Şimdi Ara

ARACA GENİŞ LASTİK TAKMAK (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
61
Cevap
1
Favori
48.042
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 185/65/15 ten 195 60 15 e geçiş yaptım ben . bu ufacık oynama bile bana yol tutuşu olarak geri döndü ...

    yakıtım ise 100 km de 1 lt ye yakın arttı varsın artsın umrumda değil benim için güvenlik daha önemli.
  • Lastik genişliği artırıldığında yere basan alan değişmiyor ise Kuru zeminde daha iyi kavranan virajlari ve artan yol tutuşunu nasıl açıklıyoruz?
    O konuya da değineceğim.

    Saygilar.
  • 1.3 multijet puntoma 185/65/15 orijinal lastiği yerine 205/55/15 takmak isterdim ama hepi topu 75 beygir gücümüz var, 120-130 hp olsa hiç acımam alırdım,varsın sürtünme direnci artsın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ^^chicken_translate^^

    1.3 multijet puntoma 185/65/15 orijinal lastiği yerine 205/55/15 takmak isterdim ama hepi topu 75 beygir gücümüz var, 120-130 hp olsa hiç acımam alırdım,varsın sürtünme direnci artsın

    orjinali eger 185/65/R15 ise
    205/60/R15 takmaniz daha mantikli.
    Çünkü 205/55/r15 ile tekerlek çapınız %3 oranında küçülmüş olacak,dolayisiyla her teker cevriminde daha az yol alacaksiniz dolaysiyla yakıt tüketiminiz artmış olacak.
    ancak 205/60/r15 te ise değişim sadece %0.97 ve capta sadece 6 mm büyüme olacak.

    sahip olduğunuz tork ile cok ciddi bir performans düşüklüğü yaşayacaginizi sanmıyorum.ancak virajlarda yanal kuvvetlere daha direncli olacagindan yol tutuşu bariz şekilde artacaktır.




  • büyük jant lastiğin görüntüsü çok hoş oluyor o bir gerçek ancak aşırı kalın bir lastik takmanın çok gereksiz olduğunu düşünenlerdenim..
  • 2011 model hyundai Elantra otomatik vites 2. el bir araç aldım. Aracın önceki sahibi araca çok geniş lastik takmış ne kadar bir problem olur ?
    fabrika tavsiyesi ebat: 205/55/R16
    adamın taktığı ebat: 255/55/R16 lastikler yeni sayılır bu arada...

    sizce değiştirmelimiyim lastikleri? muayene de ya da kasko da problem olur mu?
  • 225/40/r18 ideal olur.
  • Aracım Bmw 530d' ye 21 inç jant aldım. Yazları 21 inç olanları kullanıyorum kışları ise orjinal 18 m jantını kış lastiği ile kullanıyorum. Aracımda Kw coilover var süspansiyonu serte alıp 21 inç jantlarla kimse benim girdiğim viraja giremiyor. Süspansiyon ve 21 inç ile harikalar yaratıyorum. Size önerim orjinalin 1 inç büyüğünü kullanın. Benim gibi 5 inç birden atlamayın
  • 2006 kasa fiestamda 17 inch jant 205/40/17 lastik vardı çok sıkıntı yaşadım. En ufak çıkıntıda jant yamuldu. Yol tutuş yok en ufak ıslaklıkta hemen kayardı. Lafım büyük lastiklere değil şu anda 225/45/17 kullanıyorum bu sıkıntılarım hiç yok ama çok yakın bir lastikçi arkadaşım bana şöyle demişti, aracın fabrika çıkış lastiği kaç inc ise ondan en fazla 1 inc aşağı yada yukarı oyna demişti. Daha fazla büyütür yada küçültürsen sıkıntı yaşarsın demişti. Bunu dikkate al bence. Ben yaşamış biri olarak söylüyorum. Bu arada lastiklerde dunloptu çok kötü değildi yani. Sonra ne yaptın dersen bütün jantları lastikleriyle beraber 1000 TL ye sattım gittim o paraya cmsnin 15inc jantlarını ve yine dunlop lastikler aldım sıfır :)
  • Arabanın tutunusunu kesinlikle arttirir. Bizzat sanayide calismis biri olarak söylüyorum babamin sanayide dukkani vardi. Frenlemeye de yardımcıdır tabi ki balataları ona göre ayarlarsan. Ama her araba kaldıramaz. Bi zaman sonra civatalari gevşer. Dağilabilir. Yakıtı tabiki arttırır. Tekeri genisletiyosan camurluklara da ayar gerekir. Performansı düşük motorda azaltır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hort ki ne hort. Genis lastik iyidir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Üretici firma zaten geniş lastiğin artı ve eksilerini, dar lastiğin artı ve eksilerini önüne alıyor, araca en uygun ebatı seçiyor. Çok kurcalamamak lazım. Araçta opsiyonel olarak verilen büyük lastik-jant ebatlarına bakın amacınız görsel güzellik katmaksa. Hem lastiğiniz büyür hem de sorun yaşamazsınız.
  • Firma zaten araca bakıyor agırlık güç motor vs.. ona göre takıyor lastiği kafasına göre takmıyor onun için orjinalden vazgeçmeyin
  • Yararı olduğu kadar zararı da yok değil.Son 7 senedir hep jantı ve lastiği büyüttüm araçlarım da.Şu anda 1.5 Laguna 3 aracımda 20 jant 255/35 lastik takılı.

    Araca yürüyen aksam olarak hiç bir sıkıntı yaşamadım yaşadığım olumsuzluklar araçta yük ve kişi sayısı fazla olunca dikkatli sürmek gerekiyor yoksa motor çabuk yoruluyor ve fazla yakıyor ve ince yanak lastikte balon yapma ihtimali doğuyor malum yollarımız pek iyi değil.

