Şimdi Ara

Araç Muayenesi Hakkında Merak Edilenler..

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
42
Cevap
0
Favori
5.026
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba Arkadaşlar,

    Forumda Araç Muayene hakkında eksik bulduğum bu konuyu açmak istedim.
    Sadece Araç Muayenesi hakkında merak ettiğiniz sorularınız, sorunlarınız var ise müsait olduğum zamanlarda cevap vermeye çalışırım. Herkese teşekkürler


    TÜV TURK Araç Muayene Randevu sistemi için;

    0850 2228888 Çağrı Merkezi yada
    TÜVTURK Araç Muayene Randevu Sistemi web sitesini kullanabilirsiniz.


    Merak Edilenler

    Önemli Not: Burada sorularınıza vermiş olduğum cevaplar resmi olarak bir yerlere veya birilerine cevap olarak kullanılamaz. Sadece bireysel olarak bilgilendirme amaçlı yazılmaktadır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mithat® -- 15 Mayıs 2012; 13:31:09 >







  • mrb Mithat Bey,

    lpg li araclar için sızdırmazlık raporu hakkında sorum olacak size.

    2010 yılında aracıma lavato marka lpg takıldı. lpg tankının üstünde 01/10 yazıyor. müşteri hizmetlerini aradığımda sızdırmazlık raporu almam gerektiği söylüyorlar.

    fakat benim lpg tankında 01/10 yazmasına rağmen, tankın garanti belgesinde üretim tarihi : 01/2010 gözüküyor. garanti belgesindeki seri numarası ile tankın üzerindeki seri numarası da tutuyor.

    bunu müşteri temsilcisine söyledim. bizim için garanti belgesi önemli değil, tankın üzerindeki tarih önemli dedi. 01/10 yazılı olduğu için ekim 2001 olabilir diyorlar.

    ne yapmam gerekiyor sizce ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mur@t_fb

    mrb Mithat Bey,

    lpg li araclar için sızdırmazlık raporu hakkında sorum olacak size.

    2010 yılında aracıma lavato marka lpg takıldı. lpg tankının üstünde 01/10 yazıyor. müşteri hizmetlerini aradığımda sızdırmazlık raporu almam gerektiği söylüyorlar.

    fakat benim lpg tankında 01/10 yazmasına rağmen, tankın garanti belgesinde üretim tarihi : 01/2010 gözüküyor. garanti belgesindeki seri numarası ile tankın üzerindeki seri numarası da tutuyor.

    bunu müşteri temsilcisine söyledim. bizim için garanti belgesi önemli değil, tankın üzerindeki tarih önemli dedi. 01/10 yazılı olduğu için ekim 2001 olabilir diyorlar.

    ne yapmam gerekiyor sizce ?

    Murat bey,

    LPG Tankının seri numarası, imal yılı, markası zorunlu olarak okunması gerekiyor. MMO' dan sızdırmazlık raporu aldıktan sonra muayeneye gitmeniz gerekecek. Sızdırmazlık raporu üzerindeki Tank Seri no ile araç üzerinde mevcut bulunan tank seri numarasının aynı olması gerekmektedir. Seri numarası aynı ise LPG Tankı imal yılı sızdırmazlık raporu üzerinden okunabilir. Tank üzerinde imal yılının açıkça 01/2010 gibi yazması gerekmektedir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mithat®

    quote:

    Orijinalden alıntı: mur@t_fb

    mrb Mithat Bey,

    lpg li araclar için sızdırmazlık raporu hakkında sorum olacak size.

    2010 yılında aracıma lavato marka lpg takıldı. lpg tankının üstünde 01/10 yazıyor. müşteri hizmetlerini aradığımda sızdırmazlık raporu almam gerektiği söylüyorlar.

    fakat benim lpg tankında 01/10 yazmasına rağmen, tankın garanti belgesinde üretim tarihi : 01/2010 gözüküyor. garanti belgesindeki seri numarası ile tankın üzerindeki seri numarası da tutuyor.

    bunu müşteri temsilcisine söyledim. bizim için garanti belgesi önemli değil, tankın üzerindeki tarih önemli dedi. 01/10 yazılı olduğu için ekim 2001 olabilir diyorlar.

    ne yapmam gerekiyor sizce ?

