Şimdi Ara

Önden çekişmi, Arkadan itiş mi ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
71
Cevap
1
Favori
22.649
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar selam,

    Bildiğiniz gibi kimi araçlar önden çekişli, kimileride arkadan itişli oluyor. En iyi otomobilleri üreten üreticiler BMW, Mercedes, Audi, Volvo, Porsche, Ferrari hep araçlarında ve modellerinde arkadan itiş sistemini kullandılar.

    Sizce Arkadan itiş daha mı avantajlı ve iyidir ? Piyasada ki araçların bir çoğu önden çekişli mesela !

    Haa bir de unutmadan ekleyeyim Tofaş - Kuş Serisi arkadan itişli mesela, demekki bu konuda en büyük otomobil üreticilerinin kalitesini yakalamış Tofaş



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Önden Çekiş mi, Arkadan İtiş mi?

    Araba seçerken dikkate alınması gereken önemli faktörlerden biri, çekiş sistemidir. Önden çekişli araçlar gücü ön tekerleklerine aktarırlarken, arkadan itişli araçlar gücü arka tekerleklerine aktarır.

    Önden Çekiş

    • Önden çekişli araçlar daha fazla yol tutuşu ve denge sunar, özellikle ıslak veya buzlu yollarda.
    • Önden çekiş, daha küçük ve daha hafif araçlar için daha uygun maliyetli ve verimlidir.
    • Örnekler: Tofaş, Doğan SLX, Kartal

    Arkadan İtiş

    • Arkadan itişli araçlar daha iyi hızlanma ve çekiş sağlar.
    • Daha fazla yol tutuşu ve denge gerektiren spor arabalar, kamyonlar ve TIR'lar için tercih edilir.
    • Örnekler: Doğan, Tofaş arkadan itişli modelleri

    Tercihinizi Belirleme

    Uygun çekiş sistemi, sürüş ihtiyaçlarınıza ve tercihlerinize bağlıdır.

    • Günlük işe gidip gelme, şehir içi sürüş ve kötü hava koşulları için önden çekiş daha iyi bir seçim olabilir.
    • Yüksek performans, spor sürüşü veya ağır çekme için arkadan itiş daha uygundur.

    Unutmayın, her iki çekiş sisteminin de kendine göre avantajları ve dezavantajları vardır. İhtiyaçlarınızı ve sürüş alışkanlıklarınızı değerlendirerek en uygun seçimi yapabilirsiniz.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Arkadan itişte virajlarda yaşayacagınız bir numaralı sorunsal arkadan kaymadır (Oversteer). bu durum gercekten de kafadan kayma (Understeer) ile kıyaslanınca daha kolay kontrol altına alınabilen bir durumdur. Ayagınız gazda degil ise kontra hareketler ve akabinde hafiften gaz verme ile oversteer den kurtulabilirsiniz. Understeer ise önden çekiş arabalarda tam anlamıyla bir baş belası olabilir. Gaz vermenin işe yaramayacagı bu durumda işiniz biraz allaha biraz da kol gucunuze ve reflekslerinize kalmıştır, tabi kontra yı ne kadar dogru uyguladıgınız da çok önemlidir.

    http://www.dur.ac.uk/~dph0rgb/pom/pom/node31.html

    Sitesinde bu understeer oversteer hadisesine daha bilimsel bi yaklaşımda bulunulmuş. Gidin bi bakin bakalim anlayabilecekmisiniz.

    Bunun dışında arkadan itiş araçlar her zaman son suratlerde onden cekişlilere gore daha başarılıdır, çünkü belli bir gucden sonra (mesela 200 hp) önden cekişli araçlar kontrol açısından çok buyuk zorluklar cıkartabilir. bu yüzdendir ki çok kuvvetli araçlar önden çekişli olmaz.

    Not : Yazı alıntıdır




  • Arkadan itiş dezavantaj : Daha yüksek maliyet, daha fazla ağırlık, daha fazla güç kaybı...
    Avantajları: Yuksek güçlü araçlarda (200+ hp) hizli kalkışlarda daha az patinaj ve drift keyfi... (Şahinde olmaz bak bunlar )
    Tabii bir de firmaların geçmişten gelen üretim stratejileri vs... de alakalı bununla. Ornegin bir bmw 3.16, 3.18,3.20 de yanii 200 hp altındaki araclarında arkadan itiş gereksiz, agırlıgı arttırıyor, maliyeti ve güç kaybına sebep oluyor. Fakat adamlar "boyle gelmis boyle gider, insanların aklına bmw diyince arkadan itis geliyor" vs.. mantıkla bu sekilde uretime devam ediyor...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nsx

