Şimdi Ara

ARAÇ İLK MARŞTA ÇALIŞMIYOR [ÇÖZÜLDÜ] (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
7 Misafir (1 Mobil) - 6 Masaüstü1 Mobil
5 sn
147
Cevap
3
Favori
118.138
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dr.Ryzz

    Aracinizi calistirin daha sonra egzozun oradan gelen sesi dinleyin bi hirilti su fokurdama sesi var mi daha sonra bi muddet gidip durun stop etmeden yine dinleyin bakin bakalim ayni mi ?

    2.Alternatorden bunlari yapabilir alternatoru olcturun.

    3.Farkli bir aku deneyin.Onunla durum nasil bir inceleyin. Extra mars akusu var.

    4.LPG filtresini degistirin.

    5.LPG enjektorleri vw grubunda atikerlerde bu soruna sebep oluyor. Ve yaklasik 1000km benzinde kullanilmasi gerekiyor ve degistiriliyor.

    6.Aracin sigortalarini kontrol ettirin. Bazen ufak bi parca boyle bir seye sebebiyet verebiliyor.

    Ben de olmustu aynisi ilk marsta calismiyordu arabayi calistirirken yuksek gaz vererek calistirdim bi muddet duzeldi.
    problem muhtemelen benzin pompası veya enjektörlerde marşı geç alıyor araba tekliyor diye buji leri değiştiren kelebek temizleyen ustalarada bi daha gitme , lpg düğmesine basılı tutup calıstırmayı dene ilk marşta alırsa dediklerimden biri cıkar eğer yine aynı şeyi yaparsa sorun başka olabilir ..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BOLDVIPER

    Sadece benzin pompasi demedim manifoldda yada distirbutorde felan bir sorun varmi onlarda duzgunmu

    distirbutor de sorun olsa lpg dede aynı sorunu yapar , hatta araba hiç mars almaz calısmaz ..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: comanchee

    ateşleme tesisatına baktırın ateşleme bobinleri buji kabloları vs.

    ateşlemede sorun olsa lpg dede aynısını yapar ..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Benzin geri dönüş valfi vardır. Araç motoru durunca benzini geri kaçırmaması gerekir. O valf bozulursa araç benzini kaçırmaya başlar ve ilk marşta benzinin depodan motora gelmesine kadar araç marşı çevirir. Bu süre 1 dakikayı bulabilir. Normal bir kullanımdan sonra motor kapatılınca benzin yavaş yavaş süzülmeye başlar. Bu süzülme yüksek yükte kullanılmış motorda biraz daha yavaş olabilir. Araç zor çalıştıktan sonra arkasına geçip egzozun çevresini kokladığınızda burnunuza benzin kokusu gelip gelmediğine de bakın. Eğer benzin kokusu geliyorsa sorun benzin dönüş valfinden değil, bobinlerden olabilir. Ya da triger kayışı sente atlamış olabilir. Bunlara da bakın.

    sente atlasa o araba çalışırmı yahu motor boş döner , geridönüşte problem olsa muhtemelen benzin borularıda yıpranmıştır o araçta mutlaka bi yerlerden benzin kacagı verirdi , keza bobin arızalı olsa lpg dede aynı şeyi yapar ..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: linqs

    quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Benzin geri dönüş valfi vardır. Araç motoru durunca benzini geri kaçırmaması gerekir. O valf bozulursa araç benzini kaçırmaya başlar ve ilk marşta benzinin depodan motora gelmesine kadar araç marşı çevirir. Bu süre 1 dakikayı bulabilir. Normal bir kullanımdan sonra motor kapatılınca benzin yavaş yavaş süzülmeye başlar. Bu süzülme yüksek yükte kullanılmış motorda biraz daha yavaş olabilir. Araç zor çalıştıktan sonra arkasına geçip egzozun çevresini kokladığınızda burnunuza benzin kokusu gelip gelmediğine de bakın. Eğer benzin kokusu geliyorsa sorun benzin dönüş valfinden değil, bobinlerden olabilir. Ya da triger kayışı sente atlamış olabilir. Bunlara da bakın.

    sente atlasa o araba çalışırmı yahu motor boş döner , geridönüşte problem olsa muhtemelen benzin borularıda yıpranmıştır o araçta mutlaka bi yerlerden benzin kacagı verirdi , keza bobin arızalı olsa lpg dede aynı şeyi yapar ..

