Şimdi Ara

Aracım %60 daha fazla yakıt tüketmeye başladı (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
67
Cevap
0
Favori
8.492
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: labidu

    sen forumu çökertirsin,takdir-i ilahi sparkının sistemi de aha böyle çöker.

    geçmiş olsun citi reyiz.yeğenimiz noldu ne zaman geliyor ?

    Alıntıları Göster
    1- lastikler (aşınmış-eskimiş hamurlu-düşük/yanlış hava basınçlı lastikler)
    2- filtreler (benzin filtresi+hava filtresi)
    3- yakıt aldığınız istasyon ve yakıt kalitesi
    4- ısınmadan hareket etmek ve gereksiz fren/gaz yapmak
    5- araç manuelse giderken yavaşlayacağınız zaman vites küçülterek yavaşlamak yerine boşa atarak yavaşlama (0.8lt tüketim oluyor)

    olasılıklar yüksekten düşüğe sıralanmıştır




  • Hocam siz yakiti yanlis olcmussunuz. Depo fulleyin gezin tozun sonra bir daha fileyin ikinci fullemede koydunuz yakit / km *100
    Yeni arabalar lambayi belli bir kilometre yapmasina gore yakiyor.
    50 liralik benzin ile 13 litre aldiniz
    Sonra 100 kmde 8 litre yaktiniz araba bakti daha cok yakiyor erkenden yakti depo lambasini.

    Dediginiz kadar yakit tuketimi artsa, performans dususu de olur. Hava filtresi, silindire yakit veren hortum ya da bujilerdeki sikinti bu iki belirtiye yol acar ama sizin olcum sekliniz hatali.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Cevaplar için teşekkürler arkadaşlar. Bir de en son tamirciye gösterdiğimde debriyaj balatasının bitmiş olduğunu söylemişlerdi. Bu yakıt tüketimini etkiler mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Citizen

    Cevaplar için teşekkürler arkadaşlar. Bir de en son tamirciye gösterdiğimde debriyaj balatasının bitmiş olduğunu söylemişlerdi. Bu yakıt tüketimini etkiler mi?

    Etkiler. Çünkü balatanız kaçırmaya başladığında devriniz yükselecek fakat hızınız eskisi gibi artmayacaktır. Sizde de böyle problemler var mı?
    Yuksek devirde bakin bir, bakalim kaciriyor mu? Yakitin artmasindaki en buyuk etmenlerden biri debriyaj diyebiliriz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Oh Long Johnson -- 30 Aralık 2015; 0:24:51 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Oh Long Johnson

    quote:

    Orijinalden alıntı: Citizen

    Cevaplar için teşekkürler arkadaşlar. Bir de en son tamirciye gösterdiğimde debriyaj balatasının bitmiş olduğunu söylemişlerdi. Bu yakıt tüketimini etkiler mi?

    Etkiler. Çünkü balatanız kaçırmaya başladığında devriniz yükselecek fakat hızınız eskisi gibi artmayacaktır. Sizde de böyle problemler var mı?
    Yuksek devirde bakin bir, bakalim kaciriyor mu? Yakitin artmasindaki en buyuk etmenlerden biri debriyaj diyebiliriz.

    Alıntıları Göster
    Tam konuya baskı balata diyecektim, yazdıklarınızdan otomobillere pek hakim olmadığınız anlaşılıyor ki zaten öyle de çıkmış. Çünkü normal şartlarda kışın bir aracın tüketimi en fazla +1 hadi çok zorlasak 2 litre artar. Öyle %60-100 falan imkansız. Bunun olması için baskı balata bitmiş olacak, motor bakımsız, yağı değişmemiş vs olacak ki anca öyle yaksın.

    Şu an kış o rakamdan bir litre düşün 9, baskı balata yenilenince de 1 litre de o düşürür. 8. Bir de motor yağı vs yenilensin, bakımı yapılsın yarım litrede öyle insin. 7,5 tamam işte bundan aşağısı şöföre bakar o araçla.

