Şimdi Ara

Arkadan itiş-Önden çekiş farkı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
32
Cevap
1
Favori
12.390
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Temel farklar nedir benim bildiğim arkadan aktarmalı araçlar çok benzin yiyor drift donut vs yapacak apaçiler birde parası olanlar alıyor genelde arkadan itişliler güçlü oluyor.
    Arkadan çekişliler yokuşta daha iyi olacak heralde.

    Peki kalkışta ve virajda hangileri ideal, kalkış ve viraj haricinde birbirlerinden üstün oldukları noktalar varmı ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi guilty and the beast -- 4 Eylül 2011; 18:38:36 >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Arkadan İtiş ve Önden Çekiş Arasındaki Farklar

    Araba satın alırken dikkate alınması gereken önemli bir husus, arkadan itişli (RWD) ve önden çekişli (FWD) araçlar arasındaki farktır. Her iki sistemin de kendine göre artıları ve eksileri vardır ve seçim ihtiyaçlarınıza ve tercihlerinize bağlıdır.

    Arkadan İtişli Arabalar

    Arkadan itişli araçlarda, motorun gücü aracın arka tekerleklerine aktarılır. Bu düzen, daha iyi yol tutuşu, daha fazla güç hissi ve daha dinamik bir sürüş deneyimi sağlar. Ancak, arkadan itişli araçlar genellikle önden çekişli araçlara göre daha az yakıt verimlidir ve kar veya buz gibi kaygan koşullarda sürülmesi daha zordur.

    Önden Çekişli Arabalar

    Önden çekişli araçlarda, motorun gücü aracın ön tekerleklerine aktarılır. Bu düzen, daha iyi yakıt verimliliği, daha kolay park etme ve kaygan koşullarda daha iyi çekiş sağlar. Ancak, önden çekişli araçlarda direksiyon başında daha az yol hissi vardır ve virajlarda daha az tahmin edilebilir olabilirler.

    Yokuşta Önden Çekiş mi Arkadan İtiş mi Daha İyi Yol Tutar?

    Yokuşta daha iyi yol tutuşu, aracın ağırlık dağılımına bağlıdır. Ağır motorlu arkadan itişli araçlar, daha iyi çekişe sahip oldukları için yokuşlarda daha iyi performans gösterir. Ancak, ağırlık ön tarafa kaydırılmışsa, önden çekişli araçlar da yokuşlarda iyi yol tutabilir.

    Arabanın Önden Çekiş Olduğu Nasıl Anlaşılır?

    Aracınızın önden çekişli olup olmadığını anlamanın birkaç yolu vardır:

    • Motor kaputunun altında, ön tekerleklerin yakınında bir şanzıman göreceksiniz.
    • Aracın ön tekerleklerinde tahrik milleri göreceksiniz.
    • Aracınızın teknik özelliklerinde "FWD" veya "Önden Çekiş" ifadesi yer alacaktır.

    Sonuç olarak, arkadan itişli ve önden çekişli araçların her birinin kendine göre avantajları ve dezavantajları vardır. En iyi seçenek, sürüş tarzınıza, ihtiyaçlarınıza ve tercihlerinize bağlıdır.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Önden çekerli arabanın yol tutuşu daha iyidir diye biliyorum.
    Yanlız arkan itişli bir arabanın sürüş zevki paha biçilemez
  • Günümüzde genelde ucuz araçlar önden çekişli,Lüks-pahalı olanlar arkadan itişli olur, yol tutuş konusuna gelince eğer assistler (esp-asr-tcs) açıksa önden çekişli kapalıysa kesinlikle arkadan itişli diyorum çünkü önden çekişli araba'nın spin atma olasılığı daha yüksektir.arkadan itişli araba da daha iyi manevra yaparsın
  • Arkadan itişli araba daha iyi yol tutar. Arkadan itişli arabayla daha zor takla atarsınız yani.
  • öncelikle kavram karışıklığını gidermek lazım. aktarma ister ön tekerlerden isterse arka tekerlerden olsun "çekiş" olarak ifade edilirler.
    bunun dışında önden çekiş daha az aktarma organı kullandığı için tasarrufludur (hem maliyet hem de kayıp az olduğu için tüketim).
    c sınıfına kadar bence önden çekiş tercih edilmelidir. sonrası zevke kalır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: idemo

    öncelikle kavram karışıklığını gidermek lazım. aktarma ister ön tekerlerden isterse arka tekerlerden olsun "çekiş" olarak ifade edilirler.
    bunun dışında önden çekiş daha az aktarma organı kullandığı için tasarrufludur (hem maliyet hem de kayıp az olduğu için tüketim).
    c sınıfına kadar bence önden çekiş tercih edilmelidir. sonrası zevke kalır.


