Şimdi Ara

soğuk havada dizel motor sarsıntısı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
12
Cevap
0
Favori
13.126
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • merhaba.aracım 1.4 tdi fabia.özellikle bugünlerde aracı ilk çalıştırdığımda motor çok fazla sarsılıyor.yazın ve şu sıralarda araç güneşte kaldığı zaman motor neredeyse hiç sarsılmıyor.acaba aracımda bir arıza mı var yoksa tüm dizeller bu sarsıntıyı yapıyor mu ya da sadece tdi ler mi yapıyor?



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Dizel Motorun Soğukken Sarsıntılı Çalışması

    Dizel motorlar, soğukken sarsıntılı çalışma eğiliminde olabilir. Bu sarsıntı, çeşitli faktörlere bağlı olarak ortaya çıkabilir.

    Enjektör Sorunları: Soğukken, dizel yakıtı enjekte eden enjektörler olması gerektiği kadar hassas çalışmayabilir. Bu durum, yakıtın silindirlere düzensiz bir şekilde püskürtülmesine neden olarak sarsıntıya yol açabilir.

    Sıkıştırma Kaybı: Motor bloğunda veya silindir kapağında sızıntılar varsa, sıkıştırma basıncı azalabilir. Bu da yakıt-hava karışımının düzgün yanmasını engelleyerek sarsıntıya neden olabilir.

    Ateşleme Sistemi Sorunları: Bujiler veya kızdırma bujileri düzgün çalışmıyorsa, yakıtın düzgün ateşlenmesini engelleyebilir. Bu da soğuk marş sırasında sarsıntılı çalışmaya yol açar.

    Yakıt Sistemi Sorunları: Yakıt filtresinin tıkalı olması veya yakıt pompasının zayıf olması, motora yeterli yakıt sağlanmasını engelleyebilir. Bu durum da sarsıntılı çalışmaya neden olabilir.

    Hava Giriş Sistemi Sorunları: Hava filtresinin kirli olması veya hava giriş sisteminde sızıntılar bulunması, motora yeterli hava girmesini engelleyebilir. Bu da yakıt-hava karışımının düzgün yanmasını engelleyerek sarsıntıya yol açar.

    Dizel motorun soğukken sarsıntılı çalışması sorunu yaşıyorsanız, sorunun kaynağını belirlemek ve uygun onarımları yaptırmak için yetkili bir servis merkezine başvurmalısınız. Sorunun görmezden gelinmesi, daha ciddi sorunlara yol açabilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Ilk marsi alip calima anındakini kastediyorsan cozumu basit;marsi daha gec birakacaksin..
    Onun haricinde zaten sarsintili

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Normal , zaten o fabialarin seside sarsintisida meşhur soğukta biraz artar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • buradan anlayacağım o zaman fabia dizeller daha çok yapıyor ve soğukta ilk çalıştırmada yani ilk marşta sarsıntının artması da o zaman normal.ama çok ilginçtir aracım kış dahi olsa güneş kalıp ısındığı zaman o yaz ayındaki gibi ilk çalışması yani ilk marş sarsıntısız olıuyor
  • Araçta ısıtma bujisi varsa (ki vardır yani) onu bekleyin kesinlikle. Bir nebze azaltır. Ancak aracınızın enjektörleri yüzünden biraz sarsıntılı çalışması doğaldır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    Araçta ısıtma bujisi varsa (ki vardır yani) onu bekleyin kesinlikle. Bir nebze azaltır. Ancak aracınızın enjektörleri yüzünden biraz sarsıntılı çalışması doğaldır.

    zaten soğuk günlerde 3 defa marşa basmadan bütün ışıklar sönene kadar aç-kapa aç-kapa yapıyorum ısıtma bujisi ışığı sönüyor sonra marşa basıyorum araç normalden daha kolay alıyor.tabi bu işlemi yazın sadece 1 kere tüm ışıklar sönünce marşa basıyorum.peki siz aracın enjektörlerinden kaynaklanıyor dediniz.acaba bu bir enjektör arızası mı yoksa enjektörlerin çalışma prensibinden mi kaynaklanıyor?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: OXMOXTOX

    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    Araçta ısıtma bujisi varsa (ki vardır yani) onu bekleyin kesinlikle. Bir nebze azaltır. Ancak aracınızın enjektörleri yüzünden biraz sarsıntılı çalışması doğaldır.

    zaten soğuk günlerde 3 defa marşa basmadan bütün ışıklar sönene kadar aç-kapa aç-kapa yapıyorum ısıtma bujisi ışığı sönüyor sonra marşa basıyorum araç normalden daha kolay alıyor.tabi bu işlemi yazın sadece 1 kere tüm ışıklar sönünce marşa basıyorum.peki siz aracın enjektörlerinden kaynaklanıyor dediniz.acaba bu bir enjektör arızası mı yoksa enjektörlerin çalışma prensibinden mi kaynaklanıyor?

