|
aracın lastik basıncı düşürme (2. sayfa)
-
-
Aynen hocam öyleymiş bir de bugün sabahtan gidince lastiklerin basıncı azalmış baya öne 36 arkaya 40 bastım 37den 36ya düşürdü önleri önceki gün baktığımda 44dü -
34 e 44 müquote:
Orijinalden alıntı: Etzel45
Hocam benim araçta 1500-1600 kilo civarı öyle kağıt değil yani :D bugün kapıdaki yazan değerlere baktım öne 34 arkaya 44 gibi değerler çıktı barı psi çevirince. Ve aradaki fark çok fazla öne 36 arkaya 40 bastım bende.
Önle arka arasında o kadar uçurum bi ağırlık dengesizliğimi olurmuş. Doblonun nesi bu
36-40 daha makul gibi. Aradaki farkı 6 ya indirmiş olursunuz
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MeGaDave06 -- 15 Nisan 2021; 21:10:58 >
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
-
arkası için yazan değer tam yük değeridir muhtemelen öyle bir fark aşırı fazla. Ön tekerler boşkende doluykende aynı basınçta olur genelde zaten.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
kapı içerisinde ne yazıyorsa onu bas, aracın için optimum değer o. kafana göre ön lastiklere fazla basma. sonra ön takımlarım neden bu kadar çabuk mefta oldu deme.
-
Benim araçta yüklü iken farklı yüklü değilken farklı değerleri tavsiye ediyor. İdeal olan kapıda yazan değerlerdir.
Komfor ekonomi ağır yük gibi de değerleri ayırmış olabilir.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: Mhmmd.239
İşlek bir petrole gidin marka olsun mümkünse kalibrasyon yapılmış olma ihtimali daha yüksek olur. Aracınız 2 km de az hareket etmiş olsun soğuk lastik basıncı önemli orada tekrar kontrol edin öyle indirin. Lastikler ısındıkça basıncı yüksek gösterecek dir cihazlar içerisndeki hava ısındıkkça molekül hareket leri artar arac etiketinde hava basıncı kaç yazıyor sa soğukken o ayarda basmanız yol tutuş ve lastik aşınması için en optimum olanıdır. Yakıt ekonomisine minik de olsa katkı yapsın derseniz 2/3 psi fazla basabilirsiniz.😉nereye giderse gitsin hangi işlek petrol olursa olsun a markası b markası farketmez hiçbir petrolde ki hava pompası kalibre edilmez ve zamam içerisinde 32-34 psi bastığını sanan vatandaş aslında 38-44 bandında basar hoplaya zıplaya gider bunu farkettim ne yazıkki birçok petrolde deneyerek ha derseniz lastikçiler çokmu doğru hava basıncı kalibrasyonuna sahip hayır onlarda 1-2 yılda bir hizmet yeterlilik belgesi alacakları zaman ancak kalibrasyon zorunluluğu olduğu için yaptırır ama onlarda hergün onlarca araca farklı bar lar ayar yaparak bastıkları için tabanca yada tank azarlı çoğalır kısaca bu lastik havasını en güzel bütün lastiklere eşit basınç örn. 32 yada 34 bastırarak ve 1-2 gün arayla farklı lastikçilerden basarak aşabilirsiniz en azından ben öyle yapıyorum hatta uzun yola çıkacağım zaman yada geldiğim zaman mutlaka havaları kontrol ettiririm sıcak soğuk farkeder belki o konuda birşey diyemem ancak iş lastiğin sıcaklığı yada soğukluğundan ziyade basılan kompressyon hava da bitiyor
-
quote:
Orijinalden alıntı: suatcagdas
sanılanın aksine çoğu istasyon pompası aslında doğru değerde hava basıyor, ben farklı farklı baya istasyonda hava bastım şimdiye kadar sanırım bir kez dengesiz bi yer çıktı. pompada bastığım havayı kadrandaki bilgi ekranından aynı değerde görüyorum.
tabii burda sizi yanıltan bir durum var, lastikci 40 bastı diye lastik havası sürekli 40'ta sabit kalmaz, sıcak asfaltta uzun süre gezdikce "ısınan hava genleşir ve basıncı artar" fizik kuralı ile lastik 3-4psi kadar fazla gösterir bu çok normal bir durum. eğer araçta lastik basınc sensörü varsa bunu daha iyi takip ederek anlarsınız. sizin durumunuzda bir terslik yok bence, gezip dolaşıp benzinliğe gidipte sıcak lastikte 44 görmeniz normaldir. misal benimde ilk anda kadranda 32 gösteren lastik basıncı sıcak havada 1 saat yolculuk sonrası 35 oluyor. tersi durumda geçerlidir, aşırı soğuk havada da lastik basıncı düşer.
