Şimdi Ara

Arka tekerlerin apışık duruşu ve yol tutuş ilişkisi..

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
65
Cevap
0
Favori
19.464
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • selam.
    Dikkat ediyorum da özellikle son model arabalarda arka tekerler birbirine paralel durmuyor. üst tarafları içe doğru yatık. acaba arka tekerlerin bu şekilde durmasının yol tutuşa etkisi var mı? yoksa sadece süspansiyon sisteminin sonucu mu?



  • tabiki yol tutuş için.yüksek hızda tekerler niye açılıyo sanıyosun.özellikle bmw mercedes gibi arabalarda eskiden beri var.
  • bence göz yanılgısı var. lastiğin yol yüzeyine tam dik olması gerekir. ön tekerlekler dönüş esnasında lastiğin temas yüzeyini küçültüp dönme yarıçapını azaltmak için eğilebiliyor ancak arka tekerleklerin düz olması gerek.
  • bencede göz yanılgısı. bir de resim eklemişsin sanırım, görünmüyor.
  • toe in ya da toe out denen açılar vardır.
    göz yanılması değildir.
    benim aracımın da arka tekerlekleri üst kısmından içe doğru dönük durur. ( ön tekerleklere göre )

    şu açıklama da obitet.gazi.edu.tr den alıntı.




    Kamber açısı:
    a.Tanımı: Bir aracın önünden bakıldığında, tekerlek ekseninin düşey eksene göre yaptığı açıya kamber açısı denir.

    Tekerleğin, aracın dışına doğru yaptığı açıysa pozitif (+) kamber açısı, aracın içine doğru yaptığım açıya negatif (-) kamber açısı adı verilir. Kamber açısı doğru ayarlanmış bir tekerlekte, direksiyon ekseni ile tekerlek ekseni, tekerleğin yola temas noktasında birleşir

    b. Kamber açısının önemi ve etkileri:

    Kamber açısının veriliş nedeni; tekerlek ekseninin, yol üzerinde araç yükünün altına yaklaşmasının önemi ve etkileri şunlardır.

    1. Lastiklerin dengeli aşınmasını sağlar.

    2. Ön teker bilya yatakları ile aks başı yataklarının (burç veya rotil) uzun ömürlü olmasını sağlar,

    3. Direksiyonun kolay dönmesini sağlar.

    Kamber açısının uygun olmaması ise; lastiklerin içten veya dıştan tek taraflı aşınmasına, tekerlek yataklarının, aks başı yataklarının kısa zamanda aşınmasına, direksiyonun ağır olmasına veya bir tarafa çekmesine neden olur.



     Arka tekerlerin apışık duruşu ve yol tutuş ilişkisi..




  • Demekki gözlerim bozuk değilmiş
  • 90 lı yıllardaki bir çok bmw serisinde bu açılarda, daha doğrusu arka aks-teker dizaynında hata olduğunu duymuştum ne kadar doğru bilmiyorum tabi.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Hafif ticari ve yol tutuş!!
    4 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • ya okumanız yazmanız yok, yada okuduğunuzu anlamıyorsunuz.

    başlığı açan arkadaş arka tekerleklerden bahsetmiş, ben ön tekerleklerden bahsetmişim.

    göz yanılgısı yok diye benim söylediğimi göstermişsiniz.

    dikkat!!!!!
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Legend10

    bencede göz yanılgısı. bir de resim eklemişsin sanırım, görünmüyor.



    resim görünüyoda ordaki duran araç.lastik yüksek hızlara çıkıldıkça açılır.hiç önünüzde giden mercedesde bmwde görmediniz mi???
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kayake
    ya okumanız yazmanız yok, yada okuduğunuzu anlamıyorsunuz.


    quote:

    Orjinalden alıntı: kayake
    başlığı açan arkadaş arka tekerleklerden bahsetmiş, ben ön tekerleklerden bahsetmişim.


  • ben hala arka tekerleklerin tam dik olduğunu iddia ediyorum.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: individual

    quote:

    Orjinalden alıntı: kayake
    ya okumanız yazmanız yok, yada okuduğunuzu anlamıyorsunuz.


    quote:

    Orjinalden alıntı: kayake
    başlığı açan arkadaş arka tekerleklerden bahsetmiş, ben ön tekerleklerden bahsetmişim.





    başlık sahibi arka tekerleklerin eğimli olup olamıyacağını tartışmış, ben ön tekerleklerin dönerken eğimli olabileceğini ancak arka tekerleklerin dik olduğunu söylemişim.

    individual nickli arkadaş benim aracın da arka tekerlekleri eğimli diyip, ön tekerleklekleri anlatan bir referans koyup, göz yanılgısı olmadığını iddia etmiş.




