Şimdi Ara

Arka tekerlerin apışık duruşu ve yol tutuş ilişkisi.. (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
65
Cevap
0
Favori
19.465
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Mercedeslerde çok belli oluyor,çocukken bana çok ilginç gelirdi.(direksiyon tam sağa veya tam sola çevrildiğinde çok belli oluyor)
  • zaten seri üretim bir aracın düz yolda giderken tekerlekleri ile yol arasında 90 dereceden farklı bir açı olması, 40k km civarı ömür vadeden lastik üreticileri için çok büyük bir handikap olurdu ve çıkmacılarda içi yenmiş tonla lastik bulunurdu.

    bir lastik tasarımcısı için en ideal koşul tek yönlü gerilmenin olduğu koşuldur. o da tahmin edeceğiniz gibi eksene dik yani radyal gerilmedir. optimizasyonlar bunu her koşulda sağlamaya yöneliktir ve viraj olan her yolda eğim de vardır mantığından yola çıkarak apeks noktasında bile tam tutunma sağlanması için lastiğin referans alınan düz yola göre yaptığı açı çok küçük de olsa değişir.

    arka tekerleklerde ise böyle bir ihtiyaç yoktur.
  • standart bir aracın ( F1 değil ) arka tekerleklerine ( önler değil ) sıradan bir rotçuda camber açılarının nasıl verildiğini gösteren güzel bir video.

    özellikle 2:00 ile 2:08 sürelerindeki aralıkta , kurbacık anahtarının çevrildiğinde kampananın nasıl da açı değiştirdiğini görelim.

    http://ktunnel.com/index.php/1010110A/b8382d8a2235576622b8725d520920af0236e4ddcd882af00f1c1a5d10e8b5fb91410f3e876c910e18996
  • Dünyanın en zor işi cahillerle uğraşmak
  • bu tip açılar yapılırken aslında asıl yapılan hesap lastik tabanının yere tümüyle temas etmesidir, bazı lastikler düz gibi görünsede yere tümüyle temas etmiyor ve bu neden bu açı veriliyor fakat yüksek hızlardaki lastiklerin üst tarafının içeri girme olayı yüksek hızlardaki rüzgarın arka tarafı bastırma kuvveti yüzündendir merkezi aşağı doğru inen aracın lastikleride içeri doğru batar..

    ha bu arada ben böyle bişeyin olmadığını iddia etmedim ha yanlış anlaşılmasın ben sadece yüksek hızlarda neden lastikler daha fazla içeri doğru açı verir onun açıklamasını yaptım
  • lastik eğik olsa iç tarafları daha çok erirdi demişsinizde.ZATEN İÇ TARAFLARI DAHA ÇOK ERİYOOOOOOOOOOO.AYRICA SABİT ARABADA ÇOK BELLİ OLMAZ 150 160 LA GİDEN BMW NİN ARKASINA YAPIŞIN GÖRÜRSÜNÜZ.yaa hiç ''üf mercedese bak nasılda kapanmış gidiyo'' lafını duymadınız.işte o laf bu olay için söylenir.

    individual arkadaşım parantez içinde f1 değil falan yazmışsın ama f1 aslında markaların test yeridir.aerodinamik,f1 vites,süspansiyon,fren hidrolik,motor,hafif ama daha sağlam kasa vb vb ... gibi şeyler buralarda gelişip binek arabalara uyarlanıyo.bilmem anlatabildim mi???neyse sen link göndermeye devam et




  • Daha yeni 5dk önce yolda X5 gördüm. Yola yapıştı adeta araba.
  • normal bir araç. mesela honda civic 2007 model. park etmiş dururken bir bakın. arka tekerler hafif eğik durur.( yada tam tersi söylenebilir. ön tekerler eğik diye.)
    zaten o gibi farklar olmasa. rot balas yapılırken her araç için bilgisayar verisi girilmezdi. tam düz konuma getirilip ayar yapılırdı. bu arada arka tekerlekler için konuşuyorum. arka tekerler içinde ayar yapılmalıdır.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: rocky_m5

