Şimdi Ara

Arka Lastik Aşınması (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
58
Cevap
0
Favori
6.481
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Toe ayarında sıkıntı olsa lastiğin belli bölümü aşınır, arkadaşın dediğine göre komple bir aşınma söz konusu, ya virajlara hızlı giriyorsunuz, agresif kullanıyorsunuz ya da araç durmadan el freni falan mı çekiyorsunuz?
  • Aracınızın arka süspanisyonu tam bağımsız olduğu için arka rot ayarsızlığından kaynaklanabilir diye düşünüyorum.
  • civic sedanların arka süspansiyonları bağımsız, HB kasaların torsiyonlu yarı bağımsızdır ...
  • Orijinal yaylarımı kullanıyorsunuz, aracı alcattıysanız lastiğe binen güç artabilir,
  • Lastikler iptal

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hasinist

    Şimdi bilgi fakiri kardeşim , bizde burdaki arkadaşa yardımcı olmaya çalışıyoruz , arkadaş yorumunun altında aracının modeli yazıyor açıp süspansiyon sitemine baktığında nasıl bir geometriye sahip olduğunu görrebiliyorum, bu model tie rot yerine sabit bir çubuk ile bağlanmış dolayısıyla etkilemez toe açısı.. Ayrıca adam lastik tamamen aşındığını söylemiş toe açısı olamaz demişiz .. EE sen napmışsın çok biliyosun ya hemen atla konuya , aklınca bir açık yakaladığını zannediyorsun.. Sen aracının arka tekerlerine rot ayarı yaptırıyomusun diye de ukalalıktan değil bilgi amaçlı sordum, arkasından da aracının markasını soracaktım . Senin dediğin toe ayarlı süspansiyona sahip araçlar genelde üst seviye araçlar , seri üretim koşullarında üretilen araçlar için arkaya toe ayarı gerektirmeyecek süspansiyonlar kullanırlar ekstra bir operasyon çıkmaması için. Yeni model seri üretim araçlarda neredeyse hepsi böyle.

    5 yıldır süspansiyn tasarım işi yapıyorum ,takılırsan soracağın sorulara memnuniyetle cevap verebilirim ..

    Suspansiyon tasarimcisi neyse..
    Herneyse toe ayarinin bozukmasi icin illaha ayarli olmasimi lazim be cahil? Kaldirimdan dikkatsiz inip cikarken bile bozabilirsin aciyi.
    Sen tasarimini yapiyorsun bizde tamirini yapiyoryz. Sana iyi tasarimlar. Neyi tasarliyorsa.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bugün bölge bayiinden gelecekler getirin gösterelim demişlerdi ve aracı götürüp lastikleri gösterdim.İlgili kişinin ilgilendiği yada bana sorduğu tek şey ön arka değişimi yapıp yapmadığım oldu.Bende değişim yapmadığımı zaten yapsam da lastikle alakalı her türlü işimi lastikçim de yaptırdığımı belirttim.Her alanda olduğu gibi lastik üretiminde de bazı problemler olabileceğini belirtip benim ve lastikçimin de söylediklerini hesaba katarak aşınmanın lastiğin pişmediğinden kaynaklanabileceğini ama kesin sebebin lastiklerin fabrika da incelendikten sonra ortaya çıkacağını ifade etti.Sonuçta 2 tane 2014 üretim lastikle lastiklerim değiştirildi ve çıkarılanlar fabrikanın yolunu tuttu.Sonucu merakla bekliyorum.
  • powermoon kullanıcısına yanıt
    El freni kullanmam ama virajlara hızlı girerim.Virajlara hızlı girenlerde böyle bir sorun oluşmuşsa sorun budur diyelim ama benim önceki araçlarımda ve lastiklerimde böyle bir problem oluşmamıştı.
  • lord66 kullanıcısına yanıt
    Limitleri aşıyorsanız lastik yola tutunmak isteyip tutunamıyorsa aşınma normal. İstanbulPark'ta arkadaşın 207GT'sinin bir takım lastiğini yedim bu yüzden, el freni kullanmadım lakin virajlarda kıç attırdığınızda aşınma yapıyor.
    Petlasın da dayanmaması normal gibi. Conti SportContact, Michelin Pilot Primacy, Goodyear F1 Assymetric, Pirelli PZero gibi lastikler kullanmanızı tavsiye ederim.
  • powermoon kullanıcısına yanıt
    Önceki araç ve lastiklerimde olmadı demiştim ama o zamanlar bu kadar virajlı yollarda kullanmıyordum.Şile otoyolunu ve girdiğim hızları düşününce lastikte problem yoksa eğer en kuvvetli ihtimal bu olabilir o zaman.
  • Du Hast D kullanıcısına yanıt
    Ayarlı olmayan bir parçanın, sabit bağlamış bir paraçanın ayarını nasıl bozacaksın be adam , ya parçayı bozman lazım ya kaza yapman lazım yada yerine uygun olmayan bir parça taktırman lazım .. Senin kafanda bir adama gidip te parça değiştiyse arkadaş olabilir .. Siz nasıl olsa hiç bişey olmaz diyip kafanıza göre parça takıyonuz tamirci kafası işte .. İlk mesajımdada yazmışım zaten kaza falan yapmadıysan bozulmaz diye.

