Şimdi Ara

Araçların fren hidroliği belirli aralıklarla değişmeli mi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
21
Cevap
1
Favori
2.536
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Şimdi aklıma geldi bir bakayım dedim. Bazı yerlerde 60.000kmde bir değişmeli diyor.
    Ama biz 135.000kmyi devirdik. Bu güne kadar servis hiç değiştirmedi fren hidrolik yağını.
    11yıldır aynı yağ.

    Şimdi bu değişmeli mi? Değişmemesinin bir zararı olur mu?



  • quote:

    Orijinalden alıntı: Aytürk

    Arama yapsaydınız, bir ay kadar önce bu konunun açılıp tartışıldığını görürdünüz.. Bir çok usta bunu gereksiz görse de, aralıklı olarak değişmesi gerekiyormuş. Ben de 2008 model aracımın 75.000 bakımında değiştirdim.
    Fren hidroliği higroskopiktir. Tıpkı alkol gibi havadaki nemi çeker. Atmosferik şartlarda %100 saf bir alkol olamaz mesela, en çok %90-95'lere çıkılabilir. Neden? Çünkü higroskopik, havadaki nemi çekiyor.

    Alkol yakıtta kullanıldığında ise kurutucudur. Fenlerde de bu sebeple alkol türevi (yağlama özelliği de olan glikol esaslı bir çeşit poli-alkol) kullanılır ki pistonlar ve sistem paslanmasın, hassas valfler ve ince kanallar daralmasın.

    Tabii gel zaman, git zaman özellikle de kampana ve kaliper pistonlarının contalarından nem alışverişi olur. Hidrolik sıvısı suyla tam olarak karışarak bu nemin serbestçe dolaşmasını, metallerle reaksiyona girmesini engeller. Ancak her seferinde kaynama noktası da düşmüş olur. 220°C'de kaynayan hidrolik uzun bir zaman sonra 150°C'de kaynayacak hale gelir. Su ağır olduğu için ıslak hidrolik en çok da kaliperlere yakın yerlerde bulunur.

    Isı en çok kaliperler ve balata silindirlerine yakın yerlerde açığa çıkar. Uzun bir inişte 200°C'leri bulabilir. Ama merak etmeyin (!), kaynamaz. Çünkü fren uygulanırken yüksek bir basınç vardır. 3000 psi basınç altında bir şey kolay kolay kaynamaz.

    Islak sistemde, mesela uzun bir inişte ısı 200°C'lere yükselirse, fren pedalı bırakılıp basınç düşer düşmez kaynar, bu sırada sistem hiç esnemeyen sıvı yerine tamamen esnek gazla dolar. İlk frende her şey normaldir, ikinci frende fren yoktur.

    * * *

    Bu forumu bulup da böyle bir soruyu soran kişi tekniğe meraklı, ehliyetinin hakkını veren bir sürücüdür bence. Tavsiyem hukuki ve pratik olarak hiç bir sorumluluğu olmayan ustaların fikirlerini her zaman ciddiye almayın. Arabanın teknik sağlığından pratik olarak önce sürücüsü sorumlu.
  • 3 veya 4 yılda tavsiye ediyorlar sanayi sorarsan
    gerek yok diyorlar
  • Arama yapsaydınız, bir ay kadar önce bu konunun açılıp tartışıldığını görürdünüz.. Bir çok usta bunu gereksiz görse de, aralıklı olarak değişmesi gerekiyormuş. Ben de 2008 model aracımın 75.000 bakımında değiştirdim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Aytürk

    Arama yapsaydınız, bir ay kadar önce bu konunun açılıp tartışıldığını görürdünüz.. Bir çok usta bunu gereksiz görse de, aralıklı olarak değişmesi gerekiyormuş. Ben de 2008 model aracımın 75.000 bakımında değiştirdim.
    Fren hidroliği higroskopiktir. Tıpkı alkol gibi havadaki nemi çeker. Atmosferik şartlarda %100 saf bir alkol olamaz mesela, en çok %90-95'lere çıkılabilir. Neden? Çünkü higroskopik, havadaki nemi çekiyor.