    Bilgilendirme için teşekkürler bu bi kaç hafta önceki konum: http://forum.donanimhaber.com/m_51930906/mpage_1/f_/key_//tm.htm#51932427

    Arkadan çekiş tabirini kullandım diye bi dayak atmadıkları kalmıştı da




  • Arkadaşlar çok fazla teknik ayrıntıya girmiyorum. Ancak canlı bir örnek vermek isterim;

    Soğuk bir kış günü, öğlen vakti Ailemle beraber Uludağ'a kayak yapmaya gidecektik. Evden çıktık. Uludağ'ın o keskin virajlı ve dar yollarından birine gelmiştik ki, yolda bir tıkanma vardı. Biraz bekledikten sonra neredeyse U diye tabir ettiğimiz biçimde bir viraj dönecek ve rakım olarak da bir 15-20 metre yukarı çıkmamız gerekecekti. Önümüzde bir çok araç vardı önden çekerli, hepsi teker teker viraja girip oldukları yerde saydılar zincirli oldukları halde... Bizim arkadan itişli Şahin'imiz o virajı kusursuz bir biçimde dönmek suretiyle oradaki olayı izleyen ahaliden bir alkış almıştı...

    Sonuç mu? sonuç yok arkadaşlar sadece bir örnekti...
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Şahinler Neden Arkadan İtiş?
    9 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: metinardicli

    Arkadaşlar çok fazla teknik ayrıntıya girmiyorum. Ancak canlı bir örnek vermek isterim;

    Soğuk bir kış günü, öğlen vakti Ailemle beraber Uludağ'a kayak yapmaya gidecektik. Evden çıktık. Uludağ'ın o keskin virajlı ve dar yollarından birine gelmiştik ki, yolda bir tıkanma vardı. Biraz bekledikten sonra neredeyse U diye tabir ettiğimiz biçimde bir viraj dönecek ve rakım olarak da bir 15-20 metre yukarı çıkmamız gerekecekti. Önümüzde bir çok araç vardı önden çekerli, hepsi teker teker viraja girip oldukları yerde saydılar zincirli oldukları halde... Bizim arkadan itişli Şahin'imiz o virajı kusursuz bir biçimde dönmek suretiyle oradaki olayı izleyen ahaliden bir alkış almıştı...

    Sonuç mu? sonuç yok arkadaşlar sadece bir örnekti...



    yokuş çıkarken özellikle kaygan zeminlerde (kar, çamur) arkadan çekişliler avantajlıdır. çünkü aracın ağırlığı arkaya basar ve daha iyi tutunma sağlar. bu yüzden karda kayan önden çekişli araçların kaputun üstüne adam çıkar.

    düzenleme: eksik yazım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi idemo -- 4 Eylül 2011; 17:30:41 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: magic0re


    quote:

    Orijinalden alıntı: idemo

    öncelikle kavram karışıklığını gidermek lazım. aktarma ister ön tekerlerden isterse arka tekerlerden olsun "çekiş" olarak ifade edilirler.
    bunun dışında önden çekiş daha az aktarma organı kullandığı için tasarrufludur (hem maliyet hem de kayıp az olduğu için tüketim).
    c sınıfına kadar bence önden çekiş tercih edilmelidir. sonrası zevke kalır.


    Bilgilendirme için teşekkürler bu bi kaç hafta önceki konum: http://forum.donanimhaber.com/m_51930906/mpage_1/f_/key_//tm.htm#51932427

    Arkadan çekiş tabirini kullandım diye bi dayak atmadıkları kalmıştı da


    Ben de geçenlerde arkadan çekiş yazdım. Neredeyse hakaret işitecektim. Önce kavramı öğren türünden cevap aldım. Uzatmadım.

    Konumuza gelirsek: Önden çekişli arabaların baskı balatasının daha pahalı olduğunu biliyorum. Yokuşlarda, kaygan zeminlerde önden çekişli araba daha rahat kalkar. Arabaya hakimiyet daha kolay oluyor psikolojik olarak. Arkadan çekişlilerde manevra kabiliyeti daha yüksek.

    Kişisel tercihimi sorarsanız, otomobilde kesinlikle önden çekiş diyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: idemo


    quote:

    Orijinalden alıntı: metinardicli

    Arkadaşlar çok fazla teknik ayrıntıya girmiyorum. Ancak canlı bir örnek vermek isterim;

    Soğuk bir kış günü, öğlen vakti Ailemle beraber Uludağ'a kayak yapmaya gidecektik. Evden çıktık. Uludağ'ın o keskin virajlı ve dar yollarından birine gelmiştik ki, yolda bir tıkanma vardı. Biraz bekledikten sonra neredeyse U diye tabir ettiğimiz biçimde bir viraj dönecek ve rakım olarak da bir 15-20 metre yukarı çıkmamız gerekecekti. Önümüzde bir çok araç vardı önden çekerli, hepsi teker teker viraja girip oldukları yerde saydılar zincirli oldukları halde... Bizim arkadan itişli Şahin'imiz o virajı kusursuz bir biçimde dönmek suretiyle oradaki olayı izleyen ahaliden bir alkış almıştı...