    Sente atlasa araç gene çalışabilir diye biliyorum. Değişken zamanlı sübap ayarlaması yapan motorlarda olabiliyor ancak yanılıyor da olabilirim. En azından Volvo S40'larda olabiliyor diyor ustam. Veya triger kayışına bağlı VVT kasnağı arızalıysa o da buna sebep olabiliyor. Geri dönüşte problem olması benzin borularının yıpranmasını garanti etmez. Zira kendi aracımda geri dönüş sorunluydu, araç cidden çok uzun sürede marş alıyordu. Geri dönüş valfini değiştirdim ciddi bir iyileşme oldu. Bobin arızalı olsa demişsiniz, kendi aracımın bobinleri de patlaktı. Marşı aldıktan sonra motor benzinde çalışırken ve soğukken çok ciddi teklemeler yapıyordu. Teklemeden ziyade kesinti şeklinde. Ve motor bir miktar ısınana kadar bu böyle devam ediyordu. Sonra rölanti sabit bir şekilde oturuyordu. Ancak LPG ve benzinin yanma karakteristiklerindeki farklılıklar ateşleme kalitesini etkileyebiliyor. Bu da bir etmen olabilir diye fikir verdim sadece.




  • Otomotiv mühendisliği öğrencisi olarak söylüyorum hocam; sorunun kaynağı %95 lambda sensörü.

    Sorun çözüldüğünde Tema vakfına cüzi bir bağış yapmanız yeterlidir :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 96 model rover 416si aracimiz vardi ayni sorunlar harfiyen gecerliydi.
    Nemi yaptik motor yanana kadar surduk sonra hurda niyetine sattik cunku bu sorunun cozumunu kimse bulamadi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    quote:

    Orijinalden alıntı: linqs

    quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Benzin geri dönüş valfi vardır. Araç motoru durunca benzini geri kaçırmaması gerekir. O valf bozulursa araç benzini kaçırmaya başlar ve ilk marşta benzinin depodan motora gelmesine kadar araç marşı çevirir. Bu süre 1 dakikayı bulabilir. Normal bir kullanımdan sonra motor kapatılınca benzin yavaş yavaş süzülmeye başlar. Bu süzülme yüksek yükte kullanılmış motorda biraz daha yavaş olabilir. Araç zor çalıştıktan sonra arkasına geçip egzozun çevresini kokladığınızda burnunuza benzin kokusu gelip gelmediğine de bakın. Eğer benzin kokusu geliyorsa sorun benzin dönüş valfinden değil, bobinlerden olabilir. Ya da triger kayışı sente atlamış olabilir. Bunlara da bakın.

    sente atlasa o araba çalışırmı yahu motor boş döner , geridönüşte problem olsa muhtemelen benzin borularıda yıpranmıştır o araçta mutlaka bi yerlerden benzin kacagı verirdi , keza bobin arızalı olsa lpg dede aynı şeyi yapar ..

    Sente atlasa araç gene çalışabilir diye biliyorum. Değişken zamanlı sübap ayarlaması yapan motorlarda olabiliyor ancak yanılıyor da olabilirim. En azından Volvo S40'larda olabiliyor diyor ustam. Veya triger kayışına bağlı VVT kasnağı arızalıysa o da buna sebep olabiliyor. Geri dönüşte problem olması benzin borularının yıpranmasını garanti etmez. Zira kendi aracımda geri dönüş sorunluydu, araç cidden çok uzun sürede marş alıyordu. Geri dönüş valfini değiştirdim ciddi bir iyileşme oldu. Bobin arızalı olsa demişsiniz, kendi aracımın bobinleri de patlaktı. Marşı aldıktan sonra motor benzinde çalışırken ve soğukken çok ciddi teklemeler yapıyordu. Teklemeden ziyade kesinti şeklinde. Ve motor bir miktar ısınana kadar bu böyle devam ediyordu. Sonra rölanti sabit bir şekilde oturuyordu. Ancak LPG ve benzinin yanma karakteristiklerindeki farklılıklar ateşleme kalitesini etkileyebiliyor. Bu da bir etmen olabilir diye fikir verdim sadece.

