Şimdi Ara

Arçelik 2520 CEI kompresör arızası ve Arçelik'in satış sonrası müşteri iplememesi. Hitachi alındı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
32
Cevap
0
Favori
5.035
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhabalar. Arçelik 2520 CEI aldım ve ilk haftayı devirmeden kompresör vuruntulu çalışmaya başladı. Geceleri uyutmayacak kadar rahatsız ediciydi sesi. Servisi aradım gelip kontrol ettiler direk değişim istedim. Bakmaya gelenlerde şok oldu. Bir hafta sonra bir daha servis yetkilisini gönderdiler, tekrar baksınlar diye. Bende dolap geldi değişecek sandım. Herhalde kendi kendini onaran bir mekanizmaları var arçeliğin dolaplarında!!! Bizim gibi aptal kullanıcılar bunu bilmiyor. Aradan toplamda 3 hafta geçti ne gelen var ne giden var. Bu saatten sonra dolaplarını alıp depolarının en müsait yerlerine monte edebilirler.

    Buzdolabını iade edip yeni bir dolap bakacağım. 3,000 civarında bir dolap önerinize açığım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi travers -- 11 Haziran 2017; 2:26:4 >



  • Sizin dolabınız mutlaka değişir de, uzatmalarının sebebini anlayamadım.

    Kurumsal kanaldan bilgi alamıyor musunuz?
  • Ado kullanıcısına yanıt
    Bugün bir daha aradım döneceklermis. Başka marka dolap bakıyorum şu an.
  • Madem bu konuları yazmak adet oldu, bend e belirteyim. Gördüğünüz üzere konu Arçelik olsa da değişmiyor, işiniz servise kaldı mı illa ki canınız sıkılıyor. Geçmiş olsun.
  • Elbette ki doğru olanı belirtmeniz zaten, Burada ARÇELİK kayırıyoruz gibi bir hava yaratmaya gerek yok, Tüketiciyi üzen hangi marka ise burada ifşa ediyoruz ki ürün kalitelerini de servis hizmet kalitelerini de gözden geçirsinler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ado

    Elbette ki doğru olanı belirtmeniz zaten, Burada ARÇELİK kayırıyoruz gibi bir hava yaratmaya gerek yok, Tüketiciyi üzen hangi marka ise burada ifşa ediyoruz ki ürün kalitelerini de servis hizmet kalitelerini de gözden geçirsinler.

    Sizi kastederek yazmadım ama genelde yaratılmaya çalışılan böyle çarpık bir algı var. Sanki Arçelik olunca jet gibi 1 saat içinde sorunları çözüyormuş, her şeyi bedava yapıyormuş, her ürünü sorgusuz sualsiz değiştiriyormuş gibi bir anlayış var. Satış sonrası konusunda kendilerini en geliştiren firma olduğu gerçek, ama her şey abartıldığı gibi harika değil örnekten görüleceği üzere. Hem forumda, hem de halkın genelinde var bu algı. Bu da bir örneği, o yüzden özellikle yine belirtmek istedim.




  • candogan62 C kullanıcısına yanıt
    Aslında en büyük avantaj bu konuda, hesap sorulabilir olmaları. Evet ben de forumda defalarca ve onlarca ARÇELİK - VESTEL servis şikayetlerine değindim zira burayı okuduklarını biliyorum. Elimdeki imkan dahilinde sadece OKUMAK değil, yolladığım dönemsel raporlar ve özel durumlarda birebir olarak müdahalem sonucu tabiri caiz ise servisin tepesine çökebiliyorlar usulsüz her uygulamada, bunu her firma başaramaz kabul etmek lazım. Elbette ki ben, bizi (Tüketicisini) muhatap kabul eden firmaları daha çok tercih ederim.

    Benim de bu servis konusunu forumda ön plana çıkartma isteğim, Bu sorunlar ne kadar çok vurgulanırsa, sorunların büyüklüğünün artık o kadar örtbas edilemeyeceği anlamı taşımasından kaynaklanmaktadır.

    Yetkim ve imkanım dahilinde forumda bir çok arkadaşın servis mağduriyetini giderdim, bazı arkadaşlarımızdan fazla alınan servis bedelinin evlerinin kapısına kadar gidilmek suretiyle geri ödenmesini sağladım. Bazı arkadaşlarımıza kasıtlı olarak yüksek belirtilen onarım bedelinin yine bu müşteri hizmetleri anlayışı sayesinde bu bedel yüksek olarak daha ödenmeden müdahale edebildim.

    Evet halen istediğim düzeyde bir etki yaratabilmiş değilim/değiliz, uygulama ve yaptırımlarımız çok LOKAL düzeyde kalıyor lakin buna inanırsak çok daha ileri seviyeye taşıyacağımıza olan inancım sonsuz.

