Oto ses izolasyonu için kullanılan yabancı markalı dynamat würth fatmat vb ürünlere göre maliyeti makul. Bir araç için komple taban ve yan taraflar işçilik dahil bana 800'e mâl olmuştu. Markalı ürünlerle bu rakam 2 bin tl altına çıkmazdı sanırım.
Uzun süre binilmesi düşünülen araçlara konfor açısından yaptırmakta fayda var. 1400-1600 cc 1-3 yaş yeni araçların yıllık motorlu taşıtlar vergisinin 800 tl gibi bir rakam olduğu düşünülürse eski araç en azından vergiden bu maliyeti kurtarıyor.
yeni aracın uzun süre elde kalma ihtimali var. benim araba zaten 94 model :D escort. daha ne kadar dayanabilir ki dünyanın bu çilesine :D
quote:
Orijinalden alıntı: jeuxhome ..94 model :D escort. daha ne kadar dayanabilir ki dünyanın bu çilesine :D
Escort gerek kasa gerekse motor açısından fiyatını hak eden fiyat/performans aracı. Yedek parça - usta sorunu yok. Elektronik aksamı fazla olmayan sağlam bir araç. Bakımlı olduktan sonra uzun yıllar kullanılabilir. Alttan aracın tamamına esnek pütür uygulanıp, içeriden de komple kendinden yapışkanlı ziftli malzemenin yapıştırılmasıyla korozyona karşı da araç korunmuş olur.
quote:
Orijinalden alıntı: icon33
quote:
Orijinalden alıntı: jeuxhome ..94 model :D escort. daha ne kadar dayanabilir ki dünyanın bu çilesine :D
Escort gerek kasa gerekse motor açısından fiyatını hak eden fiyat/performans aracı. Yedek parça - usta sorunu yok. Elektronik aksamı fazla olmayan sağlam bir araç. Bakımlı olduktan sonra uzun yıllar kullanılabilir. Alttan aracın tamamına esnek pütür uygulanıp, içeriden de komple kendinden yapışkanlı ziftli malzemenin yapıştırılmasıyla korozyona karşı da araç korunmuş olur.
hocam bendeki ghia modeli. elektronik bir araç. yeniler kadar değildir belki ama kütahyadaki tamircilerin tamir edemeyeceği kadar elektronik :D aracı uzun yıllar kullanmak için bakım yaptırmak istiyorum zaten ama bu işleri nasıl yapacağım hala çözemiyorum :( fiyatına göre gayet güzel bir araba. kliması abssi hidrolik direksiyonu mis gibi çalışıyor :)
İstanbul'da Bu tür uygulama yaptırabileceğimiz bir yer var mı?
quote:
Orijinalden alıntı: portiwashere
İstanbul'da Bu tür uygulama yaptırabileceğimiz bir yer var mı?
sahibinden sitesinde ilanları oluyor. Veya benim gibi malzemeleri önceden temin edip aracın başında durup işçilik kalitesini de kontrol ederek 2 günde herhangi bir döşemeciye uygulatabilirsiniz. Aracın standart koltuk ve döşeme sökme takma ücreti üzerine bir miktar işçilik ödeyerek işi bitirirsiniz.
quote:
Orijinalden alıntı: icon33
quote:
Orijinalden alıntı: portiwashere
İstanbul'da Bu tür uygulama yaptırabileceğimiz bir yer var mı?
sahibinden sitesinde ilanları oluyor. Veya benim gibi malzemeleri önceden temin edip aracın başında durup işçilik kalitesini de kontrol ederek 2 günde herhangi bir döşemeciye uygulatabilirsiniz. Aracın standart koltuk ve döşeme sökme takma ücreti üzerine bir miktar işçilik ödeyerek işi bitirirsiniz.
SesKes diye bir yer var interntte okudum fakrlı bir malzemeleri var. Aracı söktürdüğümüz zaman montaj sonrası vida gıcırtıları duymaktan korkuyorum...
quote:
Orijinalden alıntı: portiwashere Aracı söktürdüğümüz zaman montaj sonrası vida gıcırtıları duymaktan korkuyorum...
Bende bir sorun olmadı.
Sökme takma işleri aceleye getirilmeden dikkatli ve itinalı yapılması gerekir.
Döşemede aşırı kalınlık, potluk olmazsa sökülen parçaların da tırnakları kırılmazsa gıcırtı tıkırtı sesi olmaz. Özellikle plastik parçaların iç kısımlarına kendinden yapışkanlı bitümlü malzemeden yapıştırıp, üzerinede firex veya nfaf süngeri ekleyip yerine taktıktan sonra önceden var olan sesler de yok olur.
quote:
Orijinalden alıntı: icon33
quote:
Orijinalden alıntı: portiwashere Aracı söktürdüğümüz zaman montaj sonrası vida gıcırtıları duymaktan korkuyorum...
Bende bir sorun olmadı.
Sökme takma işleri aceleye getirilmeden dikkatli ve itinalı yapılması gerekir.
