Şimdi Ara

Önden çekişmi, Arkadan itiş mi ? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
71
Cevap
1
Favori
22.652
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: umitlik


    tartışmaya son noktayı koyuyorum bu arka itiş ve ön çekiş olayının en
    makbulu 4 çeker yani 4x4





    Yav sen nasıl son noktayı koyuyorsun ?

    Bu Topici ben açtım, sana ne oluyor ?

    4x4'lerin iy iolduğunu biliyoruz zaten, bunu sormuyoruz burada !

    Sen 4x4 kullanıyorsan bu topice girme bir zahmet !!!




  • quote:

    Orjinalden alıntı: selimtokgoz

    muha muha edeceğine ingilizcesine bi bak istersen. ingilizcesi DRIVE. çekiş anlamında drive kullanılır. ya da traction. pull diye bir şeye de rastlanmış değildir. sen "araba çekişten düştü" deme o zaman, mercedes kullanıyorsan "araba itişten düştü" de. ya da subarulara ne diyeceğiz?
    -"önden çekiyor, arkadan da itiyor hocam"
    -olldu, ben almiyim :)

    -çekişi düştü arabanın. aynı zamanda itişi de düştü abi.
    -peki :)

    aman be ne derseniz deyin. ben doğru bildiğimden eminim. kimin ne dediği de beni ilgilendirmiyor çok fazla.



    traction kabaca yol tutuş demektir, çekiş ile alakalı degildir, ingilizcede her iki çekiş sistemine de drive dendigi dogru, ancak bencede Turkce'de dogrusu arkadan itiştir ...




  • Önden çekiş
  • quote:

    Orjinalden alıntı: depresif


    quote:

    Orjinalden alıntı: MaviBodrum

    O zaman şu soruyu sormak istiyorum !

    Maden arkadan itişli araçlar hem daha maliyetli üretiliyor ve bakım tamir masrafları önden çekişlilere göre daha masraflı oluyor, o zaman neden Tofaş bir halk arabası olan kuş serisi araçlarını arkadan itişli üretti bugüne dek ?



    tofaş kuşu kendi icat etemdi- zamanındaitalyanlar öyle uygn görmüş ,bizimklerde almış kopyalamış- başk a soru?


    Doğan ve Şahin öyle ama Kartal tamamen Türkiyede tasarlandı ve üretildi !
  • Hocam traction cekis demektir. Daha dogrusu gucun yola aktarimi denebilir. Zaten cekis kontrol sistemi nin de adi traction control system dir. Yol tutus a ise grip denir.


    quote:

    Orjinalden alıntı: wiener

    quote:

    Orjinalden alıntı: selimtokgoz

    muha muha edeceğine ingilizcesine bi bak istersen. ingilizcesi DRIVE. çekiş anlamında drive kullanılır. ya da traction. pull diye bir şeye de rastlanmış değildir. sen "araba çekişten düştü" deme o zaman, mercedes kullanıyorsan "araba itişten düştü" de. ya da subarulara ne diyeceğiz?
    -"önden çekiyor, arkadan da itiyor hocam"
    -olldu, ben almiyim :)

    -çekişi düştü arabanın. aynı zamanda itişi de düştü abi.
    -peki :)

    aman be ne derseniz deyin. ben doğru bildiğimden eminim. kimin ne dediği de beni ilgilendirmiyor çok fazla.



    traction kabaca yol tutuş demektir, çekiş ile alakalı degildir, ingilizcede her iki çekiş sistemine de drive dendigi dogru, ancak bencede Turkce'de dogrusu arkadan itiştir ...






  • yaa hiç itiş olurmu hocam yapmayın ya.Bence sıralama 4x4>ön>arka audinin yorumu gibi bencede doğrsu..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: vertexShader

    Hocam traction cekis demektir. Daha dogrusu gucun yola aktarimi denebilir. Zaten cekis kontrol sistemi nin de adi traction control system dir. Yol tutus a ise grip denir.



