Şimdi Ara

ARKADAN ÇARPMADA LPG..!! (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
33
Cevap
0
Favori
19.176
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj

  • quote:

    Orjinalden alıntı: Launcher

    insanlar lpg yi şöyle güvenli tankları var böyle basınca dayanıklı diye savunuyorlar, çok uzun tartışmalar oldu, onlarca yeni konu açıldı. Fakat insanların gözardı ettikleri bir şey var. Fabrika çıkışı lpgli araçlarda yeterli önlem alınmıştır mutlaka (Türkiyede satılmayan araçlar, konumuz dışı...). Sonradan yapılan böyle müdahalelerde deponun yerleştirilmesi, yerleştirildiği yer, o bölümün tasarımı vs... göz önünde bulundurulmuyor. Kısaca sonradan asla bir otomobil markasının gostereceği özen gösterilmeden yerleştiriliyor. (Adamlar lpgli sattıkları araçlarının yakıt sistemini tehlikesiz hale getirmek için o araca özel tasarlıyorlar depoyu ve çevresini. Binlerce saat kafa yoruyorlar milyonlarca dolar para harcıyorlar, test ediyorlar...).
    Sonradan yapılan uygulamalarda böyle bir şey yok. Her arabaya aynı tankı (veya benzer), gözlerine kestirdikleri, bagajı minimum küçültecek şekilde bir güzel şaseyi delip takıyorlar. Bu iş öyle basit değil, aksini düşünenlere ford Pinto diyorum. Aracın 70 lerdeki geçmişini araştırsınlar.





  • araçlardaki lpg tankı korkulduğu gibi patlamaz bir yırtılma olduğu zaman gaz deşarjı olur ve kıvılcım sonucunda şideetle yanmaya başlar.patlama olabilmesi için minimum 250 derece ısıya sürekli maruz kalması lazım.bu ısıda tank içerisinde sıvı olan gaz buharlaşır ve düdüklü tencerenin patladığı gibi patlar .bu ancak böyle bir koşulda olur.önce araç içine monte edilen depolardan bahsedeyim bu depolar minimum 4 mm saçtan imal edilirler ve arkadan gelen bir darbe tanponu arka paneli ve onun bağlı olduğu traversleri parçalıyacak ve sonra tanka ulaşacak bu denli sert bir çarpışmanın olabilmesi için aracın sağlam bir duvarın önünde olması ve duvara yaslanması lazım darbe geldikten sonra dabenin şiddeti ile duvar arasında sıkışıp kalması lazım.tankı altındaki alana bağlayan iki parça 1mm şerit saç ve 4 lük telden yapılan iki pim tutmaktadır.bu denli darbede zaten depo yerinden fırlar ve boş olan alana doğru ve etrafındaki boşlukta kalır.zaten bu denli şiddetli bir çarpışmada bu kadar darbe alan bir araçtan yaralanmadan çıkmak mucize gibidir.yani bu denli şiddetli bir olayda olanbiten aşağı yukarı böyle birşeydir.ha bu arada
    araçta travers diye bahsettiğimiz (yarım Şase)kısımlar en fazla 1.2mm saçtan yapılmaktadır.zayıf olmasının nedeni darbe sönümlemesi yapabilmesini sağlamaktır.simit depoda ise durum daha garantilidir.
    depoya kadar gelen darbe depoyu ezecek ama depo içindeki gazın etkisi ile amorisör gibi haraket ederek darbeyi sönümleyecektir.dolayısı ile
    bir nevi sağlamlık kazandıracaktır.eğer bu konuda çok endişeli iseniz arkaya aracınıza uygun bir çeki demiri taktırabilirsiniz.neresinden bakarsanız bakın aracın mevcut hali ile mukayese edildiğinde dha emniyetli olduğunu söyleyebilirim.bu konuda en büyük tehlike yangın
    onun sebebide araçtaki emniyet düzeneklerinin çalışmaması.fazla gaz deşarjında gaz kesicinin çalışmaması gibi.herkese kazasız belasız günler dilerim hayırlı ramazanlar dilerim. (acı ama geçek ecel geldimi her şey bahane olur)