    şöyleki geri dönüşümde problem olsa benzin birikir boruda pompa atmaya devam eder böylece o borular basınca dayanıklı ama kolay yıpranırlar cünkü sürekli basınc yiyorlar benzin birikince bi yerden patlak verir filtrenin oradan olur deponun cıkısından olur .. hocam bobin arızalı olsa en basıtınden sollamaya cıktıgınızda vitesi diyelim 3 den 2 ye cektiniz araba yıgılma yapar gaz verdiğinizde sallar ki bu benzindede olur lpg dede .. iyi geceler




  • Problemi soyluyorum, depodan gelen benzin hortumunda kirik yada catlak var. Kaputun altinda hortumu bulup iyice inceleyin, kesinlikle hortumdan

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • LPG yi sök benzinde kullan orunun çözülecektir..
  • Kardeşim bugunlerde radyotorde su kacirma sikintin var mi bir de motor isisi ani yukseliyor mu? Seninkine benzer olaylari bende yasadim

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dr.Ryzz

    Aracinizi calistirin daha sonra egzozun oradan gelen sesi dinleyin bi hirilti su fokurdama sesi var mi daha sonra bi muddet gidip durun stop etmeden yine dinleyin bakin bakalim ayni mi ?

    2.Alternatorden bunlari yapabilir alternatoru olcturun.

    3.Farkli bir aku deneyin.Onunla durum nasil bir inceleyin. Extra mars akusu var.

    4.LPG filtresini degistirin.

    5.LPG enjektorleri vw grubunda atikerlerde bu soruna sebep oluyor. Ve yaklasik 1000km benzinde kullanilmasi gerekiyor ve degistiriliyor.

    6.Aracin sigortalarini kontrol ettirin. Bazen ufak bi parca boyle bir seye sebebiyet verebiliyor.

    Ben de olmustu aynisi ilk marsta calismiyordu arabayi calistirirken yuksek gaz vererek calistirdim bi muddet duzeldi.
    Benzin de bir sıkıntı olma ihtimali var mı?
  • Banada öyle geldi +1

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • şipidik terlik kullanıcısına yanıt
    Lpg beynini degistirdiniz mi hiç?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dr.Ryzz

    Aracinizi calistirin daha sonra egzozun oradan gelen sesi dinleyin bi hirilti su fokurdama sesi var mi daha sonra bi muddet gidip durun stop etmeden yine dinleyin bakin bakalim ayni mi ?

    2.Alternatorden bunlari yapabilir alternatoru olcturun.

    3.Farkli bir aku deneyin.Onunla durum nasil bir inceleyin. Extra mars akusu var.

    4.LPG filtresini degistirin.

    5.LPG enjektorleri vw grubunda atikerlerde bu soruna sebep oluyor. Ve yaklasik 1000km benzinde kullanilmasi gerekiyor ve degistiriliyor.

    6.Aracin sigortalarini kontrol ettirin. Bazen ufak bi parca boyle bir seye sebebiyet verebiliyor.

    Ben de olmustu aynisi ilk marsta calismiyordu arabayi calistirirken yuksek gaz vererek calistirdim bi muddet duzeldi.
    işte böyle çözene para vereceğim vs diyen oldu mu ne kadar cevap geliyor...




  • Parasından değilde böyle konuları severim
    Senin aracının sorunu bence beyninde çünkü lpg hava yakıt karışımı ile benzininki farklı olduğundan araç kendini lpg ye ayarlamıl benzine geçince sapıtıyor, sen eksoz ve hava giriş sensörlerini kontrol ettir, enjektörlerini cc ile temizlet borularda herhangi bir kaçak varmı kontrol ettir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Geçmiş olsun öncelikle fakir karışımdı galiba ismi ondan kaynaklanabilir dayımın 2.0 focusta geç çalışıyodu bazen 7-8 marşı buluyodu lpgye geçince hiç sıkıntı yok sonra regülatörden olabilir dediler kaçırıyomuş değiştirdik ama çözülmedi bi gösterin onu da hortumu su dolu bardağa koydu kabarcıklar geldi bu durum lpgnin birikmesini ve bnzin lpg karışımında sorun çıkıyormuş bujiler çözmedi elektrik aksamında da bulamadılar bi gösterin belki karışımdan ötürü oluyor olabilir benzin pompası lpgde kesiyo ama lpg regulator kaçırınca benzinde sıkıntı oluyor. Soruna yardımcı olabilirsem Allah razı olsun demeniz yeterli

