Şimdi Ara

Araç perti ve yeni araba (ASX alındı)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
31
Cevap
2
Favori
1.788
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba Değerli forum üyeleri,

    Yazacaklarım hem bilgi verme hem de bilgi alma amaçlıdır.

    Yaklaşık bir ay önce eşim araba ile kaza yaptı ve araçta 10 - 12 bin liralık hasar oldu (airbaglar açıldı). Kusurumuz olmadığı için karşı tarafın poliçesi; arabanın piyasa değerinin biraz altını bana ödemeye razı oldu. Aracı 31 bine satılığa çıkarmıştım ve 30 bine kadar da vermeye razıydım ama sonuçta poliçeden 28 bin TL'ye razı oldum. Arabayı yaptırın deseydim 10 bin üstü hasar kaydı olacağı ve arabayı satamayacağımdan eni yolun bu olduğuna karar verdim. Şimdi gelelim bilgi vermek istediğim olaya. Aracımı kazalı olarak 18 bin TL'ye sigortanın pertçilerine sattım. İki gün önce yeni araba bakayım derken malum sitede bizim eski arabaya rastladım. Yeni sahibi arabayı 31,500 TL 'ye satılığa çıkarmış ve kaputu bile değişen arabama iki parçası var yazmış. Bu da linkihttp://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-ford-yakit-cimrisi-ford-fiesta-titanium-192583124/detay

    Henüz araba almadım ve bu olay beni gerçekten ikinci el için çok ürküttü. Bilgi almak istediği olay da şu. Dün bir araba baktım Araç 2011 model 53 binde ve benzinli. Boyası, kazası falan bir şekilde ortaya çıkarılabilir ama kilometresinin düşürülüp düşürülmediği sorusu içime kurt düşürdü. Öncelikle benzinli tercih etmemin sebebi kilometre düşürülme olasılığının daha az olması. Aracın servisten öğrendiğim bakımları şöyle:

    15.000: 07/2012
    30.000: 09/2013
    45.000: 06/2014

    Araç 12/2011 çıkışlı ve ilk muayenesinede 10/2014 te 50.000 km'de girmiş (belgeden baktım). Beni şüphelendiren ise arabanın motorunun çok kirli olması ve direksiyon üstündeki düğmelerin biraz silik olması. Direksiyon simidi çok kötü yıpranmamış. Ayrıca devriyaj çok sert geldi bana. Çok terredütlü iken lastiklere bakmak aklıma geldi. Ön lastik yeni 2013 üretim ama arka lastik araba sıfır aldığınızda üstünde verilen lastik (Yokohoma) ve üretim tarihi 2011. Burdan hareketle şüphelerim biraz azaldı çünkü adam ilk lastikleri 50 bin km kullanmış sonra öne 2 tane sıfır lastik almıştır diye düşündüm. En geç pazartesi arabayı almam gerek.

    Allah kötü insanlarla karşılaştırmasın hepimizi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi benbenor -- 22 Aralık 2014; 20:30:08 >







  • quote:

    Orijinalden alıntı: benbenor

    Merhaba Değerli forum üyeleri,

    Yazacaklarım hem bilgi verme hem de bilgi alma amaçlıdır.

    Yaklaşık bir ay önce eşim araba ile kaza yaptı ve araçta 10 - 12 bin liralık hasar oldu (airbaglar açıldı). Kusurumuz olmadığı için karşı tarafın poliçesi; arabanın piyasa değerinin biraz altını bana ödemeye razı oldu. Aracı 31 bine satılığa çıkarmıştım ve 30 bine kadar da vermeye razıydım ama sonuçta poliçeden 28 bin TL'ye razı oldum. Arabayı yaptırın deseydim 10 bin üstü hasar kaydı olacağı ve arabayı satamayacağımdan eni yolun bu olduğuna karar verdim. Şimdi gelelim bilgi vermek istediğim olaya. Aracımı kazalı olarak 18 bin TL'ye sigortanın pertçilerine sattım. İki gün önce yeni araba bakayım derken malum sitede bizim eski arabaya rastladım. Yeni sahibi arabayı 31,500 TL 'ye satılığa çıkarmış ve kaputu bile değişen arabama iki parçası var yazmış. Bu da linkihttp://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-ford-yakit-cimrisi-ford-fiesta-titanium-192583124/detay

