Şimdi Ara

ABS ve Fren Mesafesi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
21
Cevap
0
Favori
874
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba, ABS'nin fren mesafesiyle bir bağlantısı var mı? Ben fren mesafesini arttırdığını düşünüyorum.

    ABS'nin ne zaman devreye gireceğini zaten kestiremiyorum ama girmediği zaman araç daha ivmeli ve ani duruyormuş gibi hissediyorum. ABS devrede iken sanki araç durmuyorda kayıyor muş gibi bir his uyanıyor bende.

    Sizce işin aslı nedir? Bu ABS ne zaman devreye girer, girdiğinde fren mesafesinde bi değişiklik olur mu?

    Saygılarımla, teşekkürler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • ABS,tekerleklerin kilitlenmesini önleyerek hakimiyet sağlar.Fren mesafesi kısadır.
  • Ani frende tekerlekler kilitlenir ve kaymaya başlar, araç daha geç durur. Abs bu kaymayı ortadan kaldırarak daha kısa fren mesafesi sağlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hayır abs fren suresini bir miktar uzatır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • o degisiyo bazen uzatiyor bazen kisaltiyor soyleki eger abs siz araci bir prof kullanirsa kisaltir ama direk kazik yaparsan uzatir hatta bazen kazik kisaltir oluyor degisiyor o isler biraz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ABS çalıştığı koşullarda aracın hakimiyetini kaybetmemeyi sağlar. Fren mesafesi bir miktar uzar. ABS olmayan bir araç kızaklamazsa daha erken durur. Eğer kızaklarsa geçmiş olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Kampana Fren Disk Fren Muhabbeti
    10 yıl önce açıldı
    Hafif Virajda Fren Sorunu ?
    6 yıl önce açıldı
    Araçlardaki arka disk frenler
    7 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • ABS bulunmayan araç kızakladığı için daha sürede duruyormuş gibi hissedilir

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Abs fren mesafesini belirgin ölçüde uzatmaz fakat en kısa mesafede durmayı sağlayan da abs değildir. Threshold Braking (Limit Frenleme) tekniği ile abs ile yapılan frenlemeden daha kısa sürede aracı durdurabilirsiniz ancak bu bir profesyonel sürüş tekniğidir ve günlük sürücüler için uygulaması pratik değil.
  • Abs nin amacı kilitlenmeyi önleyip, manevra yapabilmenize olanak sağlamasıdır.
    Ki en az 3-5 defa faydasını gördüm.
    Duramayacak mesafede abs devreye girdi ve sağa sola kaçarak çarpmaktan kurtuldum.

    Mesefaye etkisi var mı bilmiyorum.
    Bilen birileri açıklayacaktır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  •  ABS ve Fren Mesafesi

     ABS ve Fren Mesafesi

    geçenlerde bu konuyu görmüştüm..o zaman herkes aynı şeyi yazdığı için görüş belirtmek istemedim..

    bugün fizik çalışırken abs örneği geldi..

    isteyenler resimleri bi solukta okuyabilirler..mobildeyim hepsini yazamam...

    özet geç diyenler..:

    adamlar Toyota Corolla yi alıp abs vs abssiz teste sokmuşlar..

    eğer usta bir sürücü değilseniz absden daha uzun frenleme mesafeniz olduğu ortaya çıkıyor.

    statik sürtünme katsayısı,kinetik sürtünme kat sayısından daha büyük olduğu için abs sürekli statik sürtünmeyi kullanıyor diye savunuyorlar..

    işin yorum kısmına gelirsek;

    o acil durum ve panik anında, otobus-tır şoförleri hariç biz normal kullanıcıların böyle bir fren yapacağına inanmıyorum açıkçası..

    ayrıca mevsim koşulları da burada büyük bir etken. Mesela sabah hava 7derecenin altında ve siz yazlık lâstik kullanıyorsanız, fren mesafeniz daha uzun olacaktır/abs erken devreye girip fren mesafesini uzatacaktır..

    aynı şekilde yağmur yağarken, sürtünme katsayısı çok düşük oluyor, hatta "ilk 5-10dk çok dikkatli olmak gerekli" derler..