    gucun yola aktarimi ile tam dogru bir tanımlama yapmışsınız, ama sizce bu drive ile örtüşüyor mu, grip ile tractionun benzer hatta eş anlamlı kulanıldığını biliyorum, benim itirazım önden çekişteki çekişin karşılığı olan drive ile tractionun beraber kullanılmasıydı, bir de örnek vereyim "the car lost its traction" ne demektir, çekişten mi düştü yoksa yol tutuşu mu kaybetti?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi wiener -- 8 Ekim 2005, 12:49:55 >
  • önden çekişli hiç kullanmadım desem yeridir ama arkadan itişliler çok dehşet kıç atar
  • ARABASINA GÖRE DEĞİŞİR...Arkadan ve ya önden...Benim kullandıklarım önden cekişti genelde ve çok rahat kullanım sağlıyordu(TOYOTA,VW,RENAult)vs.
  • bi kere önden çeker arkadan itiş e oranla her zaman kolay kontrollüdür bir de o saydğn markalar hayvan gibi motorlar üretiyor ve arkaya veriyor mesela japonlara bak çoğu önden çekerdir ve kraldır valla benim 323 önden çeker ve kral ark. itişlere fark koyuyuorum o biraz da kullanş tarzına bakar bu arada önden çekişli-arkadan itişli dir doğrusu aksini savunan varsa burdayım..
  • önden çekiş-arkadan itiş dorusu budur
    önden çekişli araçlar en ufak bir rampada hele bide yük varsa sen istemesen bile pati yapıyor.arkadan çekişlilerde (tofaş için)sen istesende çok zor yapıyor.valla arkadan çekişlilerin tek avantajı bana göre 0 çizmek bide pati zevkli.önden çekişlide sadece ses var görüntü yok



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bjkamil -- 7 Haziran 2006; 0:15:34 >
  • gecen kis mecidiyekoy profilo yaninda onumuzdeki bmw karda cebellesirken corollayla yanindan basip gittik.. kutuplardami yasiycaksin demeyin bu isin kari var buzu war... sehirici sartlarina en uygun arac onden cekistir..
  • 2 kış evvel bi arkadaş c200 le karda sürünürken ben uno yla zincirsiz dolaşıyordum, tabi ağırlık farkı falan da önemli ama önden çekişin kontrolü bence daha kolay, aslında bu alışkanlık meselesi, hep önden çekişli kullandım geçen yaz ilk defa arkadan itişli bi araç kullandığımda baya afalladım, gerçi o araç kamyonetti ama ben yine de hızlı giderken doru düzgün virajı alamadım
  • Iki vites birden kucultup aracı bir anda fırlatmaya kalkarken, onden cekis arabada arac gucluyse ve lastik omrunun yarısı dolmussa, direksiyonu bir sag bir sol ani tepkilerle sabit tutmanız gerekiyor. Onden cekis arabalarda gordugum ana problem bu.

    Arkadan itis arac kullanmak (tabii arac gucluyse) onden cekis arac kullanmaktan daha zevkli.

    Onden cekis arabanın onden kayma yapma egilimi yoksa virajda arkadan itise nazaran daha avantajlı.

    Onden cekis araba karda ve buzda cok daha avantajlı.

    Onden cekis araba cok cok guclu olamıyor, bence ana problem bu!! 210hp, en fazla 250 hp o da modifiyeli falan...

    Arkadan itis arabada gaza pati cekti cekecek kadar bastıgınızda arac oyle bir burun kaldırıyor ki, onun zevki yeter!!


    Benim sehir ici tercihim onden cekisten yana; ancak zevk arabası, hobi arabası olarak sahip olmak isteyecegim araba mutlaka arkadan itis olmalı!




  • MAVİBODRUM A KATILIYORUM MERCEDES VİTOLAR ÖNDEN ÇEKİŞTİ 2004 YILINDA TEKRA ARKADAN ÇEKİŞE ALDILAR VE 1999 VİTOYLA YAPILAN BİR KAZADA ARAÇ ÇOK HASAR ALMIŞTI ÖNDEN ÇEKİŞ OLUNCA ÖNDE GÜVENLİK ÖNLEMLERİ DONANIMIN ÖNDE OLMASINDEN DOLAYI YETERSİZ Mİ KALIYOR ACABA
  • Daha öncede tartışılmıştı

    Arkadan itiş diye bir şey yoktur, Türkçeye aykırıdır, zira aracın arkasında kişi veya kuruluş bulunmamaktadır...


    ÇEKİŞ kelimesinin sözlük manası, İngilizcedeki TRACTION kelimesinin karşılığıdır...