    Ha bir de şu var; şehir içi çok kısa mesafe sürüyorsanız 3km ve altı, daha motor ısınmadığı için yüksek yakması normaldir. Yaklaşık 3kmden sonra normal tüketim değerlerine inmeye başlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    Tam konuya baskı balata diyecektim, yazdıklarınızdan otomobillere pek hakim olmadığınız anlaşılıyor ki zaten öyle de çıkmış. Çünkü normal şartlarda kışın bir aracın tüketimi en fazla +1 hadi çok zorlasak 2 litre artar. Öyle %60-100 falan imkansız. Bunun olması için baskı balata bitmiş olacak, motor bakımsız, yağı değişmemiş vs olacak ki anca öyle yaksın.

    Şu an kış o rakamdan bir litre düşün 9, baskı balata yenilenince de 1 litre de o düşürür. 8. Bir de motor yağı vs yenilensin, bakımı yapılsın yarım litrede öyle insin. 7,5 tamam işte bundan aşağısı şöföre bakar o araçla.

    Ha bir de şu var; şehir içi çok kısa mesafe sürüyorsanız 3km ve altı, daha motor ısınmadığı için yüksek yakması normaldir. Yaklaşık 3kmden sonra normal tüketim değerlerine inmeye başlar.

    Alıntıları Göster
    bi işe yaraman kırma amerikan malları.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kaplan261

    bi işe yaraman kırma amerikan malları.

    Alıntıları Göster
    soğuk havalarda kısa mesafeler gidip gelirseniz, ondan da olur. kış bakımlarını da bi gözden geçirin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jimhendrix

    quote:

    Orijinalden alıntı: Erbay güney

    2012 model 1.4 atmosferik motor tam otomatik aveo ort. 10.7 idi. Şu arala 13 lerde dolaşıyor. Yani %30 a yakın artış olmuş.

    Sizinki 6 ise ort. 7,5-8 litre olması normal. Kış ve trafiğin artması önemli faktörler. Birde bakımını aksatmayın.
     Aracım %60 daha fazla yakıt tüketmeye başladı


    2.0 araba gibi yakıyor

    Satmasam tüp takar %35 civarında tasarruf yapardım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    Tam konuya baskı balata diyecektim, yazdıklarınızdan otomobillere pek hakim olmadığınız anlaşılıyor ki zaten öyle de çıkmış. Çünkü normal şartlarda kışın bir aracın tüketimi en fazla +1 hadi çok zorlasak 2 litre artar. Öyle %60-100 falan imkansız. Bunun olması için baskı balata bitmiş olacak, motor bakımsız, yağı değişmemiş vs olacak ki anca öyle yaksın.

    Şu an kış o rakamdan bir litre düşün 9, baskı balata yenilenince de 1 litre de o düşürür. 8. Bir de motor yağı vs yenilensin, bakımı yapılsın yarım litrede öyle insin. 7,5 tamam işte bundan aşağısı şöföre bakar o araçla.

    Ha bir de şu var; şehir içi çok kısa mesafe sürüyorsanız 3km ve altı, daha motor ısınmadığı için yüksek yakması normaldir. Yaklaşık 3kmden sonra normal tüketim değerlerine inmeye başlar.

    Ofisteki arkadaşlara geçenlerde balata etkiler mi diye sormuştum saçmalama demişlerdi, ben de yazmadım hiç konuya onu Ben baştan tahmin edebiliyordum böyle bişey çıkacağını, çünkü motoru sıkarak kavramak var gıdıklayarak kavramak da var

    Ta ki dün google'a yazdım tekrar aklıma gelen bu şeyi, bu forumdaki bir sayfa çıktı etkileyeceğine dair mesajlar vardı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Glp107Oa

    quote:

    Orijinalden alıntı: Citizen

    Cevaplar için teşekkürler arkadaşlar. Bir de en son tamirciye gösterdiğimde debriyaj balatasının bitmiş olduğunu söylemişlerdi. Bu yakıt tüketimini etkiler mi?

    Etkiler. Çünkü balatanız kaçırmaya başladığında devriniz yükselecek fakat hızınız eskisi gibi artmayacaktır. Sizde de böyle problemler var mı?
    Yuksek devirde bakin bir, bakalim kaciriyor mu? Yakitin artmasindaki en buyuk etmenlerden biri debriyaj diyebiliriz.

    Anladığım kadarıyla kaçırıyor. Onun da bir testi varmış yapmıştım. Düz yolda arabayı 5. vitese takıp kaldırmaya çalışmak (böyleydi sanırım) araç nerdeyse kalkıyordu, fazla da zorlamadım hafiften kalktığını görünce.