    Artı olarak yol tutuşu mükemmele yakın oluyor fren mesafesi kısalıyor bariz belli oluyor.Eğer ki aracı tek siz kullanıyorsanız jantın et değerine dikkat ettiğiniz sürece sorun olmayacaktır.Ama aracı 2. bir şahıs kullanıyorsa jant değiştirme taraftarı değilimdir.Genelde insanlar pek yola dikkat etmeden kullanıyorlar.

    Aracın görüntüsü tamamiyle değişiyor.Ben en büyük sıkıntım büyük jant ile ilgili sonradan taktığımız yan sanayi bijonlar çok dikkatli sıkılmadığı sürece diş atıyor yalama yapıyor, kendisi bozuluyor yada poryadaki bijon dişlerini bozuyor.

    Bunlar benim deneyimlerimden gelen şeyler ha ufak bir not ekleyim son 4-5 yıldır hep achilles, gt radial gibi markalar kullandım sonradan taktığım jantlarımda çok memnunum bir sıkıntı yaşamadım.Tek sıkıntı yaşadığım marka syron du oda yolu tutmuyor araç sürekli patiye düşüyordu.




  • Lastiğin asfalta bastığı taban bökümü ne kadar genişler büyürse Yol tutuş azalır , Fren mesafesi uzar kızaklar, Çekiş Patinaj anlamında olumsuz etkilenir.

    Nedenlerini sorarsanız , Geniş taban lastikte aracın ağırlığı her bir lastiğe daha az düşecektir...Ağırlık azaldığı içinde yukarda yazdığım olumsuzluklar artacaktır.

    Dar taban lastik Michelin Bridgestone gibi kaliteliyse aracın ağırlığını dar taban lastiklere tam aktaracağı için ve her lastiğe düşen ağırlık fazla düşeceği için yol tutuş artacak , fren mesafesi ve patinaj olumsuzluğu azalır...BİZZAT YAŞADIĞIM LASTİK TECRÜBELERİMDİR.

    Asfaltta serpinti ince Toz Kum olduğunu düşünün , Bu gibi olumsuzlukta Geniş taban olan lastikmi daha fazla Kumla Tozla sürtünüp kızaklar Yoksa Dar taban lastik mi daha fazla kızaklar ?

    Lastik ne kadar Dar olursa Fren mesafesi kısalır, Yol tutuş Artacaktır...Konfor düşecektir.

    Aksine Geniş taban olursa Yakıt artar, Her lastiğe binen ağırlık azalacağı için Fren mesafesi uzar , Kızaklama artar , Patinaj Artar , Konfor artar , Göze daha iyi görünür.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-4ACEB015E -- 3 Eylül 2014; 17:00:34 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Asfalta birebir basan Taban Genişliği dar olsunda Orjinalde 16 inç jant var sen bunu Lastiğin Taban Genişliğine tıpkı orjinal lastiğindeki gibi sadık kalarak 17 inç jant yapsanda problem çıkmaz...LASTİKTE TABAN YANİ ASFALTA BASAN GENİŞLİK GÜVENLİK FREN GİBİ KONULARDA ÇOK ÖNEMLİDİR.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-4ACEB015E -- 3 Eylül 2014; 16:48:36 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • direksiyon sertliğini etkilermi peki lastik genişliği? benim araçta önceden 235-35-19 vardı baya sertti direksiyonu normal araçlara göre. şuanda 225-40-18 var çok çok az bi rahatlama oldu direksiyonda. bu sertlik genişliktenmi kaynaklanıyor?
  • Hem ondan hem de janttan bence, 19 büyük bir jant, araç 5 Serisi mi ?
  • OnurD7 kullanıcısına yanıt
    e46 330ci. spor olduğundan olabilirmi acaba diyorum. hani öyle çok çok sert değil. ama tek el avuç içiyle çevirirken zorlanıyor insan, bastırmak gerekiyor.
  • Orjinali 195-65-15 olan jant ve lastiklerimi (kış lastiklerim halen bu şekilde) 205-55-16 ile değiştirdim.Fark oldu özellikle azalan yanak yüksekliği sayesinde ani manevralarda(bknz geyik testi) araç neredeyse 2 kademe daha iyi oldu.Bunu anlamak için tehlikeli olmayacak hızlarda(60-70km) ve geniş yollarda aracınızın direksiyonunu ani bir şekilde sağa sola çevirip hızlıca sabitleyerek anlayabilirsiniz.Eğer manevraları yapıp sabitlediğinizde araç birkaç kez salınıyorsa tehlikedesiniz demektir.Benim aracımda bu durum eski jantlarımda çok az oluyordu ancak 16" jantlarda neredeyse esnemiyor diyebilirim.En büyük fark bu oldu.Diğer bir fark ise nispeten yüksek hızla girilen hafif dalgalanmalı virajlarda(mesela köprüler veya viyadük) araç salınımı çok çok azaldı.Araç artık daha kararlı dönüyor.Frenleme konusunda ise kuru zeminde iyileşme oldu ancak diğer maddeler kadar etkili değil.Arabanın görüntüsü de güzelleşti bana göre.

    Bunun dışında olmsuzlukları ise ;
    1-Artan taban genişliği dolayısı ile tüketim çok az arttı(0.3-0.5 Lt) Bunu da neredeyse düz olan Erbaa-Amasya yolunda test ettim.
    2-Azalan yanak yüksekliği zaten sert olan aracımı biraz daha sertleştirdi.
    3-Özellikle çukur ve tümseklerde zaten sert olan süspansiyon daha da zavallılaştı ancak aldığım michelin primacy3 lastikler 15" jant konforunu aratmıyor.




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.