    Murat bey,

    LPG Tankının seri numarası, imal yılı, markası zorunlu olarak okunması gerekiyor. MMO' dan sızdırmazlık raporu aldıktan sonra muayeneye gitmeniz gerekecek. Sızdırmazlık raporu üzerindeki Tank Seri no ile araç üzerinde mevcut bulunan tank seri numarasının aynı olması gerekmektedir. Seri numarası aynı ise LPG Tankı imal yılı sızdırmazlık raporu üzerinden okunabilir. Tank üzerinde imal yılının açıkça 01/2010 gibi yazması gerekmektedir.

    Anladım Mithat Bey teşekkür ederim. iyi çalışmalar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mur@t_fb

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mithat®

    quote:

    Orijinalden alıntı: mur@t_fb

    mrb Mithat Bey,

    lpg li araclar için sızdırmazlık raporu hakkında sorum olacak size.

    2010 yılında aracıma lavato marka lpg takıldı. lpg tankının üstünde 01/10 yazıyor. müşteri hizmetlerini aradığımda sızdırmazlık raporu almam gerektiği söylüyorlar.

    fakat benim lpg tankında 01/10 yazmasına rağmen, tankın garanti belgesinde üretim tarihi : 01/2010 gözüküyor. garanti belgesindeki seri numarası ile tankın üzerindeki seri numarası da tutuyor.

    bunu müşteri temsilcisine söyledim. bizim için garanti belgesi önemli değil, tankın üzerindeki tarih önemli dedi. 01/10 yazılı olduğu için ekim 2001 olabilir diyorlar.

    ne yapmam gerekiyor sizce ?

    Murat bey,

    LPG Tankının seri numarası, imal yılı, markası zorunlu olarak okunması gerekiyor. MMO' dan sızdırmazlık raporu aldıktan sonra muayeneye gitmeniz gerekecek. Sızdırmazlık raporu üzerindeki Tank Seri no ile araç üzerinde mevcut bulunan tank seri numarasının aynı olması gerekmektedir. Seri numarası aynı ise LPG Tankı imal yılı sızdırmazlık raporu üzerinden okunabilir. Tank üzerinde imal yılının açıkça 01/2010 gibi yazması gerekmektedir.

    Anladım Mithat Bey teşekkür ederim. iyi çalışmalar

    Alıntıları Göster
    Sanırım bu randevu sistemi pek işleyen birşey değil...En azından benim açımdan...Çünkü günler öncesinden randevu alarak gittim,orada bir de numaratörden sıra aldım,ama randevusuz gelenlerin numarası benden önce olduğu için onların işi benden evvel yapıldı...O zaman ben niçin randevu almakla uğraşıyorum ki?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: D@rbeli M@tk@p

    Sanırım bu randevu sistemi pek işleyen birşey değil...En azından benim açımdan...Çünkü günler öncesinden randevu alarak gittim,orada bir de numaratörden sıra aldım,ama randevusuz gelenlerin numarası benden önce olduğu için onların işi benden evvel yapıldı...O zaman ben niçin randevu almakla uğraşıyorum ki?

    Alıntıları Göster
    İstanbul / Haraççı, TÜVTÜRK çalışanları muayeneden aracını bağlatmış ve RUHSATIN bir yaprağını devletin trafik polisinin aldığını bilmeyip bende ruhsatın diğer yaprağını da istediler. Diğer yaprağı muayene yapınca trafik bölge müdürlüğünün geri verebileceğini söyledim o zaman gidip EK-1 belgesi alın dediler.

