Şimdi Ara

7 ileri DSG Baskı Balata Değişimi hakkında

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
37
Cevap
1
Favori
34.552
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar 2010 model golf 6 aracım var. 1.4 tsi motor. 7 ileri DSG şanzıman. Araç daha 50000 kmde ama kalkışlarda inanılmaz titreme yapıyor. Biraz uzun kullanımdan ve şehir içi dur kalklardan sonra tüm kabini sarsacak kadar titreme yapmaya başlıyor. Geçtiğimiz mart ayında aracı periyodik bakıma soktuğumda bu sıkıntıyı da söylemiştim. Test yapmışlar baskı balatanın değişmesi gerekiyormuş. Ben de gittiği yere kadar gitsin diyip yaptırmamıştım. Şimdi bu sıkıntı daha büyük boyuta ulaştı. Megatronik ünite zara görmeden yaptırmak istiyorum. Konfor eksikliği de ayrı bi konu. Haftaya doğuşa teslim edicem arabayı.

    Merak ettiğim şey şu: Baskı balata değişimi yaptırdıktan sonra yine aynı sıkıntı çıkma olasılığı yüksek mi? Yeni takacakları set eskisine göre daha güçlendirilmiş takımlardan mı oluşuyor? Sonuçta bu araçların kronik sorunu bu, vw birtakım önlemler almıştır diye umuyorum. Baskı balata değişimi yaptıranlar tecrübelerini paylaşırsa sevinirim.







  • Çok mantıklı bi yaklaşım. Hesabını bilen mantığı ağır basan bunu dikkate alır. Lakin dsg fanlarının umurunda görünmüyor bu.. Adım gibi eminim aynı şanzıman başka bir marka çatısı altında bu kadar problem çıkarıyor olsaydı demedikleri laf kalmazdı. VW olunca sırf satarken kar ediyorlar ya da tok sesli şarkılar söylüyorlar diye kafalarını kuma gömüyorlar.



    Ayrıca şu da var. "Garantisi var kardeşim. Uzatırım 4 yıla kafam rahat eder." diyorlar çoğu zaman. Ek ödemeyle garanti almanın komikliği bi yana Amerika'da Avrupa'daki gibi 7-10 sene garantiyi hiçbir ödeme yapmadan verseler bile yine alınacak risk değil bu. Ortada bu şanzımanın arıza sıklığı ile ilgili binlerce veri varken tamamen ücretsiz tamir edilmesi ailemle yaptığım bir gezi esnasında yaşanan keyfin içine edilmiş olacağı gerçeğini değiştirmeye yetecek mi? 30k kmdeki arabasıyla İstanbul'da köprüde kalan adamın dramını hiç tahayyül edemiyorum. Ha birgün -olmaz ya hiç- markalar ikame araç konusunda gelişmiş ülke standardında hizmet verirse memlekette o zaman bi nebze bu riski alırdım.. Bu olana kadar çift kavramaya hele ki dsgye hayır.
    quote:

    Orijinalden alıntı: Gran Turismo 7

    Manulein gozunu seveyim. Candir canandir apayri bir keyiftir. Masrafsizdir, sikintisizdir, dayaniklidir. Az para degil arkadaş 7000 9000 fiyatlardan bahsediyorsunuz onarim icin.



    Kimse çıkıp da manuel hamalliktir demesin. Sahin kartal debriyajı yok artik manuellerde. 2014 Renault Captur sahibiyim. Tüy kadar hafif bir debriyaji ve yokuş kalkış desteği var. Dogma büyüme istanbuldayim. Hiç rahatsız degilim.

    Allah omur verir de yaş ne zaman 50 60 a gelir o zaman düşünürüm belki

    Siz istanbulda oturduğunuz halde manuel vitesten sıkılmadınız ?