    Arkadan itiş dezavantaj : Daha yüksek maliyet, daha fazla ağırlık, daha fazla güç kaybı...
    Avantajları: Yuksek güçlü araçlarda (200+ hp) hizli kalkışlarda daha az patinaj ve drift keyfi... (Şahinde olmaz bak bunlar )
    Tabii bir de firmaların geçmişten gelen üretim stratejileri vs... de alakalı bununla. Ornegin bir bmw 3.16, 3.18,3.20 de yanii 200 hp altındaki araclarında arkadan itiş gereksiz, agırlıgı arttırıyor, maliyeti ve güç kaybına sebep oluyor. Fakat adamlar "boyle gelmis boyle gider, insanların aklına bmw diyince arkadan itis geliyor" vs.. mantıkla bu sekilde uretime devam ediyor...
    arkadan itişlerin önemli bi dezavantajı da özellikle bi çamura saplandığınızda çıkmanızın neredeyse imkansız olması,çünkü önden çekişlerde direksionla tekerlerin yönünü değşireek saplantıdan kurtulabilirsiniz ve tabii arkadan kaymalar...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mirza_İzmir

    arkadan itişlerin önemli bi dezavantajı da özellikle bi çamura saplandığınızda çıkmanızın neredeyse imkansız olması,çünkü önden çekişlerde direksionla tekerlerin yönünü değşireek saplantıdan kurtulabilirsiniz ve tabii arkadan kaymalar...

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: brand_izmir

    arkadan itişlerin önemli bi dezavantajı da özellikle bi çamura saplandığınızda çıkmanızın neredeyse imkansız olması,çünkü önden çekişlerde direksionla tekerlerin yönünü değşireek saplantıdan kurtulabilirsiniz ve tabii arkadan kaymalar...


    Çamurda işin ne ki ? Normal bir binek oto ile araziye çıkmayı düşünmürsun herhalde ?

    Önden kayma, arkadan kaymadan çok daha tehlikeli bunu da unutmayalım !




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nsx

    Arkadan itiş dezavantaj : Daha yüksek maliyet, daha fazla ağırlık, daha fazla güç kaybı...
    Avantajları: Yuksek güçlü araçlarda (200+ hp) hizli kalkışlarda daha az patinaj ve drift keyfi... (Şahinde olmaz bak bunlar )
    Tabii bir de firmaların geçmişten gelen üretim stratejileri vs... de alakalı bununla. Ornegin bir bmw 3.16, 3.18,3.20 de yanii 200 hp altındaki araclarında arkadan itiş gereksiz, agırlıgı arttırıyor, maliyeti ve güç kaybına sebep oluyor. Fakat adamlar "boyle gelmis boyle gider, insanların aklına bmw diyince arkadan itis geliyor" vs.. mantıkla bu sekilde uretime devam ediyor...
    quote:

    Orjinalden alıntı: nsx

    Arkadan itiş dezavantaj : Daha yüksek maliyet, daha fazla ağırlık, daha fazla güç kaybı...
    Avantajları: Yuksek güçlü araçlarda (200+ hp) hizli kalkışlarda daha az patinaj ve drift keyfi... (Şahinde olmaz bak bunlar )
    Tabii bir de firmaların geçmişten gelen üretim stratejileri vs... de alakalı bununla. Ornegin bir bmw 3.16, 3.18,3.20 de yanii 200 hp altındaki araclarında arkadan itiş gereksiz, agırlıgı arttırıyor, maliyeti ve güç kaybına sebep oluyor. Fakat adamlar "boyle gelmis boyle gider, insanların aklına bmw diyince arkadan itis geliyor" vs.. mantıkla bu sekilde uretime devam ediyor...


    Ciddi otomobil üreticilerinin hiçbirisi böyle gelmiş böyle gider diye üretim planlarını yapmazlar bunu unutmayalım.
    Tabi başlarında Türk yönetici falan yoksa.

    Arkadan itiş daha fazla denge ve stabilite sağlar, bu firmalar bu yüzden arakdan çekişli yapıyor araçlarını.
    Neden BMW, Mercedes, Audi, Volvo yol tutuşu ve stabilite konusunda rakipsiz bir düşünün !




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MaviBodrum

    quote:

    Orjinalden alıntı: nsx

    Arkadan itiş dezavantaj : Daha yüksek maliyet, daha fazla ağırlık, daha fazla güç kaybı...
    Avantajları: Yuksek güçlü araçlarda (200+ hp) hizli kalkışlarda daha az patinaj ve drift keyfi... (Şahinde olmaz bak bunlar )
    Tabii bir de firmaların geçmişten gelen üretim stratejileri vs... de alakalı bununla. Ornegin bir bmw 3.16, 3.18,3.20 de yanii 200 hp altındaki araclarında arkadan itiş gereksiz, agırlıgı arttırıyor, maliyeti ve güç kaybına sebep oluyor. Fakat adamlar "boyle gelmis boyle gider, insanların aklına bmw diyince arkadan itis geliyor" vs.. mantıkla bu sekilde uretime devam ediyor...


