Şimdi Ara

ARACA GENİŞ LASTİK TAKMAK (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
61
Cevap
1
Favori
48.042
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: Berk Erden

    quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16



    Teşekkürler çok güzel bilgiler

    Bir sorum olacaktı benimde 225/45/18 lastiklerde kullandığım orjinal jant 245/40/18 lastiklerle uyumlu olur mu yoksa yeni jant almam gerekir mi ?

    Bunun için jantınızın tam ölçüsü gereklidir. Şekildeki gibi. Jantınızın üzerinde pres damga şeklinde yazar. (iç kısmındadır genellikle)

    http://1.bp.blogspot.com/-wrgzdWuKNoc/TzPAdtP3GqI/AAAAAAAAAyw/Fgd-Uior91w/s1600/jant_olcu.jpg

    Buna göre yorum yapmak daha sağlıklıdır.

    iyi akşamlar.
    bende 7j janta 225 taban lastik taktırdım.
    burada 225 sınır olarak görülüyor.bu ebatta ilerde jantın lasiğe zara verme olasılığı ,yada kazara kasisten sert geçmede tehdit oluştururmu?
    teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: Berk Erden

    quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16



    Teşekkürler çok güzel bilgiler

    Bir sorum olacaktı benimde 225/45/18 lastiklerde kullandığım orjinal jant 245/40/18 lastiklerle uyumlu olur mu yoksa yeni jant almam gerekir mi ?

    Bunun için jantınızın tam ölçüsü gereklidir. Şekildeki gibi. Jantınızın üzerinde pres damga şeklinde yazar. (iç kısmındadır genellikle)

    http://1.bp.blogspot.com/-wrgzdWuKNoc/TzPAdtP3GqI/AAAAAAAAAyw/Fgd-Uior91w/s1600/jant_olcu.jpg

    Buna göre yorum yapmak daha sağlıklıdır.

    Dar lastik kuruda islakta karda yani heryerde daha iyi tutar. Bu konuda yazdiklariniz yanlis. Çünkü ağirlik sabitken yere basan yüzey daraldikça lastik birim noktaya daha yuksek basinc uygular bu da lastigin yolun kilcal damarlarina kadar gömülmesini ve daha iyi yol tutmasini saglar. Genis lastik yola basan alani genislettigi icin birim alana dusen basinc azalir bu da tutusu azaltir.
    Soru: Peki o zaman neden renolarda incecik lastik var ama bmw mercedes hep kalin lastikli? Çok ağir olan bmw ve mercedeslere toros lastigi taksaniz çok daha iyi tutar ama araba agir oldugu icin ve birim alana dusen basinc ve dolayisyla sürtünme artacagi icin lastik çabucak bitecek, hele hele patinaja düstügünde lastigi tavanin dibindeki artik gibi siyirir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia

    quote:

    Orijinalden alıntı: CakirAkinSen

    Merhabalar araca geniş lastik düşünüyorum yol tutuşunda falan etkisi oluyor diye ama bunun artı yönleri ve eksi yönleri nelerdir sizce? gereklimidir?

    Geniş Lastiğin Yarar ve Zararları:
    1- Direksiyon pompasını yorar
    2- Eğimli bozuk yollarda dalma yapar.
    3- Yakıta etkisi çok çok azdır, performansa ise nerdeyse hiç etkisi yoktur.
    4- Arkalara geniş takınca araba çok daha güzel görünür.
    5- Frenleme ve patinaja etkisi olumuzdur. İnce lastik daha iyi yola tutunur.
    6- İnce lastiğe göre fiyatlar oldukça pahalıdır.

    Sonuçta tek elle tutulur artısı görüntüdür.

    drag arabalarına neden dana gibi lastik takıyolar? bence patinaja etkısı olumludur ayrıca f30 kasalarında arka lastıklerı genıs ve yoltutusta sınıfının en iyisi




  • Eğer arabanın motoru çok güçlüyse, özellikle ani kalkislar için tasarlanmışsa, kaymaması için arkası da fazla yüklenmişse ve kalkıştan önce de lastik yakarak isitiyorsa kalin lastikler mecburen gereklidir. İnce lastik öyle bir durumda 5-10 saniyede biter.