    Alkol yakıtta kullanıldığında ise kurutucudur. Fenlerde de bu sebeple alkol türevi (yağlama özelliği de olan glikol esaslı bir çeşit poli-alkol) kullanılır ki pistonlar ve sistem paslanmasın, hassas valfler ve ince kanallar daralmasın.

    Tabii gel zaman, git zaman özellikle de kampana ve kaliper pistonlarının contalarından nem alışverişi olur. Hidrolik sıvısı suyla tam olarak karışarak bu nemin serbestçe dolaşmasını, metallerle reaksiyona girmesini engeller. Ancak her seferinde kaynama noktası da düşmüş olur. 220°C'de kaynayan hidrolik uzun bir zaman sonra 150°C'de kaynayacak hale gelir. Su ağır olduğu için ıslak hidrolik en çok da kaliperlere yakın yerlerde bulunur.

    Isı en çok kaliperler ve balata silindirlerine yakın yerlerde açığa çıkar. Uzun bir inişte 200°C'leri bulabilir. Ama merak etmeyin (!), kaynamaz. Çünkü fren uygulanırken yüksek bir basınç vardır. 3000 psi basınç altında bir şey kolay kolay kaynamaz.

    Islak sistemde, mesela uzun bir inişte ısı 200°C'lere yükselirse, fren pedalı bırakılıp basınç düşer düşmez kaynar, bu sırada sistem hiç esnemeyen sıvı yerine tamamen esnek gazla dolar. İlk frende her şey normaldir, ikinci frende fren yoktur.

    * * *

    Bu forumu bulup da böyle bir soruyu soran kişi tekniğe meraklı, ehliyetinin hakkını veren bir sürücüdür bence. Tavsiyem hukuki ve pratik olarak hiç bir sorumluluğu olmayan ustaların fikirlerini her zaman ciddiye almayın. Arabanın teknik sağlığından pratik olarak önce sürücüsü sorumlu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Karbon 12 -- 13 Haziran 2014; 12:54:23 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    Fren hidroliği higroskopiktir. Tıpkı alkol gibi havadaki nemi çeker. Atmosferik şartlarda %100 saf bir alkol olamaz mesela, en çok %90-95'lere çıkılabilir. Neden? Çünkü higroskopik, havadaki nemi çekiyor.

    Alkol yakıtta kullanıldığında ise kurutucudur. Fenlerde de bu sebeple alkol türevi (yağlama özelliği de olan glikol esaslı bir çeşit poli-alkol) kullanılır ki pistonlar ve sistem paslanmasın, hassas valfler ve ince kanallar daralmasın.

    Tabii gel zaman, git zaman özellikle de kampana ve kaliper pistonlarının contalarından nem alışverişi olur. Hidrolik sıvısı suyla tam olarak karışarak bu nemin serbestçe dolaşmasını, metallerle reaksiyona girmesini engeller. Ancak her seferinde kaynama noktası da düşmüş olur. 220°C'de kaynayan hidrolik uzun bir zaman sonra 150°C'de kaynayacak hale gelir. Su ağır olduğu için ıslak hidrolik en çok da kaliperlere yakın yerlerde bulunur.

    Isı en çok kaliperler ve balata silindirlerine yakın yerlerde açığa çıkar. Uzun bir inişte 200°C'leri bulabilir. Ama merak etmeyin (!), kaynamaz. Çünkü fren uygulanırken yüksek bir basınç vardır. 3000 psi basınç altında bir şey kolay kolay kaynamaz.

    Islak sistemde, mesela uzun bir inişte ısı 200°C'lere yükselirse, fren pedalı bırakılıp basınç düşer düşmez kaynar, bu sırada sistem hiç esnemeyen sıvı yerine tamamen esnek gazla dolar. İlk frende her şey normaldir, ikinci frende fren yoktur.