Döşemede aşırı kalınlık, potluk olmazsa sökülen parçaların da tırnakları kırılmazsa gıcırtı tıkırtı sesi olmaz. Özellikle plastik parçaların iç kısımlarına kendinden yapışkanlı bitümlü malzemeden yapıştırıp, üzerinede firex veya nfaf süngeri ekleyip yerine taktıktan sonra önceden var olan sesler de yok olur.
Teşekkürler.
quote:
Orijinalden alıntı: portiwashere SesKes diye bir yer var interntte okudum fakrlı bir malzemeleri var. ..
Kullandıkları malzeme keçe galiba. Sadece bu ürünü uygulatıp memnun olmayanların yazıları forumda geçiyordu.
İlk önce araçtaki metalde oluşan titresim ve uğultunun rezonansın kesilmesi için kendinden yapışkanlı ziftli malzeme aracın sacına içten yapıştırılıyor.
Rezonans kesildikten sonra ses yalıtımı için üzerine firex ve nfaf yanmaz sünger seriliyor.
İlk katmandaki bitümlü malzeme saca direkt yapıştırılıp uğultu kesilmeden üzerine sadece ses kesici malzeme serilirse beklenen sonuç alınmıyor.
quote:
Orijinalden alıntı: icon33
quote:
Orijinalden alıntı: portiwashere SesKes diye bir yer var interntte okudum fakrlı bir malzemeleri var. ..
Kullandıkları malzeme keçe galiba. Sadece bu ürünü uygulatıp memnun olmayanların yazıları forumda geçiyordu.
İlk önce araçtaki metalde oluşan titresim ve uğultunun rezonansın kesilmesi için kendinden yapışkanlı ziftli malzeme aracın sacına içten yapıştırılıyor.
Rezonans kesildikten sonra ses yalıtımı için üzerine firex ve nfaf yanmaz sünger seriliyor.
İlk katmandaki bitümlü malzeme saca direkt yapıştırılıp uğultu kesilmeden üzerine sadece ses kesici malzeme serilirse beklenen sonuç alınmıyor.
Detaylı bilgim olmadığı için bir şey diyemiyorum profesyonel yer halen bulamadım Anadolu yakasında.
quote:
Orijinalden alıntı: icon33
Oto ses izolasyonu için kullanılan yabancı markalı dynamat würth fatmat vb ürünlere göre maliyeti makul. Bir araç için komple taban ve yan taraflar işçilik dahil bana 800'e mâl olmuştu. Markalı ürünlerle bu rakam 2 bin tl altına çıkmazdı sanırım.
Uzun süre binilmesi düşünülen araçlara konfor açısından yaptırmakta fayda var. 1400-1600 cc 1-3 yaş yeni araçların yıllık motorlu taşıtlar vergisinin 800 tl gibi bir rakam olduğu düşünülürse eski araç en azından vergiden bu maliyeti kurtarıyor.
arkadaşlar umarım sizede faydası olur. linkdekide benim çalışmam.
Yalıtım sonrası hissedilen gürültüsüz ortam, sessizlik, konfor, yapılan emek ve masrafı unutturuyor.
Alıntıları Göster
Güzel çalışma olmuş.
quote:
Orijinalden alıntı: Panthér
Güzel çalışma olmuş.
Teşekkürler.
quote:
Orijinalden alıntı: icon33
quote:
Orijinalden alıntı: Panthér
Güzel çalışma olmuş.
Teşekkürler.
Alıntıları Göster
MERHABA ARKADAŞLAR BEN DE MOTOR SESİ İLE İLGİLİ SİZE YARDIMCI OLMAK İSTİYORUM. CLİo 3 1.2 benzinli arabam var ve yüksek hızlarda motor sesi geliyor. Bunun sebebi de motor küçük olduğu için yüksek hızlara çıkmak için devir istiyor ve yüksek devir bize ses olarak geliyor araştırmalarım neticesinde bitüself ve firex adlı malzemelerin ses yalıtımında kullanıldığını öğrendim ilk işim bitüself almak oldu ama bu malzeme ses yalıtımı sağlamıyor tokluk sağlıyor eğer aracınızda takırdayan bir metal aksam varsa kullanmanız faydalı olur rezonansı önlediği için küçük de olsa ses yalıtımı sağlıyor bunu da geçmeyelim. Firex ise bence hiç iyi bir malzeme değil sesi olduğu gibi geçiriyor aldığım gibi iade ettim. TİZ sesleri kestiği söyleniyor metrekaresi 10 tl yani ne kadar para o kadar ekmek hesabı .BU işte malzeme kalitesi önemli alacağınız malzeme (teroson pu sp 200) metrekaresi 70 tl civarı alınca verdiğiniz parayı hakettiğini anlayacaksınız. Gelelim motor yalıtımına motorun arkasında aslında bir ses yalıtım plakası var ama çok iş görmüyor. Onu söküyoruz ardından altta eklediğim resimlerdeki gibi bezle motor kabin arasını siliyoruz o metal bölgeye bitüselfi yapıştırıyoruz uygun yerlere büyük kesin olmayan yerlere küçük küçük yapıştırın çok farkı yok ardından da motor kaputunu ele alıyoruz ve kaputun altını bitüself ile kaplıyoruz sonra ise bitüselfin üstüne teroson pu sp200 adlı malzememizi yapıştırıyoruz 2 malzeme de kendinden yapışkanlı bitüselfi ısıtıp yapıştırın diyorlar ama gerek yok bence elle yapıştırıp sert bir cisimle iyice üzerinden gidin. Sonuç passattan daha iyi bir motor yalıtımı diyebiliriz. 300 tl civarı para harcadım ama inanın değdi keşke önce yapsaydım diyeceksiniz.
