Şimdi Ara

Araç satanlar kafayı yemiş (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
141
Cevap
0
Favori
13.031
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
33 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Salma

    İlk Clio 4 çıktığında 35500 liraya sıfır almıştım 0.9 turbo icon paket. Şimdi diyelim ki satacağım 2014 model 70 binde size kalsa 29 falan etmesi lazım. O iş öyle olmuyor işte.
    çok İyi anlatmışsın olayı hocam.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Biraz saçma bir konu, şuan ki aracın sıfır fiyatı göz önünde bulundurarak ikinci el fiyatı piyasası oluşur o fiyatlardanda satılır. Örnek D segment bir aracın akıllı farlarının 1 tanesi 2 sene önce 5000 liraysa şuan 10.000 lira. şimdi ben aracımin farını söküp ikinci el 8.000 liraya satamazmiyim ? Hadi 8.000 olmasada 7.000 liraya havada karada satarsın. Sizin dediğiniz ve istediğiniz durumlar almanya gibi ülkelerde mevcut. Türkiye de olmaz öyle şeyler. Sadece otomobil değil Gıda ürünlerinde elektronik premium ürünlerde de aynı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rx3004 -- 22 Nisan 2019; 19:52:36 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dış kapının iç mandalı

    Normalde gerçekten çok tarzım değil ama bir seferlik uzun uzun yazasım geldi.

    100.000 lira paranızı bankaya gömün. Yıl sonunda ortalama 125000 liranız olur. Bu şu demektir, fiili olarak sizin ülkenizde %25 enflasyon var yıllık bazda. Banka faizinin amacı budur, paradan para kazanmak değil, paranın değerini kaybetmemesi. Bankalar enflasyon üzerinde faiz vermez. (açıklanan enflasyon rakamları değil, fiili olan.)

    Bir de ülkenizde çok oynak bir kur olduğunu düşünün.

    Bir de ülkenizde abuk subuk bir vergi sistemi olduğunu düşünün.

    Ben uzun süre dolar alıp sattım cici de paralar kazandım. Ekonomiyi az çok takip ederim. Eş dost sorar ne yapalım parayı diye. Cevabım nettir. "Tlde kalmayın, ne alırsanız alın. İsterseniz cep telefonu stoklayın isterseniz hatta. " derim.

    Doların 5.08-5.10 olduğu an arabayı satışa çıkardım, istediğim rakam gelmedi, satmadım. Ben bu yaşta bunu düşünebiliyorum.

    Şimdi x kişisi var. Aracı bugün aldığını düşünün, anlık kur ile (6.5 TL) 200000tl /30750 euro ödemiş olsun.

    A) 2 yıl sonra kur ve sıfır araç fiyatı aynı kalmayacağı için muhtemelen 270k TL fiyat çekecektir. Aslında sıfır aldığı rakamın bayağı altına satıyor, çünkü o para 30750 euro yapmayacaktır. Kur, vergi ve enflasyon rasyonel değerlerde olsa zaten o fiyatı çekemez.

    B) Araç satan adam da muhtemelen araç alacaktır. Üstteki matematiği geçtik. Muadil sıfır araç 350k TL yi geçmiş olacaktır.

    Kendi aracımdan daha net örnek vereyim.
    Aracımı babam, 2015 yılında 1 yaşındayken 42000tl ye aldı. Ortalama euro kuru o zaman ortalama 3.30tl. Euro bazında 12727 euro yapıyor, 6.5tan çarparak 83000tl ye yakın bir para yapıyor.
    Ben 6 ay önce zorla, adamın gırtlağına çökerek arabayı 45000tl ye aldım.
    Aracın piyasası min 55 lira, araç da 4 teker 2 hava yastıklı teneke fiesta. 55000 liraya sattığımı düşünelim, 83000-55000=28000tl Türk lirası Anlık zarar, 4265 euro da euro bazında zarar. Aslında 12700euro ya alınmış araç 4 yılda 4265 euro değer kaybetmiş, araç 4 yılda %30 civarı değer kaybetmiş. Ama bu hesabı yapamayan herifler de "kardo araba aldım Bi sene it gibi bindim 10000 fazlasına çaktım kekonun birine." diye geziyorlar.