    Kalin ve ince lastiğin basınç etkisi ve yol tutuşuna şöyle bir örnek de verilebilir. Mesela kışın çok yüksek karda neden insanlar ayaklarına kar ayakkabilari (tabanı çok geniş) giyerler. Çünkü batmamak için, yüzey genişledikçe birim alana uygulanan basınç azalır bu da yüzeye yapışmayı, tutunmayı engeller. Ama topuklu bir bayan ayakkabısı olsa karin dibine kadar girer. İşte lastiklerde böyledir, ne kadar dar olursa asfaltin en ufak zerresine kadar lastik yapışır ve yol tutuşu artar.
  • Kendi arabamdan da örnek veriyim. Daha önceden görüntü güzel olması maksadıyla 265 35 18 lastik kullanıyordum, 100km hıza kadar dsc lambasını yakıyordu. Ama şimdi 245 45 18'e geçtim yol tutuşu bariz arttı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia


    quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: Berk Erden

    quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16



    Teşekkürler çok güzel bilgiler

    Bir sorum olacaktı benimde 225/45/18 lastiklerde kullandığım orjinal jant 245/40/18 lastiklerle uyumlu olur mu yoksa yeni jant almam gerekir mi ?

    Bunun için jantınızın tam ölçüsü gereklidir. Şekildeki gibi. Jantınızın üzerinde pres damga şeklinde yazar. (iç kısmındadır genellikle)

    http://1.bp.blogspot.com/-wrgzdWuKNoc/TzPAdtP3GqI/AAAAAAAAAyw/Fgd-Uior91w/s1600/jant_olcu.jpg

    Buna göre yorum yapmak daha sağlıklıdır.

    Dar lastik kuruda islakta karda yani heryerde daha iyi tutar. Bu konuda yazdiklariniz yanlis. Çünkü ağirlik sabitken yere basan yüzey daraldikça lastik birim noktaya daha yuksek basinc uygular bu da lastigin yolun kilcal damarlarina kadar gömülmesini ve daha iyi yol tutmasini saglar. Genis lastik yola basan alani genislettigi icin birim alana dusen basinc azalir bu da tutusu azaltir.
    Soru: Peki o zaman neden renolarda incecik lastik var ama bmw mercedes hep kalin lastikli? Çok ağir olan bmw ve mercedeslere toros lastigi taksaniz çok daha iyi tutar ama araba agir oldugu icin ve birim alana dusen basinc ve dolayisyla sürtünme artacagi icin lastik çabucak bitecek, hele hele patinaja düstügünde lastigi tavanin dibindeki artik gibi siyirir.

    İsterseniz imzamdaki 'lastikler - ebatlar - performans - yakıt tüketimi' konusunu baştan sona okuyun, eğer itirazınız devam ederse aynı konudan sorularınızı cevaplarım. Benim yazdıklarım çok açık ve net. Geniş lastiğin yol tutuşu arttırdığı durumları, dar lastiğin yol tutuşu arttırdığı durumları anlattım.

    Defalarca anlattım, lastik ve yol arasındaki ilişki, basit fizik bilgisi ile açıklanamayacak derecede karmaşıktır. Adhezyon etkisi, lastiğin diş profillerinin hareketi, yol pürüzlülüğü gibi çok sayıda karmaşık parametre vardır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia


    quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: Berk Erden

    quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16



    Teşekkürler çok güzel bilgiler

    Bir sorum olacaktı benimde 225/45/18 lastiklerde kullandığım orjinal jant 245/40/18 lastiklerle uyumlu olur mu yoksa yeni jant almam gerekir mi ?

    Bunun için jantınızın tam ölçüsü gereklidir. Şekildeki gibi. Jantınızın üzerinde pres damga şeklinde yazar. (iç kısmındadır genellikle)

    http://1.bp.blogspot.com/-wrgzdWuKNoc/TzPAdtP3GqI/AAAAAAAAAyw/Fgd-Uior91w/s1600/jant_olcu.jpg

    Buna göre yorum yapmak daha sağlıklıdır.

    Dar lastik kuruda islakta karda yani heryerde daha iyi tutar. Bu konuda yazdiklariniz yanlis. Çünkü ağirlik sabitken yere basan yüzey daraldikça lastik birim noktaya daha yuksek basinc uygular bu da lastigin yolun kilcal damarlarina kadar gömülmesini ve daha iyi yol tutmasini saglar. Genis lastik yola basan alani genislettigi icin birim alana dusen basinc azalir bu da tutusu azaltir.
    Soru: Peki o zaman neden renolarda incecik lastik var ama bmw mercedes hep kalin lastikli? Çok ağir olan bmw ve mercedeslere toros lastigi taksaniz çok daha iyi tutar ama araba agir oldugu icin ve birim alana dusen basinc ve dolayisyla sürtünme artacagi icin lastik çabucak bitecek, hele hele patinaja düstügünde lastigi tavanin dibindeki artik gibi siyirir.