    Bu anlamda belki ARÇELİK ismidir sizi rahatsız eden o konuda kasıtlı bir ön plana çıkartma durumu yok, lakin takdir edersiniz ki bu ülkenin bu branşta kendisine ait örnek verebilecek sanayi yatırımcısı bir elin 5 parmağı kadar dahi yok. Bu nedenle ARÇELİK algısı ülke düzeyinde bu şekilde. Siz bir de kırsalı görseniz, Zannedersiniz ki ARÇELİK bir siyasi parti, bizim Ali dayı da bu partinin mensubu. Fakat insanların bir şekilde gönlüne bu derece girmiş olan bu markayı da örnek vermekten başka alternatifimiz yok.

    İyi olarak da, Kötü olarak da Ya ARÇELİK Ya da VESTEL diyebiliyoruz zira geri kalan ALTUS GRUNDIG REGAL FINLUX SEG TELEFUNKEN ve daha sayabileceğim 100 tane marka zaten bu gurup elinden çıkıyor o nedenle sürekli bu iki markanın adı geçiyor.

    Başka bir etken ise bu iki markanın kimsenin inkar edemeyeceği bir Müşteri hizmetleri sistemi oturtmuş olmaları.

    Ben X markayı aradığımda karşımda 1 tane muhatap bulamazken veya 1 tane bayan arkadaşımız çıkıp dilinin döndüğünce bir şeyler anlatmaya çalışırken, bu iki markanın müşteri hizmetleri ORDUSU nun nasıl faaliyetler yürüttüğünü hem biliyorum, hem dahil oldum, hem görüyorum, hem de bilgi alıyorum bu anlamda bunun bir avantaj olduğunu sanıyorum siz de inkar etmezsiniz.

    Yetkili servislerin denetlenebilir olması ve belli kurallar dahilinde hareket etmeleri, üst birim baskısı nedeniyle otokontrol sisteminin oturtulmaya çalışıldığı da bir gerçek. Ancak ithal markalarda bu kontrolün kesinlikle sağlanamadığı sizler tarafından da biliniyor, yanlış mı düşünüyorum?

    Şimdi bu bilgiler doğrultusunda ben istiyorum ki firmalar tüketicilerini ciddiye alsın, Satış sonrasında da tüketicilerini yalnız bırakmasın. 1 haftalık buzdolabı değişim için 1 hafta boyunca tüketici süründürülmesin, 1 yıllık çamaşır makinesi olan tüketici arıza yapan makinesi için gümrükten yedek parça gelecek diye 1 ay beklemesin. Her büyük firmada sirkülasyon takip sistemi vardır, ompa gibi arıza olasılığı yüksek bir yedek parça dahi neden yetkili servis stoğunda bekletilmez ki?

    Tüm bu yazdıklarımdan hareketle sizden ricam, beni bu konularda bir yerli yabancı ayırımı yapıyor olarak algılamanız ki yaklaşımlarınızdan bu şekilde düşündüğünüzü anlıyorum.

    Bakınız şartlar farklı olsaydı ve ben X avrupa markasında görevli olsaydım veya bir dönem görev yapmış olsaydım, siz belkide bana başka gözle bakacaktınız ancak bu sefer de forumda beni yerli düşmanı ilan edeceklerdi.

    Bunun böyle algılanmaması, insanlara bu şekilde yaklaşılmaması için kimse kusura bakmasın biraz da toplum olarak bizlerin eğitim seviyelerimizi yukarı çekmemiz lazım.

    Bir dönem tabi olduğum kurum nedeniyle benim burada yabancı düşmanı ilan edilmem ne kadar yanlış ise, sizin de tabi olduğunuz kurum nedeniyle yerli düşmanı ilan edilmemeniz gerekir.

    Ancak en önemli püf nokta ise, bizler insanlara kendimizi tarafsızlığımız konusunda inandırmakla yükümlüyüz eğer bir misyon üstlenmişsek. (ki ikimizden örnek verirsem ikimizde başaramamışız)

    Benim misyonum bu, ben tüketicilerin kandırılmaması, ''yabancı şu yüzden çok güzel yerli şöyle kötü böyle berbat'' denmemesi veyahut, ''Yerliler kraldır yabancılar insanları kazıklıyor malları 3 ay gümrükte bekliyor evde çamaşırlar koktu servis ilgilenmiyor'' gibi bir algı yaratılmaması adına ne paylaşıyorsam örnekleri ile paylaşıyorum (Elimden geldiğince) ne yazıyorsam da bir kaynağa dayandırarak yazıyorum. Aynı zamanda kim olduğumu da forumda gizlemiyorum. Elbette ki reklam olarak algılanmasın diye bunu ifşa etmek için de uğraşmıyorum. forum profilime adımı soyadımı yazdım, Bir çok üyede telefonum mevcut, face hesabım açık, orada vestelde çekilmiş 1000 tane resmim var, aldığım plaketler, belgeler, iş arkadaşlarım, çalışma ortamım, sosyal hayatım vs açık. Kimseye ''bakıııın ben burada çalışıyorum'' da demiyorum, kimseden bunu gizlemek için de uğraşmıyorum. Bu anlamda sizin vesileniz ile sürekli bana gönderme yapan arkadaşlara da belirtmiş olayım.