    Bakın, soğanın 8 TL, sümbülün 100k tl olduğu ülke burası. Forumda onlarca konu vardır 3-5 sene öncesinin sıfır araçları diye. Az tararsanız bulursunuz.

    Sıfır km 200k TL ye araç alıp, 2 yıl sonra 240k TL ye satmaya çalışan adam aslında kar ile satmıyor. Kar ile satması için

    A1) aracın sıfır fiyatından daha fazla fiyat çekmesi lazım.

    B1) aracı aldığı euro - usd miktarından daha fazla euro - usd ye satması lazım.

    İkisini de yapamaz.

    Dolayısıyla, enflasyonun min %25 olduğu ülkede araba almak, arabaya yatırım gözüyle bakmak ve 2 yıl sonra satmak TL bazında kar getirir, döviz bazında zarar. Ama yine de bence TLde kalmaktan iyidir, dövizde kalmaktan kötüdür.

    Tekrar söylüyorum, soğanın 8tl, sümbülün 100k TL olduğu ülke burası.

    Türkiyede herkes, seçimden sonra doların fırlayacağını düşünüyordu, fırladı da.

    Bunlar iyi günler, siz bir de bekleyin merkez bankası zorunlu olarak faizleri düşürecektir 6 aylık süreç içerisinde, dövizi izleyin. Bir de ötv indirimi bir şekilde bitecektir. Bu ikisi üst üste binince bir sigara yakın izleyin sıfır araç fiyatlarını ve buna bağlı olarak da ikinci el piyasasını.

    Sizin yakındığınız piyasada kur hala kabul edilebilir seviyede ve ötv indirimi var, sıfır fiyatlar (bana göre değil) kabul edilebilir seviyelerde.

    6 ay sonra unutmazsam hortlatırım konuyu.
    Bunu banka faizi için de söylüyor musun?

    100.000 ₺ yil sonu 125.000 ₺ oluyor. Bunun yerine baska bir sey mi yapmali dedigin gibi hocam fikrin nedir?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ilker07 -- 22 Nisan 2019; 19:53:12 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Stand Alone kullanıcısına yanıt
    Zaten avrupadaki gibi arabalar ucuz olsa herhalde kişi başı ikişer,üçer araba alırdı bizim insanlarımız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MaDMaxiBo

    İki sene önce şu kadara aldığını o kadara satar bu normal, 90 LARDA 3 BİNE ALDIĞIN ARACI İKİ SENE SONRA 9 BİNE SATARDIN. enflasyon yüzde 200 ü bulmuştu, dolar her sene iki üç katına, üç senede 15-20 katına çıkardı. Bunları görmeyen ergenler ya da unutan bunaklar şimdi boşuna şaşırıyor.

    Asıl sorun sıfır fiyatına satmaya çalışanlar ile sıfır fiyatının üstünde fiyat çeken gerzekler. Liste fiyatı 230 bin olan araca 220 bin istiyor da aklınca indirim yapmış oluyor ama bayi o arabayı 190 verene satıyor da bunu hesaba katmıyor bazıları. Sıkıntı burada.
    74 doğumluyum.
    şu an sizce enfasyon kaç
    piyasadaki mallardan örnek verebilirsiniz
    soğan ve domates bile olabilir geçtim diğerlerini.

    rahmetli dedemle gazyağı kuyruğunda bekledik.
    belediyenin tanzim satışı vardı ordan alışveriş yapıyorduk..
    sene 80 ler
    hala tanzim satışları oluşturmaya çalışıyorlar..
    geldiğimiz nokta.
    unutan unutmuştur belki.
    ama şuan ülke ekonomisi en kötü zamanlarını yaşamaya başladı,ve daha da kötüleri yolda bekleniyor.
    cari açık büyüdü 500 leri gördü.
    sıcak para lazım aranıyor,sıfır istihdam ile borcu borç ile kapatma yöntemi.
    saray ile sefalet arasındaki farktır ilanlardaki bunalım....