    İsterseniz imzamdaki 'lastikler - ebatlar - performans - yakıt tüketimi' konusunu baştan sona okuyun, eğer itirazınız devam ederse aynı konudan sorularınızı cevaplarım. Benim yazdıklarım çok açık ve net. Geniş lastiğin yol tutuşu arttırdığı durumları, dar lastiğin yol tutuşu arttırdığı durumları anlattım.

    Defalarca anlattım, lastik ve yol arasındaki ilişki, basit fizik bilgisi ile açıklanamayacak derecede karmaşıktır. Adhezyon etkisi, lastiğin diş profillerinin hareketi, yol pürüzlülüğü gibi çok sayıda karmaşık parametre vardır.



    Bence o kadar da karmaşık değil. Dar lastiğin yolu her zaman daha iyi tuttuğuyla ilgili bir istisna vardı. Onu da sizin alıntınızı görünce yazmak istiyorum.

    Dar lastik yol ne kadar pürüzlü ve lastik ne kadar yumuşaksa yolu o kadar iyi tutar. Ama eğerki yol tam olarak prüzsüzse (biraz istisnai bir durum) o zaman kalin ve dar lastiğin yol tutuşuna etkisi eşitlenir.

    Sizin görüşünüze de saygı duyuyorum ama bence bu şekilde. Fizik kuralları zaten bunu kesin olarak söylüyor, yani sabit ağırlık varsayımı altında yere basan alan ne kadar küçülürse birim alana basınç artar. Evet belki sizin lastiğin dış profillerinin durumu gibi etkiler vardır ama bunlar istisnai durumdur veya daha net ifadeyle araştırmada veya deneyde sabit tutulması gereken şeylerdir. Çünkü o zaman her lastiğe desene göre farklı farklı şeyler söylemek gerekir.




  • Bahsettiğiniz linki en kısa zamanda vaktim olunca detayli inceliycem...
  • Orijinal ölçüden eksi - artı yönünde çok fazla artış yapmamak kaydı ile ölçü değiştirilebilir.

    185-65-15 ölçüsünün linkte belirtilen ebatlarda karşılaştırma renk olarak belirtilmiş.

    http://greeco-channel.com/car/tire/185-65r15/
  • quote:

    Orijinalden alıntı: chncnyhn

    Şu an üzerinde 175/70/14 jant ve lastik var bunu ilk fırsatta(elime para geçince) 195/55/15 yapayım diyorum çok fazla bir zararı olmaz heralde böyle bakınca bisiklet tekerleği gibi görünüyor sinirlerimi bozuyor

    abi o neymiş öyle ya hemen değiştir :D:D
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia


    quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: Berk Erden

    quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16



    Teşekkürler çok güzel bilgiler

    Bir sorum olacaktı benimde 225/45/18 lastiklerde kullandığım orjinal jant 245/40/18 lastiklerle uyumlu olur mu yoksa yeni jant almam gerekir mi ?

    Bunun için jantınızın tam ölçüsü gereklidir. Şekildeki gibi. Jantınızın üzerinde pres damga şeklinde yazar. (iç kısmındadır genellikle)

    http://1.bp.blogspot.com/-wrgzdWuKNoc/TzPAdtP3GqI/AAAAAAAAAyw/Fgd-Uior91w/s1600/jant_olcu.jpg

    Buna göre yorum yapmak daha sağlıklıdır.

