Şimdi Ara

Aracıma zarar mı veriyorum? (Uzun yolda devir) (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
34
Cevap
0
Favori
4.600
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cbascan

    Ne saçma yorumdur bu ya. Kullandığım otomatik ve yarı otomatik tüm dizel araçlar 1500 devirlerde gidiyor. Eşek mühendisler size danışsaymış keşke.
    1600 deviri gören manuellerde ise vites yükseltin diyor ekranda. 10 tane dizel araç değiştirdim son 5 senede.

    Şu an 308 bluehdi kullanıyorum 2000 deviri görmen mümkün değil gaza abanmadıkça, 1700 1800 de vites yükseltiyor araç zaten. Kaldı ki seyir için en ekonomik devir bandı da 1500 cıvarı zaten. Tork bantları bu şekilde seyretmek için ayarlanmış birçoğunun.

    Ciddi ciddi 2000-2500 dd aralığında motoru bağrıta bağrıta uzun yol giden var mı aranızda?

    Kısacası günümüz dizelleri için 1500 1600 dd ideal aralık. Düz vites ise rampada teklemeye başlayınca küçültürsünüz vitesi zaten.

    Alıntıları Göster
    5 senede 10 tane araç değiştir iseniz bu araçlarla uzun km ler yapmamışsınız demekki. araç 1500 devirde ilerler ama dpf daha hızlı tıkanır, bazen temizlenemeyecek seviyeye gelir ve çok maliyetli. mühendisler bunu tabiki düşünüyor ama dpf e yükleniyorlar.




  • Gittiğiniz devir normal. Zorlanınca 4 e alın. Yüksek devirde aşınma fazla olur.

    Dpf egzoz sıcaklığı ile zararli gazları yakar. Bundan dolayı devir yükseldikçe dpf rejenarasyonunu hissetme oranınız düşer. Ama 1500 devirle gittiğiniz icinde bozulmaz. Daha çok sürekli kısa mesafe 2-3 km gibi kullanımlar sıkıntı çıkartır. Çünkü egzoz ısınmadan yol biter. Hiç rejenerasyon yapamaz. Bunun sonucunda tikanir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dizel motor düşük devir değil aksine yüksek devir kullanılmaz...devir artarsa aşınma artar... Otobüs motoları rolantide 500devir çalışırlar mesela tork yüksek olduğu için sıkıntı çıkarmaz. Dizel araçlarda tork yüksek olduğu için düşük devirde her zaman toparlar...
    Düşük devir in tek zararı kurum yapması. Piston kafaları kurum bağlıyor...ama oda devamlı devirsiz kullanırsan .

    Abim mesela çok devirsiz kullanıyor 1.6hdi motor 180bin km de arada bir sadece partikül arızası diyor sonra geçiyor toplasan 4 sefer oldu. Siyah duman vs araçta yok tabi dibine kadar asılırsan ozaman kurum atıyor...

    Bütün motorların tek düşmanı devirdir . devir artarsa sürtünme artar sürtünme artarsa segmanlar daha çok aşınır yataklar daha çok aşınır. Tersi zaten fizik kurallarına aykırı...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sissil -- 14 Ağustos 2019; 0:48:3 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Emekkk kullanıcısına yanıt
    sebebi nedir, ne gibi problemler ortaya çıkarır? (hararet gibi mi yoksa)
  • Araba her zaman devrini bularak gitmeli, yüksek devir çevirip canını almak ne kadar yanlışsa düşük devirde gidip avans vurdurmak da bir o kadar yanlıştır ve ikisi de motora zarar verir ve ikisinde de fazla yakıt tüketirsiniz. Arabanın torkunu vermeye başladığı devrin altına kolay kolay inmeyin, bunu hissiyat olarak anlayabileceğiniz gibi arabanızın kataloğuna bakarak da anlayabilirsiniz

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • dpf hatası alırsın en az 2k devirde sür tdi motoru

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Emekkk kullanıcısına yanıt
    benim torkum düşük. 90nm/3500rpm. şimdi ben 3500 devirin altında sürmem yanlış mı olur ve bu torka sahip arabanın yokuslarda yavaşlaması normal mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • O değer maksimum torkun verildiği değer değilmi sizin araç için?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kurum yapar sürekli öyle kullanırsanız, sonuç olarak dpf ve gaz kelebeğinin temizlenmesi gerekir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hardcrss

    5 senede 10 tane araç değiştir iseniz bu araçlarla uzun km ler yapmamışsınız demekki. araç 1500 devirde ilerler ama dpf daha hızlı tıkanır, bazen temizlenemeyecek seviyeye gelir ve çok maliyetli. mühendisler bunu tabiki düşünüyor ama dpf e yükleniyorlar.

    Alıntıları Göster
    Yılda 50 bin kmye yakın yol yapıyorum. 30 bin kmde alıp 130 bin kmyi geçtiğim araç da oldu ve dpf ile alakalı hiç bir sorun yaşamadım, yukarıda arkadaşın dediği gibi zararlı gazları atıyor araç zaten. Dediğim gibi normali öyle olmasa dizel otomatik araçlar 1500 devirde seyir edecek şekilde ayarlanmazdı. 2500 de filan vites yükseltirdi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • bir sorun yok ama ara sıra dpf'yi de tıkamamak için devir çevirin.
  • Dizel motorda gaz kelebeği yeni bir teknoloji mi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.