Şimdi Ara

Arkadan itiş-Önden çekiş farkı (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
32
Cevap
1
Favori
12.391
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42


    quote:

    Orijinalden alıntı: idemo


    quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42


    quote:

    Orijinalden alıntı: idemo


    quote:

    Orijinalden alıntı: metinardicli

    Arkadaşlar çok fazla teknik ayrıntıya girmiyorum. Ancak canlı bir örnek vermek isterim;

    Soğuk bir kış günü, öğlen vakti Ailemle beraber Uludağ'a kayak yapmaya gidecektik. Evden çıktık. Uludağ'ın o keskin virajlı ve dar yollarından birine gelmiştik ki, yolda bir tıkanma vardı. Biraz bekledikten sonra neredeyse U diye tabir ettiğimiz biçimde bir viraj dönecek ve rakım olarak da bir 15-20 metre yukarı çıkmamız gerekecekti. Önümüzde bir çok araç vardı önden çekerli, hepsi teker teker viraja girip oldukları yerde saydılar zincirli oldukları halde... Bizim arkadan itişli Şahin'imiz o virajı kusursuz bir biçimde dönmek suretiyle oradaki olayı izleyen ahaliden bir alkış almıştı...

    Sonuç mu? sonuç yok arkadaşlar sadece bir örnekti...



    yokuş çıkarken özellikle kaygan zeminlerde (kar, çamur) arkadan çekişliler avantajlıdır. çünkü aracın ağırlığı arkaya basar ve daha iyi tutunma sağlar. bu yüzden karda kayan önden çekişli araçların kaputun üstüne adam çıkar.

    düzenleme: eksik yazım


    Ya siz ciddi misiniz. Yapmayın Allah aşkına. Buzlu kaygan zeminde C180 Mercedes patinaj yaparken Renault 19 Europa Gayet sakin, patinajsız yokuşu çıktı. TV'lerde, haberlerde bile görüyoruz. Doğanların, şahinlerin, kamyonetlerin arkalarına adamlar bindiriyorlar arkadan çekişli araba daha kolay kalksın diye.


    yokuş yukarı çıkarken ağırlık merkezi arkaya kayar. bu yüzden önden çekişliler daha çok patinaja düşer. benim bildiğim budur.


    Yokuş yukarı çıkarken ağırlık merkezi arkaya kaysaydı babam arkadan çekişli arabasının arkasına ağırlık yapsın da rahat kalkış yapıyım diye kaldırım taşı koymazdı.


    Çok bir dik rampayı her ikiside çıkamaz zaten. Ufak rampalarında aracın ağırlık merkezinin komple arkaya kaymasına sebep olamaz diye düşünüyorum. Eğer öyle olsaydı geçen kış kar yağdığında ben rahatca küçük bir rampayı çıkarken arkamdaki şahinin kaymaması gerekirdi. Lastikte önemli tabi. Ama bende de yoktu kar lastiği.




  • kaçırdılan bir nokta var karda olaylar değişir.karda en önemlisi pilotaj sonra lastik en sonra arabanın durumudur.bu kış 30 cmden fazla karda(buzda vardır hafif) sorento yanımızda patiye düşüyorken biz öncen çekişli sedanla yanından geçip gitmiştik.

    konuya gelirsek arkadan itiş daha performanslıdır virajlara girerken baktın yol müsait yanlayıp çıkabilirsin.ama öndende böyle bir ihtimal zor
  • benim bildigim önden cekiş arabalar karlı havalarda cok daha iyi gider. ama normal düz bir yolda arka itişli bir araba önde motor arkada defransiyel oldugu için daha oturaklı olup yol tutuşu daha iyi olur
  • Önden çekişli arabalar understeera meğillidir, bir defa kaydımı toparlanamaz, arkadan itiş oversteera meğillidir, daha kolay salar arkasını ama daha kolay toparlanır, önden çekişli güçlü arabalarda torquesteer problemi vardır, ilk kalkışta sürekli pati çeker araba.
  • Arkadan itiş diye birşey yok.


    Foruma ilk geldiğim andan itibaren söylerim.


    İtiş diye bir kavram yok bir kere...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hasanmerto

    Arkadan itiş diye birşey yok.


    Foruma ilk geldiğim andan itibaren söylerim.


    İtiş diye bir kavram yok bir kere...


    Katılıyorum. Arkadan çekiş var. Motor önde çekiş arka tekerleklerde olunca motor arabayı arkadan assılır. Çeker. İtmez.

    Ayrıca arkadan çekişlilerde bir sürü dişli sistemi olduğu için önden çekişe göre bir parça çekiş kaybı kaçınılmazdır.
  • Biri önden itiş mi önden çekiş mi bilmem ne tartışması dursun. Biri RWD, FWD, AWD demeye başlasın.
  • RR yani arkadan motor arkadan itiş görmediniz galiba ondan arkadan çekiş diyorsunuz.
  • arkadaşların bahsettiği, rwd arabalarda ağırlığın arka aksa kayıp çekişi ve kalkışı iyileştirmesi olayı kuru zeminde olur. çünkü lastik tutuşu oldukça yüksektir ve debriyajı bıraktığınız andan itibaren, güçlü bir ağırlık transferi olacaktır.

    ancak ıslak ve karlı zeminlerde hikaye bambaşkadır. yeterli tutuş(traction) olmadığı için, verilen emir öndeki ağırlığın arkaya binmesine neden olacak hızlı bir kalkış yerine, lastiğin boşa dönüşünde harcanacaktır. boşa dönüş esnasında ise aracın ağırlık dağılımı, statik haldeki ağırlık dağılımına çok yakın olacağı için nerde ağırlık ve yönlendirme çoksa çekişin orda olması iyidir, ve bu durum doğrudan ön aksa daha çok ağırlık bindiren önden çekişleri işaret eder. nitekim pratikte de önden çekişli araçlar kaygan zeminlerde arkadan itişli olanlardan daha efektif görev yaparlar.

    kuru zeminde üstünlükleri tartışılabilir, zaten pek çok kişi torquesteer, oversteer, powersteer gibi kavramların farkında. arkadan itişli araçların direksiyonunda güç olmadığı için daha hassas ayarlanabildiğini ve daha iyi şasi dengeleri olabildiğini de biliyoruz. önden çekişlilerin dar virajlarda keskinlik ve çekiş avantajını da. gerisi tercih meselesi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Halleluja

    RR yani arkadan motor arkadan itiş görmediniz galiba ondan arkadan çekiş diyorsunuz.


    Sadece ayrıntısına girip yazmadık. O kadar. VW'in kaplumbağası. Motor arkada, çekiş arkada. Yine Skoda'nın yanılmıyorsam 126 modelleri. Motor arkada. Çekiş arkada.
  • benim önden çekiş arabamla 17 defa kışın hiç kalmadan geçtiğim yolda bmw 320 araba kaldı sadece belirtmek istedim arabam önden çekiş
  • Otobanda giderken arkadan çekişli aracınızla daha iyi yol tutuyor olabilirsiniz ama önden çekiş de farklı koşullarda yaşanacak problemleri minimuma indirir..

    Sürekli temiz ve düzgün yollarda değiliz, kara veya çamura saplandığınızda direksiyonu sağa sola çevirerek yolu tutma ihtimalini arttırabilirsiniz..
    Şehir içinde de yokuşlu yerlerde park ederken veya herhangi bir sebeple yokuş yukarı geri geri çıkmanız gerektiğinde arkadan çekişli araçlarla patinaj yapar apışıp kalırsınız..

    Şimdi delikanlının biri çıkar geri geri yokuş çıkma iddiasına falan girer.. Welcome to DH
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.