    Dar lastik kuruda islakta karda yani heryerde daha iyi tutar. Bu konuda yazdiklariniz yanlis. Çünkü ağirlik sabitken yere basan yüzey daraldikça lastik birim noktaya daha yuksek basinc uygular bu da lastigin yolun kilcal damarlarina kadar gömülmesini ve daha iyi yol tutmasini saglar. Genis lastik yola basan alani genislettigi icin birim alana dusen basinc azalir bu da tutusu azaltir.
    Soru: Peki o zaman neden renolarda incecik lastik var ama bmw mercedes hep kalin lastikli? Çok ağir olan bmw ve mercedeslere toros lastigi taksaniz çok daha iyi tutar ama araba agir oldugu icin ve birim alana dusen basinc ve dolayisyla sürtünme artacagi icin lastik çabucak bitecek, hele hele patinaja düstügünde lastigi tavanin dibindeki artik gibi siyirir.

    usta, dar lastik mi virajlarda daha iyi tutunur geniş lastik mi?
    bence geniş tabanlı lastik savrulmaları aza indirger..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: CakircaliM19efe

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia


    quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: Berk Erden

    quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16



    Teşekkürler çok güzel bilgiler

    Bir sorum olacaktı benimde 225/45/18 lastiklerde kullandığım orjinal jant 245/40/18 lastiklerle uyumlu olur mu yoksa yeni jant almam gerekir mi ?

    Bunun için jantınızın tam ölçüsü gereklidir. Şekildeki gibi. Jantınızın üzerinde pres damga şeklinde yazar. (iç kısmındadır genellikle)

    http://1.bp.blogspot.com/-wrgzdWuKNoc/TzPAdtP3GqI/AAAAAAAAAyw/Fgd-Uior91w/s1600/jant_olcu.jpg

    Buna göre yorum yapmak daha sağlıklıdır.

    Dar lastik kuruda islakta karda yani heryerde daha iyi tutar. Bu konuda yazdiklariniz yanlis. Çünkü ağirlik sabitken yere basan yüzey daraldikça lastik birim noktaya daha yuksek basinc uygular bu da lastigin yolun kilcal damarlarina kadar gömülmesini ve daha iyi yol tutmasini saglar. Genis lastik yola basan alani genislettigi icin birim alana dusen basinc azalir bu da tutusu azaltir.
    Soru: Peki o zaman neden renolarda incecik lastik var ama bmw mercedes hep kalin lastikli? Çok ağir olan bmw ve mercedeslere toros lastigi taksaniz çok daha iyi tutar ama araba agir oldugu icin ve birim alana dusen basinc ve dolayisyla sürtünme artacagi icin lastik çabucak bitecek, hele hele patinaja düstügünde lastigi tavanin dibindeki artik gibi siyirir.

    usta, dar lastik mi virajlarda daha iyi tutunur geniş lastik mi?
    bence geniş tabanlı lastik savrulmaları aza indirger..

    Burda jantın et değerleri ofset değerleri filan devreye giriyor. Yani lastiğin ne kadar dışta durduğu önemli. Eğer geniş lastik takınca lastik bir kaç cm de olsa dışa çıkıyorsa yol tutuşu iyileşir. Ama bu lastikle alakalı değildir, mesela jantın et değeri düşersa yani jant dışa doğru çıkık durursa o zaman lastik dar bile olsa yine yol tutuşu artar.

    Özetle jant, et ve ofset değerleri sabit olmak kaydıyla daha kalın lastik virajlarda avantajlı olur. İki lastiğin dışa bakan uc kısımları arasındaki mesafe açılmış olur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    Lastikler konusunda yazdığım yazının bir kısmıdır. Yazının tamamı, imzamdaki 'lastikler' konusunda mevcut.


    LASTİK EBATLARININ ETKİLERİ

    Bu bölümde lastik genişliğinin, yanak yüksekliğinin, jant çapının konfor, yol tutuş, fren mesafesi, yakıt tüketimi, aracın performansı ve tekerleğin performansı gibi konularda etkilerini inceleyeceğim. Yakıt tüketimi konusunu ayrıca inceleyeceğim.

    Lastik Genişliği

    Kuru ve stabilize yüzey için ; lastik genişliği arttıkça, lastiğin yere temas eden yüzey alanı artar. Bu da lastiğin yere daha iyi tutunmasını sağlar. Yere daha iyi tutunan lastiğin fren durma mesafesi kısalır, virajlarda stabilite artar. Araç virajı daha güvenli şekilde alır. Yerle temas eden alanın artmasından dolayı tekerleğin gücü yere iletebilme kabiliyeti artar. Drag yarışlarında arkadan çekişli amerikanlarda arka tekerleklerin devasa şekilde geniş olması ve ilk hareket anında aracın burnunun havaya kalkması bu sebeptendir.