    İşte sen tamirini yaptığın için neyin nasıl oluştuğunu bilmiyorsun, neyin tasarımı hangi kuvvete nasıl dayanır ondan zaten haberin yok öyle vara yoğa at sadece..Neyse anlamalıydım yazdıklarından bu işten anlamadığını boşuna uğraştırıyosun beni...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hasinist

    Ayarlı olmayan bir parçanın, sabit bağlamış bir paraçanın ayarını nasıl bozacaksın be adam , ya parçayı bozman lazım ya kaza yapman lazım yada yerine uygun olmayan bir parça taktırman lazım .. Senin kafanda bir adama gidip te parça değiştiyse arkadaş olabilir .. Siz nasıl olsa hiç bişey olmaz diyip kafanıza göre parça takıyonuz tamirci kafası işte .. İlk mesajımdada yazmışım zaten kaza falan yapmadıysan bozulmaz diye.

    İşte sen tamirini yaptığın için neyin nasıl oluştuğunu bilmiyorsun, neyin tasarımı hangi kuvvete nasıl dayanır ondan zaten haberin yok öyle vara yoğa at sadece..Neyse anlamalıydım yazdıklarından bu işten anlamadığını boşuna uğraştırıyosun beni...

    Getir tam bağımsız süspansiyonlu arabanı. Bana 10 sn'ye ver ve seyret. Sonra rotçuya gideceğiz sonra notere gideceğiz, anahtarına. Yiyorsa buyur gel by süspansiyon tasarımcısı.




  • ayni sorun bende de vardi lastikci rot dan demisti

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • aynı sorun benim otomatik honda civicdede var,arkalar bariz daha fazla aşınmış,araç 34 binde,ilk defa böle bişey görüyorum,rot ayarlarına baktıracağım bakalım,ilginç olan iki araçda civic otamatik olması,sanırım arkalarında bağımsız süspansiyon olması

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ANDROIDER kullanıcısına yanıt
    Petlas fabrikaya giden lastikler için 1 hafta kadar önce sonuçlar geldi ve bana göre gerek kullanıcıyı gerekse lastikçimi(bölge bayii yetkilisi bile lastiklerimi incelemişti fabrikaya göndermeden önce)geri zekalı yerine koyan bir rapor çıkarmışlar.Lastikler yüksek hava basıncından dolayı bu hale gelmiş demişler.Telefona sarılıp aradım hemen raporu görünce.3 tane 25 yıllık uzmanlarımız inceledi beyefendi dediler.Konuşma sırasında bölgesel aşınma tabirini kullanınca lastikte bölgesel aşınma olmadığını zaten öyle olsa kendi lastikçimin(yetkili petlas bayi) ve bölge yetkilisinin bunu rahatlıkla anlayabileceğini ifade ettim.Sonuca zaten onlarda şaşırdı ve tekrar gönderdik lastikleri.
    Rot ayarından olsa yada olma ihtimali olsa bunu söylerlerdi.Benim lastikler anormal derecede düzgün aşınmış ayarla alakalı olsa sanırım bölgesel bir aşınma olurdu.Bakalım 2. raporda ne çıkacak?




  • Hocam otomatik vites yüzünden arka frenler çok sıkılıyor olmasın. Özellikle şehir içinde dur kalklarda

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lord66

    Petlas fabrikaya giden lastikler için 1 hafta kadar önce sonuçlar geldi ve bana göre gerek kullanıcıyı gerekse lastikçimi(bölge bayii yetkilisi bile lastiklerimi incelemişti fabrikaya göndermeden önce)geri zekalı yerine koyan bir rapor çıkarmışlar.Lastikler yüksek hava basıncından dolayı bu hale gelmiş demişler.Telefona sarılıp aradım hemen raporu görünce.3 tane 25 yıllık uzmanlarımız inceledi beyefendi dediler.Konuşma sırasında bölgesel aşınma tabirini kullanınca lastikte bölgesel aşınma olmadığını zaten öyle olsa kendi lastikçimin(yetkili petlas bayi) ve bölge yetkilisinin bunu rahatlıkla anlayabileceğini ifade ettim.Sonuca zaten onlarda şaşırdı ve tekrar gönderdik lastikleri.
    Rot ayarından olsa yada olma ihtimali olsa bunu söylerlerdi.Benim lastikler anormal derecede düzgün aşınmış ayarla alakalı olsa sanırım bölgesel bir aşınma olurdu.Bakalım 2. raporda ne çıkacak?

    hocam rot baktırdım,bariz hepsi bozukdu,arkalar 4mm,önler 5mm idi,lastikleri rotasyon yaptırıdım,sanırım arka süsp. bağımsız olması ve virajlar sert girişim etkili oldu 34 bin km bu kadar çok aşınması devamlı uzun yol yapmam,120 km hızda 50 km hıza göre lastik % 60 daha fazla aşınırmış.




  • İki sene sonra konuyu hortlatıyorum ama, aracım honda civic 2011, bugün bakım yaptırırken liftle aracı kaldırdıklarında gözlerime inanamadım. Arka sol lastiğin iç tarafı, yarıya kadar tamamen sıfırlanmış, diğer üç lastik normal, %70 75 gibi. bunun nedeni nedir? Her rot balans ustası yapar mı? İlla honda dan anlayan birine mi gitmek gerek? Maliyeti ne civarda olur?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.