Yüksek devirde çok yakmıyor mu araç normalde kaç devirde kullanmak gerekir uzun yolda < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Araç önerisi-egea cross 1.4 urban ya da lounge, megane 1.3 tce joy manuel (3. sayfa)
-
-
Egea'yi cok severim ama bu ikisi cok alakasiz iki araba. Motor olarak kesinlikle 1.3tce. Kalite olarak da megane daha iyi. Egea karalama konusu gibi oldu resmen :)
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
1000 km kadar 2017 model 1.5 dCi Touch Paket Megane kullandım.
Halihazırda 2020 model 1.4 Urban Plus Egea kullanıyorum.
Öncelikle şöyle bir ayrım yapmalısınız: Motor mu donanım mı? Eğer motor çok önemli değilse Egea epey önde. Megane orta paket olmasına rağmen hatırı sayılır eksikleri vardı. Hele Joy paket boş paket yapılmak için ekstra uğraşılmış bir araba. Kolçaktan, dijital klimadan, carplay'den feragat ediyorsunuz.
Egea ise 1.4 motor dışında kayda değer bir handikabı yok. 1.4 motor da rampalarda 4. vitese düşüp 4000 üstü devirleri göze alabilirseniz sorun yaşatmıyor. Yani öyle gitmiyor, çekmiyor, rampada inip itiyoruz gibi bir durum yok.
Megane ile Egea arasındaki en önemli fark bana göre yalıtım. Megane 1.5 DCI motor olmasına rağmen içeride hiç motor sesi duymadığım halde, Egea benzinli olmasına rağmen uzun yol koşullarında motor sesini az da olsa alıyor. Yani "Evet motor sesi var" diyecek kadar. Esas fark Megane'da rüzgar yalıtımı bariz daha iyi. Egea aerodinamisi sayesinde 100-120 km/sa hızlarda sorun yaşatmıyor fakat hava rüzgarlı ise epey rüzgar sesi duyuyorsunuz.
Mesela yılda 1-2 kere uzun yol yapacaksanız, 2-3 tane rampada vites düşmemek için kolçaktan, dijital klimadan, carplay'den işte efendime söyleyeyim dört cam otomatiğinden tablet ekrandan vazgeçer misiniz?
Ya da sizin için donanım falan boş, sadece motorun çekişi önemli ise 1.4 Egea'ya bakmayın bile. Zira Megane otomobil olarak da Egea'dan iyi. Donanım eksiği sorun değilse ona yönelin.
-
Yüksek devirde çok yakmıyor mu derken şöyle;
Rampa çıkıyorsanız her türlü o yakıtı yakacaksınız bundan kaçışınız yok. 1.5 dCi Megane ile 6. vites 2000 devirle %8 rampaya sardığımda anlık tüketim 14 litreleri bulmuştu. Üstelik araç o rampada tutunamadığı ve hız kaybettiği için 5. vitese düştüm ve 16.5 litre anlık tüketim ile rampayı tırmandım. Aynı koşullarda 1.4 Egea'da 6. viteste anlık tüketim 10 litre civarında (10.5 oluyor en fazla ötesi yok) kalıyor, motorda turbo olmadığı için daha fazla hava emip yakıt yakamıyor. Yani o rampada tutunmak için gerekli 15 litre civarı yakıtı yakamadığı için hız kaybetmeye başlıyor. Vitesi 4'e düşürüp devri 4000'e çıkardığınızda 15 litre civarı anlık tüketim yakalayıp rampada hız kazanarak ilerleyebiliyor.
Yani rampa çıkacaksanız motor ne olursa olsun anlık tüketim 15 litre dolaylarına gelmesi lazım. Bunu ister turbo basıncı ile getirin ister devir çevirterek. Sonuçta o kütle o rampayı tırmanacaksa o yakıt yakılacak.
-
Donanım değil araba alın. Megane, ilk yokuşta yüzünüzü güldürecektir.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Konu sahibinin bahsettiği megane klima sorunu Sonradan ekran takılan megane larda klima kontrolünde saırım problem yaşanıyor. Ben orijinal küçük ekranlı icon kullanıyorum outo da 1dk da arabayı buz gibi yapıyor sonra 2. kademeye çekiyorum yetiyor İstanbul da. Problem kaynağı sonradan takılan tesla ekranın dokunmatiğe dönüşen klima kumanda problemi sanırım.
Arabadan beklentiniz biraz da eğlenmek, doyuruculuk ise boş paket almayın derim.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X