleminiz çözülür. Bunlarda tamam olduğu halde araç hararet yapmaya meyilleniyorsa geçmiş olsun silindir kapak contasından tutun derinlere kadar gidebilir konu.
Bi arabaya hararet yaptırmak gerçekten zordur. Normal seyir halindeyken bile kolay kolay hararet yapmaz. Yapıyorsa motorda sıkıntı vardır. Bide çok aşırı fazla kırmızıda beklemelerde ve milim milim gitmelerde yapar oda kavurucu sıcağın altında olmak şartıyla
Hararet yaptırmak kolay olsaydı antalyanın kavurucu sıcağında kimse lpgli araba kullanamazdı . Bizim eski araba 40 derecelik antalya kaşta nemden her tarafımız yapış yapış boğuluyor ve kavruluyorken lpgli marea arabamız bile hararet yapmıyordu tatil süresi boyuncavki doğru düzgün bi antifriz su karışımıda yoktu arabada.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MeGaDave06 -- 29 Mayıs 2021; 4:49:13 >
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
-
hocam dediğiniz her şeyi yaptırdk arabayı aldığımız sahibi de hararet problemi olduğunu motorun yapıldığını söyledi. şimdi fana manuel düğme yapınca daha rahatladı erkenden açıyorum ama mesela geçen yüklü şekilde köy yolu dağ gibi biyere çıkalım dedik. 1-2 vites. 5dk ya kalmadan 3.çizgiye gelmişti bile dipgaz yapınca çok hızlı yükseliveryor tehlikeli. Soğutma sistemine hiç %100 su koymadım.
Yüksek ihtimal dediğiniz gibi contada çatlak ya da oluyor mu bilmiyorum ama motor bloğunda çok küçük bi çatlak var gibi sanki (yağ da eksiliyor ufak). LPGden de yapar dediler. Hiç benzinde kullanmıyorum , benzine alınca tork falan gözle görülür artıyor birden .
Hararet yapmıyor şimdi de , çok soğuk çalışmanın yakıtı etkileyeceği aklıma gelmemişti. Kışın çok soğuk oluyor yaşadığım yer araba geç ısınıyor baya jikleyi açıp kullanıyorum yakıtı zenginleştirerek.
-
Termostatınıza bir baktırın
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: MeGaDave06
Ortadaki çizginin altında seyrediyorsa demekki fanı sürekli çalıştırmasına gerek yok aracın. O şekilde kullanmak yakıt tüketimini arttırır ve optimum sıcaklıkta çalışmayacağı için motorun verimide düşer uzun vadede zararlıdır.
Fanı kendi çalışma prensibinde bırakın bence. Ha öyle olunca hararet yapmaya meyilleniyor ortadaki çizgiyi geçiyorsa soğutma sisteminize baktırın. termostat, radyatör, hortum elemanlarını kontrol edin, yeni ve iyi bir antifriz-saf su karışımı deneyin soğutma probleminiz çözülür. Bunlarda tamam olduğu halde araç hararet yapmaya meyilleniyorsa geçmiş olsun silindir kapak contasından tutun derinlere kadar gidebilir konu.
Bi arabaya hararet yaptırmak gerçekten zordur. Normal seyir halindeyken bile kolay kolay hararet yapmaz. Yapıyorsa motorda sıkıntı vardır. Bide çok aşırı fazla kırmızıda beklemelerde ve milim milim gitmelerde yapar oda kavurucu sıcağın altında olmak şartıyla
Hararet yaptırmak kolay olsaydı antalyanın kavurucu sıcağında kimse lpgli araba kullanamazdı . Bizim eski araba 40 derecelik antalya kaşta nemden her tarafımız yapış yapış boğuluyor ve kavruluyorken lpgli marea arabamız bile hararet yapmıyordu tatil süresi boyuncavki doğru düzgün bi antifriz su karışımıda yoktu arabada.
Alıntıları GösterAh şu antalya sıcağı...
Geçen hafta pazartesi günü dışarda öğle vaktinde bir isim vardı, alev esiyor hava alev...
Göstergeye bakıyorum trafikte 50 dereceyi gösteriyor. Dedim aha bozuldu galiba, inanmadim, cami açtım elimi uzattım alev esiyor
Normalde hissedilen 39-40 derece idi ama, trafikte o motorlarin sıcaklığı bir olunca 50 dereceyi göstermesi normaldi. Eve gelene kadar zaten 100 e çıkınca hiz göstergesi araçta bi serinledi 39 a kadar düştü sıcaklık.
O gün arkadaşı aradım kac derece gösteriyor senin araç demiştim 51 demişti
Ben böyle sıcaklık Ağustos ayinda görmüştüm
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
En Beğenilen Yanıtlar
Tüm Yanıtları Genişlet
Hocam çok şanslıymışsınız. Araç sıcakken radyatör kapağı açılmamalı. Birden buhar püskürebilir, kendinizi yakabilirsiniz. Bir sürü video görmüştüm yapılmaması hakkında.
90 derece normal bir sıcaklık bu arada. Edit: imla |
Anladığım kadarıyla
-Ehliyet yeni alınmış -Motor ve çalışma sıcaklığıyla ilgili yeterince bilgi sahibi değil -Sıcak motorun genleşme kabının kapağını açmaya çalışmak gibi bir hata yapmak -Üzerine soğuk su eklemeye çalışmak gibi 2. hatayı yapmak ve motor soğusun diye kaputu açıp beklemek(90-100 derecede seyretmiş ve hararet ibaresi yok) -Motor 2 saattir çalışmıyor hala soğumadı demek Büyük ihtimallede ehliyet alınmadan önce arabalarla hiç haşır neşir olunmamış babaylada hiç araba muhabbeti yapılmamış Dostum sen arabayı gayet normal kullanmışsın ve hararette hep normal seyretmiş. Hele boştayken falan 90 derecede seyretmesi e zaten motorun doğası bu. Bu ısılarda çalışması gerekiyor. Motor soğusun diye beklemek, kaput açmak, su eksilmişmi diye bakmak boşuna evham yapmışsın. Zaten suyu eksilen araba hararet yapmaya meyilli olur ve ibre yükselişe geçer ki bu sorunda yok ortada. Tavsiyem araba konularında bilgili senden yaşça veya tecrübe olarak üstün bireylerle bol bol kafandaki soru işaretlerini gidermen. Bilemeyebilirsin normal ama evham yapılacak bişey yok arabandada bişey yok şuan normal tekrar kullan. Vereceğim ikinci tavsiye ise motor soğukken basmamak 2500 deviri geçmemek. Hararet 90 a gelince devirli kullanabilirsin istediğin gibi. Motor soğukken basmak arabaya zarar verir |
İnanın 60-70 arası gezmesi 90-100 derecede durmasından daha problemlidir. |
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X