Şimdi Ara

Araç ses Yalıtımı, Yol Sesi, Lastik Sesi, Gürültü İzolasyonu Yapılması (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
97
Cevap
25
Favori
121.329
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haydarz
    ...kapı aralarına toz ve suyun girmesini engeleyecek herhangi bie conta yok bu sorunu nasıl çözebiliriz araba yazın çok toz giriyor bnm oralardan kapıları kapattıkça içeriye toz doluyor..

    Kapı içlerinde paneli tutan montaj mastiği düzgün yapışmayıp aralarda boşluk kaldıysa kapı içine giren tozu aracın içine verebilir.

    Kapı paneli söküldükten tekrar yerine takılırken mastiklerin durumu kontrol edilmeli zarar gören kısmı var ise aynı üründen bulup yenilemek gerekir.

    Bende sağ iki kapı panelini sökünce içerisinde epey toz olduğunu gördüm. Ancak bu toz içeriye girmiyordu zira dediğim gibi kapı panelini tutan montaj mastiği kaliteli bir ürün esnekliği kaybolmuyor.

    Panele aralıksız olarak düzgün sürüldüyse içeriye toz verme durumu olmaz.




  • icon33 kullanıcısına yanıt
    merhaba arnaflex kendinden yapışkanlımı yoksa ilave yapoştırıcı mı gerekiyor teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mare85

    merhaba arnaflex kendinden yapışkanlımı yoksa ilave yapoştırıcı mı gerekiyor teşekkürler.

    Armaflex ısı izolasyonu amaçlı. Yapışkanlı olanı da var. Benim kullandığım armaflex yapışkanlı değildi. Zemine serildiği için gerek de olmadı.

    Bagaja kullandığım kısımda da bagaj duvarında halı kaplaması olduğundan araya rahatlıkla yerleştirilebildi yine armaflexi yapıştırmaya gerek kalmadı.

    Araçtaki metalde oluşan rezonans ve uğultuyu kesen asıl bitümlü malzeme olan bitüself ve onun üzerine de kapılarda kullandığım firex kendinden yapışkanlı. Kullanımı kolay.
    Yapılan emeği ve masrafı hakeden bir uygulama.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi icon33 -- 26 Temmuz 2013; 19:22:37 >
  • icon33 kullanıcısına yanıt
    o zaman kardeşim önce tabanı tavanı kapı içlerini davlumbaz üstlerini bitüself ile izole ettikten sonra firex ile üstüne mi kaplama yapıcaz ve yine bitüselfi uyguladıktan sonra sıcak hava tabancası ile eritmemiz gerekiyormu? teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mare85

    o zaman kardeşim önce tabanı tavanı kapı içlerini davlumbaz üstlerini bitüself ile izole ettikten sonra firex ile üstüne mi kaplama yapıcaz ve yine bitüselfi uyguladıktan sonra sıcak hava tabancası ile eritmemiz gerekiyormu? teşekkürler.

    Bence sırayla gidin.

    Önce bagaj içi, yedek lastik havuzu, daha sonra araç içi tabanı torpidoya kadar. Kendinden yapışkanlı bitümlü malzemeyi yapıştırıp metal rulo ile tam yapışmasını sağlayın. Yazın sıcak hava üfletmeye -ısıtmaya pek ihtiyaç olmayabilir. Gerekirse kullanılır.

    Daha sonra ısı izolasyonu için armaflex onun üzerine ses sönümlemesi için yanmaz sünger olan firex veya nfaf.

    Araç bu haliyle tatmin etmezse daha sonra kapı ve tavanlara da uygulanabilir.

    Müzik sistemi için yapacaksanız kapılar da öncelikli olmalı.

    Benim araçta sağ iki kapıda yalıtım var solda yok. Müziği açıp dışarıdan aracın etrafında dolaşıp sesi dinlediğimde dışarıya ses en çok yalıtım yapılmayan sol iki kapıdan geliyor. Dolayısı ile dışarıdaki gürültüde buradan şoför kabinine giriyordur.

    Sol kapıya da yapsam iyi olacak ama yedekte malzemem de olmasına rağmen ihmal ediyorum. Kapının işçiliği komple bagajı yapmaktan daha zor bence. Kapı içindeki dar alanda çalışmak zor oluyor.