  • TEPEE PREMİUM PACK kullanıcısına yanıt
    enflasyon yüzde 30-40 , soğanın domatesin değil genelinden bahsediyorum.
    bebek ürünleri alıyoruz yüzde 10 zamlanan da oldu son bir yıl içinde yüzde 80 zamlanan da.

    80 leri 90 ları gördükten sonra ülke en kötü zamanlarını yaşıyor diyorsanız kusura bakmayın en azından abartıyorsunuz derim ben size. yüzde 200 enflasyon diyorum yaşadık hep beraber bir senede bir teneke yağın 4 liradan 20 liraya çıktığını, aynı yağ şimdi 28 liradan 36 liraya çıktı bir senede ama siz şimdi en kötü zamanlar diyorsunuz

    Rahata alıştık ülkece, bu hükümet sayesinde ülke en refah dönemini yaşadı. Yukarı çıktıktan sonra biraz aşağı düşmek hiç yukarı çıkamamaktan daha kötü daha zor gelir insana. Ülkece şu an bu psikolojiyi yaşıyoruz maalesef. Yoksa eskisinden çok çok daha iyi durumdayız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MaDMaxiBo -- 22 Nisan 2019; 23:52:38 >




  • Almayın arkadaşım. Zamanında madeni 50binliralik ilk çıktığında elimde oynuyordum. Çocuğuz tabi. Bugünku 5 tlnin madenisi gibi düşünün değerini, oradan yürüyecem, neyse. Geldi bi orjinal bana bunu versene diyor. Mahallede bi bende var verirmiyim. Vermem dedim. Ben sana 10 vereyim dedi, olmaz dedim. 20 verirsen veririm dedim. Tamam dedi. Eve gitti geldi benim 5lirayı 20 liraya satın aldı. Yani efendim ben 5 liralık birşeyi 20ye satılığa çıkardım ve alan keriz buldum. Sende o arabayı alma. Keriz misin? Adam neden ahlaksız olsun ki. O aracı satsa yenisini alabilmek için neden çok fazla ekleme yapsın ki.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sepulnation -- 23 Nisan 2019; 0:16:21 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: funmanias

    Dert yanmayınnnnnnnnn kendi kendinize dert yanıyorsunuz kendiniz yazıp kendiniz okuyorsunuz.... NEDEN ?????

    Cevap : Ekonimin böyle olmasını sağlayan 2 tip insan var.

    1- çok fakir olup ayda 1 kg kırmızı et yemeyi lüx olarak gören ki bu gurup araba almayı bırak araba kullanmayı bırak taxiye bile binemez...

    2- çıkarı olup cebine para dolduran doğal olarak maddi sorun nedir bilmeyen kişiler...


    Bu 2 gurup insan da forum da bu konuya girip te bakmayacağı için kendin çal kendin oyna mod on.

    Şimdi devam edin 😃
    Konu anasayfada millet ne konuşuyor dertleri neymiş bir bakayım dedim 🧐

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • MaDMaxiBo kullanıcısına yanıt
    Hocam o dönemlerde çocuktum ama üniversitede araştırma konum olduğu için yazayım aslında size bu ülkenin en refah dönemini yaşatanlar hükümet değil o 2002de baraj altı bıraktığınız partilerdi onların çıkardıları yasalarla Türkiye yatırıma elverişli stabil bir ülke oldu 2009a kadar derviş reformları uygulandı
    2009 sonrası fed(amerikan merkez bankası) küresel krizden mütevellit reservelerindeki paraları dünyaya dağıttı 2010 sonrası zenginliğimiz de aslında buna bağlı tabi bu dağılan parayı hiç düzgün kullanamayıp çar çur ettik (düzgün kullanan ülkeler bknz Hollanda, Polanya)
    Yani demem o ki bize en refahı yaşatan hükümet değil küresel konjonktürdü bu Adalet ve Kalkınma partisine denk geldi. Faizler dünyada ve Türkiye'de hiç olmadığı kadar düşüktü soluğu alan krediyi çekti evi arabayı dizdi.
    Ama şu gerçek ki çok daha kötüsü geliyor gelecek de ve bir daha asla o refahı bulamayacağız

