Bildirim
ARACA GENİŞ LASTİK TAKMAK
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü, 1 Mobil
Giriş
Mesaj
-
-
Artı yönleri yol tutuş ve frenleme
Eksi yönleri tüketim artışı ve performans düşüşü
Dengeyi iyi kurmak lazım, abartmamak lazım.
Ben orjinalinden yanayım.
< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: CakirAkinSen
Merhabalar araca geniş lastik düşünüyorum yol tutuşunda falan etkisi oluyor diye ama bunun artı yönleri ve eksi yönleri nelerdir sizce? gereklimidir?
Geniş Lastiğin Yarar ve Zararları:
1- Direksiyon pompasını yorar
2- Eğimli bozuk yollarda dalma yapar.
3- Yakıta etkisi çok çok azdır, performansa ise nerdeyse hiç etkisi yoktur.
4- Arkalara geniş takınca araba çok daha güzel görünür.
5- Frenleme ve patinaja etkisi olumuzdur. İnce lastik daha iyi yola tutunur.
6- İnce lastiğe göre fiyatlar oldukça pahalıdır.
Sonuçta tek elle tutulur artısı görüntüdür. -
Şu an üzerinde 175/70/14 jant ve lastik var bunu ilk fırsatta(elime para geçince) 195/55/15 yapayım diyorum çok fazla bir zararı olmaz heralde böyle bakınca bisiklet tekerleği gibi görünüyor sinirlerimi bozuyorquote:
Orijinalden alıntı: Fatih_540iaquote:
Orijinalden alıntı: CakirAkinSen
Merhabalar araca geniş lastik düşünüyorum yol tutuşunda falan etkisi oluyor diye ama bunun artı yönleri ve eksi yönleri nelerdir sizce? gereklimidir?
Geniş Lastiğin Yarar ve Zararları:
1- Direksiyon pompasını yorar
2- Eğimli bozuk yollarda dalma yapar.
3- Yakıta etkisi çok çok azdır, performansa ise nerdeyse hiç etkisi yoktur.
4- Arkalara geniş takınca araba çok daha güzel görünür.
5- Frenleme ve patinaja etkisi olumuzdur. İnce lastik daha iyi yola tutunur.
6- İnce lastiğe göre fiyatlar oldukça pahalıdır.
Sonuçta tek elle tutulur artısı görüntüdür.
-
geniş lastik çok abartılmamak kaidesi ile aracı bozmaz performans vs bakımından ama 16 stock jant/teker kombinasyonu bir cihaz'a 18-19inç takarsanız mantarlar tabi hee aracınız hp ve tork olarak kaldırıyordur 20 inc'de koyabilirsiniz nemaproblema..quote:
Orijinalden alıntı: chncnyhn
Şu an üzerinde 175/70/14 jant ve lastik var bunu ilk fırsatta(elime para geçince) 195/55/15 yapayım diyorum çok fazla bir zararı olmaz heralde böyle bakınca bisiklet tekerleği gibi görünüyor sinirlerimi bozuyor
Alıntıları Göster
-
quote:
Orijinalden alıntı: bal974
Artı yönleri yol tutuş ve frenleme
Eksi yönleri tüketim artışı ve performans düşüşü
Dengeyi iyi kurmak lazım, abartmamak lazım.
Ben orjinalinden yanayım.
teşekkürler kararsız kaldım napsam bilemedim geniş lastik hoş duruyor -
quote:
Orijinalden alıntı: Gestapo SS
geniş lastik çok abartılmamak kaidesi ile aracı bozmaz performans vs bakımından ama 16 stock jant/teker kombinasyonu bir cihaz'a 18-19inç takarsanız mantarlar tabi hee aracınız hp ve tork olarak kaldırıyordur 20 inc'de koyabilirsiniz nemaproblema..