    Ciddi otomobil üreticilerinin hiçbirisi böyle gelmiş böyle gider diye üretim planlarını yapmazlar bunu unutmayalım.
    Tabi başlarında Türk yönetici falan yoksa.

    Arkadan itiş daha fazla denge ve stabilite sağlar, bu firmalar bu yüzden arakdan çekişli yapıyor araçlarını.
    Neden BMW, Mercedes, Audi, Volvo yol tutuşu ve stabilite konusunda rakipsiz bir düşünün !

    Alıntıları Göster
    arkadan itiş herzaman daha avantajlı tabii birazda tecrübeye bakar...
    önden çekişli araçları kullanmak daha kolaydır...tabi uzun bi konu bu böle çok yüzeysel bir açıklama oldu ama arkadan itişliyi tercih edecek insan sayısı tamamen arkadan itiş olayını sindiren insanlardır...




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Şahinler Neden Arkadan İtiş?
    9 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MaviBodrum

    quote:

    Orjinalden alıntı: nsx

    Arkadan itiş dezavantaj : Daha yüksek maliyet, daha fazla ağırlık, daha fazla güç kaybı...
    Avantajları: Yuksek güçlü araçlarda (200+ hp) hizli kalkışlarda daha az patinaj ve drift keyfi... (Şahinde olmaz bak bunlar )
    Tabii bir de firmaların geçmişten gelen üretim stratejileri vs... de alakalı bununla. Ornegin bir bmw 3.16, 3.18,3.20 de yanii 200 hp altındaki araclarında arkadan itiş gereksiz, agırlıgı arttırıyor, maliyeti ve güç kaybına sebep oluyor. Fakat adamlar "boyle gelmis boyle gider, insanların aklına bmw diyince arkadan itis geliyor" vs.. mantıkla bu sekilde uretime devam ediyor...


    Ciddi otomobil üreticilerinin hiçbirisi böyle gelmiş böyle gider diye üretim planlarını yapmazlar bunu unutmayalım.
    Tabi başlarında Türk yönetici falan yoksa.

    Arkadan itiş daha fazla denge ve stabilite sağlar, bu firmalar bu yüzden arakdan çekişli yapıyor araçlarını.
    Neden BMW, Mercedes, Audi, Volvo yol tutuşu ve stabilite konusunda rakipsiz bir düşünün !

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: MaviBodrum

    quote:

    Orjinalden alıntı: nsx

    Arkadan itiş dezavantaj : Daha yüksek maliyet, daha fazla ağırlık, daha fazla güç kaybı...
    Avantajları: Yuksek güçlü araçlarda (200+ hp) hizli kalkışlarda daha az patinaj ve drift keyfi... (Şahinde olmaz bak bunlar )
    Tabii bir de firmaların geçmişten gelen üretim stratejileri vs... de alakalı bununla. Ornegin bir bmw 3.16, 3.18,3.20 de yanii 200 hp altındaki araclarında arkadan itiş gereksiz, agırlıgı arttırıyor, maliyeti ve güç kaybına sebep oluyor. Fakat adamlar "boyle gelmis boyle gider, insanların aklına bmw diyince arkadan itis geliyor" vs.. mantıkla bu sekilde uretime devam ediyor...


    Ciddi otomobil üreticilerinin hiçbirisi böyle gelmiş böyle gider diye üretim planlarını yapmazlar bunu unutmayalım.
    Tabi başlarında Türk yönetici falan yoksa.

    Arkadan itiş daha fazla denge ve stabilite sağlar, bu firmalar bu yüzden arakdan çekişli yapıyor araçlarını.
    Neden BMW, Mercedes, Audi, Volvo yol tutuşu ve stabilite konusunda rakipsiz bir düşünün !


    Arkadaşım boyle gelmis boyle gider lafı geçerli. Aynı turbo motor uretmemeleri gibi bir şey, onceki tecrubelerle de alakalı bir şey. Sirket stratejisi bir nevi. Ben sahsen önden çekiş bir bmw düşünemiyorum, adamlar ezelden beri bu sekilde üretmis. Agırlık ve maliyet dezavantajlarına ragmen. Ayrıca daha fazla stabilite ve denge sagladıgını soylemissin de, arkadan itişli arabalar da onden kayar. Onlar da understeer e maruz kalır ve tecrubesiz insanlar için arkadan itiş önden cekisten daha tehlikeli olabilir cunku oversteerde ciddi kontra ve gaz ayarı gerekir toparlamak için. Ayrıca arkadan itiş bir araç önden çekişli bir araca gore daha fazla onden kayabilir virajlarda...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nsx

    quote:

    Orjinalden alıntı: MaviBodrum

    quote:

    Orjinalden alıntı: nsx

    Arkadan itiş dezavantaj : Daha yüksek maliyet, daha fazla ağırlık, daha fazla güç kaybı...
    Avantajları: Yuksek güçlü araçlarda (200+ hp) hizli kalkışlarda daha az patinaj ve drift keyfi... (Şahinde olmaz bak bunlar )
    Tabii bir de firmaların geçmişten gelen üretim stratejileri vs... de alakalı bununla. Ornegin bir bmw 3.16, 3.18,3.20 de yanii 200 hp altındaki araclarında arkadan itiş gereksiz, agırlıgı arttırıyor, maliyeti ve güç kaybına sebep oluyor. Fakat adamlar "boyle gelmis boyle gider, insanların aklına bmw diyince arkadan itis geliyor" vs.. mantıkla bu sekilde uretime devam ediyor...


