Arkadaşlar öncelikle merhaba, 2012 1.3 Multijet Euro5 Lineam var. Aracımı ilk çalıştırıp 10 kilometre giderken araç bir anda çekişten düşüyor 3000 devir ve 120yi geçmiyor gaza sonuna kadar basıyorum hiç artmıyor bu şekilde devam ediyor, bu şekilde biraz gidiyorum ve bir anda düzelip koltuğa yaslıyor. Sadece soğukken yapıyor, ilerleyen zamanlarda hiç yapmıyor ne olduğunu bir türlü bulamadım teste çıkmamız lazım diyorlar oraya gidesiye kadar zaten bu sorun çözülüyor yardımcı olursanız şimdiden teşekkür ederim |
Aracım 120yi ve 3000 deviri geçmiyor
-
-
EGR kaynaklı büyük ihtimal. Artık tıkanıyor gibi. Egr ya sağlam bir temizlikten sonra düzelecek ve kurtulacak ya egr değişecek ya da egr iptal edilecek. Bariz bir koku da yapıyordur böyle olduğu zamanlar.
-
Dizel yüksek deviri sever, dizel araç düşük devirde ölür. Yıllardır dizel araç kullanırım sürekli yüksek devir kullandığım için sıkıntılı D-4D toyoto motorunda bile sorun yaşamadım. -
Ustam zaten yüksek devir kullanıyorum bende en son benzinli araca 2006da bindim. Fakat bu sorunu çözemedim
-
Her zaman yapmıyor kokuyu çok çok nadiren yapıyor 140-160 bastığımda oluyor genellikle. Servise temizlenmesi gerektiğini söylemiştim temizledik demişlerdi tekrar bakımda hatırlatayım teşekkür ederim.
-
Egr partikül filtresi ama katalizör bile olabilir sıkıntı ki büyük ihtimal bunları temizlettir sorun çözülür
-
teşekkür ederim yarın götüreceğim
-
Mazot basınç müşürlerini kontrol ettir. -
Sanayiye gitmeden önce dakika 10:55teki turbo borusunun çıkıp çıkmadığını kontrol edin.
ARSLANLAR OTOMOTİVyoutubeFiat Multijet çekiş düşüklüğü ve motorun geç devirlenmesi sorunuhttps://www.youtube.com/watch?v=k7RB3OGGhpY -
Selamlar..
Uzun zaman önce benim de böyle bir sorun yaşadım ama benim ki farklı bitti. (sonunda güleceksiniz)
Arabaya yakıt almaya gidiyorum. Şehirden 3km. ötede bir Shell istasyonu var mazotu ordan alıyorum. Yola çıktım bi basayım dedim yakıt almadan evvel fakat 140'ı geçemedim. Dönüşte yine bastım yine 140 diyor daha gitmiyor.. 3.000 devir de kalıyor araba. Aldı beni bi sıkıntı... Döndüm servis kapatmış sanayi de tanıdığım elinde bolca elektronik araç gereç olan tanıdık bir ustaya gittim. Bilgisayara baktı bi sıkıntı yok dedi. Teste çıktık 3.000 deviri yani 140'ı geçmediğini gördü. Döndük dedi ki kapatıyoruz bunun işi biraz uzun süreceğe benziyor sen yarın sabah 9 da getir arabayı bakalım.. Bende o moral bozukluğu ile bir arkadaşın dükkanına uğradım. Onla da bi test yaptık yok yine aynı.. Döndüm geldim eve arabadan indim kapıyı kapatırken baktım ki.. - havuzlu paspas ve içinedeki halı paspasla beraber gaz pedalının altına girmiş.
Gaz pedalına bastım baktım sonunu görmüyor. Sorunun bu olabileceğine bi sevinçle düzelttim eve gitmedim döndüm indim tekrar sahile bi bastım 3.000 devir 140'ı geçti bu tamam dedim Hatta 180'i de gördüm.. Sonra derin bi ohh çektim. Gittim eve rahat rahat sabahı ettim. Sabah da gittim ustaya durumu anlattım. O da çok güldü..
Kalın Sağlıcakla..
-
Multijet motorlarda çok kurum birikir.
Hele eski sahibi sürekli düşük devirde kullandıysa (zaten 11 senelik araç) egr partikül filtresi simsiyah olmuştur.
Bu parçaları temizletin çıkan kuruma şaşıracaksınız.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X