     ARACA GENİŞ LASTİK TAKMAK

    kaynak

    Bunun haricinde ; genişleyen lastikte büyük ihtimalle tekerlek modülünün de ağırlığı artacağından ve yol direncinin artmasından dolayı aracın performansında düşüş gözlenebilir. Tekerleği dönen bir cisim olduğundan kütlesi ne kadar fazla ise o derecede bir eylemsizlik direnci gösterecektir. Bu da performans kaybına yol açacaktır.

    Karlı ve ya kaygan zemin ise tüm bunların tersi geçerlidir. Buzlu ve ya karlı zeminde dar lastik yere daha iyi tutunma sağlar. Şekil görsel açıdan iyi bir örnektir.

     ARACA GENİŞ LASTİK TAKMAK

    kaynak

    Yanak yüksekliği ve jant çapı

    Lastiğin yanak yüksekliği (yanak oranı değil, yüksekliği) ise konfor açısından önemlidir. Geniş yanağa sahip tekerleğin, darbeyi sönümleme kabiliyeti artacağından konfor artacaktır. Bunun yanında dış çapın sabit kaldığını düşünerek ; artan yanak yüksekliği jantın da küçülmesine sebep olacağından yakıt tüketiminin düşmesini de sağlayacaktır.

    Jantların ağırlıklarını buradan öğrenebilirsiniz.

    YAKIT TÜKETİMİ

    Aracın yakıt tüketimini ne arttırır?

    - Tekerlek modülünün (jant+lastik) ağırlığı
    - Yol direnci

    Yakıt tüketimini etkileyen faktörler bu iki ana sebep kaynaklıdır. Tekerlek modülünün ağırlığı ; jant çapına ve jantın malzemesine bağlıdır. Saç ve alaşım jantlar arasında ağırlık farkları vardır. Yol direncini arttıran sebep ise lastiğin genişliğidir. Lastik ebatının değişiminde hem jant çapı arttırılır hem de lastik genişliği artırılırsa yakıt tüketimine etkisi maksimum düzeye çıkar.

    Burada zor olan kısım ise bu etkilerin oranını tahmin etmektir. Ancak ve ancak aynı araç üzerinde farklı lastik ve jant kombinasyonu için yapılan bir test bize doğru bir fikir verebilir.

    Not : Grafikteki ''Fuel Economy (Yakıt Tüketimi)'' yazan kısmı litre/100 km ; ''Weight (ağırlık)'' yazan kısmı ise bizim kullandığımız kg cinsine çevirdim.

     ARACA GENİŞ LASTİK TAKMAK

    kaynak

    hocam inceleme güzel olmuş kafama takılan şu, yanaklar arttıkça yakıt tüketimi düşüyor(son fotoğraf) ama nedense ürün fiyatı düşüyor.

    peki öyleyse neden daha fazla para vererek daha fazla yakıt tüketilen ürün alınıyor(ya da satılıyor)




  • Lüks her zaman pahalıdır, aynı araç 175 65 14 le gidebiliyorken (baz donanım) onu 205 45 16 yla (en üst donanım) yürütmek bana göre lükstür, bunun için harcanan para da müsriflikten başka birşey değildir ...

    daha pahalı jant,
    daha pahalı lastik,
    bozulan konfor,
    artan yakıt tüketimi,
    yağışlı havalarda yol tutuştaki dezavantaj
    eh işte seviyesinde artan yol tutuş (ki bu zaten lastiğin yeni alınmasından+spor deseninden+yaşanan psikolojiden ileri geliyor)
    uyumlu olmayan ölçülerde kaskonun sorun çıkarabilmesi,

    bunun yerine,

    mevcut jantınıza testlerden iyi puanlar almış yeni bir takım lastik
    3-5 cm lik kaliteli bir yayla aracı indirmek
    jantları spacerla açarak iz genişliğini arttırmak

    yol tutuş problemlerinizin dermanı olacaktır,

    boşuna jant almazsınız, daha pahalı lastik almak zorunda kalmazsınız, konforunuz bozulmaz, yakıt tüketiminiz artmaz, yol tutuş problemi yaşamazsınız, kaskonuz sorun çıkarmaz ...




  • Bilgilendirmeler için çok teşekkür ederim..

    Benim aracım 1997 mk2 mondeo hb, 2.0 glx motor.. yaklaşık 1300 Kg ağırlığında, lastikler 185 65 r14..