    Çalışma prensibinden kaynaklanıyor. Klasik tdi motorlu dizel araç ise pumpe duse enjektör kullanır.(http://tr.wikipedia.org/wiki/Pompa_duse) Egzantrik milinden tahrik alır. Yüksek basınç üretir ama sesli çalışır. Traktör gibi ses çıkarması ile ünlüdür. Ancak oldukça sağlamdır.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Sıcak klima yakıt yakar mı ?
    4 yıl önce açıldı
    Passat Motor Soğuma Suyu ?
    5 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    quote:

    Orijinalden alıntı: OXMOXTOX

    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    Araçta ısıtma bujisi varsa (ki vardır yani) onu bekleyin kesinlikle. Bir nebze azaltır. Ancak aracınızın enjektörleri yüzünden biraz sarsıntılı çalışması doğaldır.

    zaten soğuk günlerde 3 defa marşa basmadan bütün ışıklar sönene kadar aç-kapa aç-kapa yapıyorum ısıtma bujisi ışığı sönüyor sonra marşa basıyorum araç normalden daha kolay alıyor.tabi bu işlemi yazın sadece 1 kere tüm ışıklar sönünce marşa basıyorum.peki siz aracın enjektörlerinden kaynaklanıyor dediniz.acaba bu bir enjektör arızası mı yoksa enjektörlerin çalışma prensibinden mi kaynaklanıyor?

    Çalışma prensibinden kaynaklanıyor. Klasik tdi motorlu dizel araç ise pumpe duse enjektör kullanır.(http://tr.wikipedia.org/wiki/Pompa_duse) Egzantrik milinden tahrik alır. Yüksek basınç üretir ama sesli çalışır. Traktör gibi ses çıkarması ile ünlüdür. Ancak oldukça sağlamdır.

    ses konusunda bir sıkıntı yok olsun varsın sesli olsun sesi dışarıdaki düşünsün ben içeride rahatım.bu motorların sağlam olduğunun farkındayım 25 saat boyunca tabiki aralarda dinlenerek 2150 km gittim bu arabayla daha da açıldı.yani devam etsem daha giderdi ben de hal kalmadı.ayrıca seri araçlar ve çok az yakıyorlar.işte sadece merakım bu çalıştırmadaki titremeyle şüphelerim vardı çok şükür normalmiş.teşekkür ederim yardımınız için.




  • hangi ildesiniz bilmiyorum ama afyon sivas ankara erzurum kars hakkari gibi soğuk illerde yaşıyorsanız dielin sallanması da ne çalışmayacağı günler çok olacak

    nerden mi biliyorum dizel aracım bazen bana kafayı yedirıyor..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: öcüü..

    hangi ildesiniz bilmiyorum ama afyon sivas ankara erzurum kars hakkari gibi soğuk illerde yaşıyorsanız dielin sallanması da ne çalışmayacağı günler çok olacak

    nerden mi biliyorum dizel aracım bazen bana kafayı yedirıyor..

    şimdi yani 2 aydır adanada yaşıyorum ama daha öncesinde van çaldıranda(türkiyenin en soğuk ilçesi - 42 garanti) 4 sene yaşadım.araba orada 2 yıl yani 2 büyük kış gördüm evet çalışmadığı oldu ve çalıştığı zaman da araç resmen tepik ata ata sallandı yeri geldi aktarma attık öyle çalıştı ama yine de memnundum.




  • OXMOXTOX O kullanıcısına yanıt
    yazları bende memnunum ama kışın sabah 7 de işe giderken hava olmuş -30 araca binersin tık yok araç bu arada sıfır yuhh dedimm ararsın servisi gelirler çalıştırmaya çalışırlar çalışır bu arada işe 2 saat geç gidersin.. ancak sarsıntılı çalışmasıda pek normal değil bence kışın özellikle dizel araçlara hiç yük bindirilmemeli soğukta narince kullanılmalı..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: öcüü..

    yazları bende memnunum ama kışın sabah 7 de işe giderken hava olmuş -30 araca binersin tık yok araç bu arada sıfır yuhh dedimm ararsın servisi gelirler çalıştırmaya çalışırlar çalışır bu arada işe 2 saat geç gidersin.. ancak sarsıntılı çalışmasıda pek normal değil bence kışın özellikle dizel araçlara hiç yük bindirilmemeli soğukta narince kullanılmalı..

    genellikle çalışmadığı zaman aktarma attırıyordum ben artık zararlı da olsa mecbur kalıyorduk.zaten anlarsınız motor sesi çok kaba araç zaten ben gitmek istemiyorum diyor bassan da gitmiyor.özellikle bu 1.4 tdilerihava soğukken motor ısınmamışken zorlamamak lazım.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.