Şimdi Ara

ARKADAN ÇARPMADA LPG..!!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
33
Cevap
0
Favori
19.176
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bir kaç tane lpg li kaza yapmış araç resmi gördüm.Bir tanede gerçekten 5 kişinin yanarak öldüğü lpg li aracı gözümle gördüm:(Adam kırmızı ışıkta arkdan çarptı 15 milyar ödedi ve serbest.Endişelerim var tankın patlamaması için bir sistem yokmu.Bu işin ustaları yorum ve bilgi sunarmı teşekkürle..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yaaman -- 28 Şubat 2007; 23:07:53 >



  • bu olay sonradan sunroof açtırma gibi. çözmek için araç firmalarının lpg yi araç dizayn edilirken hesaba katması ve korumayı yapması lazım bence.


    nasıl sunrooflu araçlarda tepenin zayıflığını gidermek için çelik güçlendirme yapılıyorsa, lpg de de öyle bir şey lazım bence.

    (bildiğiniz gibi sonradan sunroof açılanlarda koruma olmadığı için kaza anında tavanın dayanıklılığı neredeyse sıfıra iniyor)
  • insanlar lpg yi şöyle güvenli tankları var böyle basınca dayanıklı diye savunuyorlar, çok uzun tartışmalar oldu, onlarca yeni konu açıldı. Fakat insanların gözardı ettikleri bir şey var. Fabrika çıkışı lpgli araçlarda yeterli önlem alınmıştır mutlaka (Türkiyede satılmayan araçlar, konumuz dışı...). Sonradan yapılan böyle müdahalelerde deponun yerleştirilmesi, yerleştirildiği yer, o bölümün tasarımı vs... göz önünde bulundurulmuyor. Kısaca sonradan asla bir otomobil markasının gostereceği özen gösterilmeden yerleştiriliyor. (Adamlar lpgli sattıkları araçlarının yakıt sistemini tehlikesiz hale getirmek için o araca özel tasarlıyorlar depoyu ve çevresini. Binlerce saat kafa yoruyorlar milyonlarca dolar para harcıyorlar, test ediyorlar...).
    Sonradan yapılan uygulamalarda böyle bir şey yok. Her arabaya aynı tankı (veya benzer), gözlerine kestirdikleri, bagajı minimum küçültecek şekilde bir güzel şaseyi delip takıyorlar. Bu iş öyle basit değil, aksini düşünenlere ford Pinto diyorum. Aracın 70 lerdeki geçmişini araştırsınlar.




  • Kesinlikle katılıyorum.Bence aracına lpg taktırmayı düşünenlerin büyük bir coğunluğu çarpma anında yangın cıkmasından ve tankların o soğuk yüzünden korkuyor.Ve bizler Türkiye dünyanın en pahalı benzinine sahip olduğu için bütçemizi rahatlatmak için KATLANIYORUZ.İşin bir boyutu da bu bence.Yoksa kimse bagajında bir tüp tankıyla gezmek istemez.saygılar..
  • Çözüm olarak bişeyler üretmek istersek mesela bu fabrika çıkışlı lpg li araçlardaki dizaynı kitleri takan firmalar yapamzlarmı?Hiç olmazsan takıldığı yer değilde KULLANILAN MALZEME ve güvenlik kısımlarını uygulayamazlarmı..?
    Teknik ve prosedür olarak bir engel teşkil edermi patent olayı işin bir boyutumu.Bunu öğrenmek isterdi. herkese saygılar...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: yaaman

    Bir kaç tane lpg li kaza yapmış araç resmi gördüm.Bir tanede gerçekten 5 kişinin yanarak öldüğü lpg li aracı gözümle gördüm:(Adam kırmızı ışıkta arkdan çarptı 15 milyar ödedi ve serbest.Endişelerim var tankın patlamaması için bir sistem yokmu.Bu işin ustaları yorum ve bilgi sunarmı teşekkürle..


    arabanın lpg den yandığını nerden biliyorsun _ kaportacı tanıdığın varsa 5 milim sac hangi aracın neresinde kullanılıyor bilgi al (kamyon şasisi)

    çoğu yeni arabanın benzin deposu saç bile değil artık fiberden yapılıyor ... yani lpg tankı patlata bilene helal olsun derim ayakta alkışlarım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi peceneq -- 3 Mart 2007; 23:24:48 >