    Bende jantı 15 e yükseltmek istiyorum lastik taban genişliği de arkadan kötü gözüküyor onu da artırmak istiyorum. Jantlarım siyah sac jant, araç ağır bu yüzden jantlar kolay hasar görüyor veya lastikler tel kırıyor,

    Yanak genişliği 65 lastiklerimin, bu yandan hoş gözükmüyor sanki, ama konfor iyi,,, lastiklerin tel kırmasında bu yanak genişliğinin çok olması bir avantaj mı yoksa dezavantajmı? yanak genişlini de 55 gibi değere çekmek istiyorum görüntü olarak hoş olması için..

    Önerileriniz, tavsiyeleriniz, fikirleriniz ????



     ARACA GENİŞ LASTİK TAKMAK




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gentleman_

    quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    Lastikler konusunda yazdığım yazının bir kısmıdır. Yazının tamamı, imzamdaki 'lastikler' konusunda mevcut.


    LASTİK EBATLARININ ETKİLERİ

    Bu bölümde lastik genişliğinin, yanak yüksekliğinin, jant çapının konfor, yol tutuş, fren mesafesi, yakıt tüketimi, aracın performansı ve tekerleğin performansı gibi konularda etkilerini inceleyeceğim. Yakıt tüketimi konusunu ayrıca inceleyeceğim.

    Lastik Genişliği

    Kuru ve stabilize yüzey için ; lastik genişliği arttıkça, lastiğin yere temas eden yüzey alanı artar. Bu da lastiğin yere daha iyi tutunmasını sağlar. Yere daha iyi tutunan lastiğin fren durma mesafesi kısalır, virajlarda stabilite artar. Araç virajı daha güvenli şekilde alır. Yerle temas eden alanın artmasından dolayı tekerleğin gücü yere iletebilme kabiliyeti artar. Drag yarışlarında arkadan çekişli amerikanlarda arka tekerleklerin devasa şekilde geniş olması ve ilk hareket anında aracın burnunun havaya kalkması bu sebeptendir.

     ARACA GENİŞ LASTİK TAKMAK

    kaynak

    Bunun haricinde ; genişleyen lastikte büyük ihtimalle tekerlek modülünün de ağırlığı artacağından ve yol direncinin artmasından dolayı aracın performansında düşüş gözlenebilir. Tekerleği dönen bir cisim olduğundan kütlesi ne kadar fazla ise o derecede bir eylemsizlik direnci gösterecektir. Bu da performans kaybına yol açacaktır.

    Karlı ve ya kaygan zemin ise tüm bunların tersi geçerlidir. Buzlu ve ya karlı zeminde dar lastik yere daha iyi tutunma sağlar. Şekil görsel açıdan iyi bir örnektir.

     ARACA GENİŞ LASTİK TAKMAK

    kaynak

    Yanak yüksekliği ve jant çapı

    Lastiğin yanak yüksekliği (yanak oranı değil, yüksekliği) ise konfor açısından önemlidir. Geniş yanağa sahip tekerleğin, darbeyi sönümleme kabiliyeti artacağından konfor artacaktır. Bunun yanında dış çapın sabit kaldığını düşünerek ; artan yanak yüksekliği jantın da küçülmesine sebep olacağından yakıt tüketiminin düşmesini de sağlayacaktır.

    Jantların ağırlıklarını buradan öğrenebilirsiniz.

    YAKIT TÜKETİMİ

    Aracın yakıt tüketimini ne arttırır?

    - Tekerlek modülünün (jant+lastik) ağırlığı
    - Yol direnci

    Yakıt tüketimini etkileyen faktörler bu iki ana sebep kaynaklıdır. Tekerlek modülünün ağırlığı ; jant çapına ve jantın malzemesine bağlıdır. Saç ve alaşım jantlar arasında ağırlık farkları vardır. Yol direncini arttıran sebep ise lastiğin genişliğidir. Lastik ebatının değişiminde hem jant çapı arttırılır hem de lastik genişliği artırılırsa yakıt tüketimine etkisi maksimum düzeye çıkar.

    Burada zor olan kısım ise bu etkilerin oranını tahmin etmektir. Ancak ve ancak aynı araç üzerinde farklı lastik ve jant kombinasyonu için yapılan bir test bize doğru bir fikir verebilir.

    Not : Grafikteki ''Fuel Economy (Yakıt Tüketimi)'' yazan kısmı litre/100 km ; ''Weight (ağırlık)'' yazan kısmı ise bizim kullandığımız kg cinsine çevirdim.