    * * *

    Bu forumu bulup da böyle bir soruyu soran kişi tekniğe meraklı, ehliyetinin hakkını veren bir sürücüdür bence. Tavsiyem hukuki ve pratik olarak hiç bir sorumluluğu olmayan ustaların fikirlerini her zaman ciddiye almayın. Arabanın teknik sağlığından pratik olarak önce sürücüsü sorumlu.

    Alıntıları Göster
    Ben en fazla 5 yılda bir değiştirtirim...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    Fren hidroliği higroskopiktir. Tıpkı alkol gibi havadaki nemi çeker. Atmosferik şartlarda %100 saf bir alkol olamaz mesela, en çok %90-95'lere çıkılabilir. Neden? çünkü higroskopik havadaki nemi çekiyor.

    yakıtta kullanıldığında ise alkol kurutucudur. Fenlerde de bu sebeple alkol türevi (yağlama özelliği de olan glikol esaslı bi çeşit poli-alkol) kullanılır ki pistonlar ve sistem paslanmasın, hassas valfler ve ince kanallar daralmasın.

    Tabii gel zaman, git zaman özellile de kampana ve kaliper pistonların contalarındana zamanla nem alış verişi olur. Hidrolik suyla tam olarak karışarak bu nemin serbestçe dolaşmasını, metallele reaksiyon agirmesini engeller. Ancak her seferinde kaynama noktası da düşmüş olur. 220°C'de kaynayan hidrolik uzun bir zaman sonra 150°C'de kaynayacak hale gelir. Su ağır olduğur için ıslak hidrolik en çok da kaliperlere yakın yerlerde bulunur.

    Isı en çok kaliperler ve balata silindirlerine yakın yerlerde açığa çıkar. Uzun bir inişte 200°C'leri bulabilir. Ama merak etmeyin, kaynamaz. Çünkü fren uygulanırken yüksek bir basınç vardır. 3000 psi basınç altında bir şey kolay kolay kaynamaz.

    Islak sitemde, mesela uzun uzun bir inişte ısı 200°C'lere yükselirse, freni pedalı bırakılıp basınç düşer düşmez kaynar, bu sırada sistem hiç esnemeyen sıvı yerine tamamen esnek gazla dolar. İlk frende her şey normaldir, ikinci frende fren yoktur.

    * * *

    Bu forumu bulup da böyle bir soruyu soran kişi tekniğe meraklı, ehliyetinin hakkını veren bir sürücüdür bence. Tavsiyen hukuki ve pretik olarak hiç bir sorumluluğu olmayan ustaların fikirlerini her zaman ciddiye almayın. Arabaların teknik sağlığından prratik olarak önce sürücü sorumludur.




    Cok guzel bilgiler

    Tesekkurler




  • yunus88 Y kullanıcısına yanıt
    Rica ederim. Yazıda ne çok hata yapmışız, biraz düzelteyim bari.
  • Karbon 12 K kullanıcısına yanıt
    Güzel bilgiler, sağolun.
  • Aracın kullanma klavuzunda belirtilen, çoğunlukla nemli yağışlı iklimde,tozlu,inişli-çıkışlı yollarda 10 bin km değişim periyodu,normal kullanımda 2 yıl veya 30 bin km'de değişmesi gerektiği belirtilmiş.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kizashi

    Aracın kullanma klavuzunda belirtilen, çoğunlukla nemli yağışlı iklimde,tozlu,inişli-çıkışlı yollarda 10 bin km değişim periyodu,normal kullanımda 2 yıl veya 30 bin km'de değişmesi gerektiği belirtilmiş.
    sonra millet niye sıfır araba alıyor
  • Sorun çıkmadıkça değiştirilmemeli
  • Rekordayken 3 senelikti arac degismesi gerek dedi degistirdi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: frknsysl

    Rekordayken 3 senelikti arac degismesi gerek dedi degistirdi
    DOT3 ve DOT4, higroskopik (havadan nem emme) niteliği olan fren sıvısı özellikleridir. DOT3 ve DOT4′ün ayrı ayrı kaynama noktaları vardır. DOT3 140 °C’de, DOT4 ise 155 °C’de kaynar. Bu nedenle DOT4 kullanılması gereken araçlarda kesinlikle DOT3 kullanılmamalıdır.
    Normal şartlarda fren hidroliğinin değişim süresi kilometreden bağımsızdır. Ancak DOT3 için 12 ay veya 20.000 km, DOT4 için ise 18 ay veya 30.000 km olarak kabul edilebilir.
    Kaynak: Castrol Web Sitesindeki “Sıkça Sorulan Sorular”dan derlenmiştir.

