Bildirim
Neden Güçlü Arabalar Arkadan Çekişli?
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü, 1 Mobil
Giriş
Mesaj
-
-
Selamlar,
Gerek kalkışlarda,gerekse virajlarda daha kaliteli sürüş şartları sunduğundan dolayı genelde 200-300BG ve üstü araçlar ya arkadan itişli ya da AWD olur.Bunun nedeni önden çekişin iki dezavantajıdır.
1-Kalkışta Torque Steer denilen,aracın ön tekerleklerinin düz bir çizgi üzerinde gidememesi durumu.
2-Arkadan itişin neden olduğu oversteer denilen kaymanın,öncen çekişin neden olduğu understeer'e göre toparlaması daha kolay,hatta ve hatta ileri düze sürücüler ve ralli pilotları için bir avantaj olduğundandır.
Ayrıca önden çekiş üreticilerin ticari kaygılarından da kaynaklanır.Hareketi motor ve şanzımana yakın olan ön diferansiyele aktarmak her zaman arka diferansiyele aktarmaktan daha kolay ve daha ekonomiktir(motoru arkada olan araçlar hariç).
Saygılar. -
quote:
Orjinalden alıntı: RqJnr
Selamlar,
Gerek kalkışlarda,gerekse virajlarda daha kaliteli sürüş şartları sunduğundan dolayı genelde 200-300BG ve üstü araçlar ya arkadan itişli ya da AWD olur.Bunun nedeni önden çekişin iki dezavantajıdır.
1-Kalkışta Torque Steer denilen,aracın ön tekerleklerinin düz bir çizgi üzerinde gidememesi durumu.
2-Arkadan itişin neden olduğu oversteer denilen kaymanın,öncen çekişin neden olduğu understeer'e göre toparlaması daha kolay,hatta ve hatta ileri düze sürücüler ve ralli pilotları için bir avantaj olduğundandır.
Ayrıca önden çekiş üreticilerin ticari kaygılarından da kaynaklanır.Hareketi motor ve şanzımana yakın olan ön diferansiyele aktarmak her zaman arka diferansiyele aktarmaktan daha kolay ve daha ekonomiktir(motoru arkada olan araçlar hariç).
Saygılar.
güzel bi açıklama..
-
quote:
Orjinalden alıntı: umut16
güzel bi açıklama..
Teşekkür ederim hocam . -
birde dostum şu var virajda direksiyon ne kadar bağımsızsa o kadar iyi yola yapışır araç .ve kayma olmaz çünkü virajda hem direksiyon kırıp hemde arcın patinajının ön tekerlere binmesi aracın kontrolünü elimizden alır.o bakımdan bmw ve mercedes gib araçların sürüç dinamikleri ayrı bir zevk verir ve başka araçlarda bulunmaz.(üstün spor otomobiller hariç) -
peki arka itişli arabaların dezavantajı yok mu? ne bileyim bana ön çekişli arabaların yokuş tırmanması daha rahat olur gibime geliyor özellikle karlı havalarda falan. -
Evet öyle bir avantajı var sadece. Zaten Toros'un yıllarca Dağ keçisi olarak nitelendirmesinin sebebi oydu. -
quote:
Orjinalden alıntı: sinangin
peki arka itişli arabaların dezavantajı yok mu? ne bileyim bana ön çekişli arabaların yokuş tırmanması daha rahat olur gibime geliyor özellikle karlı havalarda falan.
yokuş tımanı olayını şöyle izah ediyim.. araba önden çekişli olunca motor da önde olduğu için tekerlere daha fazla ağırlık biner bu da tekerlerin dişlerinin yolu daha fazla kavramasını sağlar.. yaz günü ise görece daha iyi olmalarının sebebi daha önceki açıklama da olduğu gibi motor gücünün çok kısa sürede tekerlere verilmesindendir.. yalnız arkadan itişli olan araçların da yokuşlarda kötü bi performans sağladığı pek söylenemez.. diğer yandan arkadan itişli araçlara kışın arka koltuğa otursan iki kişi yada bagaja biraz ağırlık atarsan daha keyifli olur kışın araba kullanmak.. önceden doğan vardı çok memnundum.. şimdi doblo var hafif yokuşta biraz gaza bassan çıkamayınca arka tekerlekler olduğu yerde duruyo arabanın burnu 90 derece sağa ya da sola dönüyo aracın bütün ağarlığı motor ön de oturan adamlar vs ile önde olduğu için...
yazınsa arkadaş itişli olanların keyfi bi başkaa...