    Sonuç mu? sonuç yok arkadaşlar sadece bir örnekti...



    yokuş çıkarken özellikle kaygan zeminlerde (kar, çamur) arkadan çekişliler avantajlıdır. çünkü aracın ağırlığı arkaya basar ve daha iyi tutunma sağlar. bu yüzden karda kayan önden çekişli araçların kaputun üstüne adam çıkar.

    düzenleme: eksik yazım


    Ya siz ciddi misiniz. Yapmayın Allah aşkına. Buzlu kaygan zeminde C180 Mercedes patinaj yaparken Renault 19 Europa Gayet sakin, patinajsız yokuşu çıktı. TV'lerde, haberlerde bile görüyoruz. Doğanların, şahinlerin, kamyonetlerin arkalarına adamlar bindiriyorlar arkadan çekişli araba daha kolay kalksın diye.




  • Rampa ve virajı bol, kışın buzu eksik olmayan yollarda yaz kış epey tofaş kullandım. O şartlarda en kullanışlı araçlar önden çekişli araçlardı.özelikle ezeli rakip broadway.
    Tofaşla karlı buzlu bir zeminde yukarı çıkarken,aşağı inerken arabayı düz bir çizgide tutmak için ön tekere de zincir takmak zorunda kalırdım.Kuru yolda da tofaşlar önden çekişlilere göre daha hantal kalıyordu. Hatta bir keresinde bir doğanın rampayı geri geri çıktığına şahit oldum.
  • valla bu konuyu bende çözebilmiş değilim mantık olarak yokuş yukarı aracın ağırlık merkezi arka tarafa kayacağı için arakadan çekenlerin daha avanyajlı olması gerek önden çekişli aracın patinaja düşme ihtimali daha yüksek





  • < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi senersongur -- 4 Eylül 2011; 20:50:43 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42


    quote:

    Orijinalden alıntı: idemo


    quote:

    Orijinalden alıntı: metinardicli

    Arkadaşlar çok fazla teknik ayrıntıya girmiyorum. Ancak canlı bir örnek vermek isterim;

    Soğuk bir kış günü, öğlen vakti Ailemle beraber Uludağ'a kayak yapmaya gidecektik. Evden çıktık. Uludağ'ın o keskin virajlı ve dar yollarından birine gelmiştik ki, yolda bir tıkanma vardı. Biraz bekledikten sonra neredeyse U diye tabir ettiğimiz biçimde bir viraj dönecek ve rakım olarak da bir 15-20 metre yukarı çıkmamız gerekecekti. Önümüzde bir çok araç vardı önden çekerli, hepsi teker teker viraja girip oldukları yerde saydılar zincirli oldukları halde... Bizim arkadan itişli Şahin'imiz o virajı kusursuz bir biçimde dönmek suretiyle oradaki olayı izleyen ahaliden bir alkış almıştı...

    Sonuç mu? sonuç yok arkadaşlar sadece bir örnekti...



    yokuş çıkarken özellikle kaygan zeminlerde (kar, çamur) arkadan çekişliler avantajlıdır. çünkü aracın ağırlığı arkaya basar ve daha iyi tutunma sağlar. bu yüzden karda kayan önden çekişli araçların kaputun üstüne adam çıkar.

    düzenleme: eksik yazım


    Ya siz ciddi misiniz. Yapmayın Allah aşkına. Buzlu kaygan zeminde C180 Mercedes patinaj yaparken Renault 19 Europa Gayet sakin, patinajsız yokuşu çıktı. TV'lerde, haberlerde bile görüyoruz. Doğanların, şahinlerin, kamyonetlerin arkalarına adamlar bindiriyorlar arkadan çekişli araba daha kolay kalksın diye.


    yokuş yukarı çıkarken ağırlık merkezi arkaya kayar. bu yüzden önden çekişliler daha çok patinaja düşer. benim bildiğim budur.




  • Yol tutuş olarak arkadan itiş daha iyidir tabii şoförü de iyi olması lazım.