    http://www.otoguncel.com/teknik-bilgiler/fren-hidroliklerinde-dot3-ve-dot4-nedir-ne-farklari-vardir-fren-hidroliginin-omru-ne-kadardir/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kizashi -- 13 Haziran 2014; 18:01:15 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TuVNeRa

    Sorun çıkmadıkça değiştirilmemeli

    Eğimli bir yolda, zamanında değiştirilmeyen özelliğini yitiren hidrolikten dolayı frenler tutmuyor diyelim, o zamanmı değiştirilmeli?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kizashi

    quote:

    Orijinalden alıntı: TuVNeRa

    Sorun çıkmadıkça değiştirilmemeli

    Eğimli bir yolda, zamanında değiştirilmeyen özelliğini yitiren hidrolikten dolayı frenler tutmuyor diyelim, o zamanmı değiştirilmeli?

    Alıntıları Göster
    Bu konuyu her bakıma gittiğimde servise soruyorum. Bizim araçta 60000 km de değişim olacakmış. Halbuki kitapçıkta daha erken değiştirmemiz gerektiği yazıyordu sanki.
    Birde duyduğum kadarıyla fren hidroliğini değiştirmek zahmetli bir iş olduğu için ustalar, servisler sallıyormuş.




  • Hiçbir fren hidroliği yokuş aşağı durup dururken boşalmaz, öncesinde işaretlerini verir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TuVNeRa

    Hiçbir fren hidroliği yokuş aşağı durup dururken boşalmaz, öncesinde işaretlerini verir.
    Evet gerekir. Aracınızın kitapçığında ne kadar üsrede ya da kaç kmde değişmesi gerektiği yazar.
  • 1964 model Opel Record' un fren mesafesinin artması yanında fren pedalına basıp ayağımı geri çektiğimde pedal eski konumuna daha geç varıyordu.
    İlk tecrübem olduğu için önemsememiştim, yaşlı araba olur böyle demiştim kendi kendime...
    Birkaç gün sonra yolda giderken hidrolik tamamen boşalmış olacak, fren hiç tutmuyordu. Ben de vites küçülterek yavaşlarken öndeki arabayla aramda daha çok mesafe bırakarak sanayiye kadar 5 km Götürebilmiştim.

    Hani haberlerde hep karşılaşırız "Freni boşalan kamyon ezdi geçti" diye
    Fren boşalması durup dururken olmaz. Kamyonlardaki havalı frenler farklıdır ve sıvı yerine gaz vardır. Kamyon frenlerinin kaçak yapıp kaza yapma sıklığı bu nedenle daha fazladır. Çünkü gaz kaçağı sıvı kaçağı gibi işaret vermez.
    Ömrünü tamamlasa bile fren hidroliği vazifesini yapar, yeterki eksilme olmasın.




  • 20 tl lik yağ için riske girmeye değmez. araç bakım klavuzuna girdiyse vardır bir sebebi. ben 2-3 yılda bir değiştiriyorum.

    not: bu yağı değiştirmemek için bağzı ustalar binbir bahane bulacaktır. böyle ustalardan itinayla uzaklaşınız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mehmetyilmaz77 -- 14 Haziran 2014; 4:42:53 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmetyilmaz77

    20 tl lik yağ için riske girmeye değmez. araç bakım klavuzuna girdiyse vardır bir sebebi. ben 2-3 yılda bir değiştiriyorum.

    not: bu yağı değiştirmemek için bağzı ustalar binbir bahane bulacaktır. böyle ustalardan itinayla uzaklaşınız.
    Bu güne kadar hiç değiştirme gereği hissetmedim, değiştirirsen de zararı olmaz...
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.