Şimdi Ara

Araçlardaki arka disk frenler

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
16
Cevap
0
Favori
3.051
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Jantın arkasında bazı araçlarda sadece in bazılarında 4 tekerde de fren olduğunu görüyoruz. Frene dokununca arkadakiler de yavaşlamak için sıkıyor mu yoksa arkadaki frenler sadece Esr ve el freni vs için mi?

    Aynı aracın 2 ve 4 frenli versiyonunda durma mesafesi olarak ne kadar farkediyordur?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >



  • Tüm araçlarda 4 tekerden fren var hocam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bisikletlerde hızlıyken sadece ön fren sıktın mı hiç ? Sıkmış olsan bu sorunun cevabını bulabilirdin bence

    Araçların ağırlık dağılımına göre frenlerin güç olarak dağılımı var. Zaten önde motor ve şanzıman var. Buna ek olarak fren yaptığında öne doğru yığılırsın ya aracın da ağırlığı öne doğru gelir.

    Bunları dengelemek için fren güçleri öne farklı arkaya farklı olarak iletilir. Sallıyorum 70 e 30 gibi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheCaliph_ -- 3 Ekim 2017; 15:55:2 >
  • Hocam fren yok sandığınız şey aslında eski tip kampana frenler.Genelde ucuz araçlarda önler disk arkalar kampana olur.Clio,symbol,fiorino da bolca görebilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CaptainTeeemo -- 3 Ekim 2017; 17:45:54 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CaptainTeeemo

    Hocam fren yok sandığınız şey aslında esi tip kampana frenler.Genelde ucuz araçlarda önler disk arkalar kampana olur.Clio,symbol,fiorino da bolca görebilirsiniz.

    Onlar fren mi demek :o



    Kampana lafını duymuştum da hani amorti veya ne bileyim yok dememek için arkalar kampana diyorlar sanıyordum aydinlandim teşekkürler

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Genelde fren stabilizasyonu için ve acil destek sistemlerinin stabilitesi için biraz paraya kıyan markalarda arkalar disk olur Yani yine önler bütün işi yapan olacak fakat arkadaki diskler sayesinde araç daha stabil duracaktır.Ek olarak mesela espnin çalıştığı anda 4 diskte fren olduğundan işini daha iyi yapacaktır.Kampana fren sadece ek maliyeti ortadan kaldırmak için yapılan basit bir frenleme sistemidir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • arkası kampana veya fren disk olarak arabalarda değişiklik gösteriyor. Kampana da bile freni köklediğinizde kampanaları sıkıyor 3 ön balata da 1 arka kampanalar biter diyorlar ustalar genelde. Ancak arka kısmı disk fren olanlar var. Kampana dan daha iyi frenlemesi. Bütçe uygun ise arkası kampanalı araç almamak gerek. Kampanalar ötüyor çok çabuk kirleniyor ve ses yapıyor.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    BLUEPRİNT ÖN FREN DİSKİ
    7 yıl önce açıldı
    Kampana Fren Disk Fren Muhabbeti
    10 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PoloClassic75

    Genelde fren stabilizasyonu için ve acil destek sistemlerinin stabilitesi için biraz paraya kıyan markalarda arkalar disk olur Yani yine önler bütün işi yapan olacak fakat arkadaki diskler sayesinde araç daha stabil duracaktır.Ek olarak mesela espnin çalıştığı anda 4 diskte fren olduğundan işini daha iyi yapacaktır.Kampana fren sadece ek maliyeti ortadan kaldırmak için yapılan basit bir frenleme sistemidir.

    esp nin çalışması ve ya daha iyi çalışması için arkaların disk olmasına gerek yok. Kampana frende de esp, abs v.s. bilimum sistemler rahatça çalışmaktadır. Kampana da arka fren ayarları düzgün ise standart bir binek araçta stabilite ve frenleme açısından disk fren ile farkı yoktur. Isınma konusunda kampana frenler daha iyidir. daha geç ısınırlar ancak daha geç soğurlar. standart bir binek araçta fading yapacak kadar arka kampanaları ısıtamazsınız zaten.

    Disk frenin bakımı kolaydır, söküp takması kolaydır, balata değişimi kolaydır. Ancak parçaları hem daha pahalı hemde yıpranmaya müsaittir. Ekstrem durum olmadıkça kampana değişimi olmaz. Bir binek araçta şayet hatalı ve ya zor koşul kullanımı yok ise kampana balatasının ömrü en az 130 - 140 bin kmdir.




  • Arkalar diskte olsa kampana da olsa önler %80 civarı sıkarken arkalar denge ve yığılmayı engellemek içijn %20 sıkar.
  • Kampana disk önemi yok bence araç duruyor mu durmuyor mu ona bakarım ben. Kampana frenli olan araçlara çöp muamelesi yapmam yani

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TUG10

    Kampana disk önemi yok bence araç duruyor mu durmuyor mu ona bakarım ben. Kampana frenli olan araçlara çöp muamelesi yapmam yani

    arabada ilk önce bağımsız süspansiyon varmı ona bakarım. sonra arkadan itiş veya 4x4 mü ona bakarım. sonra deri koltuk olmasına bakarım. sonra 4 fren disk olmasına bakarım. en sonda tercihimi yaparken en büyük kıstas 0-100 (12 saniye altı) değeri yanı sıra araç son viteste 1000 rpmde kaç kmh hız yapıyor ona bakarım.
  • TSY kullanıcısına yanıt
    Oo bağımsız süspansiyon önemli hocam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CaptainTeeemo

    Hocam fren yok sandığınız şey aslında eski tip kampana frenler.Genelde ucuz araçlarda önler disk arkalar kampana olur.Clio,symbol,fiorino da bolca görebilirsiniz.

    Renault Clio3 Grand Tour aracım var ve, 4 tekerde de disk fren var Hocam.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tefennili


    quote:

    Orijinalden alıntı: CaptainTeeemo

    Hocam fren yok sandığınız şey aslında eski tip kampana frenler.Genelde ucuz araçlarda önler disk arkalar kampana olur.Clio,symbol,fiorino da bolca görebilirsiniz.

    Renault Clio3 Grand Tour aracım var ve, 4 tekerde de disk fren var Hocam.

    Olabilir hocam üst pakettir araç.Bizde de 2106 extreme kangoo var onda da 4 disk. Ancak 2013 symbol de var,Baz model ve kampana.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Disk ve balatanın tutuş açısından çok büyük farkları yoktur. İki fren de benzer performansı verebilir.
    Disk fren daha çabuk soğur, ön frenler daha fazla yüke maruz kaldığı için hava kanallı olur. Hatta daha performanslı araçlarda delikli olur. Arkalar tek sabit disk olur. Ama kampanayı soğutmak için pek bir şey yapılamıyor.
    Diskin işçiliği daha kolay, kampana daha temiz.
  • 4 disk hem daha iyi durur hemde dengeli durur. Virajda frene basarsan kampanalıda ayarsızlık varsa aracın dengesi bozulur ama 4 disk daha sorunsuzdur.

    Frenlerde önler yüzde 70 arkalar yuzde 30 sıkar. Her araç 4teker frene sahiptir. Tek fark disk ve kampana farkıdır.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.