    ....
    individual arkadaşım parantez içinde f1 değil falan yazmışsın ama f1 aslında markaların test yeridir....

    parantez içinde bilerek yazdım.
    çünkü F1 araçlarında olabilir ama günlük kullandığımız araçlarda olmaz dendiği için belirtmek istedim

    yoksa F1 için dediklerin doğru.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-0C8FEE75E -- 11 Ağustos 2008; 18:10:15 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: rocky_m5

    lastik eğik olsa iç tarafları daha çok erirdi demişsinizde.ZATEN İÇ TARAFLARI DAHA ÇOK ERİYOOOOOOOOOOO.AYRICA SABİT ARABADA ÇOK BELLİ OLMAZ 150 160 LA GİDEN BMW NİN ARKASINA YAPIŞIN GÖRÜRSÜNÜZ.yaa hiç ''üf mercedese bak nasılda kapanmış gidiyo'' lafını duymadınız.işte o laf bu olay için söylenir.

    individual arkadaşım parantez içinde f1 değil falan yazmışsın ama f1 aslında markaların test yeridir.aerodinamik,f1 vites,süspansiyon,fren hidrolik,motor,hafif ama daha sağlam kasa vb vb ... gibi şeyler buralarda gelişip binek arabalara uyarlanıyo.bilmem anlatabildim mi???neyse sen link göndermeye devam et



    iç tarafların daha çok erime nedeni zaten çizmlerle gösterdiğim üzere yüksek hızlara çıkan otomobilin arkasında olan rüzgar bastırma kuvveti yüzünden merkezin yere doğru kuvvet uygulaması vede bu kuvvet sonucunda süspansiyon ek yerlerinden kırılarak lastiklerin içeri doğru durması, araca olduğu yerde bastırma kuvveti uygulayın merkeze lastikler olduğu yerde de belirgin şekilde içeri göçecektir, fakat sabit dingilde böyle bişey söz konusu değildir hatta sabit dingile bu açıyı verirseniz lastiklerin iç yüzü aşırı fazla yıpranır, senin bahsettiğin lastik aşınması zaten yüksek hızlarda oluyor çünkü aracın süspansiyon merkezine uygulanan kuvvet ile zaten süspansiyon geriliyor..

    isterseniz bunu amatörcede deneyin, bir oyuncak araba tekeri ile buna benzer bir süspansiyon sistemi yapın, yeşil oklarla gösterdiğim gibi iki adet süspansiyon kırılma merkezi yapın ve daha sonra tam ortaya aşağıya doğru kuvvet uygulayın ( tıpkı rüzgarın bastırma kuvveti gibi) ve tekerlerin nasıl içeri doğru çekildiğini kendi gözünüzler göreceksiniz..


     Arka tekerlerin apışık duruşu ve yol tutuş ilişkisi..


    aynı şeyi sabit dingil ile deneyin ve istediğiniz kadar kuvvet uygulasanızda uyguladığınız kuvvet merkeze değil bütüne olur onun içinde lastik kafalarında içeri doğru girme kattiyen olmaz..

     Arka tekerlerin apışık duruşu ve yol tutuş ilişkisi..


    benim iddiam böyle bişey yoktur değil benim açıklamaya çalıştığım olay araçların yüksek süratte lastiklerin dahada içeri göçmesinin nedeni rüzgarın bastırma kuvvetidir..




  • neyse hocam lafım lastik dik diyenlere
  • ferrari topiğinden alınmıştır.resmi koyan arkadaşa sevgiler saygılar

     Arka tekerlerin apışık duruşu ve yol tutuş ilişkisi..















    bu o kadar gelişmişki sabitken bile belli

     Arka tekerlerin apışık duruşu ve yol tutuş ilişkisi..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rocky_m5 -- 12 Ağustos 2008; 14:28:05 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: volkan_kolay

    bir otomobilin yola gücünü tam aktarabilmesi için lastik tabanlarının bütüyle yerle temas etmesi lazım, eğer lastikler içe doğru eğimli ise ozaman mavi okla gösterdiğim lastik içleri sürekli aşınır ve yere temas eymeyen diğer taraf aşınmamış durur..