    Ciddi otomobil üreticilerinin hiçbirisi böyle gelmiş böyle gider diye üretim planlarını yapmazlar bunu unutmayalım.
    Tabi başlarında Türk yönetici falan yoksa.

    Arkadan itiş daha fazla denge ve stabilite sağlar, bu firmalar bu yüzden arakdan çekişli yapıyor araçlarını.
    Neden BMW, Mercedes, Audi, Volvo yol tutuşu ve stabilite konusunda rakipsiz bir düşünün !


    Arkadaşım boyle gelmis boyle gider lafı geçerli. Aynı turbo motor uretmemeleri gibi bir şey, onceki tecrubelerle de alakalı bir şey. Sirket stratejisi bir nevi. Ben sahsen önden çekiş bir bmw düşünemiyorum, adamlar ezelden beri bu sekilde üretmis. Agırlık ve maliyet dezavantajlarına ragmen. Ayrıca daha fazla stabilite ve denge sagladıgını soylemissin de, arkadan itişli arabalar da onden kayar. Onlar da understeer e maruz kalır ve tecrubesiz insanlar için arkadan itiş önden cekisten daha tehlikeli olabilir cunku oversteerde ciddi kontra ve gaz ayarı gerekir toparlamak için. Ayrıca arkadan itiş bir araç önden çekişli bir araca gore daha fazla onden kayabilir virajlarda...

    Alıntıları Göster
    ya en güzeli 4*4 işte




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Allochthonous

    ya en güzeli 4*4 işte

    Alıntıları Göster
    audi ve volvo arkadan itişlim i?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cem_hakan

    audi ve volvo arkadan itişlim i?

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar bu arada arkadan İTİŞ yanlış oluyor. doğrusu arkadan ÇEKİŞ. bunun teknikle ilgisi yok tabi. dilbilgisiyle ilgisi var. =)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: selimtokgoz

    arkadaşlar bu arada arkadan İTİŞ yanlış oluyor. doğrusu arkadan ÇEKİŞ. bunun teknikle ilgisi yok tabi. dilbilgisiyle ilgisi var. =)

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: selimtokgoz

    arkadaşlar bu arada arkadan İTİŞ yanlış oluyor. doğrusu arkadan ÇEKİŞ. bunun teknikle ilgisi yok tabi. dilbilgisiyle ilgisi var. =)


    Tam tersine sen yanlış öğrenmişsin. O kadar yerleşmiş ki, doğrusunun bu olduguna kendini inandırmışsın iyice. arkadan İTİŞ, önden ÇEKİŞ tir doğru olan.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nsx

    quote:

    Orjinalden alıntı: MaviBodrum

    quote:

    Orjinalden alıntı: nsx

    Arkadan itiş dezavantaj : Daha yüksek maliyet, daha fazla ağırlık, daha fazla güç kaybı...
    Avantajları: Yuksek güçlü araçlarda (200+ hp) hizli kalkışlarda daha az patinaj ve drift keyfi... (Şahinde olmaz bak bunlar )
    Tabii bir de firmaların geçmişten gelen üretim stratejileri vs... de alakalı bununla. Ornegin bir bmw 3.16, 3.18,3.20 de yanii 200 hp altındaki araclarında arkadan itiş gereksiz, agırlıgı arttırıyor, maliyeti ve güç kaybına sebep oluyor. Fakat adamlar "boyle gelmis boyle gider, insanların aklına bmw diyince arkadan itis geliyor" vs.. mantıkla bu sekilde uretime devam ediyor...


    Ciddi otomobil üreticilerinin hiçbirisi böyle gelmiş böyle gider diye üretim planlarını yapmazlar bunu unutmayalım.
    Tabi başlarında Türk yönetici falan yoksa.

    Arkadan itiş daha fazla denge ve stabilite sağlar, bu firmalar bu yüzden arakdan çekişli yapıyor araçlarını.
    Neden BMW, Mercedes, Audi, Volvo yol tutuşu ve stabilite konusunda rakipsiz bir düşünün !