teşekkürler araç güçlü bir araç değil 110 beygirlik 1.6 motoru var ben yol tutuşunda daha iyi olmasını istiyorum -
quote:
Orijinalden alıntı: chncnyhn
Şu an üzerinde 175/70/14 jant ve lastik var bunu ilk fırsatta(elime para geçince) 195/55/15 yapayım diyorum çok fazla bir zararı olmaz heralde böyle bakınca bisiklet tekerleği gibi görünüyor sinirlerimi bozuyor
evet ince lastikler öyle durduğu için değiştirmek istiyorum bende diğer araçlara nazaran fazla kötü değil ama yol tutuşunda araç fazla iyi değil
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-323E4D72D -- 21 Mart 2013; 20:42:53 > -
quote:
Orijinalden alıntı: Fatih_540ia
quote:
Orijinalden alıntı: CakirAkinSen
Merhabalar araca geniş lastik düşünüyorum yol tutuşunda falan etkisi oluyor diye ama bunun artı yönleri ve eksi yönleri nelerdir sizce? gereklimidir?
Geniş Lastiğin Yarar ve Zararları:
1- Direksiyon pompasını yorar
2- Eğimli bozuk yollarda dalma yapar.
3- Yakıta etkisi çok çok azdır, performansa ise nerdeyse hiç etkisi yoktur.
4- Arkalara geniş takınca araba çok daha güzel görünür.
5- Frenleme ve patinaja etkisi olumuzdur. İnce lastik daha iyi yola tutunur.
6- İnce lastiğe göre fiyatlar oldukça pahalıdır.
Sonuçta tek elle tutulur artısı görüntüdür.
anladım... kararsız kaldım hiç oynamasammı acaba zaten spor bir araç değil
-
quote:
Orijinalden alıntı: bal974
Artı yönleri yol tutuş ve frenleme
Eksi yönleri tüketim artışı ve performans düşüşü
Dengeyi iyi kurmak lazım, abartmamak lazım.
Ben orjinalinden yanayım.
anladım teşekkürler şuan en iyisi ellememek ilerleyen zamanlarda düşünürüm -
sizin söylediğiniz değişimi ben yaptımquote:
Orijinalden alıntı: Guest-323E4D72Dquote:
Orijinalden alıntı: bal974
Artı yönleri yol tutuş ve frenleme
Eksi yönleri tüketim artışı ve performans düşüşü
Dengeyi iyi kurmak lazım, abartmamak lazım.
Ben orjinalinden yanayım.
anladım teşekkürler şuan en iyisi ellememek ilerleyen zamanlarda düşünürüm
Alıntıları Göster
205-55-16 orjinal ebatlı jant lastiğimi ,225-45-17 yaptım
konfor doğru lastik seçimi ile bozulmuyor..bir önceki 205 olan continantal idi,şimdi michelin var.lastik yumuşaklığı ile konfor oranında azalma yok.
Lastik ses artışı yaşamadım.(lastik kaynaklı olabilir.)
yakıt tüketimimde bu değişime istinaden bariz bir artış yok,Hala şehir içinde 8 litre civarı benzin tüketiyor.
yol tutuşu arttı ,
denemek için çevre yoluna çıktım,yüksek hızlarda yola daha iyi bastığını hissediyorsunuz.ama ben daha fazlasını beklerdim.
lastik jant hesap cetvelini kullanın,doğru bir ebatta büyüme ile sıkıntı yaşamazssınız.
Alacağınız jantta lastik kadar önemli,ağırlıkları vb durumlara dikkat ederseniz daha iyi olur.
iyi formlar.
-
şimdi 195/60/16 lastiklerimi 205 / 55 / 16 ile değiştirsem ne gibi zarar görür aracım orjinal ebattaki lastiğim çok pahalı 205 olan daha ucuz yardım bekliyorumquote:
Orijinalden alıntı: canmert2005
sizin söylediğiniz değişimi ben yaptım
205-55-16 orjinal ebatlı jant lastiğimi ,225-45-17 yaptım
konfor doğru lastik seçimi ile bozulmuyor..bir önceki 205 olan continantal idi,şimdi michelin var.lastik yumuşaklığı ile konfor oranında azalma yok.