    bir çok kullanıcıda yağmurda absnin fren mesafesini uzattığından yakınıyor.

    ben burada yeterli optimizasyonun yapılmadığından şüphe duyuyorum.. yağmurlu bir havada abssiz bariz çok rahat duracakken abs saçma sapan hareketler sergiliyor... sürtünme zaten yeterince düşmüş, bunun üzerine saniyede 18kez aç kapa yapınca lastik yeri kavrayamıyor. Ne direksiyon hakimiyeti kalıyor nede fren mesafesi..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zero-man -- 20 Kasım 2016; 18:24:24 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Benim anlamadığım nasıl oluyorda usta sürücü daha kısa mesafede durabiliyor? Sonuçta gelen verileri işleyen bir bilgisayar var ve gecikmesiz olarak bunları frenleme parçalarına iletebilir? Ya bilgisyar yetersiz ya da Abs yazılımı çok iyi değil? Haksız mıyım?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Abs'siz ve abs'li motosiklet fren testi.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Arranger. -- 20 Kasım 2016; 19:37:21 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: UssuzAdam

    Benim anlamadığım nasıl oluyorda usta sürücü daha kısa mesafede durabiliyor? Sonuçta gelen verileri işleyen bir bilgisayar var ve gecikmesiz olarak bunları frenleme parçalarına iletebilir? Ya bilgisyar yetersiz ya da Abs yazılımı çok iyi değil? Haksız mıyım?

    Abs ünitesi, basıncı sürekli olarak tekeri %5-15 kayma bölgesinde tutacak şekilde değiştirir. Yani abs ünitesi sürekli olarak en ideal basıncı sağlamaz. Çok profesyonel bir pilot, bunu sağlayabilir. Elektronik sistemlerin, mekanik sistemlere müdahalesindeki gecikmeden kaynaklanıyor.

    Soruya gelecek olursak, normal bir sürücü için kesinlikle abs daha iyi. Çünkü direkt dip fren yapacaktır, panik halinde de o kullanılır zaten. Bu da kızaklamaya sebebiyet verir. Fakat profesyonel pilot ise şartları değişmeyen bir yolda abs siz aracı daha kısa sürede durdurabilir. Fakat ciddi şekilde pratik ister.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi msansertekin -- 20 Kasım 2016; 20:55:35 >




  • Uzamaya fren mesafesını uzatıyor eğer kaçabilecek bir yerınız yok ve onunuzdekı araca çarpmamak ıcın kısa mesafede fren yaptıysanız geçmiş olsun. İş dıreksıyon kontrolune geldımı orda acaip işe yarayan bir sistem oldugunu belli ediyor. Tabi bu fren mesafesi markadan markaya değişiyor.
  • aslında uzun süre yol yapmış tecrübeli sakin bir şoför için abssiz fren daha iyidir. iyi bir şoför lastikleri zaten kızaklatmaz.
    ancak normal kullanıcı ani frende yani panik gerektiren durumlarda freni bi anda kökleyeceğinden frenleri kızaklatır. abs bunun önüne geçiyor.
    ben her türlü absnin gerekli olduğunu düşünüyorum özellikle 2 tekerde şart. çünkü insanlar herzaman hata yapabilir. adam çok iyi şofördür bi anda panik yapar kökler kaydırır.
  • isak nivtın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yağmurda freni kökle bakalım uzuyormu kısalıyormu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu konuda açılan yüzüncü konu herhalde bu...En son uzun tartışmalardan sonra "fren mesafesini uzatır" diye nokta konulmuştu sanırım...
  • Uzatır .

    Ek bilgi,

    Aracın durması için hangi sistem olursa olsun ihtiyacınız olan tek şey , mesafedir.

    Uygun takip mesafenizi ,yol , araç ve mevcut durumunuza göre ayarlarsanız hangi sistem olursa olsun durursunuz.

    ABS ise acil durum frenlerinde (Panik ) direksiyon manevra kabiliyetinizi yitirmemenizi ,

    Ve çarpmadan kaçacak manevra yapmanıza olanak sağlar.

    Tabi ki eğitimini akmak , pratiğini yapmak , başarılı olmanızda büyük bir etkendir.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.