     ARACA GENİŞ LASTİK TAKMAK

    kaynak

    hocam inceleme güzel olmuş kafama takılan şu, yanaklar arttıkça yakıt tüketimi düşüyor(son fotoğraf) ama nedense ürün fiyatı düşüyor.

    peki öyleyse neden daha fazla para vererek daha fazla yakıt tüketilen ürün alınıyor(ya da satılıyor)

    görüntü için hocam birkaç lt yakıtı dikkate almıyor takanlar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gentleman_

    hocam inceleme güzel olmuş kafama takılan şu, yanaklar arttıkça yakıt tüketimi düşüyor(son fotoğraf) ama nedense ürün fiyatı düşüyor.

    peki öyleyse neden daha fazla para vererek daha fazla yakıt tüketilen ürün alınıyor(ya da satılıyor)

    Daha büyük jantın bazı konularda avantajı vardır.

    - Daha güzel bir görüntü
    - Daha iyi yol tutuş

    Yanak yüksekliği düşük olan lastikler genellikle spor araçlarda kullanılır. Binek modellerin ise üst donanımlarında mevcuttur. Lastiğin fiyatlandırılması ise üreticinin tercihidir. Lüks olarak algılanması, nispeten daha düşük sayıda üretim yapılması başlıca sebepler olabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    Lastikler konusunda yazdığım yazının bir kısmıdır. Yazının tamamı, imzamdaki 'lastikler' konusunda mevcut.


    LASTİK EBATLARININ ETKİLERİ

    Bu bölümde lastik genişliğinin, yanak yüksekliğinin, jant çapının konfor, yol tutuş, fren mesafesi, yakıt tüketimi, aracın performansı ve tekerleğin performansı gibi konularda etkilerini inceleyeceğim. Yakıt tüketimi konusunu ayrıca inceleyeceğim.

    Lastik Genişliği

    Kuru ve stabilize yüzey için ; lastik genişliği arttıkça, lastiğin yere temas eden yüzey alanı artar. Bu da lastiğin yere daha iyi tutunmasını sağlar. Yere daha iyi tutunan lastiğin fren durma mesafesi kısalır, virajlarda stabilite artar. Araç virajı daha güvenli şekilde alır. Yerle temas eden alanın artmasından dolayı tekerleğin gücü yere iletebilme kabiliyeti artar. Drag yarışlarında arkadan çekişli amerikanlarda arka tekerleklerin devasa şekilde geniş olması ve ilk hareket anında aracın burnunun havaya kalkması bu sebeptendir.

     ARACA GENİŞ LASTİK TAKMAK

    kaynak

    Bunun haricinde ; genişleyen lastikte büyük ihtimalle tekerlek modülünün de ağırlığı artacağından ve yol direncinin artmasından dolayı aracın performansında düşüş gözlenebilir. Tekerleği dönen bir cisim olduğundan kütlesi ne kadar fazla ise o derecede bir eylemsizlik direnci gösterecektir. Bu da performans kaybına yol açacaktır.

    Karlı ve ya kaygan zemin ise tüm bunların tersi geçerlidir. Buzlu ve ya karlı zeminde dar lastik yere daha iyi tutunma sağlar. Şekil görsel açıdan iyi bir örnektir.

     ARACA GENİŞ LASTİK TAKMAK

    kaynak

    Yanak yüksekliği ve jant çapı

    Lastiğin yanak yüksekliği (yanak oranı değil, yüksekliği) ise konfor açısından önemlidir. Geniş yanağa sahip tekerleğin, darbeyi sönümleme kabiliyeti artacağından konfor artacaktır. Bunun yanında dış çapın sabit kaldığını düşünerek ; artan yanak yüksekliği jantın da küçülmesine sebep olacağından yakıt tüketiminin düşmesini de sağlayacaktır.

    Jantların ağırlıklarını buradan öğrenebilirsiniz.

    YAKIT TÜKETİMİ

    Aracın yakıt tüketimini ne arttırır?

    - Tekerlek modülünün (jant+lastik) ağırlığı
    - Yol direnci

    Yakıt tüketimini etkileyen faktörler bu iki ana sebep kaynaklıdır. Tekerlek modülünün ağırlığı ; jant çapına ve jantın malzemesine bağlıdır. Saç ve alaşım jantlar arasında ağırlık farkları vardır. Yol direncini arttıran sebep ise lastiğin genişliğidir. Lastik ebatının değişiminde hem jant çapı arttırılır hem de lastik genişliği artırılırsa yakıt tüketimine etkisi maksimum düzeye çıkar.