Lastik ses artışı yaşamadım.(lastik kaynaklı olabilir.)
yakıt tüketimimde bu değişime istinaden bariz bir artış yok,Hala şehir içinde 8 litre civarı benzin tüketiyor.
yol tutuşu arttı ,
denemek için çevre yoluna çıktım,yüksek hızlarda yola daha iyi bastığını hissediyorsunuz.ama ben daha fazlasını beklerdim.
lastik jant hesap cetvelini kullanın,doğru bir ebatta büyüme ile sıkıntı yaşamazssınız.
Alacağınız jantta lastik kadar önemli,ağırlıkları vb durumlara dikkat ederseniz daha iyi olur.
iyi formlar.
Alıntıları Göster
-
quote:
Orijinalden alıntı: echomaniac
şimdi 195/60/16 lastiklerimi 205 / 55 / 16 ile değiştirsem ne gibi zarar görür aracım orjinal ebattaki lastiğim çok pahalı 205 olan daha ucuz yardım bekliyorum
Farkı anlamanizin hic imkani yok. Çünkü hissedilmeyecek kadar düşük fark var.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
şahinlere ve çakal kasa bmw'lere geniş lastik ve geniş jant takıyorlar. trafikte görünce tiksinerek bakıyorum. -
Lastikler konusunda yazdığım yazının bir kısmıdır. Yazının tamamı, imzamdaki 'lastikler' konusunda mevcut.quote:
Orijinalden alıntı: Atmosphere
şahinlere ve çakal kasa bmw'lere geniş lastik ve geniş jant takıyorlar. trafikte görünce tiksinerek bakıyorum.
LASTİK EBATLARININ ETKİLERİ
Bu bölümde lastik genişliğinin, yanak yüksekliğinin, jant çapının konfor, yol tutuş, fren mesafesi, yakıt tüketimi, aracın performansı ve tekerleğin performansı gibi konularda etkilerini inceleyeceğim. Yakıt tüketimi konusunu ayrıca inceleyeceğim.
Lastik Genişliği
Kuru ve stabilize yüzey için ; lastik genişliği arttıkça, lastiğin yere temas eden yüzey alanı artar. Bu da lastiğin yere daha iyi tutunmasını sağlar. Yere daha iyi tutunan lastiğin fren durma mesafesi kısalır, virajlarda stabilite artar. Araç virajı daha güvenli şekilde alır. Yerle temas eden alanın artmasından dolayı tekerleğin gücü yere iletebilme kabiliyeti artar. Drag yarışlarında arkadan çekişli amerikanlarda arka tekerleklerin devasa şekilde geniş olması ve ilk hareket anında aracın burnunun havaya kalkması bu sebeptendir.
kaynak
Bunun haricinde ; genişleyen lastikte büyük ihtimalle tekerlek modülünün de ağırlığı artacağından ve yol direncinin artmasından dolayı aracın performansında düşüş gözlenebilir. Tekerleği dönen bir cisim olduğundan kütlesi ne kadar fazla ise o derecede bir eylemsizlik direnci gösterecektir. Bu da performans kaybına yol açacaktır.
Karlı ve ya kaygan zemin ise tüm bunların tersi geçerlidir. Buzlu ve ya karlı zeminde dar lastik yere daha iyi tutunma sağlar. Şekil görsel açıdan iyi bir örnektir.
kaynak
Yanak yüksekliği ve jant çapı
Lastiğin yanak yüksekliği (yanak oranı değil, yüksekliği) ise konfor açısından önemlidir. Geniş yanağa sahip tekerleğin, darbeyi sönümleme kabiliyeti artacağından konfor artacaktır. Bunun yanında dış çapın sabit kaldığını düşünerek ; artan yanak yüksekliği jantın da küçülmesine sebep olacağından yakıt tüketiminin düşmesini de sağlayacaktır.