  • ya okumanız yazmanız yok, yada okuduğunuzu anlamıyorsunuz diye yazmış kayake arkadaş

    öncelikle konuyu açan arkadaş arka tekerleklerden behsetmiş.
    oysaki kayake arkadaş ön tekerleklerden bahsetmiş.
    demek ki okuduğunu anlayamamış.

    neyse bu linkten de bakabilirsiniz.


    kayake arkadaş okuduğunuzu da anlamıyorsunuz demiş.
    ama kendisi verdiğim yazıyı da ya okumamış ya da okumuş ama anlamamış.
    tekrar okuması ve de anlayaması için başka bir link verdim.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: kayake


    quote:

    Orjinalden alıntı: individual

    quote:

    Orjinalden alıntı: kayake
    ya okumanız yazmanız yok, yada okuduğunuzu anlamıyorsunuz.


    quote:

    Orjinalden alıntı: kayake
    başlığı açan arkadaş arka tekerleklerden bahsetmiş, ben ön tekerleklerden bahsetmişim.





    başlık sahibi arka tekerleklerin eğimli olup olamıyacağını tartışmış, ben ön tekerleklerin dönerken eğimli olabileceğini ancak arka tekerleklerin dik olduğunu söylemişim.

    individual nickli arkadaş benim aracın da arka tekerlekleri eğimli diyip, ön tekerleklekleri anlatan bir referans koyup, göz yanılgısı olmadığını iddia etmiş.


    evet. ön tekerlekler konusunda hemfikiriz. arka tekerleklerin ben de dik olduğunu düşünüyorum.




  • ben hem ön tekerleklerden hem arka tekerleklerden bahsetmişim. individual nickli arkadaş bunu okuyamamış yada okumuş okumuş anlamayamış.

    iddia ettiği şeyle refere ettiği şeyin birbirini çürütmesi de onun dikkatsizliğinden kaynaklanıyor herhalde.
  • YÜKSEK HIZDA GİDEN ARACIN ARKASINI GÖRMEDİNİZ Mİ YAHU????ARAÇ SABİTKEN TABİ DİK OLUR AMA HIZ ARTTIKÇA ARAÇ KAPANIR VE YOL TUTUŞU KORUNMUŞ OLURRRR.
  • arkadaşlar taminlerinizi yada gözlemlerinizi savunarak birbirinizi rencide etmenize/etmeye çalışmanıza gerek yok. bu tarz mesajlarınız saygınlığınıza gölge düşürür.

    bu yüzden teknik verileriniz varsa onları belirtin. bize de fikir vermiş olursunuz.
    özellikle golf ve focusta çok belli oluyor.araç park halindeyken de arka tekerler eğik gibi geliyor bana.
  • O denilen açıklık eskiden f1 araçlarının ön akslarındaki gibi arka akslara uygulanmış ve yol tutuşu iyileştirme amaçlı negatif kamber verilmiş olup sonraki yıllarda arka akslarda kullanılmamaktadır fakat halen tüm araçlarda ön akslarda negatif kamber uygulanmaktadır ki lastiği altına almasını engellemek ve önden kaymayı azaltma amçlıdır keza lastiğin virajda janttan sıyrılmasını engellemekte bir başka amaçtır .Merc a serisi ilk çıktığında geyik testi başarısızlığından sonra yol tutuşu iyileştirme amaçlı negatif kamberi arttırmıştır.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: merulaalba
    arkadaşlar taminlerinizi yada gözlemlerinizi savunarak birbirinizi rencide etmenize/etmeye çalışmanıza gerek yok. bu tarz mesajlarınız saygınlığınıza gölge düşürür.

    senden özür dilerim.

    haklısın ama ben yinede yazacağım.
    neden mi?

    bu forumda herhangi bir arkadaşın ilkokul türkçe ve dilbilgisi dersini tam olarak almadan otomobil bölümünde yorum yazması bana tuhaf geldi.belki o da hayatındaki bu eksiği bir an önce doldurur.
    o eksiği doldurması benim forumdaki saygınlığımdan daha önemli çünkü.





    quote:

    Orjinalden alıntı: kayake

    ya okumanız yazmanız yok, yada okuduğunuzu anlamıyorsunuz.

    başlığı açan arkadaş arka tekerleklerden bahsetmiş, ben ön tekerleklerden bahsetmişim.

    .......

    bu yazı tamamen kayake arkadaşın yazdığı yazıdır.

    koyu yazılan yeri okuduğumuzda konuyu açan arkadaşın sorduğu soru ile yazdıklarının örtüşmediği,
    kendi kendine ''o ne sormuş ben ne yazmışım'' anlamını çıkardığı, ama ne hikmetse diğer arkadaşlara
    ''ya okumanız yazmanız yok, yada okuduğunuzu anlamıyorsunuz'' demesi de ilgili arkadaşın ya dikkatsizliğinden ya da kendini beğenmişliğinden kaynaklanmaktadır.

    demek ki kayake arkadaş
    ya yazılan şeyi anlayamıyor.
    ya da anlıyor ama anladığını ifade edemiyor.
    ya da ikisi de olabilir çevresinden destek de alabilir.


    uslup çok önemlidir.
    demek ki bin dinleyip bir yazacaksın.

    ehil olmadığınız konularda diğer insanları küçük düşürürseniz kendiniz de küçük düşersiniz.
    bunu da kayake arkadaşa nasihat olarak değil ,
    forum kuralı olarak söylüyorum.




  • ben arka tekerleklerin eğimli olamıyacağından sadece ön tekerleklerin eğimli olabileceğinden bahsetmişim. hala devam ediyorsunuz yanlış yorum yapmaya. yazdıklarımı okuyan birisi zaten ne dediğimi anlayacaktır. ilk gönderdiğim mesajı tekrar alıntılıyorum.


    quote:

    Orjinalden alıntı: kayake

    bence göz yanılgısı var. lastiğin yol yüzeyine tam dik olması gerekir. ön tekerlekler dönüş esnasında lastiğin temas yüzeyini küçültüp dönme yarıçapını azaltmak için eğilebiliyor ancak arka tekerleklerin düz olması gerek.
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.