@Konu Sahibiasla katılmıyorum ben hiçbir petrolde doğru düzgün çalışan ayarlı kalibre edilmiş bir pompa görmedim 32 basarsın 38 çıkar 34 dersin 40 olur hiç aşağısı olmadı ama bak :) petrolde hava ve su yeri sadece süs niyetine koymuşlar lastiği patlayana idare etsin biraz şişirip lastikçiye kadar gitsin diye hiç şahit oldunuzmu yada denk geldinizmi tesadüfen dahi olsa hava pompası başında kalibrasyon işlemi yapılırken yada gittiğinizde şu an bakımda ayar yapılıyor denildimi ?
-
quote:
Orijinalden alıntı: GokturkAlii
yakıt istasyonlarındaki hava’lar tse tarafından denetleniyor en azından bp de öyle. basınç işi biraz değişik aracın lastik ebat ve jantına göre değişir. Bazı araçlar önde 42 arkada 38 tavsiye eder vs yük durumuna bağlı olarakta değişir. Ayrıca istasyonda psi ayarladıktan sonra siboba takın otomatik olarak ayarlar. düşecekse düşer yani.tse tarafından denetleniyor kısmına biraz güldüm afedersiniz :) ben hayatım boyunca 1 kez ya bakın 1 kez olsun ne denk geldim denetlemeye hava pompası için nede şahit oldum kesin kanaat getirdim bence bu istasyonda ki hava yerleri tamamen süs ve ayarsız %99 u öyle diyebilirim ama kanıtlayamam yüzde 1 de sizin bp olabilir
-
daha komik birşey söyleyim 2 farklı lastikçiden uzun yola çıkmadan hepsini 34 yap dedim ilkinde 34 yaptığını söyleyip çıktım hemen 5 dk aşağıda ki başka lastikçiye uğrayıp bi denemek istedim doğrumu değilmi diye daha 2 dk önce 34 bastırdığım lastik diğerin lastikçide 38 çıktı hangisi doğru =?
-
quote:
Orijinalden alıntı: haykouzasla katılmıyorum ben hiçbir petrolde doğru düzgün çalışan ayarlı kalibre edilmiş bir pompa görmedim 32 basarsın 38 çıkar 34 dersin 40 olur hiç aşağısı olmadı ama bak :) petrolde hava ve su yeri sadece süs niyetine koymuşlar lastiği patlayana idare etsin biraz şişirip lastikçiye kadar gitsin diye hiç şahit oldunuzmu yada denk geldinizmi tesadüfen dahi olsa hava pompası başında kalibrasyon işlemi yapılırken yada gittiğinizde şu an bakımda ayar yapılıyor denildimi ?
Alıntıları Gösterhocam lastik basınç sensörü var araçta, oradan takip ediyorum doğru gösteriyor. sizde lastiklerde sensör varmı yani çift taraflı doğrulama nasıl yapıyorsunuz?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
dostum kafamdan atmıyorum ki. sırf bizim şirkete ait (5 petrol) hava pompalarının hepsi aynı anda gitti istanbula ve 10 gün sonra geri geldi -
-
Hocam, petroldekilerin kalibrasyonu genellikle olur veya hata payları düşük olur. Aracınızın lastikleri soğukken en yakın petrole gidin istediğiniz gerekli olan basınç değerini girdikten sonra pompa ucunu uygun şekilde lastiğe taktığınızda, girmiş olduğunuz değerde fazlaysa alıyor eksikse tamamlıyor ve sonunda da bunu uyarı olarak size bildiriyor.
Yine başka bir petrolde de aynı şeyi yapıp teyit edebilirsiniz, ya da olmadı lastikçiniz mutlaka vardır orası daha garanti olur gibi.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
-
-
Hocam fotoğrafı attım konuya 15 inç lastikte ön arka arası fark fazla ama 16 inçte daha az aynı hatta boş yük için. -
Hocam benim de aynı şekilde hatta jant ebatı olarak ayırmış benim jantlar 15 inç 16 inçte bu kadar fark yok 15 inçte var 2 mesaj önce fotoğraf attım bakabilirsiniz -
quote:
Orijinalden alıntı: emir.ksklastikler sıcakken lastik basıncı ölçülmez. petroldeki cihazın da ayarı doğru mu bilinmez. ev/iş yakınlarında lastikçi varsa sabah oraya gidip bakmak en doğru sonucu verir
Ben bugüne kadar doğru ölçüm yapan lastikçiye denk gelmedim.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X