    Henüz araba almadım ve bu olay beni gerçekten ikinci el için çok ürküttü. Bilgi almak istediği olay da şu. Dün bir araba baktım Araç 2011 model 53 binde ve benzinli. Boyası, kazası falan bir şekilde ortaya çıkarılabilir ama kilometresinin düşürülüp düşürülmediği sorusu içime kurt düşürdü. Öncelikle benzinli tercih etmemin sebebi kilometre düşürülme olasılığının daha az olması. Aracın servisten öğrendiğim bakımları şöyle:

    15.000: 07/2012
    30.000: 09/2013
    45.000: 06/2014

    Araç 12/2011 çıkışlı ve ilk muayenesinede 10/2014 te 50.000 km'de girmiş (belgeden baktım). Beni şüphelendiren ise arabanın motorunun çok kirli olması ve direksiyon üstündeki düğmelerin biraz silik olması. Direksiyon simidi çok kötü yıpranmamış. Ayrıca devriyaj çok sert geldi bana. Çok terredütlü iken lastiklere bakmak aklıma geldi. Ön lastik yeni 2013 üretim ama arka lastik araba sıfır aldığınızda üstünde verilen lastik (Yokohoma) ve üretim tarihi 2011. Burdan hareketle şüphelerim biraz azaldı çünkü adam ilk lastikleri 50 bin km kullanmış sonra öne 2 tane sıfır lastik almıştır diye düşündüm. En geç pazartesi arabayı almam gerek.

    Allah kötü insanlarla karşılaştırmasın hepimizi.

    Ulan be a...sız şeref yoksunu adi insanlar şu arabadan yiyeceğiniz para burnunuzdan gelmeyecek mi? Ne ülkede yaşıyoruz arkadaş herkes dolandırıcı adi olmuş. Yok yok arkadaş bundan 6 ay önce ikinci el araba peşinde çok koştum baktım herkes şeref yoksunu olmuş bende gittim biraz daha zorladım bütçeyi ama sıfır aldım kafam rahat. Belki sizin durumunuz buna el vermez ama bu adi ortamda ikinci el araba almayın derim. İnsanlar almamaya başlarsa ikinci el arabaları hem böylelikle ikinci el piyasasıda düşer bir nebze olsun.




  • Adam kaputun degistigini gostermek icin foto cekmis resmen. Insanliktan yoksun organizmalar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vidanj

    Adam kaputun degistigini gostermek icin foto cekmis resmen. Insanliktan yoksun organizmalar.
    Motor temizliğine fazla takılmayın hiç pert aracı satarken pis arabaya denk geldiniz mi ?.

    Arabayı bir güzel yıkayıp temizliyorlar sonra pert sorunlu aracı "abi arabanın bakımlarını hep yetkili serviste yaptım orjinal hiç bir sorunu yok" diyorlar.Sorun çıkınca vallahi de benim bilgim yok önceki sahibi yapmış demek ki diyorlar


    Direksiyon konusunda malzeme kalitesi ve kullanım şekline göre yıpranma süreci değişiyor.

    Araç alırken ilk sahibinden almak en iyisi ama bulmak zor eğer çok kafanıza takıyorsanız ilk sahibinden bakabilirsiniz 2011 model ilk sahibinden bulmak zor değil.

    Tabi ilk sahibi diye direk almak olmaz alırken yine iyi bir ekspertiz şirketine gösterirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emrcnd -- 19 Aralık 2014; 17:29:48 >




  • Ayni durum benimde basıma geldi. Pert ettigim arabayı 1 ay olmadan kazasız diye ilanda gördüm.

    Bende aynı adamın yazdığı özellikler ile bir ilan daha actım pert resimlerini koymuştum.

    2. El almak mesele ben gecen ay imzamdaki 2010 civici aldım ama adamdan Allah razı olsun.

    En ufak kırılan sinyalinden boyanan parçaya kadar hepsini bir bir söyledi ve dediğinden farklı bisey de çıkmadı.

    Inşallah anne sütünden nasiplenmemis birine denk gelmezsiniz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emrcnd

    Motor temizliğine fazla takılmayın hiç pert aracı satarken pis arabaya denk geldiniz mi ?.

