Şimdi Ara

Arka Lastik Aşınması (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
58
Cevap
0
Favori
6.481
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ağır yükten olabilme ihtimali var
    2005 clio symbolde de aynı olay var
    510lt bagaj hep dolu sonuç arkalar önden daha hızlı aşınıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nk061

    quote:

    Orijinalden alıntı: pi10


    quote:

    Orijinalden alıntı: nk061

    quote:

    Orijinalden alıntı: pi10


    quote:

    Orijinalden alıntı: lord66

    Sert kullanırım ama el frenini kullanmam.

    2.dedigimi degerlendirmende fayda var. Ayrica fren dagilimindaki mekanizmada arka tekerlere rutin olarak daha fazla basinc gidebilir dolayisiyla daha cabuk asinma olacaktir. Veya dedigim gibi arka balatalar ya cok sıkıyor yada el freninizin teli tam olarak ayirmiyor.Araciniz nedir ?

    Balatanın fazla sıkmasıyla lastik aşınmasının alakası nedir acaba ?

    Bilmediğimden soruyorum, yanlış anlamayın.

    Estafurullah hocam ne demek.
    Balatalari sıktıgi zaman lastigin gidis yonune ters kuvvet uygulamis olacak ve surtunme saglanacak.Bu durum hem balata icin hemde lastik icin harcama demektir.Isterseniz daha detayli yazabilirim.



    Şimdi bu konuda teknik bilgiye sahip değilim ancak balataların lastik aşınması ile alakası olmadığını düşünüyorum. Sonuçta balata lastiğe patinaj çektirecek kadar sıkmıyordur her halde.

    Balata sıkarsa ne olur, araç boş viteste akmaz. Gaza basarsın gitmez. Bunun lastik aşınması ile ne gibi bir alakası olabilir ?

    Pm atacaktim ama kapaliymis.
    Arabayi durduracak kadar guc uygulasa zaten araba gitmez ve bu fark edilir.Bildigim kadariyla sizinde araciniz var tekerin illa kaymasi durumunda mi lastik asiniyor yoksa normal kullanimda da mi asiniyor ?
    balatalarin sikmasi lastige ters kuvvet anlamina gelmekte dolayisiyla asinma da teker dislisiyle lastik arasinda gerceklesir ve asinma olur.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • pi10 kullanıcısına yanıt
    Arkadaşımızın konusu dağılmasın, PM atayım dedim ama PM kapalı.

    Neyse başka bir konuda tekrar tartışırız hocam.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pi10


    quote:

    Orijinalden alıntı: nk061

    quote:

    Orijinalden alıntı: pi10


    quote:

    Orijinalden alıntı: nk061

    quote:

    Orijinalden alıntı: pi10


    quote:

    Orijinalden alıntı: lord66

    Sert kullanırım ama el frenini kullanmam.

    2.dedigimi degerlendirmende fayda var. Ayrica fren dagilimindaki mekanizmada arka tekerlere rutin olarak daha fazla basinc gidebilir dolayisiyla daha cabuk asinma olacaktir. Veya dedigim gibi arka balatalar ya cok sıkıyor yada el freninizin teli tam olarak ayirmiyor.Araciniz nedir ?

    Balatanın fazla sıkmasıyla lastik aşınmasının alakası nedir acaba ?

    Bilmediğimden soruyorum, yanlış anlamayın.

    Estafurullah hocam ne demek.
    Balatalari sıktıgi zaman lastigin gidis yonune ters kuvvet uygulamis olacak ve surtunme saglanacak.Bu durum hem balata icin hemde lastik icin harcama demektir.Isterseniz daha detayli yazabilirim.



    Şimdi bu konuda teknik bilgiye sahip değilim ancak balataların lastik aşınması ile alakası olmadığını düşünüyorum. Sonuçta balata lastiğe patinaj çektirecek kadar sıkmıyordur her halde.

    Balata sıkarsa ne olur, araç boş viteste akmaz. Gaza basarsın gitmez. Bunun lastik aşınması ile ne gibi bir alakası olabilir ?