    Ha şu var düne kadar gazeteden çekilişe katılıp 3 yıl şahin bekleyen aziz milletim fiat egeayı beğenmez oldu.
    Olsun burnumuz sürtüle sürtüle kafamızı vura vura o egealara muhtaç olacağız



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Metufkcr -- 23 Nisan 2019; 3:4:9 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Dün renault bayine uğradım.
    2018 modeller ile 2019 arasında 30 bin fark var clio için.

    Captur 2018 son kalan ellerinde yenisi yok 137 bin diyorlar, yeni gelecekler 150 üzeri olacakmış 2 ay sonra.
  • Bitmedi şu tipler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • fractal design kullanıcısına yanıt
    Geçen hafta aracımı 54000'e sattım kasko değeri 71000 gözüküyordu. Kasko bedeli; vergi, kasko primi, mal davası gibi resmi durumlarda hesaplama amacı dışında bir işe yaramaz. Yani araç pert olunca kasko bedeli değil rayiç değer ödenir.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fractal design

    2 sene önce 200'e aldıysa 240 az yazmış.

    2016 haziran ayında Passat 1.6 TDI Highline DSG'yi 142.000TL'ye aldık patrona.
    Aradan geçen 3 sene sonunda aracın kasko değeri

    Araç 3 senede %55 değerlenmiş ama sana göre değer kaybetmesi lazımdı değil mi?
    Bu arada aynı aracın şimdiki liste fiyatı 329.300TL. Şaka değil.

    Milletin psikolojisi yerinde de alım gücü yerinde değil ve her geçen gün de azalıyor.
    Enflasyonun %3 ve altında olduğu yerler için geçerli senin dediklerin.
    3 sene önce ÖTV ayarlaması yapıldı ve oranlar yükseltildi. 3 sene önce döviz nerelerdeydi şimdi nerelerde.

    3 sene önce bugün $ 2,83 € 3.20
    Bugüne dönersek $ 5,81 € 6,53

    Ne olmuş fiilen tek adam yönetimine geçiş ile birlikte paramız pul olmuş.
    Kasko değeriyle enflasyon hesabıyla araca emsal fiyat mı çekilir ?


    Sizin hesaba göre Yıllık %20 değer kaybı uygulamak gerekir. Sonuçta aracı kullanıyorsunuz ve tüm temel parçaların ömründe azalma oluyor.

    2 yıldan %40 değer kaybı ; 220.624,00 x %40 = 88.249,60 - 220.624,00 = 132.374,40 TL


    Bu fiyatta aracın kazasız belasız boyasız vs. fiyatıdır.




  • Metufkcr kullanıcısına yanıt
    O da bir bakış açısı ama bence yanlış.
    Ekonomik durumları daha önceden iyiyken iflasını açıklayan ülkeler de oldu AYNI DÖNEMDE, ekonomik olarak yarı yarıya küçülen ülkeler de oldu. Dünyaya para dağıttılar da madem, neden o zaman İzlanda Arjantin battı Yunanistan Portekiz İspanya İtalya Fransa küçüldü?

    Amerika toparlandı eskisinden daha iyi oldu ya da en azından çok daha kötü değil ama Avrupa ülkeleri Rusya dahil kötüye gitti. O zaman şu anki sıkıntı da küresel

    Biz ülke olarak altyapı yatırımı yaptık ve sanayi olarak büyüdük. Krizi fırsata çevirdik yani ve her ülke bunu yapamadı.
    Şu an yapmamız gereken de bu krizden daha güçlü çıkacak adımları atmak. Ben bu hükümetten daha iyi bir ekonomi yönetimi olabileceğini düşünmüyorum başka partilerin elinden maalesef. Siz de bu hükümetin kötü yönettiğini düşünüyorsunuz. Görüş farklılığı olabilir, ben farklı düşünüyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Arabalara sadece bir nesne olarak bakılıyor. Araba bir yatırımdır. Özellikle 3. dünya ülkesi olan ülkeler için geçerli bu durum. Adam parasına geri alamayacak şeye dönemin parası ile +150000 TL bağlar mı? Tabi ki değerlenecek. Ev almak gibi düşünün.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fractal design

    2 sene önce 200'e aldıysa 240 az yazmış.