    Bildiğim kadarıyla muayene istasyonlarının bilgisayarlarında bu durumların hepsi görünüyor. Neden benden özellikle EK-1 belgesi istendi. 50 kuruşluk kağıda 10 lira verdim. Veznede çalışanlar ile dışarıda EK-1 belgesi düzenleyenler ortak iş yapıyor olabilirler mi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TüplüveÖfkeli

    İstanbul / Haraççı, TÜVTÜRK çalışanları muayeneden aracını bağlatmış ve RUHSATIN bir yaprağını devletin trafik polisinin aldığını bilmeyip bende ruhsatın diğer yaprağını da istediler. Diğer yaprağı muayene yapınca trafik bölge müdürlüğünün geri verebileceğini söyledim o zaman gidip EK-1 belgesi alın dediler.

    Bildiğim kadarıyla muayene istasyonlarının bilgisayarlarında bu durumların hepsi görünüyor. Neden benden özellikle EK-1 belgesi istendi. 50 kuruşluk kağıda 10 lira verdim. Veznede çalışanlar ile dışarıda EK-1 belgesi düzenleyenler ortak iş yapıyor olabilirler mi?


    Araç ile ilgili olan sorularınızı cevaplamak isterim. Bu bahsettiğiniz konuda ufak bişey soyleyeyim,

    Trafikte bağlı olan araçlar, trafikten men olan araçlar TÜVTURK sistemlerinde görülmemektedir. Bu şekilde bir alt yapı oluşturulmadığından şu an için mümkün değil. Bahsettiğiniz konu sadece TÜVTURK ile alakalı bir durum değil, T.C. Emniyet Genel Müdürlüğü, T.C. Ulaştırma Bakanlığı ile koordineli bir çalışma olması gerekiyor. Şu an istasyonlarda araçların trafikteki üstyapı ile ilgili bilgilerine ulaşılabiliyor (Kasa tipi, Koltuk sayısı, Net Ağırlık Vs..)
    Ek-1 belgesi 30 yıldan fazladır kullanılan bir belge ve yakında tamamen yürürlükten kalkması planlanıyor. Tescil belgeniz olmadığı durumda aracınızın muayeneden dolayı bağlandığına dair, bağlayan trafik polisi tarafında verilen belge olması gerekiyor ve ayrıca Trafik Polisi almış olduğu belgenizin kendisi tarafından onaylanmış fotokopisi vermesi gerekmektedir. Bu bahsi geçen belgeler olmadığı zaman Tescil belgeniz kayıp gibi işlem yapılır ve bu durumda Trafik tescil Şubesinden POLNET (Araç Özet Bilgileri) çıktısı istenir ve buna göre işlem yapılır. EK-1 belgesi Şoförler Cemiyeti tarafınfan 50 kuruşa satılmakta, siz isterseniz 50 kuruşa gidip oradan alabilirsiniz. Ama alacağınız belge boş belgedir ve muayene istasyonuna gelmeden önce doldurmanız gerekmektedir. Sizde doldurabilirsiniz yada başkasına doldurtabilirsiniz. Dışarıdakiler diye tabir ettiğiniz kişiler EK-1 belgesi dolduranlar doldurma ücreti alıyorlar. Müşteri Kabul Görevlisi ile dışarıdaki diye belirttiğiniz kişilerin birlikte çalışması olası zor bir ihtimal. Eğer bu konuda kesin kanıtlarınız var ise Çağrı Merkezi aracılığı ile şikayette bulunun ki takibi yapılabilsin. İstasyonda o an yaşadığınız sorunla ilgili en kısa ve ilk çözüm İstasyon Amir yada Amir Yardımcısı ile görüşmek olur.

    En doğru ve güncel bilgi için Çağrı Merkezi veya size en yakın Araç Muayene İstasyonu gidip İstasyon Amir yada Amir Yardımcısından bilgi alabilirsiniz.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    307 cc hakkında merak edilenler
    11 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mithat®

    quote:

    Orijinalden alıntı: TüplüveÖfkeli

    İstanbul / Haraççı, TÜVTÜRK çalışanları muayeneden aracını bağlatmış ve RUHSATIN bir yaprağını devletin trafik polisinin aldığını bilmeyip bende ruhsatın diğer yaprağını da istediler. Diğer yaprağı muayene yapınca trafik bölge müdürlüğünün geri verebileceğini söyledim o zaman gidip EK-1 belgesi alın dediler.

