Şimdi Ara

ARAÇ ALIRKEN KM Mİ YAŞ MI

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
35
Cevap
0
Favori
3.374
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ikinci el turbo benzinli bir araç alırken (insignia) az km yapmışını mı genç yaşta olanını mı almak daha mantıklı yani aynı şartlar altında servis bakımlı kazasız aynı marka araç için biri 2009 40binde diğeri 2011 70binde hangisini neden almak daha mantıklı ileride satmayı sorun cıkarmamayıda hesaba katınca



  • Cidden zor soru, ben de mantıklı açıklama yapacak arkadaşların diyeceklerini merak ediyorum.

    Takip.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilteris_

    Cidden zor soru, ben de mantıklı açıklama yapacak arkadaşların diyeceklerini merak ediyorum.

    Takip.
    Şimdi kendimce bir yorum yapıcak olursam.

    2009 model daha az km yapmışını tercih ederim çünkü arada 30 bin km fark var. Ancak 2011 model daha yeni araç, birde şöyle bir gerçek var,

    Adam 100 bin km yapmıştır araç sıfır gibidir hala iç dış hor kullanılmamıştır, diğer adam 50 bin km yapmıştır araç hor kullanılmıştır diri durmuyodur. O zaman 100 bin km olanını tercih ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rallyman

    Şimdi kendimce bir yorum yapıcak olursam.

    2009 model daha az km yapmışını tercih ederim çünkü arada 30 bin km fark var. Ancak 2011 model daha yeni araç, birde şöyle bir gerçek var,

    Adam 100 bin km yapmıştır araç sıfır gibidir hala iç dış hor kullanılmamıştır, diğer adam 50 bin km yapmıştır araç hor kullanılmıştır diri durmuyodur. O zaman 100 bin km olanını tercih ederim.

    Alıntıları Göster
    üsteki yoruma katılmak ile beraber ...

    70 bini uzun yolculukta hız genellikle hız sabitleyici açık bir şekilde yapıldıysa pek bir sorun olmaz ... ama sürekli şehir içi kullanıldıysa ilerde problem çıkartabilir )




  • quote:

    Orijinalden alıntı: -Juhziz-

    üsteki yoruma katılmak ile beraber ...

    70 bini uzun yolculukta hız genellikle hız sabitleyici açık bir şekilde yapıldıysa pek bir sorun olmaz ... ama sürekli şehir içi kullanıldıysa ilerde problem çıkartabilir )

    Alıntıları Göster
    Psikolojik sınır var tercihim km olmakla birlikte önemli bir faktörde model yılının psikolojik sınırı geçmesi de var. Bundan bir kaç sene sonra insanlar araç ararken 2010 ve üzeri diye arayacaklar. Tıpkı bizim şu günlerde 2000 model ve üzeri, 2005 model ve üzeri yaptığımız gibi. Biraz değişik bir açıdan yaklaştım sanki İkisine de bakar hangisi temizse onu alırdım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zgn61

    Psikolojik sınır var tercihim km olmakla birlikte önemli bir faktörde model yılının psikolojik sınırı geçmesi de var. Bundan bir kaç sene sonra insanlar araç ararken 2010 ve üzeri diye arayacaklar. Tıpkı bizim şu günlerde 2000 model ve üzeri, 2005 model ve üzeri yaptığımız gibi. Biraz değişik bir açıdan yaklaştım sanki İkisine de bakar hangisi temizse onu alırdım

    Alıntıları Göster
    İkiside değil!

    Aracın kondisyonudur önemli olan.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: insideman

    İkiside değil!

    Aracın kondisyonudur önemli olan.

    Alıntıları Göster
    ben 2009 60bin km araç yerine 2011 120bin km tercih ederim, benim için yaş daha önemli, 3 yıldan eski ikinci el almam
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dionysos_07

    ben 2009 60bin km araç yerine 2011 120bin km tercih ederim, benim için yaş daha önemli, 3 yıldan eski ikinci el almam

    Alıntıları Göster
    Senelerce kesintisiz yatmış bir araç söz konusu değilse km yapmak daha yıpratıcı bir eylem tabi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wehrmacht

    Senelerce kesintisiz yatmış bir araç söz konusu değilse km yapmak daha yıpratıcı bir eylem tabi

    Alıntıları Göster
    Ben kilometreye bakıyorum yaştan çok ama şu da var uzun yolda yüksek kilometre yapmış araç daha genç olduğundan daha yeni ve diri duruyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wehrmacht

    Senelerce kesintisiz yatmış bir araç söz konusu değilse km yapmak daha yıpratıcı bir eylem tabi

    Alıntıları Göster
    Benim kendi fikrim:

    Yılda 10 bin km yapmış 4 yaşında 40 bin km deki bir araç muhtemelen daha az yıpranmıştır ve MTV de alt dilime daha erken gireceği için vergiden kazandırır.

    - Bu aracı alıp yılda 10 bin km yapmaya devam ederseniz araç 10 yaşına (2019 yılı) geldiğinde 100 bin km de olur.
    - Bu aracı alıp yılda 30 bin km yapmaya devam ederseniz araç 10 yaşına (2019 yılı) geldiğinde 220 bin km de olur.


    Yılda 35 bin km yapmış 2 yaşında 70bin km deki bir araç muhtemelen daha çok yıpranmıştır ve MTV olarak daha pahalıya mal olur.