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: şipidik terlik

    Hepinize selamlar arkadaşlar,başlık konusunda ciddiyim aylardır başımda bir sorun var ve çözümünü bulamadım. Gözümü kararttım masraf umurumda değil artık battı balık yan gider etmediğim masraf kalmadı.
    Bu sorunun çözümünü bulan arkadaş kim olursa o arkadaşa ortalama bir miktar para gönderebilirim istediği bir şeyi makul bir fiyatı varsa alabilirim. Borcu varsa bir miktarını kapatabilirim.
    Burada yazılan tüm tavsiyeleri uygulayacağım kimin tavsiyesi işe yararsa onunla DM ya da telefon ile irtibata geçeceğim.



    Hyundai Accent Admire aracım var,sıralı sistem Atiker Lpg ile kullanıyorum. Araç 4 ay önce ilk marşta çalışmadı 2. marşa basışımda çalıştı neyse dedim önemsemedim
    sonra bir kaç gün sonra bu sayı 3,4 e çıktı araç 3. 4. marşa basmadan kontak çevirmeden çalışmamaya başladı. Hava sıcak soğuk hiç farketmiyor hep 3. 4. marşta çalışıyor. Aracın motoru uzun yol gitsin bi 5 dk stop edeyim ilk marşta çalışıyor ama evden çarşıya gideyim aracı stop edip 5 dk bir yere gireyim geri döndüğümde yine çalışmıyor. Daha sonra bu probleme tekleme sorunları da eklendi araç gaz yememeye teklemeye başladı,ancak tekleme sadece benzinde oluyor gazda giderken hiç bir sorun yok. Bu süreçte bir çok ustaya götürdüm,yetkili servisleri gezdirdim çözüm bulamadım.



    Ustalardan birisi bujiler değişecek dedi değiştirdim (OLMADI)
    İkincisi boğaz kelebeğini temizledi (OLMADI)
    Üçüncüsü enjeksiyonlar tıkalı yakıt katkısı kullan dedi,kullandım(OLMADI)
    Dördüncüsü benzin pompası arızalı değişmesi gerekiyor dedi.


    Değiştirmedim servise götürdüm (OLMADI)
    Servis cihazda enjeksiyon ve oksijen sensörü arızası görünüyor dedi,araca 4 kutu yakıt katkısı koydu bu katkı aracın tüm yakıt tesisatındaki kurumları ve enjeksiyonları temizler aracı hiç gaza almadan 400 KM benzinde kullan yine olmazsa oksijen sensörünü değiştirelim dedi (600 TL), benzin pompasında problem olmadığını söyledi. Kendisine inanmadım ilgisiz ve bilgisiz geldi konuşmaları. Yakıt katkısı ile LPG sigortası tamamen sökülmüş vaziyette aracı 400 KM benzinde kullandım ama sorun devam ediyor. Püf noktası aracın benzinde teklerken gazda normal seyrinde hiç problem yok gibi devam etmesi.



    Şu problemin kaynağını kim bulursa Allah ondan razı olsun, konum ciddi çözümü sağlayan arkadaşa maddi anlamda içimden gelerek yardımcı olmaya çalışacağım. 4 aydır bıktım aracı satmayı düşündüm bu vaziyette kimse almaz diye vazgeçtim.


    Edit: İmlâ

    Arkadaşım 2006 Model Admire sahibi olarak sorununuzun, çözümünü biliyorum. Aynısı başıma geldi, sorun Benzin Regülatörü, diğer ismiyle Benzin Basınç Regülatörü. Bu AKPARÇA isimli sitede 60 TL yedek parça satıcıları veya servislerde 120-180 TL arasında satılan bir parça. Eğer araç LPG de direk çalışıyor, Benzinde zor çalışıyorsa Arka koltuğun altındaki, deponun üzerinde ki Benzin Hortumunda delik olması ihtimali de var. Bunun masrafı ise içcilik dahil 50 TL bu ikisi dışında bir sebeb değildir bana güvenin




  • istanbuldaysan seni iyi bir hyundai ustasina yonlendireyim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Subaplari kontrol ettirdiniz mi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.