Jantların ağırlıklarını buradan öğrenebilirsiniz.
YAKIT TÜKETİMİ
Aracın yakıt tüketimini ne arttırır?
- Tekerlek modülünün (jant+lastik) ağırlığı
- Yol direnci
Yakıt tüketimini etkileyen faktörler bu iki ana sebep kaynaklıdır. Tekerlek modülünün ağırlığı ; jant çapına ve jantın malzemesine bağlıdır. Saç ve alaşım jantlar arasında ağırlık farkları vardır. Yol direncini arttıran sebep ise lastiğin genişliğidir. Lastik ebatının değişiminde hem jant çapı arttırılır hem de lastik genişliği artırılırsa yakıt tüketimine etkisi maksimum düzeye çıkar.
Burada zor olan kısım ise bu etkilerin oranını tahmin etmektir. Ancak ve ancak aynı araç üzerinde farklı lastik ve jant kombinasyonu için yapılan bir test bize doğru bir fikir verebilir.
Not : Grafikteki ''Fuel Economy (Yakıt Tüketimi)'' yazan kısmı litre/100 km ; ''Weight (ağırlık)'' yazan kısmı ise bizim kullandığımız kg cinsine çevirdim.
kaynak
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LionTech16 -- 21 Mart 2013; 21:42:18 >
-
Kanaatimce jant capini orijinalden 1" den fazla buyutmemek lazim.
Taban genisligine gelirsek, 175'e 195, 195'e 205 takarsani yol tutus ve frenleme konusunda farkedilir bir fark gorursunuz ama bu size fazladan yakit olarak yansiyacaktir. Performansa pek etkisi olmaz.
Daha da abartirsaniz faydasi degil zarari olur.
Jant-taban buyuteceklere benim tavsiyem her zaman ayni aracin baska donanim sinifinda veya opsiyon olarak kullandigi, kisaca fabrikasyon olculerin en buyugunu kullanmalari yonundedir.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
185 65 R15 lastiklerimi, pirellinin P7 cinturato ozel seri 235 45 R17 ile degistirdim, genislik 5cm artinca hem yol tutus hem de frenleme inanilmaz artti, ayrica aracin goruntusu ozellikle arkadan ve yan profilden cok cok guzel gorunuyor.quote:
Orijinalden alıntı: LionTech16
Lastikler konusunda yazdığım yazının bir kısmıdır. Yazının tamamı, imzamdaki 'lastikler' konusunda mevcut.
LASTİK EBATLARININ ETKİLERİ
Bu bölümde lastik genişliğinin, yanak yüksekliğinin, jant çapının konfor, yol tutuş, fren mesafesi, yakıt tüketimi, aracın performansı ve tekerleğin performansı gibi konularda etkilerini inceleyeceğim. Yakıt tüketimi konusunu ayrıca inceleyeceğim.
Lastik Genişliği
Kuru ve stabilize yüzey için ; lastik genişliği arttıkça, lastiğin yere temas eden yüzey alanı artar. Bu da lastiğin yere daha iyi tutunmasını sağlar. Yere daha iyi tutunan lastiğin fren durma mesafesi kısalır, virajlarda stabilite artar. Araç virajı daha güvenli şekilde alır. Yerle temas eden alanın artmasından dolayı tekerleğin gücü yere iletebilme kabiliyeti artar. Drag yarışlarında arkadan çekişli amerikanlarda arka tekerleklerin devasa şekilde geniş olması ve ilk hareket anında aracın burnunun havaya kalkması bu sebeptendir.
kaynak
Bunun haricinde ; genişleyen lastikte büyük ihtimalle tekerlek modülünün de ağırlığı artacağından ve yol direncinin artmasından dolayı aracın performansında düşüş gözlenebilir. Tekerleği dönen bir cisim olduğundan kütlesi ne kadar fazla ise o derecede bir eylemsizlik direnci gösterecektir. Bu da performans kaybına yol açacaktır.