  • Ya bide arabaların dışına krom borular takılıyo ya belki onlardan tankın çevresine bi koruma barı takılabilir hem daha güvenli olr hem de eşya koyarken tanka zarar verme olanağımız düşer
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Tankın delinmesi ile ilgili bir yorum yazdığımı hatırlamıyorum.Zaten bilgiyi vermişssin 5 mm gibi sağol.(kamyon şasisi)Ben çarpma anında uygulanan basıncın doğuracağı tehlikeyi kastediyorum.Birde soru sormuşsun....LPG den mi yandı diye.?Kamyon araca çarpar çarpmaz araç alev topu gibi oldu.İçinden kimseye cıkartamadılar bile..Muhtemelen yorumlar lpg de sızıntı olduğu ve yüksek basıncın tankı inflak ettirdiyiydi.Ben araştırıyorum sadece.bilgi öğrenmek amacım yinede sağol..
  • insan gibi de kullandıktan sonra da kimse arkadan çarpmaz.bunun içinde endişe duyulmaz insan gibi kullandıktan sonra...
  • Evet arkadaşım haklısın herkes insan gibi kullanmalı.Arşivden 09.10.2006 tarihli kocaeli gazetesini okurmusun.teşekkür...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yaaman -- 4 Mart 2007; 0:16:22 >
  • http://www.tartariniturkiye.com/html/guvenlik.html

    quote:

    Orjinalden alıntı: yaaman

    Bir kaç tane lpg li kaza yapmış araç resmi gördüm.Bir tanede gerçekten 5 kişinin yanarak öldüğü lpg li aracı gözümle gördüm:(Adam kırmızı ışıkta arkdan çarptı 15 milyar ödedi ve serbest.Endişelerim var tankın patlamaması için bir sistem yokmu.Bu işin ustaları yorum ve bilgi sunarmı teşekkürle..




  • Teşekkür ederim...zaten içimi rahatlatan görüntülerden biri bu.:)Buda olmasa..?gözümlede gördüm birtane toyota corolla oda sağlamdı hatta sedean hatcback olmuştu ama tank sağlamdı...Ya yananlar,patlama olanlar,alev alanlar?Yalan yanlış haberler mi..Yani sebebleri neler bunların.
  • SEBEPLERİNDEN EN BÜYÜĞÜ MONTAJ YAPAN YERLERİN YETKİLİ VE TECRÜBELİ OLMAMALARI MERDİVEN ALTI DİYE TABİR ETTİĞİMİZ YERLERDE MONTAJ YAPILMASI HATTA TAMİRCİSİ ELEKTRİKÇİSİ VE İNANILIR GİBİ DEĞİL OTO AKSESUARLARI SATAN YERLERDE BİLE LPG MONTAJININ YAPILMASI ARTIK BURADA BİZLERDEN ZİYADE MÜŞTERİLERİN SEÇİCİLİĞİ VE YETKİLİLERİN HASSASİYETİ ÇOK ÖNEMLİ.HEPİNİZE TASARRUFLU VE KAZASIZ GÜNLER....
    quote:

    Orjinalden alıntı: yaaman

    Teşekkür ederim...zaten içimi rahatlatan görüntülerden biri bu.:)Buda olmasa..?gözümlede gördüm birtane toyota corolla oda sağlamdı hatta sedean hatcback olmuştu ama tank sağlamdı...Ya yananlar,patlama olanlar,alev alanlar?Yalan yanlış haberler mi..Yani sebebleri neler bunların.




  • Arkadaşım bazı kişiler lpgyi kötülemek istiyor...!!! Çünkü motorin için yapılan malzemelerin satılması için lpgnin kötülenmesi gerekiyor.Buna inan çok samimiyim
  • yaw arkadaşlar benim anlamadıgım şimdi kullandıgımız LPG güvenlimi yoksa tehlikelimi yani allah muhafaza bir kaza durumunda boyut ne olur endişelenimmi yoksa yananlar patlalayanlar alev alanlar Yalan yanlış haberler mi..Yani sebebleri neler bunların.benim exra yapacagım bir şey varmı ???????
  • Aydınlatıcı bilgi ve yorumların için teşekkürler.Katılmamak mümkün değil.Ne yaparsak kendimiz yapıyoruz.Üç beş kuruş ucuz olsun diye işin kurnazlığına kaçıp merdiven altı yapıp sonra tank patladı aman alev aldı diye korkuyoruz.Kısacası her işte olduğu gibi lpg dönüşümünüde uzman kişilere yaptırılırsa TEREDDÜTLER ortadan kalkıcaktır ozaman.Araştırmalarım sonucunda da genel olarak TARTARİNİ ve BRC Diğer markalara göre ileri durumdalar.Herkese teşekkürler.LPG ile bol bol gezmeler...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: yaaman