    Sizin bahsettiğiniz Çekmek fiilinin ingilizcede PULL dur...


    TRACTION bir otomotiv terimidir... Ve Türkçe karşılığı ÇEKİŞ tir...

    Türkçemizi doğru kullanalım arkadaşlar...

    Ayrıntılı bilgi için

    Türk Dil Kurumunun sitesine girip sözlüğü inceleyebilirsiniz...

    Ayrıcawww.seslisozluk.com İngilizce çeviri için yardımcı olur...

    Traction kelimesini Google aratabilirsiniz...

    Mesela TCS:Traction Control System dir ve 4 tekerdeki çekişi kontrol eder... Umarım yardımcı olabilmişimdir...


    Bu arada Önden çekiş mi arkadan çekiş mi..

    Arkadan çekişte gücü arkaya iletim masrafı yüksek , maliyet yüksek bu nedenle ekonomik araçlarda ÖNDEN ÇEKİŞ kullanılır...

    Çünkü insanlar halen tm kararını verememiştir, arkadan çekişin bariz üstünlüğü yokturi yapılan masrafa değmez...

    Ama pahalı araçlarda kullanım zevki yüzünden arkadan çekiş tercih edilir...

    Tofaş kuş serisinde araçların arkadan çekişli olmaları ise ilginçtir. Zaten zamanına göre o araçlar keyif arabasıdır Reno 9 la karşılaştırıldığında




  • Arkadaşlar arkadan itişide önden çekişide dört çekeride ileri sürüş tekniklerinde anlattım merak eden varsi girip baksın yeniden yazmayım...

    ama kısaca söylersek...


    Önden çekiş en iyisidir..... araba seni çeker senin kontrolündedir.. sen ne istersen onu yapar.

    arkadan itiş seni iter sen arabanın kontrolündesindir.... nabza göre şerbet verecen......

    dört çeker: kim kimi iter çeker belli değil.....kontrol kimde oda belli değil......... bu araçları ya arazide yada drag yarışında kullanacaksın......ve kontrolün kimde olduğu eblli olmadığından dikkatli olacaksın.....
  • türkiyede önden cekiş. çünkü bizim virajlarımız hem daha dar hemde dışa eğimli. bizim şöförlerimiz arkadan itişli araba kullanmaktan anlamazlar. fizik kanunlarını bilmek gerekir. fazla benzin yakar. yollar çamurlu kaygan. yokuş ve inişler cok. ama almanya da veya amerika da arkadan itiş (!) daha mantıklı olur. cünkü orda yollar geniş en uzak köy yolu bile 3 arac yan yana gidebilecek şekilde. yollar temiz. ve şöförler okumuş. bizim gibi parayla ehliyet alımı yok orada.
    bu arada işin aslı arkadan çekiştir. arkadan itişli olabilmesi için arabada yolcu uçağı jet motoru olması lazım. pervaneli uçaklar bile önden çekişlidir.
    arabada turbo jet motoru olmadıgı sürece arkadan itiş olayı olmaz.
    işin dogrusu arkadan çekiştir.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: aykut119

    türkiyede önden cekiş. çünkü bizim virajlarımız hem daha dar hemde dışa eğimli. bizim şöförlerimiz arkadan itişli araba kullanmaktan anlamazlar. fizik kanunlarını bilmek gerekir. fazla benzin yakar. yollar çamurlu kaygan. yokuş ve inişler cok. ama almanya da veya amerika da arkadan itiş (!) daha mantıklı olur. cünkü orda yollar geniş en uzak köy yolu bile 3 arac yan yana gidebilecek şekilde. yollar temiz. ve şöförler okumuş. bizim gibi parayla ehliyet alımı yok orada.
    bu arada işin aslı arkadan çekiştir. arkadan itişli olabilmesi için arabada yolcu uçağı jet motoru olması lazım. pervaneli uçaklar bile önden çekişlidir.
    arabada turbo jet motoru olmadıgı sürece arkadan itiş olayı olmaz.
    işin dogrusu arkadan çekiştir.



    arkadaşım doğrusu arkadan itiştir.lastik seni çekiyoısa yani önündeyse çekiş itiyosa yani arkandaysa itiştir.. dünya otomobil terimidir bu.....




  • Arkadan çekiş/itiş mutlak olarak daha üstündür. Konu kapanmıştır.
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.