    2016 haziran ayında Passat 1.6 TDI Highline DSG'yi 142.000TL'ye aldık patrona.
    Aradan geçen 3 sene sonunda aracın kasko değeri

    Araç 3 senede %55 değerlenmiş ama sana göre değer kaybetmesi lazımdı değil mi?
    Bu arada aynı aracın şimdiki liste fiyatı 329.300TL. Şaka değil.

    Milletin psikolojisi yerinde de alım gücü yerinde değil ve her geçen gün de azalıyor.
    Enflasyonun %3 ve altında olduğu yerler için geçerli senin dediklerin.
    3 sene önce ÖTV ayarlaması yapıldı ve oranlar yükseltildi. 3 sene önce döviz nerelerdeydi şimdi nerelerde.

    3 sene önce bugün $ 2,83 € 3.20
    Bugüne dönersek $ 5,81 € 6,53

    Ne olmuş fiilen tek adam yönetimine geçiş ile birlikte paramız pul olmuş.
    Aracın hiç yürümediğini, km yapmadığını, eskimediğini düşünürsek hesabınız mantıklı.




  • 135.000TL'ye kazasız belasız 1.6TDI Highline DSG araç bulun size hak vereyim. Piyasası 180bin TL ve üzeri.
    Yılda %20 değer kaybı da güzel kafa. 2 yılda %40 değer kaybeden araç bizim ülkemizde ancak Peugeot gibi markalarda olur.
    VW alıp da aldığının daha azına araç satan varsa buyursun gelsin. Laf olsun diye yazmayın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fractal design

    135.000TL'ye kazasız belasız 1.6TDI Highline DSG araç bulun size hak vereyim. Piyasası 180bin TL ve üzeri.
    Yılda %20 değer kaybı da güzel kafa. 2 yılda %40 değer kaybeden araç bizim ülkemizde ancak Peugeot gibi markalarda olur.
    VW alıp da aldığının daha azına araç satan varsa buyursun gelsin. Laf olsun diye yazmayın.
    Piyasa rayiç bedel ortalaması ;

    Araç satanlar kafayı yemiş


    Yıllık %20 değer kaybı markaya göre yapılmaz. Ne yani Passatlara özel amortisman oranı mı var ?

    Araçların ortalama ömrü 5 yıl olarak ön görülür ve yıllık %20 üzerinden değer kaybı hesaplaması yapılır. Bu dünya çapında bir ekonomi/muhasebe ön görüsüdür. Enflasyon oranları, kasko bedellerini baz alabilecek kadar iyi biliyorsunuz bu işleri fakat bunu atlamışsınız ben size bunu demek istedim. Yani sizin varsaydığınız ekonomi hesabına göre %20 değer kabı yansıtmanız gerekir dedim. Dediğimde piyasa rayiç bedelleriyle doğrulandı. VW alıp DSG'den patlayıp 10.000TL verince burada konu açan biz çok gördük. O yüzden cevap vermiş olmak altta kalmamak adına kendinizi komik duruma düşürmeyin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Malik the Mafia -- 23 Nisan 2019; 10:40:52 >




  • Yahu önce 132bin TL diyorsun şimdi 160bin TL diyorsun bir de bana komik duruma düşme diyorsun. Yine dediğin hesaplamaya uymuyor verdiğin rakamlar sonra ben komik oluyorum öyle mi? Dediğim gibi sırf konuşmuş olmak için yazmayın.

    Bu aracı alırken liste fiyatı 147.000TL idi şimdi 329.000TL. Araç fiyatları almış yürümüş siz hala kasko değeri üzerinden olmaz da, yılda yüzde şu kadar değer kaybeder de diye sırf konuşmuş olmak için yazıyorsunuz.