    Aydınlatıcı bilgi ve yorumların için teşekkürler.Katılmamak mümkün değil.Ne yaparsak kendimiz yapıyoruz.Üç beş kuruş ucuz olsun diye işin kurnazlığına kaçıp merdiven altı yapıp sonra tank patladı aman alev aldı diye korkuyoruz.Kısacası her işte olduğu gibi lpg dönüşümünüde uzman kişilere yaptırılırsa TEREDDÜTLER ortadan kalkıcaktır ozaman.Araştırmalarım sonucunda da genel olarak TARTARİNİ ve BRC Diğer markalara göre ileri durumdalar.Herkese teşekkürler.LPG ile bol bol gezmeler...

    bencede ama biz merdiven altı değiliz belki brc den belki tartarinidende geniş imkâna sahibiz fabrikanın resimlerini ve çalışım durumunu yakında siteye koyucam görürsün ozaman arkadaşım ok...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi peceneq -- 11 Mart 2007; 1:21:35 >




  • MERHABA;
    arkadaslar araclarda kullanılan tanklar guvenlık acısından dıyebılırım aracın en guvenlı haznesıdır.kullanılan sac kalınlıgı,sacın ozellıgı,guvenlık onlemlerı.bakınız standart bır tank dolum esnasında kapasıtesının%20 sı kadarını bos bırakır.eger tank standartında uretıldı ıse sacında yanı tankın haznesınde kendı genlesme katsayısıda yaklasık%20 dır bu durumda %20 dulumda bosluk,%20 tankın sacı genlesmesı yanı %40 darbelere karsı esneme yada daralma kapasıtesı vardır.uretımı esnasında yapılan her kaynagın,kaynak rontgenı cekılmek zorundadır bakın her partı degıl her tank dıyorum buda sızlere ulasan tankların nekadar guvenlı oldugunu anlatır.ancak dıkkat edılmesı gereken fason uretım yapan yada kabaca merdıven altı ımalatcılara gercekten dıkkat etmek gerekır.benım sızlere avrupanın bır cok ulkesıne turk malı ve uretımı olarak ıhrac edılen step markalı tanklardır.bıreysel olarak bılgılenır ve montajcı arkadasları bılgılı oldugumuzu gosterebılırsek uc kurus kar elde edecekler dıye saglıgımızla canımızla oynamalarına engel olabılırız.
    SAYGILARIMLA;
    GUVENLI VE SAGLIKLI SURUSLER DILEGIYLE.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: cusahin

    MERHABA;
    arkadaslar araclarda kullanılan tanklar guvenlık acısından dıyebılırım aracın en guvenlı haznesıdır.kullanılan sac kalınlıgı,sacın ozellıgı,guvenlık onlemlerı.bakınız standart bır tank dolum esnasında kapasıtesının%20 sı kadarını bos bırakır.eger tank standartında uretıldı ıse sacında yanı tankın haznesınde kendı genlesme katsayısıda yaklasık%20 dır bu durumda %20 dulumda bosluk,%20 tankın sacı genlesmesı yanı %40 darbelere karsı esneme yada daralma kapasıtesı vardır.uretımı esnasında yapılan her kaynagın,kaynak rontgenı cekılmek zorundadır bakın her partı degıl her tank dıyorum buda sızlere ulasan tankların nekadar guvenlı oldugunu anlatır.ancak dıkkat edılmesı gereken fason uretım yapan yada kabaca merdıven altı ımalatcılara gercekten dıkkat etmek gerekır.benım sızlere avrupanın bır cok ulkesıne turk malı ve uretımı olarak ıhrac edılen step markalı tanklardır.bıreysel olarak bılgılenır ve montajcı arkadasları bılgılı oldugumuzu gosterebılırsek uc kurus kar elde edecekler dıye saglıgımızla canımızla oynamalarına engel olabılırız.
    SAYGILARIMLA;
    GUVENLI VE SAGLIKLI SURUSLER DILEGIYLE.

    cok güzel ve bilgilendirici bir açıklama teşekkür ederim lpg düşünmüyorum zaten olmaz :D
    olursa adresiniz ve bilgileriniz imzanızda unutmam!




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.