    Ben Ankarada oturduğum halde kullandığım manuel aracımdan 2.5 3 senede bıktım ve oturduğum güzergah gittiğim okul gezdiğim yerler trafiksiz alanlar olmasına rağmen.. Sadece ankarada saat 5.30 6 gibi memur çıkışlarının olduğu saatte bir trafik başlar 8 e kadar sürer. Ben bu zamana kadar bu verdiğim saatlerde trafiğe toplasanız 10 kere falan yakalanmışımdır o 10 undada lanet ettim. Ki istanbul gibi kat kat megapol ve yolları ankara kadar düz olmayan araç sayısının fazla olduğu bir yerde ben trafiksiz bile olsa sıkılırdım manuelden. Kesinlikle sonraki aracım otomatik olacak
    Yapay Zekanın Yanıtı

    DSG Baskı Balatası Değişimi: Bilmeniz Gereken Her Şey

    DSG şanzımanları, otomatik vitesli araçlarda yaygın olarak kullanılan çift kavramalı şanzıman sistemleridir. Bu sistemler, standart otomatik şanzımanlara göre daha hızlı ve verimli vites geçişleri sağlayarak sürüş deneyimini iyileştirir.

    DSG şanzımanlarının önemli bir bileşeni, baskı balatasıdır. Baskı balatası, motordan gelen gücü şanzımana iletir ve vites geçişlerine yardımcı olur. Zamanla, baskı balatası aşınabilir ve değiştirilmesi gerekebilir.

    DSG Baskı Balata Değişimi Fiyatı

    DSG baskı balata değişimi fiyatı, aracınızın modeline, işçilik maliyetlerine ve kullanılan parçalara bağlı olarak değişebilir. Genel olarak, DSG baskı balata değişimi fiyatı 800 TL ile 2.500 TL arasında değişmektedir.

    DSG Baskı Balata Ömrü

    DSG baskı balatalarının ömrü, sürüş alışkanlıklarına ve araç bakımına bağlı olarak değişir. Ancak, ortalama olarak DSG baskı balataları 100.000 - 150.000 km arasında dayanabilir.

    DSG Baskı Balata Değişimi Belirtileri

    Aşağıdaki belirtiler, DSG baskı balatanızın değiştirilmesi gerektiğini gösterebilir:

    • Geç veya sert vites geçişleri
    • Titreme veya sarsıntı
    • Güç kaybı
    • Motor devrinde değişiklikler

    Bu belirtilerden herhangi birini fark ederseniz, aracınızı yetkili bir servise götürerek baskı balatasının kontrol edilmesini sağlamalısınız.

    DSG Şanzımanda Baskı Balata Değişimi

    DSG baskı balata değişimi, karmaşık bir işlemdir ve yalnızca yetkili servisler tarafından gerçekleştirilmelidir. DSG şanzımanlarında kullanılması gereken özel parçalar ve uzmanlık gerekmektedir.

    DSG Baskı Balata Değişimi Fiyatları

    DSG baskı balata değişimi fiyatları, aracın modeline, işçilik maliyetlerine ve kullanılan parçalara bağlı olarak değişebilir. DSG baskı balata değişimi fiyatları hakkında daha detaylı bilgi almak için yetkili bir servise başvurmalısınız.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Bildiğim kadarıyla 2014 yılında ciddi bir iyileştirme yapıldı hatta bir çokları bu iyileştirmeden sonra şanzımanı dsg3 olarak isimlendirdi.



    Bu iyileştirmenin kapsamını ve sizin aracınıza uygulanabilirliğini kesin bilmiyorum. Aracınızı şehiriçi ağırlıklı kullandıysanız; dsg nin bu kmlerde baskı balata bitirmesi dsg için normal gözüküyor...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kocatepe -- 24 Temmuz 2017; 9:34:50 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kocatepe

    Bildiğim kadarıyla 2014 yılında ciddi bir iyileştirme yapıldı hatta bir çokları bu iyileştirmeden sonra şanzımanı dsg3 olarak isimlendirdi.



    Bu iyileştirmenin kapsamını ve sizin aracınıza uygulanabilirliğini kesin bilmiyorum. Aracınızı şehiriçi ağırlıklı kullandıysanız; dsg nin bu kmlerde baskı balata bitirmesi dsg için normal gözüküyor...



    2014 sonrası üretilen araçlarda da birçok DSG sıkıntısına şahit oldum. Sorun azalsa da hala sıkıntı çıkarıyor malesef.
  • Hocam biZ tuketiciyiz ve aynı taraftayız o yüzden hicbir markayı savunmayacağım

    Siz serviste işlem yaptırdıktan sonra ayni sorunla karşılaşma ihtimaliniz yine var.