    Bildiğim kadarıyla muayene istasyonlarının bilgisayarlarında bu durumların hepsi görünüyor. Neden benden özellikle EK-1 belgesi istendi. 50 kuruşluk kağıda 10 lira verdim. Veznede çalışanlar ile dışarıda EK-1 belgesi düzenleyenler ortak iş yapıyor olabilirler mi?


    Araç ile ilgili olan sorularınızı cevaplamak isterim. Bu bahsettiğiniz konuda ufak bişey soyleyeyim,

    Trafikte bağlı olan araçlar, trafikten men olan araçlar TÜVTURK sistemlerinde görülmemektedir. Bu şekilde bir alt yapı oluşturulmadığından şu an için mümkün değil. Bahsettiğiniz konu sadece TÜVTURK ile alakalı bir durum değil, T.C. Emniyet Genel Müdürlüğü, T.C. Ulaştırma Bakanlığı ile koordineli bir çalışma olması gerekiyor. Şu an istasyonlarda araçların trafikteki üstyapı ile ilgili bilgilerine ulaşılabiliyor (Kasa tipi, Koltuk sayısı, Net Ağırlık Vs..)
    Ek-1 belgesi 30 yıldan fazladır kullanılan bir belge ve yakında tamamen yürürlükten kalkması planlanıyor. Tescil belgeniz olmadığı durumda aracınızın muayeneden dolayı bağlandığına dair, bağlayan trafik polisi tarafında verilen belge olması gerekiyor ve ayrıca Trafik Polisi almış olduğu belgenizin kendisi tarafından onaylanmış fotokopisi vermesi gerekmektedir. Bu bahsi geçen belgeler olmadığı zaman Tescil belgeniz kayıp gibi işlem yapılır ve bu durumda Trafik tescil Şubesinden POLNET (Araç Özet Bilgileri) çıktısı istenir ve buna göre işlem yapılır. EK-1 belgesi Şoförler Cemiyeti tarafınfan 50 kuruşa satılmakta, siz isterseniz 50 kuruşa gidip oradan alabilirsiniz. Ama alacağınız belge boş belgedir ve muayene istasyonuna gelmeden önce doldurmanız gerekmektedir. Sizde doldurabilirsiniz yada başkasına doldurtabilirsiniz. Dışarıdakiler diye tabir ettiğiniz kişiler EK-1 belgesi dolduranlar doldurma ücreti alıyorlar. Müşteri Kabul Görevlisi ile dışarıdaki diye belirttiğiniz kişilerin birlikte çalışması olası zor bir ihtimal. Eğer bu konuda kesin kanıtlarınız var ise Çağrı Merkezi aracılığı ile şikayette bulunun ki takibi yapılabilsin. İstasyonda o an yaşadığınız sorunla ilgili en kısa ve ilk çözüm İstasyon Amir yada Amir Yardımcısı ile görüşmek olur.

    En doğru ve güncel bilgi için Çağrı Merkezi veya size en yakın Araç Muayene İstasyonu gidip İstasyon Amir yada Amir Yardımcısından bilgi alabilirsiniz.

    İlgi ve alakanıza çok teşekkür ederim Mithat Bey. Sizin görev yaptığınız tüvtürk şubesi nerede acaba?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TüplüveÖfkeli

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mithat®

    quote:

    Orijinalden alıntı: TüplüveÖfkeli

    İstanbul / Haraççı, TÜVTÜRK çalışanları muayeneden aracını bağlatmış ve RUHSATIN bir yaprağını devletin trafik polisinin aldığını bilmeyip bende ruhsatın diğer yaprağını da istediler. Diğer yaprağı muayene yapınca trafik bölge müdürlüğünün geri verebileceğini söyledim o zaman gidip EK-1 belgesi alın dediler.