    Arkadaşım boyle gelmis boyle gider lafı geçerli. Aynı turbo motor uretmemeleri gibi bir şey, onceki tecrubelerle de alakalı bir şey. Sirket stratejisi bir nevi. Ben sahsen önden çekiş bir bmw düşünemiyorum, adamlar ezelden beri bu sekilde üretmis. Agırlık ve maliyet dezavantajlarına ragmen. Ayrıca daha fazla stabilite ve denge sagladıgını soylemissin de, arkadan itişli arabalar da onden kayar. Onlar da understeer e maruz kalır ve tecrubesiz insanlar için arkadan itiş önden cekisten daha tehlikeli olabilir cunku oversteerde ciddi kontra ve gaz ayarı gerekir toparlamak için. Ayrıca arkadan itiş bir araç önden çekişli bir araca gore daha fazla onden kayabilir virajlarda...

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: nsx

    quote:

    Orjinalden alıntı: MaviBodrum

    quote:

    Orjinalden alıntı: nsx

    Arkadan itiş dezavantaj : Daha yüksek maliyet, daha fazla ağırlık, daha fazla güç kaybı...
    Avantajları: Yuksek güçlü araçlarda (200+ hp) hizli kalkışlarda daha az patinaj ve drift keyfi... (Şahinde olmaz bak bunlar )
    Tabii bir de firmaların geçmişten gelen üretim stratejileri vs... de alakalı bununla. Ornegin bir bmw 3.16, 3.18,3.20 de yanii 200 hp altındaki araclarında arkadan itiş gereksiz, agırlıgı arttırıyor, maliyeti ve güç kaybına sebep oluyor. Fakat adamlar "boyle gelmis boyle gider, insanların aklına bmw diyince arkadan itis geliyor" vs.. mantıkla bu sekilde uretime devam ediyor...


    Ciddi otomobil üreticilerinin hiçbirisi böyle gelmiş böyle gider diye üretim planlarını yapmazlar bunu unutmayalım.
    Tabi başlarında Türk yönetici falan yoksa.

    Arkadan itiş daha fazla denge ve stabilite sağlar, bu firmalar bu yüzden arakdan çekişli yapıyor araçlarını.
    Neden BMW, Mercedes, Audi, Volvo yol tutuşu ve stabilite konusunda rakipsiz bir düşünün !


    Arkadaşım boyle gelmis boyle gider lafı geçerli. Aynı turbo motor uretmemeleri gibi bir şey, onceki tecrubelerle de alakalı bir şey. Sirket stratejisi bir nevi. Ben sahsen önden çekiş bir bmw düşünemiyorum, adamlar ezelden beri bu sekilde üretmis. Agırlık ve maliyet dezavantajlarına ragmen. Ayrıca daha fazla stabilite ve denge sagladıgını soylemissin de, arkadan itişli arabalar da onden kayar. Onlar da understeer e maruz kalır ve tecrubesiz insanlar için arkadan itiş önden cekisten daha tehlikeli olabilir cunku oversteerde ciddi kontra ve gaz ayarı gerekir toparlamak için. Ayrıca arkadan itiş bir araç önden çekişli bir araca gore daha fazla onden kayabilir virajlarda...


    Ben bu konuda firmaların böyle gelmiş böyle gider mantığında olduklarına inanmıyorum. Hadi bir iki tanesi böyle düşünüyor diyelim hepdi de mi böyle düşünüyorlar yani ?

    Bunun mantıklı bir sebebi var, o da şudur !

    Arkadan itiş daha yüksek stabilite ve denge sağlar, önden kayma diye bir olay da olmaz olsa olsa çok zorlarsan arkadan kayar ve kaysa bile çabuk toparlar.

    Bugün tüm firmalar daha fazla rekabet ve satış avantajı için bir sürü teknikler ve uygulamalar geliştiriyorlar araçlarını buna göre dizayn ediyorlar, eğer önden çekiş daha iyi olsa idi büyük firmaların hemen hepsi bugün böyle araçlar üretiyor olurlardı !
    Maliyetlerini azaltıp önden çekişli modeller üretirlerdi, ama bunu yapmıyorlar ve bence sebebide daha fazla denge ve stabilite arkadan itişde !




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nsx

    quote:

    Orjinalden alıntı: selimtokgoz

    arkadaşlar bu arada arkadan İTİŞ yanlış oluyor. doğrusu arkadan ÇEKİŞ. bunun teknikle ilgisi yok tabi. dilbilgisiyle ilgisi var. =)


    Tam tersine sen yanlış öğrenmişsin. O kadar yerleşmiş ki, doğrusunun bu olduguna kendini inandırmışsın iyice. arkadan İTİŞ, önden ÇEKİŞ tir doğru olan.