  • quote:

    Orjinalden alıntı: peceneq

    quote:

    Orjinalden alıntı: yaaman

    Bir kaç tane lpg li kaza yapmış araç resmi gördüm.Bir tanede gerçekten 5 kişinin yanarak öldüğü lpg li aracı gözümle gördüm:(Adam kırmızı ışıkta arkdan çarptı 15 milyar ödedi ve serbest.Endişelerim var tankın patlamaması için bir sistem yokmu.Bu işin ustaları yorum ve bilgi sunarmı teşekkürle..


    arabanın lpg den yandığını nerden biliyorsun _ kaportacı tanıdığın varsa 5 milim sac hangi aracın neresinde kullanılıyor bilgi al (kamyon şasisi)

    çoğu yeni arabanın benzin deposu saç bile değil artık fiberden yapılıyor ... yani lpg tankı patlata bilene helal olsun derim ayakta alkışlarım



    evet çok doğru bir çok benzin deposundan kat kat kaliteli bir yapıya sahiptir lpg tankları.Ayrıca haber lpgden patladı diyince mi daha çok ilgi çeker yoksa benzinden dolayı mı yoksa daha başka bir sebepten dolayı mı diye de haberciler düşünüyor bunu ve uyduruyorlar.Dükkanda bir haberimiz asılı bi suikast sonucu parçalanan aracın hangi araç oldugunu tahmin etmek mümkün değil çünkü binbir parça olmuş durumda.bu parçaların arasında Lpg tankı da sapasağlam olarak duruyordu..




  • bence bu lpg haberleri kasıtlı ve yanlı.buradaki arkadaşlar için söylemiyorum dikkat ederseniz bu haberlerin kaynağı hep malum medya.sebebi ise çok basit.aldılar petrolü borcunu ödeyecekler tabii.kaldı ki bizim memlekette bir benzinliği olan köşe.koca rafinerisi olan ne olur düşünün.benzinin karı fazla ve rekabeti az.adam benznden çok kazanıyor sonra lpg ye çamur atıyor.münferit olaylar hariç kasıtlı dezenformasyon yani.bir arkadaşımın amerika da teyzesinin 3 tane benzinliği var ve hayatı normalin biraz üstündeymiş yani bizdekiler gibi hergün araba değiştirip bacak bacak üstüne atıp caka satmıyor.sadece bu sebeplerden dolayı ben lpg taktırdım
  • http://www.inankara.org/haberler/haberincele.php?haberid=MTE4OQ==

    Dün meydana gelen bir olay. Evime çok yakın. Akşam geç gittiğim için göremedim. Kaldırmışlar sanırım aracı.

    EKLEME:

    Araç Plakası 06RHZ18


    Araç Bilgileri
    Marka TOFAŞ-FIAT
    Model 1994
    Sahip Belge Tarihi 19/04/1994
    Tescil Birimi ANKARA
    Renk1 BEYAZ (WHITE)
    Renk2 -
    Cinsi OTOMOBİL
    Çalıntı mı Hayır
    Tahdit Yok



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EN.ES -- 19 Eylül 2007; 9:43:51 >
  • filmlerde benzinli araçlara ateş ediyorlar, benzin deposuna gelince patlıyo ya, lpgli araç kullansalar filmde o da böyle patlar mı ?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: _KUZEY

    filmlerde benzinli araçlara ateş ediyorlar, benzin deposuna gelince patlıyo ya, lpgli araç kullansalar filmde o da böyle patlar mı ?


    patlamaz anca bazuka kullanmaları lazım ki araç kaybolur zaten tank nasıl dayansın
  • ben bi şahine arkadan çarptım lpg sızıntısı oldu ama patlamadı etrafta anlayan yoktu sızıntıyı kesemedik bitene kadar bekledik bi şey olmadı yani
  • Onlarca kere tartıştık,