    Bildiğim kadarıyla muayene istasyonlarının bilgisayarlarında bu durumların hepsi görünüyor. Neden benden özellikle EK-1 belgesi istendi. 50 kuruşluk kağıda 10 lira verdim. Veznede çalışanlar ile dışarıda EK-1 belgesi düzenleyenler ortak iş yapıyor olabilirler mi?


    Araç ile ilgili olan sorularınızı cevaplamak isterim. Bu bahsettiğiniz konuda ufak bişey soyleyeyim,

    Trafikte bağlı olan araçlar, trafikten men olan araçlar TÜVTURK sistemlerinde görülmemektedir. Bu şekilde bir alt yapı oluşturulmadığından şu an için mümkün değil. Bahsettiğiniz konu sadece TÜVTURK ile alakalı bir durum değil, T.C. Emniyet Genel Müdürlüğü, T.C. Ulaştırma Bakanlığı ile koordineli bir çalışma olması gerekiyor. Şu an istasyonlarda araçların trafikteki üstyapı ile ilgili bilgilerine ulaşılabiliyor (Kasa tipi, Koltuk sayısı, Net Ağırlık Vs..)
    Ek-1 belgesi 30 yıldan fazladır kullanılan bir belge ve yakında tamamen yürürlükten kalkması planlanıyor. Tescil belgeniz olmadığı durumda aracınızın muayeneden dolayı bağlandığına dair, bağlayan trafik polisi tarafında verilen belge olması gerekiyor ve ayrıca Trafik Polisi almış olduğu belgenizin kendisi tarafından onaylanmış fotokopisi vermesi gerekmektedir. Bu bahsi geçen belgeler olmadığı zaman Tescil belgeniz kayıp gibi işlem yapılır ve bu durumda Trafik tescil Şubesinden POLNET (Araç Özet Bilgileri) çıktısı istenir ve buna göre işlem yapılır. EK-1 belgesi Şoförler Cemiyeti tarafınfan 50 kuruşa satılmakta, siz isterseniz 50 kuruşa gidip oradan alabilirsiniz. Ama alacağınız belge boş belgedir ve muayene istasyonuna gelmeden önce doldurmanız gerekmektedir. Sizde doldurabilirsiniz yada başkasına doldurtabilirsiniz. Dışarıdakiler diye tabir ettiğiniz kişiler EK-1 belgesi dolduranlar doldurma ücreti alıyorlar. Müşteri Kabul Görevlisi ile dışarıdaki diye belirttiğiniz kişilerin birlikte çalışması olası zor bir ihtimal. Eğer bu konuda kesin kanıtlarınız var ise Çağrı Merkezi aracılığı ile şikayette bulunun ki takibi yapılabilsin. İstasyonda o an yaşadığınız sorunla ilgili en kısa ve ilk çözüm İstasyon Amir yada Amir Yardımcısı ile görüşmek olur.

    En doğru ve güncel bilgi için Çağrı Merkezi veya size en yakın Araç Muayene İstasyonu gidip İstasyon Amir yada Amir Yardımcısından bilgi alabilirsiniz.

    İlgi ve alakanıza çok teşekkür ederim Mithat Bey. Sizin görev yaptığınız tüvtürk şubesi nerede acaba?

    Ben teşekkür ederim, İyi günler iyi çalışmalar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: D@rbeli M@tk@p

    Sanırım bu randevu sistemi pek işleyen birşey değil...En azından benim açımdan...Çünkü günler öncesinden randevu alarak gittim,orada bir de numaratörden sıra aldım,ama randevusuz gelenlerin numarası benden önce olduğu için onların işi benden evvel yapıldı...O zaman ben niçin randevu almakla uğraşıyorum ki?

    Bu soru benim buradaki amacımla alakalı değil. Daha çok teknik konulara cevap vermek isterim. o konuyu çağrı merkezi aracılığıyla şikayet olarak bildirebilirsiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mithat®

    quote:

    Orijinalden alıntı: D@rbeli M@tk@p

    Sanırım bu randevu sistemi pek işleyen birşey değil...En azından benim açımdan...Çünkü günler öncesinden randevu alarak gittim,orada bir de numaratörden sıra aldım,ama randevusuz gelenlerin numarası benden önce olduğu için onların işi benden evvel yapıldı...O zaman ben niçin randevu almakla uğraşıyorum ki?