    Alıntıları Göster

    nsx+1

    Bu arada önden çekişli araç kullanmama rağmen her zaman arkadan itişi tercih ederim.Adrenalin




  • quote:

    Orijinalden alıntı: selimtokgoz

    arkadaşlar bu arada arkadan İTİŞ yanlış oluyor. doğrusu arkadan ÇEKİŞ. bunun teknikle ilgisi yok tabi. dilbilgisiyle ilgisi var. =)

    Alıntıları Göster
    Hocam nerden öğrendin bunu yaw sen ters söylüyon. sen hiç iple araba itildiğini gördünmü iple araba çekilir, dolayısıyla ön taraftan güç verme olayına çekme denir


    quote:

    Orjinalden alıntı: selimtokgoz

    arkadaşlar bu arada arkadan İTİŞ yanlış oluyor. doğrusu arkadan ÇEKİŞ. bunun teknikle ilgisi yok tabi. dilbilgisiyle ilgisi var. =)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MaviBodrum

    quote:

    Orjinalden alıntı: nsx

    quote:

    Orjinalden alıntı: MaviBodrum

    quote:

    Orjinalden alıntı: nsx

    Arkadan itiş dezavantaj : Daha yüksek maliyet, daha fazla ağırlık, daha fazla güç kaybı...
    Avantajları: Yuksek güçlü araçlarda (200+ hp) hizli kalkışlarda daha az patinaj ve drift keyfi... (Şahinde olmaz bak bunlar )
    Tabii bir de firmaların geçmişten gelen üretim stratejileri vs... de alakalı bununla. Ornegin bir bmw 3.16, 3.18,3.20 de yanii 200 hp altındaki araclarında arkadan itiş gereksiz, agırlıgı arttırıyor, maliyeti ve güç kaybına sebep oluyor. Fakat adamlar "boyle gelmis boyle gider, insanların aklına bmw diyince arkadan itis geliyor" vs.. mantıkla bu sekilde uretime devam ediyor...


    Ciddi otomobil üreticilerinin hiçbirisi böyle gelmiş böyle gider diye üretim planlarını yapmazlar bunu unutmayalım.
    Tabi başlarında Türk yönetici falan yoksa.

    Arkadan itiş daha fazla denge ve stabilite sağlar, bu firmalar bu yüzden arakdan çekişli yapıyor araçlarını.
    Neden BMW, Mercedes, Audi, Volvo yol tutuşu ve stabilite konusunda rakipsiz bir düşünün !


    Arkadaşım boyle gelmis boyle gider lafı geçerli. Aynı turbo motor uretmemeleri gibi bir şey, onceki tecrubelerle de alakalı bir şey. Sirket stratejisi bir nevi. Ben sahsen önden çekiş bir bmw düşünemiyorum, adamlar ezelden beri bu sekilde üretmis. Agırlık ve maliyet dezavantajlarına ragmen. Ayrıca daha fazla stabilite ve denge sagladıgını soylemissin de, arkadan itişli arabalar da onden kayar. Onlar da understeer e maruz kalır ve tecrubesiz insanlar için arkadan itiş önden cekisten daha tehlikeli olabilir cunku oversteerde ciddi kontra ve gaz ayarı gerekir toparlamak için. Ayrıca arkadan itiş bir araç önden çekişli bir araca gore daha fazla onden kayabilir virajlarda...


    Ben bu konuda firmaların böyle gelmiş böyle gider mantığında olduklarına inanmıyorum. Hadi bir iki tanesi böyle düşünüyor diyelim hepdi de mi böyle düşünüyorlar yani ?

    Bunun mantıklı bir sebebi var, o da şudur !

    Arkadan itiş daha yüksek stabilite ve denge sağlar, önden kayma diye bir olay da olmaz olsa olsa çok zorlarsan arkadan kayar ve kaysa bile çabuk toparlar.

    Bugün tüm firmalar daha fazla rekabet ve satış avantajı için bir sürü teknikler ve uygulamalar geliştiriyorlar araçlarını buna göre dizayn ediyorlar, eğer önden çekiş daha iyi olsa idi büyük firmaların hemen hepsi bugün böyle araçlar üretiyor olurlardı !
    Maliyetlerini azaltıp önden çekişli modeller üretirlerdi, ama bunu yapmıyorlar ve bence sebebide daha fazla denge ve stabilite arkadan itişde !

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: MaviBodrum

    quote:

    Orjinalden alıntı: nsx

    quote:

    Orjinalden alıntı: MaviBodrum

    quote:

    Orjinalden alıntı: nsx

    Arkadan itiş dezavantaj : Daha yüksek maliyet, daha fazla ağırlık, daha fazla güç kaybı...
    Avantajları: Yuksek güçlü araçlarda (200+ hp) hizli kalkışlarda daha az patinaj ve drift keyfi... (Şahinde olmaz bak bunlar )
    Tabii bir de firmaların geçmişten gelen üretim stratejileri vs... de alakalı bununla. Ornegin bir bmw 3.16, 3.18,3.20 de yanii 200 hp altındaki araclarında arkadan itiş gereksiz, agırlıgı arttırıyor, maliyeti ve güç kaybına sebep oluyor. Fakat adamlar "boyle gelmis boyle gider, insanların aklına bmw diyince arkadan itis geliyor" vs.. mantıkla bu sekilde uretime devam ediyor...