    Burada zor olan kısım ise bu etkilerin oranını tahmin etmektir. Ancak ve ancak aynı araç üzerinde farklı lastik ve jant kombinasyonu için yapılan bir test bize doğru bir fikir verebilir.

    Not : Grafikteki ''Fuel Economy (Yakıt Tüketimi)'' yazan kısmı litre/100 km ; ''Weight (ağırlık)'' yazan kısmı ise bizim kullandığımız kg cinsine çevirdim.

     ARACA GENİŞ LASTİK TAKMAK

    kaynak

    iyi akşamlar.
    bende 7j janta 225 taban lastik taktırdım.
    burada 225 sınır olarak görülüyor.bu ebatta ilerde jantın lasiğe zara verme olasılığı ,yada kazara kasisten sert geçmede tehdit oluştururmu?
    soruyu daha önce sormuştum farketmediniz herhalde.
    teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: canmert2005

    iyi akşamlar.
    bende 7j janta 225 taban lastik taktırdım.
    burada 225 sınır olarak görülüyor.bu ebatta ilerde jantın lasiğe zara verme olasılığı ,yada kazara kasisten sert geçmede tehdit oluştururmu?
    soruyu daha önce sormuştum farketmediniz herhalde.
    teşekkürler.

    Farketmemişim, kusura bakmayın.

    7'' jant için 225 mm genişliğindeki lastik, herhangi bir problem oluşturmaz.

    Tabloya bakınız.

     ARACA GENİŞ LASTİK TAKMAK




  • konuyu hortlatayim.
    Öncelikle lastigi genişletince yere temas eden alan büyümez arkadaslar.büyümediğini,genis lastiginde yakıtada etkisizin cok belirsiz olacaginin altını çizmek istiyorum.
    Söz konusu fizik kurallari olunca,belki bir çok parametreyi göz önünde bulunduruyoruz ama bu sefer önemli olan baska taraflari kaçırıyoruz.

    Yakıt tüketiminde ufak tefek fark görenlerin gördüğü ,gördüğünü sandigi farklarin muhtemel sebepleri :

    1-jant değiştirilmiş ise,boyutununı artmasi sebebiyle artan jant agirligi ve arac agirligi.
    2-yeni alinan lasitigin eski lastige oranla,hamurunun ve yuvarlanma direncinin farkli olması.
    3-yakıt sarfiyati söz konusu oldugunda ölçümlerin eşit parametrelerde yapılamadigi,ve yapılmasinin cok zor olmasi
    (ayni güzargahta bile trafigin etkisi yapılan fren,dur kalk sayisi,ruh halimize göre gaz pedalina basma siddetinin osilasyonu, vs her seferinde farklilik gösterecektir
    .ayni güzargahta ayni lastiklerle ayni sofor ,2 farkli kez ölcum dahi yapsa 100 km de 0.1-0.3 litre fark yasamasi cok muhtemeldir
    bunun için testlerin ayni pistte ayni hizda ,ayni SICAKLIKTA ,ayni toplam ağırlıkta(araca binen kişi,deponun doluluk orani) ayni sürüş tarzına cok yakin olmasi ve ornegin 3 testin ortalamasinin alinmasi gerekir diye düşünüyorum.)
    )


    4-tüketimi etkileyen bir baska faktör olarak ebat değişiminden kaynaklanan lastik çapının büyümesi :

    a-yanlış hız ölçümüne sebep olacağı için yol bilgisayarıda tüketim değerlerini yanlış hesaplayacaktır.
    örneğin 195 65 r 15 ten 205 60 r16 ya geciste
    eski tekerlek capi 634 mm iken 652 mm ye cikacaktir.
    bu aradaki %2.5 luk fark göstergede okunan değeri yanıltmış olacaktır.

    b- 652-634 = 18 mm lik çap farkı, aracın 9mm yükselmesine sebep olacaktır.
    bu yükselme aerodinamik faktörleri etkileyecek ve de yakıt tüketimine cok ciddi seviyelerde olmasa da değişiklik yaratacaktır.





    Saygilar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CrasH -- 8 Temmuz 2013; 6:17:54 >




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.