Şimdi Ara

Arka Lastik Aşınması

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
58
Cevap
0
Favori
6.481
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 20 bin km dir kullandığım Petlas İmperium pt515 lastiklerimde anormal bir durum oluştu.4 adet aynı gün taktırdığım ve bu süre boyunca yer değişimi yaptırmadığım lastiklerimin arkada bulunanlar neredeyse desenleri kaybolacak derecede kabaklaştı.Önler ise daha taktırdığım gün neyse aynen öyle duruyor.Önden çekişli aracın arka lastiklerinin bu hale gelmesine anlam veremedim.Lastikçime sordum aracın kollarında problem vardır gibi birşeyler söyledi.İkiler Hondaya gittim araçta problem yok dedi çünkü lastikler bir taraftan değil düzgün aşınmış dedi.Yani araçta problem olsa lastik belli bölgelerden aşınırdı dedi.Problem hakkında fikri olanlardan yorum bekliyorum.



  • Cok ilginc ama kullanimiz sert ve el frenine dayali surusunuz varsa normal.

    Birde simdi aklima geldi arka balatalar ve el freni teline baktirmalisiniz. Surtme sesi gibi geliyosa sizde fark edebilirsiniz, belki arka balatalar oldugundan daha faza sıkıyordur.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Lastiklerin aşınma sebeplerinden biri de üzerindeki taşıdıkları yüktür. Eğer aileniz kalabalıksa ve arka tarafı sürekli balık istifi kullanıyorsanız bu sebepten dolayı olmuş olabilir.

    Lastiklerin hava basıncını yanlış ayarlamış olabilirsiniz. (arka lastiklerden bahsediyorum)

    Önden çekişli araçlarda, her 8.000-10.000 km. arasında, arkadan itişli araçlarda her 10.000-15.000 km. arasında rotasyon yapılması gerekir ayrıyetten. Buda not olsun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lord66

    20 bin km dir kullandığım Petlas İmperium pt515 lastiklerimde anormal bir durum oluştu.4 adet aynı gün taktırdığım ve bu süre boyunca yer değişimi yaptırmadığım lastiklerimin arkada bulunanlar neredeyse desenleri kaybolacak derecede kabaklaştı.Önler ise daha taktırdığım gün neyse aynen öyle duruyor.Önden çekişli aracın arka lastiklerinin bu hale gelmesine anlam veremedim.Lastikçime sordum aracın kollarında problem vardır gibi birşeyler söyledi.İkiler Hondaya gittim araçta problem yok dedi çünkü lastikler bir taraftan değil düzgün aşınmış dedi.Yani araçta problem olsa lastik belli bölgelerden aşınırdı dedi.Problem hakkında fikri olanlardan yorum bekliyorum.

    Arka lastiklerin toe açılarına baktırın.
    Ön tekerleğe rot ayarı yapılırken takılan cihazları arkaya taktırıp ölçtürebilirsiniz.
    Bir diğeri araca yük atıyorsanız yine aşınabilir.




  • nk061 kullanıcısına yanıt
    Kalabalık değiliz 2 küçük çocuk var ve genelde tek başıma yol yapmışımdır.Hava basıncı ayarlarında problem yok.Rotasyon yaptırmadığımı bende zaten özellikle belirttim.Rotasyon olmadığı halde arkaların aşınmış olması anormal olan zaten.Bu arada basınçtan yada herhangi bir problemden kaynaklı olsa lastiklerin aşınması düzgün olmazdı.Lastikler her taraftan düzgünce aşındı sıkıntı burada.
  • pi10 kullanıcısına yanıt
    Sert kullanırım ama el frenini kullanmam.
  • lord66 kullanıcısına yanıt
    O zaman mantık yürütelim.

    Belkide PETLAS üretim yaparken aynı kalitede malzeme kullanmadı ?

    Gerçi bu mantıktan çok komplo teorisi oldu ama neyse

    edit: Şaka bir yana toe açılarına baktırın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nk061 -- 22 Ocak 2014; 0:07:42 >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Arka tampon sürtme fiyat
    11 yıl önce açıldı
    Lastik yanakta küçük çizik
    4 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Du Hast D kullanıcısına yanıt
    Hocam Honda servisi ayardan,açıdan vs yani ayarlardan olsa bu şekilde aşınmazdı dedi.Hava basıncından,yükten vs bahsetmedi bile(aynı şekilde lastikçim bile sormadı bu durumları) aşınma şeklini görünce.Kesin bir şekilde lastikten olduğunu söyledi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lord66

    Hocam Honda servisi ayardan,açıdan vs yani ayarlardan olsa bu şekilde aşınmazdı dedi.Hava basıncından,yükten vs bahsetmedi bile(aynı şekilde lastikçim bile sormadı bu durumları) aşınma şeklini görünce.Kesin bir şekilde lastikten olduğunu söyledi.