quote:
Orijinalden alıntı: caferson
MERHABA ARKADAŞLAR BEN DE MOTOR SESİ İLE İLGİLİ SİZE YARDIMCI OLMAK İSTİYORUM. CLİo 3 1.2 benzinli arabam var ve yüksek hızlarda motor sesi geliyor. Bunun sebebi de motor küçük olduğu için yüksek hızlara çıkmak için devir istiyor ve yüksek devir bize ses olarak geliyor araştırmalarım neticesinde bitüself ve firex adlı malzemelerin ses yalıtımında kullanıldığını öğrendim ilk işim bitüself almak oldu ama bu malzeme ses yalıtımı sağlamıyor tokluk sağlıyor eğer aracınızda takırdayan bir metal aksam varsa kullanmanız faydalı olur rezonansı önlediği için küçük de olsa ses yalıtımı sağlıyor bunu da geçmeyelim. Firex ise bence hiç iyi bir malzeme değil sesi olduğu gibi geçiriyor aldığım gibi iade ettim. TİZ sesleri kestiği söyleniyor metrekaresi 10 tl yani ne kadar para o kadar ekmek hesabı .BU işte malzeme kalitesi önemli alacağınız malzeme (teroson pu sp 200) metrekaresi 70 tl civarı alınca verdiğiniz parayı hakettiğini anlayacaksınız. Gelelim motor yalıtımına motorun arkasında aslında bir ses yalıtım plakası var ama çok iş görmüyor. Onu söküyoruz ardından altta eklediğim resimlerdeki gibi bezle motor kabin arasını siliyoruz o metal bölgeye bitüselfi yapıştırıyoruz uygun yerlere büyük kesin olmayan yerlere küçük küçük yapıştırın çok farkı yok ardından da motor kaputunu ele alıyoruz ve kaputun altını bitüself ile kaplıyoruz sonra ise bitüselfin üstüne teroson pu sp200 adlı malzememizi yapıştırıyoruz 2 malzeme de kendinden yapışkanlı bitüselfi ısıtıp yapıştırın diyorlar ama gerek yok bence elle yapıştırıp sert bir cisimle iyice üzerinden gidin. Sonuç passattan daha iyi bir motor yalıtımı diyebiliriz. 300 tl civarı para harcadım ama inanın değdi keşke önce yapsaydım diyeceksiniz.
Alıntıları Göster
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi caferson -- 28 Eylül 2015; 22:24:05 >
Soktugunuz parca oldumu motor grubuna ait bende ayni sekilde bir calisma planliyorum o dar araya nasil yapabildinuz nereye kadar kaplayabildiniz asagisi daha dar denedim elim zor giriyor ve bircok cetrefilli ekipman cikintisi var benim motor dizel ondanmi daha dar acaba bayagi yorucak gozukuo beni
Söktüğüm parçayı geri taktım sıkıntı olmadı. Ama benim 1.2 benzinli daha az parça var küçük boyutlarda keserek yapıştırın yada lifte kaldirip altini sokun belki oradan el yakışır tam bilemiyorum motor kaput unu yaparsanız zaten biraz ses azalir
Arkadaşlar araca sadece kendinden yapışkanlı 1cm kalınlığında yanmaz malzemeler varmış onlardan döşesek nasıl olur sizce..
quote:
Orijinalden alıntı: murat8361
Arkadaşlar araca sadece kendinden yapışkanlı 1cm kalınlığında yanmaz malzemeler varmış onlardan döşesek nasıl olur sizce..
Bahsettiğiniz ürün sanırım piyasada firex veya nfaf adıyla satılan yanmaz akustik sünger.
Üst mesajlarda da belirttiğim gibi ilk önce araçtaki metalde oluşan titresim ve uğultunun rezonansın kesilmesi için kendinden yapışkanlı ziftli malzeme aracın sacına içten yapıştırılıyor.
Sacdaki rezonans, titreşim, uğultu kesildikten sonra ses yalıtımı için üzerine firex ve nfaf yanmaz sünger seriliyor. İlk katmandaki bitümlü malzeme saca direkt yapıştırılıp uğultu kesilmeden üzerine sadece ses kesici malzeme serilirse beklenen sonuç alınmıyor.