    Benim kurumsal maddi menfaat içeren hiç bir anlaşmam yok, hiç bir marka ve kurum ile resmi hiç bir bağım yok, forumdan maaş almıyorum, kimseden komisyon almıyorum, alnım ak sırtım pek çok şükür.

    Şimdi, Bundan sonrasında da sürekli olarak sanki sizin markanızı veya yabancı markaları karalamaya çalışıyormuşum gibi bir algı olmaması adına ne yapabilirim sizin önerilerinize açığım.




  • Evet beyler bir kaç kez daha aradım bugün müşteri hizmetlerini. Eve gelmişler bizi bulamamışlar. Ayrıca aramışlar cevap vermemisiz. Su an bütün arçelik eşyalarımı bit şekilde iade etmek ya da değiştirmek istiyorum. Hayatımda bir çok firmanın servisinde rezalet yaşadım ama bu daha farklı olay. Müşteri hizmetleri ilgileniyormuş genel mudurlukten. Ancak ne idugu belirsiz servis bunları takmıyor velhasıl kelam güzel tiyatro. Ek olarak servisi iki kere aradım bağlanır baglanmaz alo diyemeden İki defa da telefon suratıma kapandı. Büyük arçelik döktürüyor maşallah.



    Hıtachi için düşünceleriniz nelerdir.
  • travers kullanıcısına yanıt
    Hiç yakışmadı hem de hiç, ben bu derece rezil bir konuyu geçen sene bir klima montajında yaşamıştım, kendi kanallarımdan ulaştığım bazı yerler ile ortalık oldukça ayağa kalkmıştı hatta sağ olsun Akdeniz bölge müdürü bizzat hem beni aramış hem konu ile ilgilenmişti.

    İşte bizdeki bu dürtmeden iş yapmama kültürünü ortadan kaldırmazsak işimiz çok zor.

    HITACHI markası kompresör vs üretici firmadır lakin Beyaz eşya deneyimi hakkında bilgim yok ne söylersem yanıltmış olurum.
  • Ado kullanıcısına yanıt
    Bu tarz durumlardan hiç hoşnut olmuyorum.



    Yazdıktan sonra bir daha aradım müşteri hizmetlerini. Beni ve nisanlimi aradıklarını iddia ettiler. Ben aramadiklarini Bunu ispat edebileceğimi belirttim. Ve gerçektende aramadılar. Müşteri hizmetleri ile servislerinin birbirinden farkı yok. Daha arcelikten ne birşey alırım ne de aldirtirim.
  • travers kullanıcısına yanıt
    Hocam bizim gurupta olsa neyse de, Arçelik de elimizin uzanabildiği pek bir yer yok maalesef. ancak araya birilerini koyarak, sosyal baskı kurarak o da 2-3 güne etkisini anca gösteriyor.

    Clicktocall sistemi kullanıyorlar aslında, arama yapmadan aradık demeleri enteresan zira kayıtlar sadece arama yapılıp yapılmadığını değil, bekleme süresine kadar kaydediyor her şeyi. Sizden de vazgeçtik nişanlınızı da aradıklarını söyleyerek çoklu arama beyanında da bulunmuşlar.

    Sistemdeki numaralarınız ile mevcut görüşme yaptığınıznumaraları teyit ettinizmi acaba?

    Bir de vazgeçtim ben arama vs durumlarını da, ulaşmış olsalar ne söyleyeceklermiş ben onu merak ettim.

    Asıl önemli olanı bence bu
  • Ado kullanıcısına yanıt
    Üstad kesinlikle aranmadik o konuda netim. Aradım baya kaydırdım.



    Sonra aradılar servis kapıya gelmiş. Bizi arıyor Evde değiliz istemiyorum dedim. Nişanlımi aradılar ikna ederseniz dolap içeri girer yoksa bozuk dolabı alırsınız hemen yerine başkasını koyarım dedim. Sanırım nisanlimi ikna ettiler, ama böyle ucuz kurtulamazlar. Başlarını çok agritacagim.
  • travers kullanıcısına yanıt
    Hitachinin dolaplarını tek tük alan vardı forumda önceki yıllarda.



    Kağıt üstünde iyi, kaliteli görünüyor.



    Ama kurumsal bir servis hizmetleri olduğunu düşünmüyorum.