  • icon33 kullanıcısına yanıt
    evet zor ama ne yapalım yapıcaz :) kendimiz için:) ben biraz şanslıyım:) lastık havuzu yok:) arkayı komple söktüm orta direklerden ön taraf kaldı orayıda kaportadan çıktıktan sonra sökeceğim araba 106 xsi abi diğer araçlara göre biraz daha basit bende teknik bir adamım elimden gelir evvelallah:) o zaman ben firexin yapışkanlısına bakayım olmuşken prof olsun kapıların döşemelerini söktüm içerden kaportayı yalıtıcam üstüne firex kaplayım sonra kapı döşemesine de yapıcakmıyım bunu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mare85

    ....o zaman ben firexin yapışkanlısına bakayım olmuşken ....
    ...içerden kaportayı yalıtıcam üstüne firex kaplayım sonra kapı döşemesine de yapıcakmıyım bunu?

    Ben kapı sacının üstüne değil kapı paneline firex uyguladım. Kapı içine su yağmur sızması olabilir. Firex veya nfaf yanmaz sünger sonuçta ama su yönünden sıkıntı olmasın.


     Araç ses Yalıtımı, Yol Sesi, Lastik Sesi, Gürültü İzolasyonu Yapılması




  • icon33 kullanıcısına yanıt
    senin panel kabartma pandizot gibi benimki biraz düz zemin aslında ucu ucuna panel yaparsam uygulamayı panel yerine oturmaya bilir?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: icon33


    quote:

    Orijinalden alıntı: tayfun_aslan

    tek kelime ile süper bir iş çıkarmışsınız ama arabada ne var ne yok sökülmüş sonra satarken başınız ağrımasın?


    Teşekkürler. Dikkatli ve itinalı sökmeye çalıştık. iki usta ve ben sabah 9 dan 16:00'ya kadar sürekli uğraştık. Soketler pimler tırnaklara dikkat ederek zarar verilmeden sökülüp takıldı göründüğü gibi zor değil. Söküp takmak sabırlı ve itinalı iş yapınca sorun olmuyor. Satarken bir sorun olacağını sanmıyorum. Yurt dışında LEXUS marka araca bile benzer işlemi yapıyorlar. Kapı içlerine yapılmadı müsait zamanda onuda yapmayı düşünüyorum.
    İçindeki sessiz ortam ve tok hissettirmesi yaşanan yorgunluğu ve parasal gideri unutturuyor.

    hocam konu biraz geçmiş ama aurise uygulamayı düşünüyorum nasıl alman arabaları gibi tok oluyor mu
    ben önce bitüself bant sonra firex yapacagım
    acaba diyorum aracın altına yapmasam kapı içlerine ve davlumbazlara yapsam olmaz mı alta pasapasların altına sersem olmaz mı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • osmantkulu O kullanıcısına yanıt
    Genelde araçların bagajdaki yedek lastik bölmelerinde izolasyon olmuyor.
    Öncelikle bagaj içinde ve arka koltuk ayak altı kısımlarında sacın açık görünen kısımlarına ilk kat yalıtım olan rezonans önleyici bitümlü malzemeyi çekip onun üzerine de ses sönümleyici kapalı hücre yapısındaki nfaf veya firex süngeri çekip sonucu gözlemleyin.

    Bu yalıtım bile oldukça tatminkâr olacaktır.

    Linkteki resimde yaris'e benzer bir uygulama yapılmış.
    (Alıntıdır.)
     Araç ses Yalıtımı, Yol Sesi, Lastik Sesi, Gürültü İzolasyonu Yapılması

     Araç ses Yalıtımı, Yol Sesi, Lastik Sesi, Gürültü İzolasyonu Yapılması



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi icon33 -- 27 Eylül 2013; 20:52:43 >




  • orada (stepnede) lpg tankı var hocam yanlara silindir şeklinde yapsam olur mu?birde bu arka koltuklarının ayak tarafına yapın demişsiniz paspasın altında ki halıflexi alıp direk sacın üstüne mi yapalım. oraları açarım ama kenarlarda kablolar var koltuk altlarında aırbag soketleri var sıkıntı olmaz inşallah
    bitümlü maddeyi nerden aldınız internetten alınacak site var mı varsa link verebilir misiniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • osmantkulu O kullanıcısına yanıt
    Soketlere dikkat etmek gerek kaş yapalım derken sorun olmasın.

    Yalıtımda ilk adım rezonansı yani kabin uğultusunu kesmek. Bu da en çok yedek lastik bölmesinden ve boşta kalan diğer sac kısımların davul gibi ses üretmesinden kaynaklanıyor.
    Ne kadarlık kısma yaparsanız o kadar iyi olur.

    bitüselfi btm bayiliği olan bir yerden alabilirsiniz buna praktiker bauhaus koçtaş vb

    http://www.btmpolpan.co...iletisim-bilgileri.html



    www.as-yapi.com
    As Yapı - Hakkımızda
    http://www.as-yapi.com/As-Yapi-Yalitim-Grubu.html


    Firex'i ben buradan sipariş verdim nakliyesi 20 tl tutmuştu.http://www.adetasyapi.com/




  • Ben de arabamın döşeme altı ve bagaj kısmına yalıtım düşünüyorum. tamamen Firex ile yapacağım. Yaptığım zaman gürültü değerlerini paylaşırım.