    Kazada araç dağılır lpg tankına birşey olmaz, tank katlanır eğilir bükülür bişi olmaz, delinirse tahliye der yine bişi olmaz, o gördüğünüz yanmalı kazaların çoğu farklı sebeplerden ucuz mal ucuz montajlar sonucu yaşandığına inanıyorum keza testleri bir okusanız tır ile duvar arasında çarpışma testleri yangın havuzunda 10 dk dayanmalar bunlar bir benzin tankı için düşünülemeyecek özellikler...

    Ayrıca haberde tüp patladı diyor altında yandı diyor, ikisi farklı şeyler eğer bir patlama olsa orda aracı 100 m ilerde parçalarını bulurlardı,



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tolgao2000 -- 4 Ekim 2007; 10:50:21 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tolgao2000

    Onlarca kere tartıştık,

    Kazada araç dağılır lpg tankına birşey olmaz, tank katlanır eğilir bükülür bişi olmaz, delinirse tahliye der yine bişi olmaz, o gördüğünüz yanmalı kazaların çoğu farklı sebeplerden ucuz mal ucuz montajlar sonucu yaşandığına inanıyorum keza testleri bir okusanız tır ile duvar arasında çarpışma testleri yangın havuzunda 10 dk dayanmalar bunlar bir benzin tankı için düşünülemeyecek özellikler...

    Ayrıca haberde tüp patladı diyor altında yandı diyor, ikisi farklı şeyler eğer bir patlama olsa orda aracı 100 m ilerde parçalarını bulurlardı,



    kesinlikle en doğru yeri yakalamışsınız.. " patlama " demek çok yüksek bir basıncın ortaya çıkması demektir ki muhtemelen 30m çapında bir alandaki canlı/cansız herşeyi tahrip edecektir. kaldı ki aracın da parçaları dediğiniz gibi meterelerce uzaklığa dağılacaktır.. zaten LPG yi kötülemek için yalandan birkaç haber yapılsa da tutmadı , tutmaz...

    En sağlıklısı bu işi garantisiyle , mühendislik raporuyla yapan yetkili servisidir. Sattığım unomun Tartarini kitini yetkili servis uludağa yaptırdım antalyada , hiçbir sorun da yaşamadım.. Önemli olan bu işi gerçekten bilen profesyonellerin yapması.. Öte yandan , LPG sistemleri benizin sistemlerinin dahi sahip olmadığı extra sızıntı kesme valflerine ve güvenlik sistemlerine sahipler...




  • Arkadan carpmanın siddetine gore lpg tankının patlaması muhtemeldir,zaten patlamasa bile tup aracın bagaj kısmından arka koltuguna kadar gelebilmekte ve bu durumdada arkada oturan kisiyi cok buyuk bir tehlike beklemektedir.
    Arkadaslar herseyin kendine gore bir riski vardır,Turkiyede yasamak bile baslı basına bir risktir,bu riskleri her daim dusunerek hayatımızı yasarsak,kısa zamanda ya panik atak veya sizofren olmamız icten bile olamaz,bundan dolayı herseyin oluruna varacagını dusunerek lpg li aracınızı en guzel gunlerde kullanmanızı dilerim
  • aracınıza lpg kaçak sensörü taktırırsanız kaybı minimuma indirirsiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: boxer kardeşler

    aracınıza lpg kaçak sensörü taktırırsanız kaybı minimuma indirirsiniz.


    Arkadan ani çarpmada ve aniden ardından gelen olası bir parlamada/patlamada sensörün bize ne gibi bir faydası olacak çok merak ediyorum.
    Durağan haldeyken bir sızıntı olsa veya hareketliyken kaza durumları dışında sızıntı durumunda sensör gaz sızıntısını haber verse tamam bunu anlarım.
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.