    Buradaki mesele bizim paramızın pul olması. 3 sene önce 142 bin TL'ye alınmış, 3 yıl boyunca kullanılmış buna rağmen alınan rakamın 40bin TL üstü gibi bir rakama satılabileceğinden bahsediyorum.

    Buna göre ben de şöyle bir şey iddia edebilirim ve komik olabilirim; bu araç yılda %9 değerlenmiş. 3 yılda 140bin TL'den 180bin TL'ye çıkmış. Bak bu komik oldu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fractal design

    Yahu önce 132bin TL diyorsun şimdi 160bin TL diyorsun bir de bana komik duruma düşme diyorsun. Yine dediğin hesaplamaya uymuyor verdiğin rakamlar sonra ben komik oluyorum öyle mi? Dediğim gibi sırf konuşmuş olmak için yazmayın.

    Bu aracı alırken liste fiyatı 147.000TL idi şimdi 329.000TL. Araç fiyatları almış yürümüş siz hala kasko değeri üzerinden olmaz da, yılda yüzde şu kadar değer kaybeder de diye sırf konuşmuş olmak için yazıyorsunuz.

    Buradaki mesele bizim paramızın pul olması. 3 sene önce 142 bin TL'ye alınmış, 3 yıl boyunca kullanılmış buna rağmen alınan rakamın 40bin TL üstü gibi bir rakama satılabileceğinden bahsediyorum.

    Buna göre ben de şöyle bir şey iddia edebilirim ve komik olabilirim; bu araç yılda %9 değerlenmiş. 3 yılda 140bin TL'den 180bin TL'ye çıkmış. Bak bu komik oldu.
    Hocam ya okuduğunuzu anlayamıyorsunuz yada benim yazdıklarımı tam okumuyorsunuz.

    132.000TL olan fiyat sizin hesabınıza göre ortaya çıkması gereken rakamdır.

    Yani yaptığınız ekonomi hesabına göre değer kaybını da göz önünde bulundurmanız gerekir.

    Sizin 180.000TL üzeri piyasası demenize istinaden piyasa rayiç bedelini attım.

    Özetle enflasyon hesabına göre 2. el araç piyasası belirlenmez.

    Bu olay tamamen bizim Türk milletine özgü bir durum.

    Arabaya ticari mal gözüyle bakıldığı için ( sizin passat gibi ) satın alınan fiyat üzerinden enflasyon hesabı yapılıp Kar edilmeye çalışıyor.

    Yine sizin hesabınıza göre kendimden bir örnek vereyim. Yani sizin ilk yorumunuzda yapmış bulunduğunuz hem enflasyon hemde kur farkları hesabınıza göre.

    2010 yılında dolar 1.50TL iken 32.800TL'ye sıfır Megane aldım. Araç hala bende. Yetkili servis bakımlı kazasız belasız boyasız ilk sahibinden bir araç. Yani aracı 2010 yılında 21.866 $ ' a satın almışım. 2019 yılında doları ortalama 5.50TL kabul edelim ve 2019 yılında %26 enflasyon olduğunu kabul edelim bu hesaba göre benim arabanın bugün olan güncel fiyatı 151.531TL olması gerekir. Nede olsa değer kaybı diye bir durum söz konusu değil. 9 senede aracın parçaları eskimiş olamaz.
    Bu rakam size bir şeyi anımsattı mı peki ? Bugün Megane'ın var olan satış fiyatına yakın bir fiyat çıktı değil mi ? Sizde aracınızın var olan 0 satış fiyatına endekslemiştiniz ne tesadüf.

    Şimdi burada size oturup aracın Almanya'da bile 2. elinin bu kadar değerlenmediğini açıklamaya çalışsam somut veriler sunsam siz ama Enflasyon var paraları değerli diyeceksiniz. Aynı oranlarla yeniden değerleme yapsak bile bizde ki artış oranlarına yaklaşamaz fiyatlar.




  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.