    Arabayı bir güzel yıkayıp temizliyorlar sonra pert sorunlu aracı "abi arabanın bakımlarını hep yetkili serviste yaptım orjinal hiç bir sorunu yok" diyorlar.Sorun çıkınca vallahi de benim bilgim yok önceki sahibi yapmış demek ki diyorlar


    Direksiyon konusunda malzeme kalitesi ve kullanım şekline göre yıpranma süreci değişiyor.

    Araç alırken ilk sahibinden almak en iyisi ama bulmak zor eğer çok kafanıza takıyorsanız ilk sahibinden bakabilirsiniz 2011 model ilk sahibinden bulmak zor değil.

    Tabi ilk sahibi diye direk almak olmaz alırken yine iyi bir ekspertiz şirketine gösterirsiniz.



    Ekspertisin km ile ilgili bisey yapabilecegini sanmiyorum ancak boya-ariza ile ilgili bilgi verebilir eger ekspertizden kastiniz motor yuzdesi ile ilgili ise; bayide testi yapan makine yok arabayi lifte kaldirip bakar ve bakim tarihlerini, kmlerini verirler diye dusunuyorum. Ancak arka lastiklerin 2011 3.ay uretim olmasi ve sifir araba ile verilen lastik markasi (yokohoma) olmasi suphelerimi biraz azaltti cunku lastiklerle 50 bin km yapmis ve onlere bir cift sifir lastik almis ve arkadakilere dokunmamistir diye dusunuyorum. Sizce tezim mantiksiz mi?

    İkinci el piyasasindaki üçkagitci ve dolandiricilar yuzunden herseye supheyle yaklasir olduk.




  • Birde alicak kiseye hayirli ugurlu olsun insallah demis bu araci alip o adamin ustunden gecmek gerek defalarca
  • Allah belanızı versin. Ondan sonra çalış,çabala araba sahibi ol. O da pert ten dönme olsun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: benbenor

    quote:

    Orijinalden alıntı: emrcnd

    Motor temizliğine fazla takılmayın hiç pert aracı satarken pis arabaya denk geldiniz mi ?.

    Arabayı bir güzel yıkayıp temizliyorlar sonra pert sorunlu aracı "abi arabanın bakımlarını hep yetkili serviste yaptım orjinal hiç bir sorunu yok" diyorlar.Sorun çıkınca vallahi de benim bilgim yok önceki sahibi yapmış demek ki diyorlar


    Direksiyon konusunda malzeme kalitesi ve kullanım şekline göre yıpranma süreci değişiyor.

    Araç alırken ilk sahibinden almak en iyisi ama bulmak zor eğer çok kafanıza takıyorsanız ilk sahibinden bakabilirsiniz 2011 model ilk sahibinden bulmak zor değil.

    Tabi ilk sahibi diye direk almak olmaz alırken yine iyi bir ekspertiz şirketine gösterirsiniz.



    Ekspertisin km ile ilgili bisey yapabilecegini sanmiyorum ancak boya-ariza ile ilgili bilgi verebilir eger ekspertizden kastiniz motor yuzdesi ile ilgili ise; bayide testi yapan makine yok arabayi lifte kaldirip bakar ve bakim tarihlerini, kmlerini verirler diye dusunuyorum. Ancak arka lastiklerin 2011 3.ay uretim olmasi ve sifir araba ile verilen lastik markasi (yokohoma) olmasi suphelerimi biraz azaltti cunku lastiklerle 50 bin km yapmis ve onlere bir cift sifir lastik almis ve arkadakilere dokunmamistir diye dusunuyorum. Sizce tezim mantiksiz mi?

    İkinci el piyasasindaki üçkagitci ve dolandiricilar yuzunden herseye supheyle yaklasir olduk.