    Karlı buzlu yollarda kesinlikle önden çekiş çünkü olası bir patinaj durumunda arabayı rahatlıkla kontrol edebilirsiniz ama arkadan itişte bu malesef mümkün olmuyor... Kıçı bir yere başı bir yere oyuyor..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rxseven -- 4 Eylül 2011; 20:53:45 >
  • Arkadan itiş biraz zevk meselesi.Araba virajda kaydığı zaman önden çekişli araçlarda dip gaz yapıp virajı aldığım olmustur arkadan itişli aracımda ise direk olarak gaz kesiyorum düzeliyor.Yanı vermek istediğinizde büyük zevk arkadan itiş fakat diyelimki göbekte bir araç geliyor ve sizde çabucak göbeği dönmeniz gerekiyor sert bir kalkış yapıp dönmek istediğiniz zaman arkası hemen kayıyor.tamam istediğin zaman güzel bir olay fakat yanımda bazen örnek olmasını istemediğim genç kardeşim yada yaşlı birisi vs oluyor o zaman hoş olmuyor.Kalkışta ise önden çeker araç daha avantajlı accent bile ilk an kafayı kaldırıyor sonra plakayı göremiyor ama
  • GT5'de arabanın önden çekişini arttırdığınızda yol tutuşu daha iyi oluyordu.Benim bildiğim önden çekiş daha iyi yol tutuyor.

    Ama arkadan itişin zevki hiç bişeye değişilmez.
  • Yüksek güçlerde benim tercihim arkadan itis olması (veya çekis, hangisini kullanmak isterseniz). Benim psikolojik sınırım 200 hp. Bunun üstünde arkadan itisi (veya cekisi) seviyorum.

    Volvo s80 t6'nin ilk hızlanmada kafa sallamasini sevmiyorum. Kontrolden çıkacak gibi geliyor, çıkmıyor tabii. Ama sevemedim. Direksiyonu da hissiz olunca daha da kötü...
    Eskiden 320i kullanıyordum. Patinajda kalsa bile kontrol etmesi rahatti. Kontrayi verir, gazı kesmeden devam ederdim.

    Yüksek güçlerde benim tercihim arkadan itis veya 4x4.
    Düşük güçlerde onden çekis çok daha kullanışlı olabilir. Hataları telafi edebilir. Usta suruculere katkısı olmaz belki, ama Normal kullanıcılar surprizlerle karşılaşmazlar. Daha güvenli bir çekis saglar.

    Yazım hataları için özür dilerim. iPad sagolsun...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bal974 -- 4 Eylül 2011; 23:22:00 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: idemo


    quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42


    quote:

    Orijinalden alıntı: idemo


    quote:

    Orijinalden alıntı: metinardicli

    Arkadaşlar çok fazla teknik ayrıntıya girmiyorum. Ancak canlı bir örnek vermek isterim;

    Soğuk bir kış günü, öğlen vakti Ailemle beraber Uludağ'a kayak yapmaya gidecektik. Evden çıktık. Uludağ'ın o keskin virajlı ve dar yollarından birine gelmiştik ki, yolda bir tıkanma vardı. Biraz bekledikten sonra neredeyse U diye tabir ettiğimiz biçimde bir viraj dönecek ve rakım olarak da bir 15-20 metre yukarı çıkmamız gerekecekti. Önümüzde bir çok araç vardı önden çekerli, hepsi teker teker viraja girip oldukları yerde saydılar zincirli oldukları halde... Bizim arkadan itişli Şahin'imiz o virajı kusursuz bir biçimde dönmek suretiyle oradaki olayı izleyen ahaliden bir alkış almıştı...

    Sonuç mu? sonuç yok arkadaşlar sadece bir örnekti...



    yokuş çıkarken özellikle kaygan zeminlerde (kar, çamur) arkadan çekişliler avantajlıdır. çünkü aracın ağırlığı arkaya basar ve daha iyi tutunma sağlar. bu yüzden karda kayan önden çekişli araçların kaputun üstüne adam çıkar.

    düzenleme: eksik yazım


    Ya siz ciddi misiniz. Yapmayın Allah aşkına. Buzlu kaygan zeminde C180 Mercedes patinaj yaparken Renault 19 Europa Gayet sakin, patinajsız yokuşu çıktı. TV'lerde, haberlerde bile görüyoruz. Doğanların, şahinlerin, kamyonetlerin arkalarına adamlar bindiriyorlar arkadan çekişli araba daha kolay kalksın diye.


    yokuş yukarı çıkarken ağırlık merkezi arkaya kayar. bu yüzden önden çekişliler daha çok patinaja düşer. benim bildiğim budur.


    Yokuş yukarı çıkarken ağırlık merkezi arkaya kaysaydı babam arkadan çekişli arabasının arkasına ağırlık yapsın da rahat kalkış yapıyım diye kaldırım taşı koymazdı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur





    Karda, arkadan itis, onden cekis veya 4 ceker olmasi pek önemli degil aslinda( 4 ceker istisna) önemli olan kar lastiginin olmasi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Furusato -- 4 Eylül 2011; 23:36:14 >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.