    Bu soru benim buradaki amacımla alakalı değil. Daha çok teknik konulara cevap vermek isterim. o konuyu çağrı merkezi aracılığıyla şikayet olarak bildirebilirsiniz.

    Teşekkür ederim cevap için...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: D@rbeli M@tk@p

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mithat®

    quote:

    Orijinalden alıntı: D@rbeli M@tk@p

    Sanırım bu randevu sistemi pek işleyen birşey değil...En azından benim açımdan...Çünkü günler öncesinden randevu alarak gittim,orada bir de numaratörden sıra aldım,ama randevusuz gelenlerin numarası benden önce olduğu için onların işi benden evvel yapıldı...O zaman ben niçin randevu almakla uğraşıyorum ki?

    Bu soru benim buradaki amacımla alakalı değil. Daha çok teknik konulara cevap vermek isterim. o konuyu çağrı merkezi aracılığıyla şikayet olarak bildirebilirsiniz.

    Teşekkür ederim cevap için...

    Alıntıları Göster
    Benimde bir sorum olucaktı;
    Mesela Opel İnsignia 1.6'ya OPC body kiti yapılması muaynede sorun çıkartıyor mu?Yada bu ruhsata işleniyor mu?
    Bizim eski arabamızda arka tarafta çok ufak yani yaklaşık bagajdan yüksekliği 1cm anca olan spoileri söktürtmüşlerdi hatta egzozun içindeki kaplamanın kabukları söküldüğü için onu bile değiştirtmişlerdi.Madem bu kadar katı kurallar var neden insanlar bunu yapıtırıyor ki?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Pachenkov

    Benimde bir sorum olucaktı;
    Mesela Opel İnsignia 1.6'ya OPC body kiti yapılması muaynede sorun çıkartıyor mu?Yada bu ruhsata işleniyor mu?
    Bizim eski arabamızda arka tarafta çok ufak yani yaklaşık bagajdan yüksekliği 1cm anca olan spoileri söktürtmüşlerdi hatta egzozun içindeki kaplamanın kabukları söküldüğü için onu bile değiştirtmişlerdi.Madem bu kadar katı kurallar var neden insanlar bunu yapıtırıyor ki?

    Araç modifiye edilerek başka bir model, başka bir cins, yeni tipe dönüştürülemez. Bu bahsettiğiniz olay 2005 yılından önce proje ile ruhsata işletilebiliyordu. Doğan görünümlü şahin, Mercedes O 304 görünümlü O 302 gibi.. 2005 yılından sonra yasaklandı. Yaptığınız body kit aracın modelini, markasını, tipini etkilemiyor ise, araca bakıldığında insignia olduğu anlaşılıyor, aracın üzerinde logo iptali yapılmadığı sürece sorun olmaz.
    Araçlara verilen kusurlar ve kusur dereceleri (Ağır kusur, Hafif Kusur, Emniyetsiz, Kusursuz) T.C. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı tarafından belirlenmekte ve buna göre verilmekte.
    Sizin düşündüğünüz gibi ilerlersek, Araç Muayenesinde Hafif Kusur olarak değerlendirilen Cam filminin takılması trafikte yasak ve cezası var. Ama her 10 araçtan 5 inde cam filmi mevcut. Satışıda devam ediyor. Buna benzer olarak hızlı araç kullanmakta yasak vb.. sıralayabiliriz.
    1 cm olan spoilerin muayenede söktürülmesi veya kusur verilmesi olayını hiç duymadım ve görmedim. Fakat egzoz konusunda, susturucu sökülmesi, Katalitik konvektörün içinin boşltılması veya üzerinde uygunsuz kaynak vb. işlemler yapılması kusur olarak değerlendirilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mithat®

    quote:

    Orijinalden alıntı: Pachenkov

    Benimde bir sorum olucaktı;
    Mesela Opel İnsignia 1.6'ya OPC body kiti yapılması muaynede sorun çıkartıyor mu?Yada bu ruhsata işleniyor mu?
    Bizim eski arabamızda arka tarafta çok ufak yani yaklaşık bagajdan yüksekliği 1cm anca olan spoileri söktürtmüşlerdi hatta egzozun içindeki kaplamanın kabukları söküldüğü için onu bile değiştirtmişlerdi.Madem bu kadar katı kurallar var neden insanlar bunu yapıtırıyor ki?