    Alıntıları Göster
    Merhaba Araç sahinin elleri çok terliyosa Direksiyon simidini ve düğmelerini yıpratabilir,Güneşte direksiyon simidini yıpratıyor.
    Motorun pisliğine gelince ben motoru 17K km de yıkattım serviste pırıl pırıl oldu, 10K km sonra eski haline geldi çünkü karter koruma yok.Baktığınız araçta carter koruma yok ise gayet normal




  • Kisacasi plakasi kapali arac almayin, boyle arac satmaya calisanlarin rabbim kat kat burunlarindan getirsin
  • Ben merak ediyorum da arkadaşlar bizim aile de de Ford Fiesta var 1.4 tdci annem kullanıyor 2 defa galiba kaza yaptı hep çarptılar ben ne kadar hasar kaydı çıktığını nereden öğrenebilirim 5664 Hariç ( parasız Olmalı )
  • Parasiz olani yok galiba
  • benbenor kullanıcısına yanıt
    4 lira bayılacağız illa yani :( neyse araçta temiz baya ne kadar çıktığını merak ettim 4 liraysa tek çözüm satarken bakarız
  • gorkemchem kullanıcısına yanıt
    +1
    Birader çok haklısın ama gel gelelim burdan yazıpta 0 araç alın ikinci el piyasası düşer demekle keşke iş bitse, parası olan zaten 2. ele bakmıyor orada sorun yok ama 0 araç almaya 5-10 bin lira parası eksik olan ne yapsın nasıl biriktirsin (çok ihtiyacı varsa) bakıyor ayağımı yerden kessin veya 2. ele vereyim 0 alıp kazık yemiyim derdinde bazıları heves ediyor bir an önce alayım daha fazla biriktiremem diyor veya gerçekten de o para birikmiyor. Allah herkesin gönlüne göre versin, böyle insanlarıda uzak tutsun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yakubu10

    +1
    Birader çok haklısın ama gel gelelim burdan yazıpta 0 araç alın ikinci el piyasası düşer demekle keşke iş bitse, parası olan zaten 2. ele bakmıyor orada sorun yok ama 0 araç almaya 5-10 bin lira parası eksik olan ne yapsın nasıl biriktirsin (çok ihtiyacı varsa) bakıyor ayağımı yerden kessin veya 2. ele vereyim 0 alıp kazık yemiyim derdinde bazıları heves ediyor bir an önce alayım daha fazla biriktiremem diyor veya gerçekten de o para birikmiyor. Allah herkesin gönlüne göre versin, böyle insanlarıda uzak tutsun.
    Ama şu konuda içiniz rahat olsun km belki anlaşılmazda aracın perti varsa bir expertizin anlamaması bence olanaksız ha anlamadı diyelim o adamada expertiz diyenin..
  • D.bakırdaysanız ordan araba almayın adamın ilan verdği mahallede 1.5 sene yaşadım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: airarmada

    D.bakırdaysanız ordan araba almayın adamın ilan verdği mahallede 1.5 sene yaşadım
    2. elden neden bu kadar korkuyosunuz anlamıyorum, 2. el aracını alacağınız adama söylemeniz gereken beraber yetkili servise expertiz için gidicez, sizin adınıza ve hesabınıza expertiz dosyası açılacak, söylediğinizden fazlası çıkarsa arkamı döner giderim expertiz sana patlar, gerisi geliyo zaten, yiyosa ok diyo, varsa bi yamuk zaten olmaz öyle şey zamanım yok yada burda bizim usta var falan demeye başlıyo...

    arkadaşlar artık yetkili servis yada özel expertiz firmaları var imzalı kaşeli garantili hizmet veren gayet uygun fiyata expertiz yapılacak yer var, sadece şunu unutmayın, marketten detarjan alırken bile sağına soluna fiyatına bakıyosunuz, milyarlık araçlar alırken de profesyonel ticaret yapar gibi davranın...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eritroblastosis -- 19 Aralık 2014; 22:32:27 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: airarmada

    D.bakırdaysanız ordan araba almayın adamın ilan verdği mahallede 1.5 sene yaşadım
    geçmiş olsun.

    geçen sene ben de aynı şekilde sonuçlanan bir kaza yapmıştım ve o hurdanın satışı, normal bir aracın satışından farksızdı. her ay en az bir kez görüyorum sanayide, bugün yarın toplanmış olacak o araç ve -bildiğim kadarıyla- kasko yapılmaması dışında alışında, satışında bir farklılık olmayacak. belki onun kusuru da gizlenecek. birçok konuda olduğu gibi, bu konuda da geniş çaplı düzenlemeler lazım ama nerede...
  • eritroblastosis kullanıcısına yanıt
    Yazılanları tam okumadınız sanırım. Ekspertiz km'nin düşürülüp düşürülmediğini nasıl anlayacak?
  • Allah arabalarını saman etsin bunların karaktersiz haysiyetsiz herifler
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.