Şimdi Ara

Arabanın Ön Tekeriyle Arka Tekerinin Aynı Hızada Olmaması

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
18
Cevap
0
Favori
7.025
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar bilmeyenler için söyleyim, ben de şahin vardı, motorla ilgili bir işlem olmuştu, o arada araba sanayide yattı biraz. Arabayı alınca usta mutlaka rot ayarına sok demişti ve ben de yaptırmıştım.

    Aradan 1 ay filan zaman geçti, bugün şanzımandan garip sesler gelmesi sebebiyle otoyolda emniyet şeridine girmem gerekti. Sol ön teker tam emniyet şeridinin çizgisinin üzerinde giderken arka tekerin 10cm civari daha içerde olduğunu gördüm. Defalarca camı kapıyı açip giderken ve park halindeyken baktım sonuç aynı...

    Bu durum normal midir? Sonuçta araba düz gidiyor ve 80-90km hızlara çok rahatlıkla çıkıyor, basmadım ama bassam daha da giderdi. Motora yeni işlem yapildigi için zorlamıyorum.

    Lütfen yardim edin arkadaşlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Arabanın Ön Tekerleri ile Arka Tekerlerinin Aynı Hizada Olmaması

    Arabanızın ön tekerlerinin arka tekerleri ile aynı hizada olmaması, sürüş güvenliğini ve aracın performansını olumsuz etkileyebilir. Bu durum, çeşitli nedenlerden kaynaklanabilir.

    Geometrik Sorunlar:

    • Ön tekerlerin dışarıya veya içeriye doğru kayması, süspansiyon bileşenlerindeki aşınma veya hasardan kaynaklanabilir.
    • Arka tekerlerin içe doğru durması, örneğin "tofaş arka teker içerde" sorunu, aks ayarlarındaki yanlışlıklardan kaynaklanabilir.

    Aşınmış Parçalar:

    • Rot başı kolları, burçlar ve bilyalı rulmanlar gibi süspansiyon parçalarının aşınması, tekerlerin hizasını bozabilir.
    • Lastiklerdeki düzensiz aşınma da teker hizasının bozulmasına neden olabilir.

    Çarpma veya Kaza:

    • Aracın bir kaldırıma veya başka bir nesneye çarpması, tekerlerin hizasını bozabilecek süspansiyon hasarına neden olabilir.

    Teker Hizası Bozukluğunun Belirtileri:

    • Aracın düz bir yolda seyrederken sola veya sağa çekmesi
    • Direksiyonun titremesi veya sertleşmesi
    • Lastiklerin düzensiz veya erken aşınması
    • Yakıt verimliliğinde azalma

    Teker Hizası Bozukluğunun Sonuçları:

    Teker hizası bozukluğu, sadece sürüş güvenliğini değil, aynı zamanda aracın performansını da olumsuz etkiler. Aşırı lastik aşınmasına, süspansiyon parçalarının erken yıpranmasına ve yakıt verimliliğinde azalmaya neden olabilir. Bu durum, onarım maliyetlerinde artışa yol açabilir.

    Çözümler:

    Teker hizasının bozulmasından şüpheleniyorsan, aracını bir tamirciye götürmelisin. Tamirci, sorunun kaynağını belirleyecek ve teker hizasını ayarlayacaktır. Bu ayarlama, lastik aşınmasını ve onarım maliyetlerini azaltacak, ayrıca sürüş güvenliğini ve aracın performansını artıracaktır.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • araç darbeli. ön arka aynı hizada olmaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: splendidhdmi

    araç darbeli. ön arka aynı hizada olmaz.

    Bendeyken hiç kaza olmamiştı, yani öncesinde mutlaka kaza vardır mı diyorsunuz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Halisane_Şanzımancı kullanıcısına yanıt
    Aynen kardeş, araç kazalı.
  • bilgisayarlı rot'a sokunca ekranda görülüyor zaten. öyle bir yamukluk olsa rot'çunun size söylemesi lazımdı.

     Arabanın Ön Tekeriyle Arka Tekerinin Aynı Hızada Olmaması
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mavipasa

    bilgisayarlı rot'a sokunca ekranda görülüyor zaten. öyle bir yamukluk olsa rot'çunun size söylemesi lazımdı.