    Web sitelerinde bile tüketici beyaz eşyaları bölümü yoktu en son. Belki enplusın sitesinde var diye koymuyolardır.
  • travers kullanıcısına yanıt
    Sorunun devamini ve ilerleyen surecteki gelismeleri de aktarın lutfen hocam.
  • Ado kullanıcısına yanıt
    Evet büyük arçelik servisi nisanlimi kandırıp kompresor değişikliği gerçekleştirdi. Ben bu kadar rezil kepaze bir kurum kuruluş görmedim. Yeni dolap alıp Bunu bur depoda tutacağım. Tuttuğum her gün için kira bedelini paşa paşa odediklerinde göreceğiz kendilerini. Daha önce mediamarkt Aynı kepazeligi yaptı. Paşa paşa ürünü geri alacaklar öyle yada böyle.
  • travers kullanıcısına yanıt
    Hocam darilmayin lakin siz (nisanliniz) istemediginiz, onaylamadiginiz surece bunu yapabilmeleri mumkun degil.



    Burada kucucuk de olsa bir sitem size de gelmeli aslinda. Yasal hakkiniz bu sizin. Onalylamadiginiz surece bir Allahin kulu sizin isteginiz disinda en ufak adim atamazlar yasalar boyle.
  • Ado kullanıcısına yanıt
    Üstad o konuda haklısınız. Ama üstüne basa basa her telefon ettiğimde hatta servisi ilk çağırdığımda defaatla belirttim kabul etmeyeceğimi.

    Eve gelip aradım servisi, bölge müdürlüğünden böyle emir gelmiş falan demeye başlamadan kes bi sesini diyerek başladım. En son o buzdolabını gelip alıyorsunuz bölge müdürünün en uygun yerine monte ediyorsunuz diye çıktığımı hatırlıyorum. Ayrıca başına gelecek arkadaşlarda bilgi sahibi olsunlar. Konuşmalarımda üstüne basa basa siz kimsiniz Türkiye Cumhuriyeti'nin koyduğu kanunları göremezden gelecek gücü nereden alıyorsunuz? Siz kimsiniz? Ayıplı ürünü babanızın hayrına mı mı değiştireceksiniz. Paşa paşa gelip bu dolabı değiştireceksiniz gibi cümleleri şunların bi akıllarına sokun.

    Müşteri hizmetlerini aradım tekrar sizden ne istemişim dedim. Değişim ya da ücret iadesi dedi. Özellikle notu düşülmüş mü dedim evet dedi. Bir kaç kere sordum. Peki siz kimsiniz ya da sizin servisler kim oluyor da benim talebim dışında bir işlem yapabiliyor. Ben üst birime ilettim falan zırvalarına başladılar yine. Kime ilettiysen beni zerre ilgilendirmez istersen vehbi koçla, mustafa koça ilet. Biraz bağırış çağırış derken. Beyefendi müsait olduğunuzda bizi arayın buzdolabını almaya gelelim dediler. Bir daha anladım ki bizim ülkede efendilikle işler yürümüyor. Bağıracaksın çağıracaksın hatta yedi sülalesinden tur atacaksın ki işin çözülsün.

    Bir yolu var mı bilmiyorum ama evimdeki bütün arçelik ürünleri bir şekilde iade etmek istiyorum.




  • travers kullanıcısına yanıt
    Hocam bağırıp çağırıp dediklerinizi yapmışsınız ama çözüm olmamış. Yani bu işin yolu o değil. arabalarında yeni dolabı görmeden servisi eve sokmayacaktınız ki bu ne ayıp bu ne saçma bir hizmettir ben anlamış değilim.

    İkna ekipleri var biliyorum, mesela şöyle bir uygulama yapıyorlar mutlaka size de aynısı yapılmıştır diye düşünüyorum bir sorgulamanızı tavsiye edrim.

    ''Efendim siz bu ürünün onarımını kabul edin, biz size ekstra 1 yıl veya 2 yıl garanti ekleyelim''
    veyahut
    ''Efendim siz ürün onarımını kabul edin biz size X ürünü ücretsiz verelim''
    gibi

    Tabi bundan ne kazanıyorlar onu da anlamış değilim. Bir tüketicinin bu derece tepkisini çekmek yerine olması gerektiği gibi neden dolabı değiştirmezler ki.
  • Ado kullanıcısına yanıt
    Dolap kesin iade oluyor onda sıkıntı yok şu an için. Ama tutumlari rezilceydi. Etrafımdaki bir cok insan bana danışmadan alışveriş yapmıyor. Tabi buraları devamlı takip ettiğim için az çok firmalar hakkında bilgim oluyor. Daha kimseye arcelikten çöp aldırmam. Paşa gönülleri bilir.
  • travers kullanıcısına yanıt
    Malumun ilanını geciktirmenin anlamı yokmuş demek ki. Büyük kayıp kendileri için.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.