    Ciddi otomobil üreticilerinin hiçbirisi böyle gelmiş böyle gider diye üretim planlarını yapmazlar bunu unutmayalım.
    Tabi başlarında Türk yönetici falan yoksa.

    Arkadan itiş daha fazla denge ve stabilite sağlar, bu firmalar bu yüzden arakdan çekişli yapıyor araçlarını.
    Neden BMW, Mercedes, Audi, Volvo yol tutuşu ve stabilite konusunda rakipsiz bir düşünün !


    Arkadaşım boyle gelmis boyle gider lafı geçerli. Aynı turbo motor uretmemeleri gibi bir şey, onceki tecrubelerle de alakalı bir şey. Sirket stratejisi bir nevi. Ben sahsen önden çekiş bir bmw düşünemiyorum, adamlar ezelden beri bu sekilde üretmis. Agırlık ve maliyet dezavantajlarına ragmen. Ayrıca daha fazla stabilite ve denge sagladıgını soylemissin de, arkadan itişli arabalar da onden kayar. Onlar da understeer e maruz kalır ve tecrubesiz insanlar için arkadan itiş önden cekisten daha tehlikeli olabilir cunku oversteerde ciddi kontra ve gaz ayarı gerekir toparlamak için. Ayrıca arkadan itiş bir araç önden çekişli bir araca gore daha fazla onden kayabilir virajlarda...


    Ben bu konuda firmaların böyle gelmiş böyle gider mantığında olduklarına inanmıyorum. Hadi bir iki tanesi böyle düşünüyor diyelim hepdi de mi böyle düşünüyorlar yani ?

    Bunun mantıklı bir sebebi var, o da şudur !

    Arkadan itiş daha yüksek stabilite ve denge sağlar, önden kayma diye bir olay da olmaz olsa olsa çok zorlarsan arkadan kayar ve kaysa bile çabuk toparlar.

    Bugün tüm firmalar daha fazla rekabet ve satış avantajı için bir sürü teknikler ve uygulamalar geliştiriyorlar araçlarını buna göre dizayn ediyorlar, eğer önden çekiş daha iyi olsa idi büyük firmaların hemen hepsi bugün böyle araçlar üretiyor olurlardı !
    Maliyetlerini azaltıp önden çekişli modeller üretirlerdi, ama bunu yapmıyorlar ve bence sebebide daha fazla denge ve stabilite arkadan itişde !



    Arkadaşım bir arabanın understeer olması agırlık dagılımı, viraja giriş şekliyle alakalı, arkadan itiş olmasıyla ilgili değil. Buyuk hacimli çok torklu makinesi olan arabalar, yani bmw mercedes gibi ureticiler onden çekişli yapmıyorlar. Çünkü fazla tork önden çekişli arabalarda Torque Steering denilen olay olur. Araba kalkarken sağa sola kafa sallar aşırı şekilde. Agırlıgı dengelemek de var arkadan itiş yapılma sebepleri arasında evet ama daha once soylediklerim ve torque steering daha agır basıyor boyle uretim yapılmasında. Eğer viraj olayını o kadar dert etselerdi 4*4 yaparlardı araçlarını ki en baba viraj kabiliyeti bu araçlarda.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MaviBodrum

    quote:

    Orjinalden alıntı: nsx

    Arkadan itiş dezavantaj : Daha yüksek maliyet, daha fazla ağırlık, daha fazla güç kaybı...
    Avantajları: Yuksek güçlü araçlarda (200+ hp) hizli kalkışlarda daha az patinaj ve drift keyfi... (Şahinde olmaz bak bunlar )
    Tabii bir de firmaların geçmişten gelen üretim stratejileri vs... de alakalı bununla. Ornegin bir bmw 3.16, 3.18,3.20 de yanii 200 hp altındaki araclarında arkadan itiş gereksiz, agırlıgı arttırıyor, maliyeti ve güç kaybına sebep oluyor. Fakat adamlar "boyle gelmis boyle gider, insanların aklına bmw diyince arkadan itis geliyor" vs.. mantıkla bu sekilde uretime devam ediyor...


    Ciddi otomobil üreticilerinin hiçbirisi böyle gelmiş böyle gider diye üretim planlarını yapmazlar bunu unutmayalım.
    Tabi başlarında Türk yönetici falan yoksa.

    Arkadan itiş daha fazla denge ve stabilite sağlar, bu firmalar bu yüzden arakdan çekişli yapıyor araçlarını.
    Neden BMW, Mercedes, Audi, Volvo yol tutuşu ve stabilite konusunda rakipsiz bir düşünün !