    Araç modifiye edilerek başka bir model, başka bir cins, yeni tipe dönüştürülemez. Bu bahsettiğiniz olay 2005 yılından önce proje ile ruhsata işletilebiliyordu. Doğan görünümlü şahin, Mercedes O 304 görünümlü O 302 gibi.. 2005 yılından sonra yasaklandı. Yaptığınız body kit aracın modelini, markasını, tipini etkilemiyor ise, araca bakıldığında insignia olduğu anlaşılıyor, aracın üzerinde logo iptali yapılmadığı sürece sorun olmaz.
    Araçlara verilen kusurlar ve kusur dereceleri (Ağır kusur, Hafif Kusur, Emniyetsiz, Kusursuz) T.C. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı tarafından belirlenmekte ve buna göre verilmekte.
    Sizin düşündüğünüz gibi ilerlersek, Araç Muayenesinde Hafif Kusur olarak değerlendirilen Cam filminin takılması trafikte yasak ve cezası var. Ama her 10 araçtan 5 inde cam filmi mevcut. Satışıda devam ediyor. Buna benzer olarak hızlı araç kullanmakta yasak vb.. sıralayabiliriz.
    1 cm olan spoilerin muayenede söktürülmesi veya kusur verilmesi olayını hiç duymadım ve görmedim. Fakat egzoz konusunda, susturucu sökülmesi, Katalitik konvektörün içinin boşltılması veya üzerinde uygunsuz kaynak vb. işlemler yapılması kusur olarak değerlendirilir.

    Alıntıları Göster
    Özel mesajla bir soru soran arkadaşımızın sorusunu ekliyorum. Merak edenler için

    Soru: Merhaba araç muayenesi hakkında ufak birkaç sorum olucaktı size, cam filmi hafif kusur olarak geçiyormu ?
    birde merceksiz ama orjinal fabrika çıkışı xenon var aracımda far yıkama ve otomatik yükseklik ayarı mevcut, yani sonradan müdahale ile hiçbir işlem yapılmadı orjinal, bu durum sorun oluyormu mayenede ?
    yardımınız için teşekkürler

    Cevap: Araç Muayenesinde cam filmi Hafif Kusur olarak yazılır. Yani cam filminden dolayı muayeneden kalmazsınız.
    Otomatik far yükseklik ayarlayıcısı var ise (salıncaklarda olan sensör) herhangi bir sorun çıkmaz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mithat®

    Özel mesajla bir soru soran arkadaşımızın sorusunu ekliyorum. Merak edenler için

    Soru: Merhaba araç muayenesi hakkında ufak birkaç sorum olucaktı size, cam filmi hafif kusur olarak geçiyormu ?
    birde merceksiz ama orjinal fabrika çıkışı xenon var aracımda far yıkama ve otomatik yükseklik ayarı mevcut, yani sonradan müdahale ile hiçbir işlem yapılmadı orjinal, bu durum sorun oluyormu mayenede ?
    yardımınız için teşekkürler

    Cevap: Araç Muayenesinde cam filmi Hafif Kusur olarak yazılır. Yani cam filminden dolayı muayeneden kalmazsınız.
    Otomatik far yükseklik ayarlayıcısı var ise (salıncaklarda olan sensör) herhangi bir sorun çıkmaz.

    Alıntıları Göster
    Mithat Bey, LPGtanlkarında kısaltılmış tarih ile uzun tarih arasında ne fark var? Neden birinde sızdırmazlık gerekiyor diğerinde gerekmiyor?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SinanATASOY

    Mithat Bey, LPGtanlkarında kısaltılmış tarih ile uzun tarih arasında ne fark var? Neden birinde sızdırmazlık gerekiyor diğerinde gerekmiyor?