    Bir baktır hocam sen. Bir çok yetkili serviste rot ayarı yok dışarda yaptırırlar. Gözle ya da adam gibi ölçmeden nasıl anlayacak ayarını v.s.?
    Rotçuya götürün arkaların TOE ayarına bir bakın deyin. 10 dakikada bakarlar 10 lira verirsiniz en fazla.
  • nk061 kullanıcısına yanıt
    Valla İkiler Hondanın teşhisi de bu kapıya çıkıyor.Lastikler sorunlu dedi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lord66

    Valla İkiler Hondanın teşhisi de bu kapıya çıkıyor.Lastikler sorunlu dedi.

    Başka bir servise daha gösterin bence.

    Ayışığı iyidir mesela.
  • Du Hast D kullanıcısına yanıt
    Mecburen lastikler değişecek o ara baktırayım.
  • nk061 kullanıcısına yanıt
    20 ve 30 bin bakımını orada yaptırdım.40 bin bakımına 800 tl isteyince Özel İkiler Honda servisine transfer oldum.İstanbulda İkiler Honda için ne kadar doğrudur bilemem ama bir numaralı özel servis deniyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lord66

    Sert kullanırım ama el frenini kullanmam.

    2.dedigimi degerlendirmende fayda var. Ayrica fren dagilimindaki mekanizmada arka tekerlere rutin olarak daha fazla basinc gidebilir dolayisiyla daha cabuk asinma olacaktir. Veya dedigim gibi arka balatalar ya cok sıkıyor yada el freninizin teli tam olarak ayirmiyor.Araciniz nedir ?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • lord66 kullanıcısına yanıt
    Ayışığı Honda, bir arkadaşımın Honda'sı için Japonya'daki fabrikadan yanılmıyorsam 1 adet civata getirtti. Hemde sıradan müşterilerdik yani, torpilimiz falan da yoktu. Servis konusunda da hiç sıkıntı yaşatmadılar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pi10


    quote:

    Orijinalden alıntı: lord66

    Sert kullanırım ama el frenini kullanmam.

    2.dedigimi degerlendirmende fayda var. Ayrica fren dagilimindaki mekanizmada arka tekerlere rutin olarak daha fazla basinc gidebilir dolayisiyla daha cabuk asinma olacaktir. Veya dedigim gibi arka balatalar ya cok sıkıyor yada el freninizin teli tam olarak ayirmiyor.Araciniz nedir ?

    Balatanın fazla sıkmasıyla lastik aşınmasının alakası nedir acaba ?

    Bilmediğimden soruyorum, yanlış anlamayın.
  • nk061 kullanıcısına yanıt
    Bende servisten yana çok memnundum ama yetkili servis kazığı mevzu bahis oldu.
  • pi10 kullanıcısına yanıt
    İmzamda ki araç.Otomatik Civic.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nk061

    quote:

    Orijinalden alıntı: pi10


    quote:

    Orijinalden alıntı: lord66

    Sert kullanırım ama el frenini kullanmam.

    2.dedigimi degerlendirmende fayda var. Ayrica fren dagilimindaki mekanizmada arka tekerlere rutin olarak daha fazla basinc gidebilir dolayisiyla daha cabuk asinma olacaktir. Veya dedigim gibi arka balatalar ya cok sıkıyor yada el freninizin teli tam olarak ayirmiyor.Araciniz nedir ?

    Balatanın fazla sıkmasıyla lastik aşınmasının alakası nedir acaba ?

    Bilmediğimden soruyorum, yanlış anlamayın.

    Estafurullah hocam ne demek.
    Balatalari sıktıgi zaman lastigin gidis yonune ters kuvvet uygulamis olacak ve surtunme saglanacak.Bu durum hem balata icin hemde lastik icin harcama demektir.Isterseniz daha detayli yazabilirim.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: pi10


    quote:

    Orijinalden alıntı: nk061

    quote:

    Orijinalden alıntı: pi10


    quote:

    Orijinalden alıntı: lord66

    Sert kullanırım ama el frenini kullanmam.

    2.dedigimi degerlendirmende fayda var. Ayrica fren dagilimindaki mekanizmada arka tekerlere rutin olarak daha fazla basinc gidebilir dolayisiyla daha cabuk asinma olacaktir. Veya dedigim gibi arka balatalar ya cok sıkıyor yada el freninizin teli tam olarak ayirmiyor.Araciniz nedir ?

    Balatanın fazla sıkmasıyla lastik aşınmasının alakası nedir acaba ?

    Bilmediğimden soruyorum, yanlış anlamayın.

    Estafurullah hocam ne demek.
    Balatalari sıktıgi zaman lastigin gidis yonune ters kuvvet uygulamis olacak ve surtunme saglanacak.Bu durum hem balata icin hemde lastik icin harcama demektir.Isterseniz daha detayli yazabilirim.



    Şimdi bu konuda teknik bilgiye sahip değilim ancak balataların lastik aşınması ile alakası olmadığını düşünüyorum. Sonuçta balata lastiğe patinaj çektirecek kadar sıkmıyordur her halde.

    Balata sıkarsa ne olur, araç boş viteste akmaz. Gaza basarsın gitmez. Bunun lastik aşınması ile ne gibi bir alakası olabilir ?




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.