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: MaviBodrum

    quote:

    Orjinalden alıntı: nsx






    Arkadan itiş daha fazla denge ve stabilite sağlar, bu firmalar bu yüzden arakdan çekişli yapıyor araçlarını.
    Neden BMW, Mercedes, Audi, Volvo yol tutuşu ve stabilite konusunda rakipsiz bir düşünün !




    bi defa Audi ve Volvo'nun hiç arkadan itişli aracı yok. bununla birlikte mercedes'in de küçük sınıflarında önden çekişe geçtiğini unutmayalım.

    önden mi arkadan mı meselesine gelince. bu tamamen aracın üretim amacıyla alakalı. standart halk otomobillerinde daima önden çekiş tercih edilir. motor öndedir ve motorun ürettiği güç aktarma organlarında kayba uğramadan hemen tekerleklere iletilir. yani amaç aktarma kayıplarını önlemek ve bununla birlikte daha az hareketli parça ve dolayısıyla daha uzun ömür de söz konusu. bakım ve onarım masraflarının da bu sayede düştüğünü belirtmeye de gerek yok sanırım.

    bunun dışında tabiki yüksek güç üreten ya da spor amaçlı üretilen otomobillerde arkadan itiş tercih edilebiliyor. bu da üretim amacı ve firma stratejileri ile ilgili. ancak bunu ferrari ile ilişkilendirmek de doğru değil. ferrarilerde motor arkada onun için arkadan itişli gibi bi yorum vardı yukarıda. unutmayalım ki ferrarinin 456 modeli hariç (önden motorlu) tüm modellerinde motor arkada değil, ortadadır. yani ortadan motorludur. yani arka aksın hemen önünde, koltuklarla arka aks arasında konumlandırılmıştır. bu da ağırlık merkezini ön ve arka aksların arasına almayı ve denge artırımını sağlar.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: MaviBodrum

    Arkadaşlar selam,

    Bildiğiniz gibi kimi araçlar önden çekişli, kimileride arkadan itişli oluyor. En iyi otomobilleri üreten üreticiler BMW, Mercedes, Audi, Volvo, Porsche, Ferrari hep araçlarında ve modellerinde arkadan itiş sistemini kullandılar.



    audi ve volvonun 4 çeker dışındaki araçları önden çekiştir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wiener

    quote:

    Orjinalden alıntı: MaviBodrum

    Arkadaşlar selam,

    Bildiğiniz gibi kimi araçlar önden çekişli, kimileride arkadan itişli oluyor. En iyi otomobilleri üreten üreticiler BMW, Mercedes, Audi, Volvo, Porsche, Ferrari hep araçlarında ve modellerinde arkadan itiş sistemini kullandılar.



    audi ve volvonun 4 çeker dışındaki araçları önden çekiştir
    Kaygan zeminlerde önden çekiş arabalar arkadan itişe göre daha iyi performans verir...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wiener

    quote:

    Orjinalden alıntı: MaviBodrum

    Arkadaşlar selam,

    Bildiğiniz gibi kimi araçlar önden çekişli, kimileride arkadan itişli oluyor. En iyi otomobilleri üreten üreticiler BMW, Mercedes, Audi, Volvo, Porsche, Ferrari hep araçlarında ve modellerinde arkadan itiş sistemini kullandılar.



    audi ve volvonun 4 çeker dışındaki araçları önden çekiştir
    Hocam tamamen aracin gucune bagli. Arac eger 200 bg den zayifsa onden ceker cok ideal. Sebebi, maliyeti az, guc kaybi az, agirlik az vs. Ayrica onden ceker aracin on tekerlerini kilitlettiysen, arac duz gider, spin atmaz. Rahat toparlanir. Arkadan cekerler ise spin atma egilimindedir. Dolayisiyla herkese gore degildirler.

    Ancak arac eger guclu ise, on tekerler fazla gucu zemine iletmekte yetersiz kaliyorlar. Arac hizlanma esnasinda arkaya dogru yukleniyor. Dolayisiyla on tekerlere binen yuk azaliyor. Dolayisiyla rahat patinaj cekmeye basliyor. Patinaj demek se aracin hem guc aktaramamasi, hemde direksiyonun araci yonlendirememesi demek. Haliyle Guclu araclara onden ceker uygun degil.

    Zaten bir inceleyin, 200 bg in altinda ki araclarin %90 i onden ceker. 200-300 arasinda tek tuk onden ceker var. Bunlarda asiri guclendirilmis normal arabalar (Astra 2.0 turbo gibi). 300 bg in uzeri ise hic onden ceker yok. Ya arkadan ya 4x4.

    Bu arada BMW araclarin dengesine cok onem veren bir firma. Agirlik dengesi, guc dengesi vs hep cok iyi yapmaya calisan bir firma. Bunuda onden ceker bir aracla basaramaz. Sebebi, onden ceker aracin illaki agirligi on tarafta yogunlasir. Ayrica hem guc onden iletildigi, hemde on tekerler surusten sorumlu oldugunda, tekerlere binen yukler de dengeli olmaz. Aslinda 3.16-3.20 serisi bence rahatlikla onden ceker olabilir.




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.