Karlı ve ya kaygan zemin ise tüm bunların tersi geçerlidir. Buzlu ve ya karlı zeminde dar lastik yere daha iyi tutunma sağlar. Şekil görsel açıdan iyi bir örnektir.
kaynak
Yanak yüksekliği ve jant çapı
Lastiğin yanak yüksekliği (yanak oranı değil, yüksekliği) ise konfor açısından önemlidir. Geniş yanağa sahip tekerleğin, darbeyi sönümleme kabiliyeti artacağından konfor artacaktır. Bunun yanında dış çapın sabit kaldığını düşünerek ; artan yanak yüksekliği jantın da küçülmesine sebep olacağından yakıt tüketiminin düşmesini de sağlayacaktır.
Jantların ağırlıklarını buradan öğrenebilirsiniz.
YAKIT TÜKETİMİ
Aracın yakıt tüketimini ne arttırır?
- Tekerlek modülünün (jant+lastik) ağırlığı
- Yol direnci
Yakıt tüketimini etkileyen faktörler bu iki ana sebep kaynaklıdır. Tekerlek modülünün ağırlığı ; jant çapına ve jantın malzemesine bağlıdır. Saç ve alaşım jantlar arasında ağırlık farkları vardır. Yol direncini arttıran sebep ise lastiğin genişliğidir. Lastik ebatının değişiminde hem jant çapı arttırılır hem de lastik genişliği artırılırsa yakıt tüketimine etkisi maksimum düzeye çıkar.
Burada zor olan kısım ise bu etkilerin oranını tahmin etmektir. Ancak ve ancak aynı araç üzerinde farklı lastik ve jant kombinasyonu için yapılan bir test bize doğru bir fikir verebilir.
Not : Grafikteki ''Fuel Economy (Yakıt Tüketimi)'' yazan kısmı litre/100 km ; ''Weight (ağırlık)'' yazan kısmı ise bizim kullandığımız kg cinsine çevirdim.
kaynak
Alıntıları Göster
-
quote:
Orijinalden alıntı: LionTech16
Teşekkürler çok güzel bilgiler
Bir sorum olacaktı benimde 225/45/18 lastiklerde kullandığım orjinal jant 245/40/18 lastiklerle uyumlu olur mu yoksa yeni jant almam gerekir mi ? -
quote:
Orijinalden alıntı: Berk Erden
quote:
Orijinalden alıntı: LionTech16
Teşekkürler çok güzel bilgiler
Bir sorum olacaktı benimde 225/45/18 lastiklerde kullandığım orjinal jant 245/40/18 lastiklerle uyumlu olur mu yoksa yeni jant almam gerekir mi ?
Bunun için jantınızın tam ölçüsü gereklidir. Şekildeki gibi. Jantınızın üzerinde pres damga şeklinde yazar. (iç kısmındadır genellikle)
http://1.bp.blogspot.com/-wrgzdWuKNoc/TzPAdtP3GqI/AAAAAAAAAyw/Fgd-Uior91w/s1600/jant_olcu.jpg
Buna göre yorum yapmak daha sağlıklıdır.
-
quote:
Orijinalden alıntı: LionTech16
quote:
Orijinalden alıntı: Berk Erden
quote:
Orijinalden alıntı: LionTech16
Teşekkürler çok güzel bilgiler
Bir sorum olacaktı benimde 225/45/18 lastiklerde kullandığım orjinal jant 245/40/18 lastiklerle uyumlu olur mu yoksa yeni jant almam gerekir mi ?
Bunun için jantınızın tam ölçüsü gereklidir. Şekildeki gibi. Jantınızın üzerinde pres damga şeklinde yazar. (iç kısmındadır genellikle)
http://1.bp.blogspot.com/-wrgzdWuKNoc/TzPAdtP3GqI/AAAAAAAAAyw/Fgd-Uior91w/s1600/jant_olcu.jpg
Buna göre yorum yapmak daha sağlıklıdır.