    Pm atacaktim ama kapaliymis.
    Arabayi durduracak kadar guc uygulasa zaten araba gitmez ve bu fark edilir.Bildigim kadariyla sizinde araciniz var tekerin illa kaymasi durumunda mi lastik asiniyor yoksa normal kullanimda da mi asiniyor ?
    balatalarin sikmasi lastige ters kuvvet anlamina gelmekte dolayisiyla asinma da teker dislisiyle lastik arasinda gerceklesir ve asinma olur.

    Lastiği bu şekilde aşındıracak kadar olan balata sıkması sonucu uzun yolculuklarda aracın arka balataları sürüş esnasında yanar, koku yapar, duman çıkartır. Sürücüsü tarafından bir şekilde fark edilir, bu süre zarfında sık sık arka balata değişimi yapılması gerekir, diski bozar, sert frenlemelerde arka frenler ön frenlerden daha önce devreye gireceği için kızaklama yapar, kontrol kaybı yaşatır. Eğer sürücü acemi değilse kesinlikle fark edilir.




  • nk061 kullanıcısına yanıt
    Dağılmaz hocam rahat olun sonuçta konu ile alakalı, seviyeli, tartışma var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: pi10


    quote:

    Orijinalden alıntı: nk061

    quote:

    Orijinalden alıntı: pi10


    quote:

    Orijinalden alıntı: nk061

    quote:

    Orijinalden alıntı: pi10


    quote:

    Orijinalden alıntı: lord66

    Sert kullanırım ama el frenini kullanmam.

    2.dedigimi degerlendirmende fayda var. Ayrica fren dagilimindaki mekanizmada arka tekerlere rutin olarak daha fazla basinc gidebilir dolayisiyla daha cabuk asinma olacaktir. Veya dedigim gibi arka balatalar ya cok sıkıyor yada el freninizin teli tam olarak ayirmiyor.Araciniz nedir ?

    Balatanın fazla sıkmasıyla lastik aşınmasının alakası nedir acaba ?

    Bilmediğimden soruyorum, yanlış anlamayın.

    Estafurullah hocam ne demek.
    Balatalari sıktıgi zaman lastigin gidis yonune ters kuvvet uygulamis olacak ve surtunme saglanacak.Bu durum hem balata icin hemde lastik icin harcama demektir.Isterseniz daha detayli yazabilirim.



    Şimdi bu konuda teknik bilgiye sahip değilim ancak balataların lastik aşınması ile alakası olmadığını düşünüyorum. Sonuçta balata lastiğe patinaj çektirecek kadar sıkmıyordur her halde.

    Balata sıkarsa ne olur, araç boş viteste akmaz. Gaza basarsın gitmez. Bunun lastik aşınması ile ne gibi bir alakası olabilir ?

    Pm atacaktim ama kapaliymis.
    Arabayi durduracak kadar guc uygulasa zaten araba gitmez ve bu fark edilir.Bildigim kadariyla sizinde araciniz var tekerin illa kaymasi durumunda mi lastik asiniyor yoksa normal kullanimda da mi asiniyor ?
    balatalarin sikmasi lastige ters kuvvet anlamina gelmekte dolayisiyla asinma da teker dislisiyle lastik arasinda gerceklesir ve asinma olur.

    Lastiği bu şekilde aşındıracak kadar olan balata sıkması sonucu uzun yolculuklarda aracın arka balataları sürüş esnasında yanar, koku yapar, duman çıkartır. Sürücüsü tarafından bir şekilde fark edilir, bu süre zarfında sık sık arka balata değişimi yapılması gerekir, diski bozar, sert frenlemelerde arka frenler ön frenlerden daha önce devreye gireceği için kızaklama yapar, kontrol kaybı yaşatır. Eğer sürücü acemi değilse kesinlikle fark edilir.

    Yazdiklarinizda haklisiniz bende sordum niye cevap vermedi diye dusunuyodum simdi yazdiklarimi tek tek okudum sormamisim.Surekli sehir icinde kullanildigi zaman koku fark edilmeyebilir, benim soylediklerim sadece bir ihtimal.