    Armaflex, bitüself falan ses yalıtım malzemeleri değil ki.. Ben olsa onu kullanacağıma üzerine bi kat daha firex atardım. Firex malzemenin bitüself veya diğer ısı, su yalıtım malzemelerinden titreşim engellemede bir eksisi yok. Bence çoğu kişi yanlış uygulamalar yapıyor. Bütün malzemelerin ses yalıtım özelliği var, büyük ihtimalle bitüself de firex e yakın elastomer malzeme olduğundan ama firex kullan tek parça daha iyi olacaktır, bundan eminim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kill1033
    ...bitüself veya diğer ısı, su yalıtım malzemelerinden titreşim engellemede bir eksisi yok. ..

    Bitüself zaten ses yalıtım malzemesi değil. Çatı kenarlarında kullanılan bir malzeme.

    Benim araçtaki asıl sorunum ses yalıtımdan ziyade özellikle dişli asfaltta aracın çıplak metal kısımlarının yaptığı titreşimi yani rezonansı kesmekti. Bitüself bu işlemi gayet güzel yerine getirdi. Bitüself elastomerik özellikli koku yapmayan kaliteli bir ürün. Yabancı markalı muadil ürünlere göre ucuz alternatifi ve kolay uygulanabilirliği olduğu için tercih ettim.

    Araçtaki rezonansı -titreşimi- önleyici bitümlü malzemeler aracın bazı yerlerinde fabrika çıkışı oluyor ancak yeterli değil. Uygulamasını yaptığım Renault Symbol'de sadece arka koltuk önünde kısmi olarak vardı bagaja kadar olan bölümde halı dışında herhangi bir malzeme yoktu.

    Rezonansı kesmeden yapılan firex neya nfaf benzeri kapalı hücreli yanmaz süngerler ses yalıtımı yapar ancak araçtaki uğultu tam olarak kesilmez. Farklı forum sayfalarında sadece firex uygulayıp memnun olmayan kullanıcılar mevcut.

    Ne bitümlü malzeme ne de diğer yalıtım ürünleri tek başına yeterli gelmiyor. Önce rezonans kesilecek, sonra ısı yalıtımı, sonra ses yalıtımı şeklinde üç katmanlı bir yalıtım uygulaması genelde tercih ediliyor.




  • Gerçekten çok iyi bir iş çıkarmışsınız Benim araçta da yol sesi problemi var çamurluk içlerine çalışmak istiyorum ne gibi bir işlem tavsiye edersiniz? @icon33
  • quote:

    Orijinalden alıntı: icon33

    quote:

    Orijinalden alıntı: kill1033
    ...bitüself veya diğer ısı, su yalıtım malzemelerinden titreşim engellemede bir eksisi yok. ..

    Bitüself zaten ses yalıtım malzemesi değil. Çatı kenarlarında kullanılan bir malzeme.

    Benim araçtaki asıl sorunum ses yalıtımdan ziyade özellikle dişli asfaltta aracın çıplak metal kısımlarının yaptığı titreşimi yani rezonansı kesmekti. Bitüself bu işlemi gayet güzel yerine getirdi. Bitüself elastomerik özellikli koku yapmayan kaliteli bir ürün. Yabancı markalı muadil ürünlere göre ucuz alternatifi ve kolay uygulanabilirliği olduğu için tercih ettim.

    Araçtaki rezonansı -titreşimi- önleyici bitümlü malzemeler aracın bazı yerlerinde fabrika çıkışı oluyor ancak yeterli değil. Uygulamasını yaptığım Renault Symbol'de sadece arka koltuk önünde kısmi olarak vardı bagaja kadar olan bölümde halı dışında herhangi bir malzeme yoktu.

    Rezonansı kesmeden yapılan firex neya nfaf benzeri kapalı hücreli yanmaz süngerler ses yalıtımı yapar ancak araçtaki uğultu tam olarak kesilmez. Farklı forum sayfalarında sadece firex uygulayıp memnun olmayan kullanıcılar mevcut.

    Ne bitümlü malzeme ne de diğer yalıtım ürünleri tek başına yeterli gelmiyor. Önce rezonans kesilecek, sonra ısı yalıtımı, sonra ses yalıtımı şeklinde üç katmanlı bir yalıtım uygulaması genelde tercih ediliyor.

