Şimdi Ara

aracın lastik basıncı düşürme (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
56
Cevap
0
Favori
7.190
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Sabah araba hiç ısınmadan eve en yakın petrolde basmak en makul yöntem. Düşürmeden önce pompanın çalıştığından emin olun sadece.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Etzel45

    Yarın bi deneyeyim hocam

    Benzin istasyonlarında ki, lastik şişirme araçları, eğer aracınızın lastiği istediğiniz basınçtan fazlaysa, siz bir şey yapmanıza gerek kalmadan lastik havasını istediğiniz dereceye düşürür. Ayrıca lastik ölçüleriniz kaç bilmiyorum ama 40 Psi hava da çok fazla. Benim aracın lastik ölçüleri 215 60 R16 Lastik basıncı fabrika değeri 32 Psi

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-FE2F1DE54

    Ben bugüne kadar doğru ölçüm yapan lastikçiye denk gelmedim.



    Alıntıları Göster

    o yüzden en temizi kendi pompamızı almak 

  • quote:

    Orijinalden alıntı: emir.ksk

    o yüzden en temizi kendi pompamızı almak 



    Alıntıları Göster

    Geçen haftalarda a101 in getirdiği michelin pompayı aldım, lastik değişimi sonrası lastik janta tam oturmamış, havası iniyordu, mecburen testte ettim cihazı. Çok iyisi alınmadıysa yavaş cihazlar. Ters durumda kesinlikle kurtarıyor, havayı tamamlayıp lastikçiye geri dönmemi sağladı fakat sürekli kullanımda benzinliğe gitmek daha kısa sürüyor. Yakınlarda kalibrasyonu düzgün bir benzinlik yoksa o ayrı, o zaman göstergeli bir pompa veya basınçölçer gerekli.





  • Lastik soğukken düşürsen daha sağlıklı olur. Ayrıca petrolde düşürebilirsin fakat cihazın çalıştığına emin ol seni yarı yolda bırakmasın.
  • bende xiaominin şarjlı pompası var ayda bir 5 dakika ayırıp eksikse tamamlıyorum, tabi dediğiniz gibi hızlı cihazlar değil 1 psi'ı 40-45 saniye civarında basıyor. daha hızlı cihazlar var ama ne kadar ekmek o kadar köfte hesabı

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Etzel45 kullanıcısına yanıt

    16 jantla 15 jant arasındaki bu orantısızlığın bir sebebi vardır illaki hocam 3 bar diyorsa 3 bar basın. Tahminimce lastik çapı küçüldüğü için fazla ezilmesin diye böyle yapmışlar.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Etzel45 kullanıcısına yanıt

    Şimdi ön tarafa daha az basınç vermişler ise büyük ihtimalle konfor içindir. Mesela bisiklet için arkaya çok basılır. Öne daha az basılır ki gidon daha az sarsılsın. Bisiklet de ağırlık arka tekere biner.


    Traktörde arka büyük tekere çok düşük basınç da hava basılır. Ön tekere ise daha basınçlı hava basılır. Bunun nedeni lastik büyük olduğu için daha az basınç yeterli olur. Aynı durum için yarış bisikletinin lastiği daha ince olduğu için dağ bisikletine göre daha basınçlı şişirmek gerekir. Dağ bisikleti kadar hava basılsa üzerinden geçtiğiniz tüm taşları hissedersiniz.


    Kamyonlara 100 psi filan basılır. Traktör arka tekere ise 15 25 arası değişir. Kamyon lastiği tek tekerde çok yük taşır az basınç olursa lastik esnerken aşırı ısınır ve yanar veya patlar.


    Şimdi gelelim 15 inç 16 inç jant farkına. 15 inç lastiğin esneyebileceği daha çok alan olduğu için dağ bisikleti gibi daha az basınç kurtarıyor. Ayrıca aynı nedenden tabloda 195. 65. R15 95 T R yazıyor.

    Buradaki 95 lastik yük endeksi bu aracı kurtarır demek. 95 lastik başına 690 kg yük taşıyor. 16 inç jant ise 97 yük endeksine sahip olmalı 730 kurtarır. Araç aynı araç ama jant büyüdüğü için yarış bisikleti gibi hem daha çok basınç hemde kaliteli lastik istiyor.


    Ön ve arkada bunun gibi bir sürü nedenle fark olabilir. Ben aracın daha az yakması ve lastiğin daha az ısınması için tablodaki değer 32 olmasına rağmen 34 basarım mesela. Lastiklerin maksimum kaç bar veya psi hava basılabileceği yine lastik üzerinde belirtilmiştir. Bir yerinde yazar.

    O tabloyu hazırlayan mühendislik hesaplaması çok ince yapılmıştır doğrudur ondan merak etmeyin.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • tefennili kullanıcısına yanıt
    Hocam araç 2017 doblo. Kapıda yazan değerler 15 inç jant için ön 34 arka 44 16 inç için ön arka 39-40 bas diyor. Lastik basıncı otomobillerden yüksek olması normal zaten. Bahsettiğim değerler araç boş iken tavsiye edilen değerler.
  • ozgutozkan kullanıcısına yanıt
    Detaylı yazınız için çok teşekkür ederim hocam. Dediğiniz gibi en iyisi araçtaki yazanları uygulamak.
  • dr20mouse kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim hocam ama 16 inç lastik için de boş iken 40 psi fazla değil mi ve ön arka aynı değeri vermişler.
  • Etzel45 kullanıcısına yanıt

    Yük aracı olduğu için fazla değil C sınıfı lastik kullanıyor bu araçlar havası fazla olur


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Binek araç için konuşuyorum;

    Süspansiyon sistemi gergin ve nispeten sert olan arkadaslar 32, süspansiyonlari yumusak olanlar ise 34 bassın.

    En ideali budur. Baska macera aramaniza gerek bile yok.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • dr20mouse kullanıcısına yanıt
    Tamamdır hocam teşekkür ederim
  • Ek tuş falan olmuyor, ekrana hangi basıncı girerseniz kendisi ayarlar.

  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.