    Konu sahibine, hocam bu zaman zarfinda muayeneye girdiniz mi ? Orada benim dediklerim (fren ayarsizligi) kusur olarak geciyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pi10 -- 22 Ocak 2014; 1:05:35 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • pi10 kullanıcısına yanıt
    Muayene Temmuz 2014 te.
  • nk061 kullanıcısına yanıt
    Nasil araçta cok yuk oldugunda arka lastikler fazla asiniyorsa balatalarin ters kuvvet uygulamasindan da lastikler zorlanacagi icin aşınma artar. Nacizane kendi fikrim tabii ki

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Toe açısı arka tekerleri etkilemez ,eğer aracın arka lastiklerine etkiyen bir modifikaston yada kaza olmadıysa. Kamber toe aracın lastiğinin genel olarak bir bölümünün etkiler. Anlattığınız probleme göre ya kullanımınız çok kötü aracı yada lastikler problemli. Kuvvetle muhtemel sorun lastiklerde..
  • hasinist H kullanıcısına yanıt
    Ne lastikçim ne de servis aşınma şekline bakarak kullanıcı hatasından hiç bahsetmediler.Lastikçim sorunun araçta,servis ise lastikte olduğunu söyledi.Yani bana kusur bulan yok:)
  • Arka süspansiyonun ayarlarında bir sorun olabilir

    Araca yukarıdan baktığımızda abartılı gösterim olarak şu şekilde bir durum olmalı

    toe in /..........\

    veya

    toe out \........../

    bu ayar var mı yok mu aracınızda önce bunu öğrenin (ki var böyle birşey)

    google'da "honda civic rear toe adjustment" diye arattığınızda çıkan ilk görselde adamın bu ayarı yaptığını göreceksiniz.

    Sonra bu resimden çıktı alıp servisteki ustaya gösterin. Ya da bence hiç servise gitmeden bir rot balansçıya gidin. ayarlasın.
  • C4_1400 C kullanıcısına yanıt
    Aracın ayarları bozuk olsa aşınma bu şekilde olmazdı dedi servis.Ayar bozukluklarında lastikte düzenli bir aşınma olmaz ayar durumuna göre lastiğin bölgesel olarak aşınacağı söylendi.Tavsiyelere uyarak yine aracımın bu ayarlarına baktıracağım gerekli donanımı olan bir lastikçide.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lord66

    Aracın ayarları bozuk olsa aşınma bu şekilde olmazdı dedi servis.Ayar bozukluklarında lastikte düzenli bir aşınma olmaz ayar durumuna göre lastiğin bölgesel olarak aşınacağı söylendi.Tavsiyelere uyarak yine aracımın bu ayarlarına baktıracağım gerekli donanımı olan bir lastikçide.

    Servisin dediği bölgesel aşınma, kamber açısı ayarsızlığıda olur. Yani içten yeme (genelde). Lastik tabanı düz basmaz. içten basar
    Toe açısını kısaca şöyle tarif edeyim. Ayakta dururken topukları birleştirip, burunları ayarın. V şeklinde görünür. Taban düz basar.
    Bunun lsatiklerde olduğunu düşünürseniz sağ tekerlek sağa doğru gitmek isterken sol tekerlek sola doğru gitmek ister.
    Ancak siz düz çizgide gittiğiniz için arka lastikleri düz gitmeye zorlarsınız. Bu durumda aslında arka lastikler zorlanarak gider.
    bu durumda lastik tabanı yere düz bastığından aşınmalar eşit olur. Bölgesel aşınmaz.

    Toe açıları aracın düz bir çizgide gitmesi için yapılmış olan açılardır. ama fazlasına gerek yoktur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 7he mcRp

    Nasil araçta cok yuk oldugunda arka lastikler fazla asiniyorsa balatalarin ters kuvvet uygulamasindan da lastikler zorlanacagi icin aşınma artar. Nacizane kendi fikrim tabii ki

    Ne alakasi var dostum ? Bence cok sacma. Fren ve balatanin lastikle ne alakasi var? Ayrica balata ters kuvvet falan da uygulamiyor. Dikey sekilde hareket eden lastige paralel kuvvet uyguluyor. Balatadan yemesi icin baya baya siki olmasi gerekir ki zaten surucunun anlayacagi seviyede olur.