    - Bu aracı alıp yılda 10 bin km yapmaya devam ederseniz araç 8 yaşına (2019 yılı) geldiğinde 130 bin km de olur.
    - Bu aracı alıp yılda 30 bin km yapmaya devam ederseniz araç 8 yaşına (2019 yılı) geldiğinde 250 bin km de olur.

    Buna göre uzun vadede satacaksanız genç olanı, kısa vadede satacaksanız km si düşük olanı almanızda fayda var. Zamanla aradaki km/yıl farkı kapanacak.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilteris_

    Benim kendi fikrim:

    Yılda 10 bin km yapmış 4 yaşında 40 bin km deki bir araç muhtemelen daha az yıpranmıştır ve MTV de alt dilime daha erken gireceği için vergiden kazandırır.

    - Bu aracı alıp yılda 10 bin km yapmaya devam ederseniz araç 10 yaşına (2019 yılı) geldiğinde 100 bin km de olur.
    - Bu aracı alıp yılda 30 bin km yapmaya devam ederseniz araç 10 yaşına (2019 yılı) geldiğinde 220 bin km de olur.


    Yılda 35 bin km yapmış 2 yaşında 70bin km deki bir araç muhtemelen daha çok yıpranmıştır ve MTV olarak daha pahalıya mal olur.

    - Bu aracı alıp yılda 10 bin km yapmaya devam ederseniz araç 8 yaşına (2019 yılı) geldiğinde 130 bin km de olur.
    - Bu aracı alıp yılda 30 bin km yapmaya devam ederseniz araç 8 yaşına (2019 yılı) geldiğinde 250 bin km de olur.

    Buna göre uzun vadede satacaksanız genç olanı, kısa vadede satacaksanız km si düşük olanı almanızda fayda var. Zamanla aradaki km/yıl farkı kapanacak.

    Alıntıları Göster
    Alacağınız aracın sahibi önemli. Tek kullanıcı tarafından mı yoksa sayısız kişilerce mi kullanılmış?
    Dur kalk'larda mı kullanılmış yoksa uzun yolda mı? Bunlar çok önemli.
    Bir de şu var: Piyasası olan araç daha hor kullanılıyor. Bu bir olgu maalesef. Oysa başkasına satacağımız aracı da
    hor kullanmamalı. Kul hakkına girebilir çünkü.




  • Düşük km'li bakımlı,titiz ve hasasiyetli kullanılmış araç derim.
  • Kısa zamanda çok kilometre yapmış arabadan uzak durmak lazı sürekli zorlanmış olabilir çünkü
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilbilge_11

    ikinci el turbo benzinli bir araç alırken (insignia) az km yapmışını mı genç yaşta olanını mı almak daha mantıklı yani aynı şartlar altında servis bakımlı kazasız aynı marka araç için biri 2009 40binde diğeri 2011 70binde hangisini neden almak daha mantıklı ileride satmayı sorun cıkarmamayıda hesaba katınca

    iki yaş ufak aracı 30 bin km az kullanılmış diye almam. Yaşı küçük olsun kilometresi de diğerinden çok çok yüksek olmasın kesinlikle tercihim yeni araç olur
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Arian Galatian

    Düşük km'li bakımlı,titiz ve hasasiyetli kullanılmış araç derim.
    Farklı yaştaki araçlar arasında makyaj görmüş olma gibi bir fark yoksa km'si düşük, yaşı büyük olanı tercih ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zeytinkoy

    Farklı yaştaki araçlar arasında makyaj görmüş olma gibi bir fark yoksa km'si düşük, yaşı büyük olanı tercih ederim.

    Alıntıları Göster
    Düşük km olmasını tercih ederim.Yaş çok önemli değil.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zeytinkoy

    Farklı yaştaki araçlar arasında makyaj görmüş olma gibi bir fark yoksa km'si düşük, yaşı büyük olanı tercih ederim.

    Alıntıları Göster
    Zor bir soru ama kendi fikrimi söyleyecek olursam kmsi düşük olanı tercih ederim.

    Kmsi düşük araç doğal olarak daha temiz ve daha diri duruyor albenisi daha yüksek.
  • 2009 ve 2011 kasaları bildiğim kadarı ile aynı;
    Yani yeni kasa gelseydi, teknolojik açıdan üstün olabilirdi fakat bu durumda böyle bir koşul yok.

    2009 model yılda ortalama 10 bin km yaparken, 2011 model yılda ortalama 45 bin yapmış.
    Bu nedenle daha az kullanılmış olan daha az yıpranmıştır düşüncesindeyim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi iGroN -- 26 Eylül 2013; 17:12:58 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: iGroN

    2009 ve 2011 kasaları bildiğim kadarı ile aynı;
    Yani yeni kasa gelseydi, teknolojik açıdan üstün olabilirdi fakat bu durumda böyle bir koşul yok.

    2009 model yılda ortalama 10 bin km yaparken, 2011 model yılda ortalama 45 bin yapmış.
    Bu nedenle daha az kullanılmış olan daha az yıpranmıştır düşüncesindeyim.
    Soru zor olsa da ben yeni model olanı alırım. Sonuçta araba az km yapsada park durumu önemli; günlerce güneşin altında kalması gibi....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sgtforce

    Soru zor olsa da ben yeni model olanı alırım. Sonuçta araba az km yapsada park durumu önemli; günlerce güneşin altında kalması gibi....

    Alıntıları Göster
    km düşük olanı tercihimdir
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.