    otomobiller yüksek süratlere çıktığı zaman arkada olan rüzgar bastırma kuvveti önden çok daha fazladır, kırmızı ok ile gösterdiğim otomobilin gövdesine merkezine bastırma kuvveti uygulayan rüzgar aracın orta kısmını aşağı doğru bastırır..


    bu resimden daha iyi anlaşılır, aracın merkezine kuvvet uygulayan rüzgar aracın merkezini bastırır, yeşikl renkle çizdiğim bölge süspansiyonların bağlantı noktasıdır, yüksek stabilitede merkeze kuvvet uygulayan rüzgar merkezi bastırarak süspansiyonların bağlantı noktalarına kuvvet uygular onun içinde lastikler yüksek stabilitede içeri doğru girmiş hissi verir..



    olayı amatör çizimimle nacizane dahada açıklamak istiyorum, rüzgar kuvveti kırmızı ile gösterdiğim bölgeye kuvvet uygular, bu kuvvet ile kırmızı bölge aşağı doğru basılır, yeşil oklarla gösterdiğim süspansiyon bağlantılarından kırılır ve bu kuvvet yüzünden lastiklerin üst tarafları içeri doğru çekilir, bu bağımsız, yarı bağımsız vede serbest askılı süspansiyon sistemi için geçerlidir



    fakat sabit dingil sisteminde böyle birşey söz konusu değildir, çünkü sabit dingil sisteminde üsteki resimde gibi kırılma noktası yoktur onun için aracın merkezine uygulanan kuvvet aksa boydan boya uygulanır..


    sabit dingil farkını şurdanda çözebiliriz, bağımsız sisteme sahip araç tümseğe çıktığı zaman süspansiyon ek yerinden kırılma olur ve lastiğin üst açısı içeri doğru girer fakat sabit dingile sahip bir araç tümseğe çıktığı zaman böyle bir şey olmaz çünkü aks bütün olduğu içinde böyle bir kırılma söz konusu değildir..


    konuya biraz olsun açıklama getirebilişimdir sanırım ama aslında yan gördüğünüz lastiklerin tabanı zeminle temaz halindedir yol tutuşun iyi olması için zaten lastiklerin yerle temas etmesi lazım yan duran lastiklerin dış kısmı yerle temaz etmez, yüksek stabilizelerde lastiklerin öyle görünme sebebi çizimlerle gösterdiğim üzere rüzgarın yaptığı bastırma kuvveti yüzündendir..





    Süper bi açıklama olmuş. Elleriniz dert görmesin hocam.




  •  Arka tekerlerin apışık duruşu ve yol tutuş ilişkisi..


    alında bişi görün bari.
  • Bence de arka tekerler 90 derece DEĞİL!!!!
  • 74 senesinde bunu düşünmüş bir firmanın mühendislik harikası aracı

     Arka tekerlerin apışık duruşu ve yol tutuş ilişkisi..


    Tabiri caiz, salıncak diferansiyel ..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AnarKin -- 15 Ağustos 2008; 11:50:19 >
  • bunun lastikler normalmi buunuki sanki tam tersiine dönmüş(arka)skoda bacak dedikleri bu olsa gerek

     Arka tekerlerin apışık duruşu ve yol tutuş ilişkisi..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: AnarKin

    74 senesinde bunu düşünmüş bir firmanın mühendislik harikası aracı

     Arka tekerlerin apışık duruşu ve yol tutuş ilişkisi..


    Tabiri caiz, salıncak diferansiyel ..



    bende onu diyecektim. gidin bi woswosun arkasına görün açıyı. mübarek durduğu yerde 75-80 derece açısı var (ölçtünmü demeyin. )

    araç tümsekten hızlıca geçerken hoplar ya anca o zaman 90 lıyo açıyı




  • çarpık bacaklı skoda kamyonetler vardı bi zamanlar
  •  Arka tekerlerin apışık duruşu ve yol tutuş ilişkisi..






  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.