Anladım teşekkürler tekrar
En Beğenilen Yanıtlar
Tüm Yanıtları Genişlet
LASTİK EBATLARININ ETKİLERİ Bu bölümde lastik genişliğinin, yanak yüksekliğinin, jant çapının konfor, yol tutuş, fren mesafesi, yakıt tüketimi, aracın performansı ve tekerleğin performansı gibi konularda etkilerini inceleyeceğim. Yakıt tüketimi konusunu ayrıca inceleyeceğim. Lastik Genişliği Kuru ve stabilize yüzey için ; lastik genişliği arttıkça, lastiğin yere temas eden yüzey alanı artar. Bu da lastiğin yere daha iyi tutunmasını sağlar. Yere daha iyi tutunan lastiğin fren durma mesafesi kısalır, virajlarda stabilite artar. Araç virajı daha güvenli şekilde alır. Yerle temas eden alanın artmasından dolayı tekerleğin gücü yere iletebilme kabiliyeti artar. Drag yarışlarında arkadan çekişli amerikanlarda arka tekerleklerin devasa şekilde geniş olması ve ilk hareket anında aracın burnunun havaya kalkması bu sebeptendir. kaynak Bunun haricinde ; genişleyen lastikte büyük ihtimalle tekerlek modülünün de ağırlığı artacağından ve yol direncinin artmasından dolayı aracın performansında düşüş gözlenebilir. Tekerleği dönen bir cisim olduğundan kütlesi ne kadar fazla ise o derecede bir eylemsizlik direnci gösterecektir. Bu da performans kaybına yol açacaktır. Karlı ve ya kaygan zemin ise tüm bunların tersi geçerlidir. Buzlu ve ya karlı zeminde dar lastik yere daha iyi tutunma sağlar. Şekil görsel açıdan iyi bir örnektir. kaynak Yanak yüksekliği ve jant çapı Lastiğin yanak yüksekliği (yanak oranı değil, yüksekliği) ise konfor açısından önemlidir. Geniş yanağa sahip tekerleğin, darbeyi sönümleme kabiliyeti artacağından konfor artacaktır. Bunun yanında dış çapın sabit kaldığını düşünerek ; artan yanak yüksekliği jantın da küçülmesine sebep olacağından yakıt tüketiminin düşmesini de sağlayacaktır. Jantların ağırlıklarını buradan öğrenebilirsiniz. YAKIT TÜKETİMİ Aracın yakıt tüketimini ne arttırır? - Tekerlek modülünün (jant+lastik) ağırlığı - Yol direnci Yakıt tüketimini etkileyen faktörler bu iki ana sebep kaynaklıdır. Tekerlek modülünün ağırlığı ; jant çapına ve jantın malzemesine bağlıdır. Saç ve alaşım jantlar arasında ağırlık farkları vardır. Yol direncini arttıran sebep ise lastiğin genişliğidir. Lastik ebatının değişiminde hem jant çapı arttırılır hem de lastik genişliği artırılırsa yakıt tüketimine etkisi maksimum düzeye çıkar. Burada zor olan kısım ise bu etkilerin oranını tahmin etmektir. Ancak ve ancak aynı araç üzerinde farklı lastik ve jant kombinasyonu için yapılan bir test bize doğru bir fikir verebilir. Not : Grafikteki ''Fuel Economy (Yakıt Tüketimi)'' yazan kısmı litre/100 km ; ''Weight (ağırlık)'' yazan kısmı ise bizim kullandığımız kg cinsine çevirdim. kaynak |
Benzer içerikler
- mercedes gece paketi nedir
- gates triger seti yorumları
- toyota rav4 yorum
- dacia duster 4x4 yakıt tüketimi yorumları
- liqui moly orjinallik sorgulama
- pejo rifter 2024 fiyat listesi
- toyota supra 1994 fiyat
- passat pro
- renault espace 2024
- bmw fiyat listesi
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X