Bildirim
Arabalar neden genellikle önden çekişli ?
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
Giriş
Mesaj
-
-
Önden çekişin maliyeti arkadan itişe göre çok daha ucuz çünkü. -
Yaz olayının aynı zamanda kış olayı da var. Bmw 4çekerler hariç arkadan itişli. 4 çeker almadığın sürece kış ayında hep problem çekiliyor. Arabayı kullanması çok zevklidir fakat bi kar yağsın araba bi sağa atıyor bi sola atıyor. Bazılarımıza zevkli gelir tabi ki bu olay.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Kardeşim bu yüzyıllardır çözülemeyen bir soru. Üstelik nice savaşlara sebep oldu.
Lütfen tekrar açmayalım bu konuyu
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Önden çekiş düşük maliyetlidir ve gündelik kullanıma daha uygundur.Özellikle yağmur kar gibi durumlarda normal sürücü için daha güvenlidir. -
quote:
Orijinalden alıntı: This_is_Heavy
Önden çekiş düşük maliyetlidir ve gündelik kullanıma daha uygundur.Özellikle yağmur kar gibi durumlarda normal sürücü için daha güvenlidir.
Neden daha güvenli?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Motor öndeyse, yani gücü ön bölgede üretiyorsanız onu sebepsiz yere arkaya taşımanın lüzumu yok.
Ayrıca yapacağınız hareketin yönü enlemesine ise (Yani tekerler aracın boyu doğrultusunda dönecekse) hareketi aracın enine doğru üretmenin bir anlamı yok.
Mevzuyu açalım:
Motosiklet ve ATV gibi araçlarda güç genelde zincir ile aktarıldığı için ön tekerden çekiş elde edemezsiniz. Çünkü direksiyon ön tekere kumanda ediyor. Zincir ise kıvrılarak güç aktarabilecek bir ekipman değildir. Ayrıca bu tür araçlar hafif olduğu için arkadan çekiş bir avantajdır (Patinaja düşme riskine karşılık).
Otomobillerde ise önden motorlu bir otomobilde eğer zevk uğruna fazladan yakıtı ve maliyeti göze alabiliyorsanız arkadan çekişli yaparsınız. Yoksa ekonomi odaklı binek otomobillerde ön iki tekerin tam ortasında tekerlerle aynı yönde dönme hareketini üretip hemen dibindeki tekere aktarıvermek işin en kolay kısmıdır. Güç daha kısa mesafe gittiği için kayıp da az olur. Ayrıca araç kalkış anında ağırlık arkaya bindiği için ön tekerlerin üstündeki dingil yükü azalır, bu da kalkışın daha rahat olmasına olanak sağlar.
Arkadan çekişli otomobillerde motor öndeyse hareketi önce arkaya taşımanız gerekecek. Dolayısı ile motoru arabaya dikine yerleştiriyorsunuz ve otomobilin önünden arkasına kadar aracın gidiş yönüne dik bir hareket aktarımı yapıyorsunuz. Arka iki tekerin ortasında bulunan diferansiyel ile bu hareketi tekrar dağıtıyorsunuz. Yani önden çekişli bir araca göre 3-4 kat daha uzun mesafe. Daha fazla aktarma parçası, daha fazla ağırlık (Aktarma parçalarının ağırlığı otomobilin üstündeki herhangi bir ağırlıktan daha fazla etkilidir), gereksiz yere hareketin çevrimi gibi sıkıntıları var.
Bununla birlikte önden çekişli bir otomobil binek olarak her ihtiyaca cevap verebiliyor. Gerek yok yani arkadan çekişe.
Kamyon, otobüs gibi ağır vasıtalara gelince. Otobüslerde motor zaten arkada ama motor yine araca dikine konuluyor. Kamyonlarda ise motor önde dikine, aynı arkadan çekişli bir araba gibi güç aktarması var. Kamyonlarda bu gerekli çünkü canavar gibi torku olan bir motor ön tekerden koca TIR'ı çekemez. Eğer yeterince gücünüz varsa yükün altında ezilen bir tekerlekten aracı yürütmek daha kolaydır.
Arkadan çekişli otomobilin de kendince avantajları vardır tabii. Motoru arabanın burnuna koyamadığınız için önden çekişli otomobillerde ön tekerleri biraz geriye koymak zorundasınız. Arkadan çekişli arabalarda ön tekerler tamponun ucunda olabilir (Karşılaştırma için BMW e36 kasayı öneririm, aynı dönemin S40'ı ile karşılaştırın anlarsınız). Bu da daha uzun bir dingil mesafesi sunabilir. Ayrıca ön tekere güç aktarmadığınız için istediğiniz kadar çevirebilirsiniz (Rot kolları izin verdiği ölçüde) gibi avantajları var.
Sayfa:
1
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X