    Bir de, (böyle bir test şekli yok ama bu kendi tahminim) normalde yavaşlayınca vites küçültürsün ya, 50'ye 40'a düştükten sonra beşinci vitesten dörde alırsın. Ben dörde almadan 20 km'e bile inebiliyorum araba stop etmiyor.




  • Tamircideyim.

    Debriyaj seti 200 tl tuttu, 200 de işçilik 400'e anlaştım. (sefaköy'deki tamirciler)

    Fren balataları bitik çıktı. 70 liraya dışardan aldım taktıracağım.

    Hava ve yağ filtresi değişecekmiş. Onları da kendim temin ettim 30 tl tuttu ikisi.

    Motor yağı değişecek, bu da 65 tl imiş.

    Sanırım bakım yapılacak başka bir şey kalmıyor?


     Aracım %60 daha fazla yakıt tüketmeye başladı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Oksijen sendöründe bir sorun olabilir servisine kontrol ettirin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Citizen

    Tamircideyim.

    Debriyaj seti 200 tl tuttu, 200 de işçilik 400'e anlaştım. (sefaköy'deki tamirciler)

    Fren balataları bitik çıktı. 70 liraya dışardan aldım taktıracağım.

    Hava ve yağ filtresi değişecekmiş. Onları da kendim temin ettim 30 tl tuttu ikisi.

    Motor yağı değişecek, bu da 65 tl imiş.

    Sanırım bakım yapılacak başka bir şey kalmıyor?


     Aracım %60 daha fazla yakıt tüketmeye başladı
    hocam arabanın resmini kaldırın. forumda lanet var.




  • 6 litreden 10 litreye çıkması %60 değil %40 yapar. Eğer oturduğunuz bölge bol yokuş ve yoğun trafik içeriyor siz de kısa mesafe kullanıyorsanız normal olabilir. Benim 1.6 dizel kışın bazen 50 tl ye 150 km zor gidiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    Kışın araçlar genellikle fazla yakar yazın rölanti 990 devir olan araç kışın 1100 lere doğru çıkar.Yani soğuk motor ısınana kadar bir müddet yüksek devirde çalışır.Soğuk havada daha fazla oksijen olduğu bilindiğine göre motorda daha iyi yanma gerçekleşecektir.Bir de klima durumu var.Klimanın açık olması da yakıt sarfiyatını %30 oranında arttırır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bloodletting. -- 9 Ocak 2016; 21:22:05 >
  • %66 olması lazım hocam buda hiç normal bir artış değil

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yakamoz88

    6 litreden 10 litreye çıkması %60 değil %40 yapar. Eğer oturduğunuz bölge bol yokuş ve yoğun trafik içeriyor siz de kısa mesafe kullanıyorsanız normal olabilir. Benim 1.6 dizel kışın bazen 50 tl ye 150 km zor gidiyor.

    %60 hocam şöyle ki:

    6'dan 10'a çıkmış. Yani 4 litre artmış. 4 sayısı ise 6 sayısının %66'sıdır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zuu19

    %66 olması lazım hocam buda hiç normal bir artış değil
    Bu arada debriyaj balatasını ve hava filtresini değiştirdim. Az önce çıktım sanayiden. Artık bir depo benzin alıp test etme vakti.

    Arkadaşlar bir soru daha soracağım. Ön fren balataları değişti. Artık aracım yumuşak fren yapıyor. Eskiden ayağımla hafiften basınca dururdu, şimdi sonuna kadar ittirmek gerekiyor ve çok daha yumuşak çalışıyor fren işlemi. Bu sizce kötü değil mi? Olması gereken mi bu?

    Debriyaj da üstte kavrıyordu şimdi ayağımı azıcık çekince kavrıyor. Bu da olağan mı?
  • Aracınızın eksozunu değiştirin 150 tl gibi bir masraf olur OrtalMa ek olarak ateşleme bobinini bujileri buji kablolarını değiştir bunun fiyatı da çok uçuk olmaz yani en Azından yakıt tüketimi azalır petrol ofislerine vereceğinize arabanıza verirsiniz ve amorti eder

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Citizen kullanıcısına yanıt
    Yeni takildigi icin oyledir hocam 50 100 km gidin birkac sert fren vs. Sonra yerine oturur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.