     Arabanın Ön Tekeriyle Arka Tekerinin Aynı Hızada Olmaması

    Rotçu birşey demedi ama şimdi anlıyorum ki araba resmen yan yan yengeç gibi gidiyormuş.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Birisi söylemediği sürece kullanıcının sürücünün anlaması biraz zor...Ben şimdiye kadar önümde giden iki araç gördüm böyle, biri skoda favorit diğeri eski bir kamyon...Kamyonda çok çok aşırı belli oluyordu...Sürekli bir drift halindeydi...:)
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • o nasıl rotçuymuş arkadaş !! rot ayarı yapmamış demek ki o, öyle makinaya takmış oyalanmış çıkmış geri. Rotçu dediğin bilgisayara bağlamadan abi bunun düzeni tutmaz demesi lazım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erkmenson

    o nasıl rotçuymuş arkadaş !! rot ayarı yapmamış demek ki o, öyle makinaya takmış oyalanmış çıkmış geri. Rotçu dediğin bilgisayara bağlamadan abi bunun düzeni tutmaz demesi lazım

    Önde ekran vardı ama arabanın sağina soluna ipler bağladı metreyle de bunları filan ölçtü, pek anlamadığım için sorgulamadim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rapator

    Birisi söylemediği sürece kullanıcının sürücünün anlaması biraz zor...Ben şimdiye kadar önümde giden iki araç gördüm böyle, biri skoda favorit diğeri eski bir kamyon...Kamyonda çok çok aşırı belli oluyordu...Sürekli bir drift halindeydi...:)

    Yalnız motorcudan arabayı alınca direksiyon eğri duruyordu, rotçu onu düzeltmiş.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • genelde arka tekerlekler daha içeride olur ama sizinkisi tek taraflı ise aracın geometrisi kaymış :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • eğer yengeç gibi yan yan gidiyorsa arabanın şase eğiktir,eski sahibinden kazalıdır
  • araç büyük ihtimalle kazalı yalnız çoğu kişinin bilmediği bir şey var şahinlerde arka tekerler içeride olur.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • on arka tekerlegin ayni hizada olmadigi araclar vardir ama 10 cm cok buyuk bir rakam. arac neydi acaba? Aracin bir tekerinin 10cm iceri girmedi icin ciddi bicimde hasarlanmis olmasi gerekirdi ve suruste bu hasar kendini belli ederdi.

    Edit: arac sahinmis. Teknik verilere gore arka teker yaklasik 30 mm icerde. yani 3 cm. Buyuk ihtimalle 10 cm goz yanilmasi yani aracta bir sorun yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hemican -- 12 Ekim 2014; 5:06:03 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hemican

    on arka tekerlegin ayni hizada olmadigi araclar vardir ama 10 cm cok buyuk bir rakam. arac neydi acaba? Aracin bir tekerinin 10cm iceri girmedi icin ciddi bicimde hasarlanmis olmasi gerekirdi ve suruste bu hasar kendini belli ederdi.

    Edit: arac sahinmis. Teknik verilere gore arka teker yaklasik 30 mm icerde. yani 3 cm. Buyuk ihtimalle 10 cm goz yanilmasi yani aracta bir sorun yok.

    Bugün tekrar bakicam hocam ama psikolojik mi bilmiyorum yolda giderken hep sol tarafa bakiyor gibi gidiyordum, sağ tarafa kafayı çevirmem gerekiyordu az da olsa.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: individual

    genelde arka tekerlekler daha içeride olur ama sizinkisi tek taraflı ise aracın geometrisi kaymış :)

    Bu araba başıma bela olacak anlaşılan.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Fiat albea taksilere dikkat ederseniZ hepsinin arka teker daha icerdedir sahin gibi siz daha yeni fark ettiginizden o fark cok buyuk gelmistir zamanla gozunuz alisir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam benim de dikkatimi cekiyor yan yan yengec gibi giden 3-4 tane sahin, bi tane kamyonet bi de toros gordum yakin zamanda. Siz araci olan bi arkadasinizdan rica edin yolda pesinizden gelsin net gorunur hatta araclari degisip siz de bakin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.