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ReSuLL -- 4 Şubat 2007; 14:53:57 >
-
Benim bu konudaki fikrim ise,yokuş yukarı çıkan bir aracın ağırlık noktasının arkaya kaymasından dolayı ön lastiklerde sürtünme katsayısı azalacak.Bu yüzdende yola iyi tutunamayıp çekiş performansı düşecek.O nedenle şahsi kanaatim her zaman arkadan itiş daha iyidir.Hem sürüş zevki,hem de performans açısından. -
Arkadan çekiş olsun çamurdan olsun şaka bir yana sürüş zevki ve yüksek performans istiyosanız arkadan çekiş -
quote:
Orjinalden alıntı: RqJnr
Selamlar,
Gerek kalkışlarda,gerekse virajlarda daha kaliteli sürüş şartları sunduğundan dolayı genelde 200-300BG ve üstü araçlar ya arkadan itişli ya da AWD olur.Bunun nedeni önden çekişin iki dezavantajıdır.
1-Kalkışta Torque Steer denilen,aracın ön tekerleklerinin düz bir çizgi üzerinde gidememesi durumu.
2-Arkadan itişin neden olduğu oversteer denilen kaymanın,öncen çekişin neden olduğu understeer'e göre toparlaması daha kolay,hatta ve hatta ileri düze sürücüler ve ralli pilotları için bir avantaj olduğundandır.
Ayrıca önden çekiş üreticilerin ticari kaygılarından da kaynaklanır.Hareketi motor ve şanzımana yakın olan ön diferansiyele aktarmak her zaman arka diferansiyele aktarmaktan daha kolay ve daha ekonomiktir(motoru arkada olan araçlar hariç).
Saygılar.
-
Bahsettiğin güçlü araçlarda önden çekiş olsaydı hem kalkışta hemde frenlemede yol tutuş şimdikinden daha zayıf olurdu,
ağırlık dağılımıyla ve kalkışta arkaya frenlemede öne yığılmayla alakalı... -
cevap çok basit ... binlerce dolar verdiğin bir arabyla drift yapamaycasan niye o arabaya bir servet yatırıyorsun ??
işin şakası bir yana sürüş performansını en iyi şekilde sürücüye yansıtmak için çekişin arkadan olması gerekir
yukarda arkdan çekiin dezavantajı yok mu denmişş, bana göre tek dezavantajı bir virajda yada kaygan bir zeminde yanlış bir harekette önden çekişliye göre daha kolay savrulması -
Sağolun -
quote:
Orjinalden alıntı: RqJnr
Selamlar,
Gerek kalkışlarda,gerekse virajlarda daha kaliteli sürüş şartları sunduğundan dolayı genelde 200-300BG ve üstü araçlar ya arkadan itişli ya da AWD olur.Bunun nedeni önden çekişin iki dezavantajıdır.
1-Kalkışta Torque Steer denilen,aracın ön tekerleklerinin düz bir çizgi üzerinde gidememesi durumu.
2-Arkadan itişin neden olduğu oversteer denilen kaymanın,öncen çekişin neden olduğu understeer'e göre toparlaması daha kolay,hatta ve hatta ileri düze sürücüler ve ralli pilotları için bir avantaj olduğundandır.
Ayrıca önden çekiş üreticilerin ticari kaygılarından da kaynaklanır.Hareketi motor ve şanzımana yakın olan ön diferansiyele aktarmak her zaman arka diferansiyele aktarmaktan daha kolay ve daha ekonomiktir(motoru arkada olan araçlar hariç).
Saygılar.
cok güzel açıklamıssın eline saglık
-
Çok teşekkür ederim.
Sayfa:
1
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X