    Nacizane fikrim tabii sadece

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 1303 tospaa gibi arada toe ayari yaptirin madem. 1 yaşima daha girdim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nk061


    quote:

    Orijinalden alıntı: 7he mcRp

    Nasil araçta cok yuk oldugunda arka lastikler fazla asiniyorsa balatalarin ters kuvvet uygulamasindan da lastikler zorlanacagi icin aşınma artar. Nacizane kendi fikrim tabii ki

    Ne alakasi var dostum ? Bence cok sacma. Fren ve balatanin lastikle ne alakasi var? Ayrica balata ters kuvvet falan da uygulamiyor. Dikey sekilde hareket eden lastige paralel kuvvet uyguluyor. Balatadan yemesi icin baya baya siki olmasi gerekir ki zaten surucunun anlayacagi seviyede olur.

    Nacizane fikrim tabii sadece

    Aklima geleni soyledim iste mantikli geldi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hasinist

    Toe açısı arka tekerleri etkilemez ,eğer aracın arka lastiklerine etkiyen bir modifikaston yada kaza olmadıysa. Kamber toe aracın lastiğinin genel olarak bir bölümünün etkiler. Anlattığınız probleme göre ya kullanımınız çok kötü aracı yada lastikler problemli. Kuvvetle muhtemel sorun lastiklerde..

    Toe acisi lastigi tum olarak etkiler. Isterseniz aracinizin rot ayarini bozup deneyin :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Du Hast -- 22 Ocak 2014; 19:54:04 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Du Hast D kullanıcısına yanıt
    Sen aracının arka tekerlerinede rot ayarı yaptırıyomusun??
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hasinist

    Sen aracının arka tekerlerinede rot ayarı yaptırıyomusun??

    sayın arkadaşım yanlış anlamayında çok boş konusuyorsunuz.
    arka tekerleklerin toe ayarı bozulabilir. Özellikle tam bağımsız süspansiyonlarda. Üstelik bazı araçların arka tekerlekleri için toe ayarıda bulunur. gerekirse de bu ayar yapılır.
    Bilmiyorsanız teknik bilgiye hakim değilseniz yazmayın lütfen. Biz burada olabilecek kusurları yazıyoruz. İllaha olacak diye birşey yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Du Hast -- 24 Ocak 2014; 1:46:48 >
  • Du Hast D kullanıcısına yanıt
    Şimdi bilgi fakiri kardeşim , bizde burdaki arkadaşa yardımcı olmaya çalışıyoruz , arkadaş yorumunun altında aracının modeli yazıyor açıp süspansiyon sitemine baktığında nasıl bir geometriye sahip olduğunu görrebiliyorum, bu model tie rot yerine sabit bir çubuk ile bağlanmış dolayısıyla etkilemez toe açısı.. Ayrıca adam lastik tamamen aşındığını söylemiş toe açısı olamaz demişiz .. EE sen napmışsın çok biliyosun ya hemen atla konuya , aklınca bir açık yakaladığını zannediyorsun.. Sen aracının arka tekerlerine rot ayarı yaptırıyomusun diye de ukalalıktan değil bilgi amaçlı sordum, arkasından da aracının markasını soracaktım . Senin dediğin toe ayarlı süspansiyona sahip araçlar genelde üst seviye araçlar , seri üretim koşullarında üretilen araçlar için arkaya toe ayarı gerektirmeyecek süspansiyonlar kullanırlar ekstra bir operasyon çıkmaması için. Yeni model seri üretim araçlarda neredeyse hepsi böyle.

    5 yıldır süspansiyn tasarım işi yapıyorum ,takılırsan soracağın sorulara memnuniyetle cevap verebilirim ..




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.