    Ziebart ile konuştum. Aracın sacına uyguluyorlarmış malzemeyi. Büyük ihtimalle bahsettiğiniz gibi hem sesi hem rezonansı kesecektir. 700lira verebilecek duruma gelirsem, yaptırmayı düşünüyorum :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: iakten

    quote:

    Orijinalden alıntı: icon33

    quote:

    Orijinalden alıntı: kill1033
    ...bitüself veya diğer ısı, su yalıtım malzemelerinden titreşim engellemede bir eksisi yok. ..

    Bitüself zaten ses yalıtım malzemesi değil. Çatı kenarlarında kullanılan bir malzeme.

    Benim araçtaki asıl sorunum ses yalıtımdan ziyade özellikle dişli asfaltta aracın çıplak metal kısımlarının yaptığı titreşimi yani rezonansı kesmekti. Bitüself bu işlemi gayet güzel yerine getirdi. Bitüself elastomerik özellikli koku yapmayan kaliteli bir ürün. Yabancı markalı muadil ürünlere göre ucuz alternatifi ve kolay uygulanabilirliği olduğu için tercih ettim.

    Araçtaki rezonansı -titreşimi- önleyici bitümlü malzemeler aracın bazı yerlerinde fabrika çıkışı oluyor ancak yeterli değil. Uygulamasını yaptığım Renault Symbol'de sadece arka koltuk önünde kısmi olarak vardı bagaja kadar olan bölümde halı dışında herhangi bir malzeme yoktu.

    Rezonansı kesmeden yapılan firex neya nfaf benzeri kapalı hücreli yanmaz süngerler ses yalıtımı yapar ancak araçtaki uğultu tam olarak kesilmez. Farklı forum sayfalarında sadece firex uygulayıp memnun olmayan kullanıcılar mevcut.

    Ne bitümlü malzeme ne de diğer yalıtım ürünleri tek başına yeterli gelmiyor. Önce rezonans kesilecek, sonra ısı yalıtımı, sonra ses yalıtımı şeklinde üç katmanlı bir yalıtım uygulaması genelde tercih ediliyor.

    Ziebart ile konuştum. Aracın sacına uyguluyorlarmış malzemeyi. Büyük ihtimalle bahsettiğiniz gibi hem sesi hem rezonansı kesecektir. 700lira verebilecek duruma gelirsem, yaptırmayı düşünüyorum :)

    Alıntıları Göster
    tekrar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi icon33 -- 2 Aralık 2013; 14:48:46 >




  • oligark O kullanıcısına yanıt
    Forumda Peugeot 3008'e dıştan uygulayan bir kullanıcı vardı. Ön taraftan gelen sesleri kesmek adına ön teker davlumbazını söküp üstüne bitüself yapıştırıp, çamurluk içine de pütür sıkılabilir. Sadece aracın altından yapılan pütür işlemi istenen sonucu pek vermiyor. Konu başındaki mesajda aracın içinden yapılan işlemleri tavsiye ederim.


    quote:

    Orijinalden alıntı: kill1033

    Ziebart ile konuştum. Aracın sacına uyguluyorlarmış malzemeyi. Büyük ihtimalle bahsettiğiniz gibi hem sesi hem rezonansı kesecektir. 700lira verebilecek duruma gelirsem, yaptırmayı düşünüyorum :)



    Alttan pütür benzeri bir ziftli malzemeyi püskürterek yalıtım yapıyorlar. Forumda yaptırıp memnun olmayanları okumuştum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi icon33 -- 2 Aralık 2013; 14:51:47 >
  • maliyet pekte düşük değilmiş ya. ben daha ucuz olur diye düşünüyordum. daha iyi araba alınca yaptırırım artık. benim araba zaten 7-8 milyarlık birşey.
    sanki bir yerlerde daha ucuz diye okumuştum ya
  • jeuxhome J kullanıcısına yanıt
    Oto ses izolasyonu için kullanılan yabancı markalı dynamat würth fatmat vb ürünlere göre maliyeti makul. Bir araç için komple taban ve yan taraflar işçilik dahil bana 800'e mâl olmuştu. Markalı ürünlerle bu rakam 2 bin tl altına çıkmazdı sanırım.

    Uzun süre binilmesi düşünülen araçlara konfor açısından yaptırmakta fayda var. 1400-1600 cc 1-3 yaş yeni araçların yıllık motorlu taşıtlar vergisinin 800 tl gibi bir rakam olduğu düşünülürse eski araç en azından vergiden bu maliyeti kurtarıyor.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.