    Sinan Bey,

    Kısa tarih örnek olarak 01/02 şeklinde olunca 2002 yılının 1. ayı mı yoksa 2001 yılının 2. ayı mı belli olmuyor. Tank imalatçıları bunu her iki şekilde de vurabiliyor. Bundan emin olunmadığı için sızdırmazlık raporu isteniyor. LPG tankının kullanım süresi 10 yıl, bu süreyi aşan tankların yenisi ile değiştirilmesi gerekiyor. Bu şekilde yazımlarda çok aşırı yıl farkı olabilir. Net olarak bilinmesi için sızdırmazlık raporu gerekiyor. MMO da bu bilgiler kayıtlı olduğu için sızdırmazlık raporuna yazılıyor.

    01/2007 şeklinde tarihler net olarak yazan tanklar için sızdırmazlık raporu gerekmemektedir.

    Muayeneye gitmeden önce LPG tankınızın üzerinde yer alan seri numarası, marka ve tarih bilgilerini okunur ve temiz bir şekilde giderseniz vakit kaybı yaşamazsınız.
    Saygılar


    Edit: Harf hatası



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mithat® -- 18 Mayıs 2012; 13:33:09 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mithat®

    quote:

    Orijinalden alıntı: SinanATASOY

    Mithat Bey, LPGtanlkarında kısaltılmış tarih ile uzun tarih arasında ne fark var? Neden birinde sızdırmazlık gerekiyor diğerinde gerekmiyor?

    Sinan Bey,

    Kısa tarih örnek olarak 01/02 şeklinde olunca 2002 yılının 1. ayı mı yoksa 2001 yılının 2. ayı mı belli olmuyor. Tank imalatçıları bunu her iki şekilde de vurabiliyor. Bundan emin olunmadığı için sızdırmazlık raporu isteniyor. LPG tankının kullanım süresi 10 yıl, bu süreyi aşan tankların yenisi ile değiştirilmesi gerekiyor. Bu şekilde yazımlarda çok aşırı yıl farkı olabilir. Net olarak bilinmesi için sızdırmazlık raporu gerekiyor. MMO da bu bilgiler kayıtlı olduğu için sızdırmazlık raporuna yazılıyor.

    01/2007 şeklinde tarihler net olarak yazan tanklar için sızdırmazlık raporu gerekmemektedir.

    Muayeneye gitmeden önce LPG tankınızın üzerinde yer alan seri numarası, marka ve tarih bilgilerini okunur ve temiz bir şekilde giderseniz vakit kaybı yaşamazsınız.
    Saygılar


    Edit: Harf hatası

    Alıntıları Göster
    Teşekkür ederim bilgilendirme için.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: VipLife

    Teşekkür ederim bilgilendirme için.

    Alıntıları Göster
    scooterımın koltuğunun altında motosiklete sabit levha şeklinde şase numarası yazılı orjinal hali bu, 2 sene önce muayeneden sorunsuz geçmeme rağmen bu sene şase numarası yok diye vizeden geçemedim. bunun nedeni nedir?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nemesis-83

    scooterımın koltuğunun altında motosiklete sabit levha şeklinde şase numarası yazılı orjinal hali bu, 2 sene önce muayeneden sorunsuz geçmeme rağmen bu sene şase numarası yok diye vizeden geçemedim. bunun nedeni nedir?

    Motosikletin marka ve modelini söylermisiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mithat®

    quote:

    Orijinalden alıntı: nemesis-83

    scooterımın koltuğunun altında motosiklete sabit levha şeklinde şase numarası yazılı orjinal hali bu, 2 sene önce muayeneden sorunsuz geçmeme rağmen bu sene şase numarası yok diye vizeden geçemedim. bunun nedeni nedir?

    Motosikletin marka ve modelini söylermisiniz.

    Alıntıları Göster
    2007 model yamaha bws




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.