    Her sene iyileştirme yapıldı dsg problemi ortadan kalktı deniliyor. Son 5 yildir boyle ve hala ayni sorunlar devam ediyor.

    Çift kavramalar bu konuda hep sıkıntılı.
  • hocam aracınızın garantisi yoksa bence gidin sanayide yaptırın yarı yarıya farkediyor fiyat olarak.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Halilowich


    quote:

    Orijinalden alıntı: kocatepe

    Bildiğim kadarıyla 2014 yılında ciddi bir iyileştirme yapıldı hatta bir çokları bu iyileştirmeden sonra şanzımanı dsg3 olarak isimlendirdi.



    Bu iyileştirmenin kapsamını ve sizin aracınıza uygulanabilirliğini kesin bilmiyorum. Aracınızı şehiriçi ağırlıklı kullandıysanız; dsg nin bu kmlerde baskı balata bitirmesi dsg için normal gözüküyor...



    2014 sonrası üretilen araçlarda da birçok DSG sıkıntısına şahit oldum. Sorun azalsa da hala sıkıntı çıkarıyor malesef.

    Arkadaslar dsg problemi denen olay mekatronigin yanmasi ki arkadasin mekatronigi hala saglam olduguna gore bu yonden bir sikintisi yok. 2010 model arac hala 50binde olunca insan aracin hep kisa mesafe sehirici kullanildigini cikariyor, arkadas da bu konu da pek bir bilgi vermemis. İlk dsglerde erken biten kavramalar hep garantiden degistirildi. Ama 7 sene sonra biten kavramayi hic bir firma iyi niyetten degismez. Sonucta bu araclarin sarf malzemesi kavrama, ayni manuel viteste oldugu gibi.



    Konu sahibi arkadasa da tavsiyem, buyuk sehirlerin birinde oturuyorsa ya da yakinsa, internetten arastirip bir sanzimanciya ya da tavsiye almak icin kaliteli bir vw ozel servisine gitmelisin. Sanayide kavrama degisimi icin 2bin lira gibi teklifler alanlar vardi. Piyasada bir cok dsg oldugu icin cozumu yine sanayide bulabilirsin




  • 2010 golf aracımın 2015 yılının ortasında 95.000 km de iyi niyet garantisinden değiştirmişlerdi.

    Benim şikayetim aşırı trafige girince sadece 2 viteste kalkışta hafif titreme yapıyordu.

    Bilginize
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Serviste kavrama pahalı. İyi niyetten faydalandırmazlarsa dışarıda daha ucuza değiştirebilirsiniz. Ayrıca çift kavramalılarda dsg yinede en iyi içlerinde. Powershift en kötüsü. Pederde 2012 2.0 tdci mondeo vardı powershift. Kavrama 9000 tl. Dışarı yaptırma şansıda yok. Konforuda dsg kadar iyi değil
  • Aracim agirlikla sehir icinde kullanildi. Yogun trafige pek fazla girmedi. Ben kullanmaya basladigimda arac 30k kmde idi. Yaklasik 10k km kadar da ankara-antalya arasinda gitti geldi. Bu bahsettiklerim 30kdan oncesi icindi. Ben de yogun trafige fazla girmedim ama araci ilk kullanmaya basladigimdan beri ilk kalkistaki gaz tepkisi ve titremeyle ilgili az cok problem hissediyodum.



    Daha onceki bakimlardan birinde almanyayla gorusup yazilim guncellemesi yaptiklarini soylemislerdi ancak pek bi yararini gormedim. Sadece ilk kalkistaki silkeleme biraz azalmisti.
  • 50000 de baski balata?



    7000 liraya mal olsa her km de 14 kurus sanzimana veriyorsun.



    Tork konvertorlunun gozunu seveyim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kocatepe

    Bildiğim kadarıyla 2014 yılında ciddi bir iyileştirme yapıldı hatta bir çokları bu iyileştirmeden sonra şanzımanı dsg3 olarak isimlendirdi.



    Bu iyileştirmenin kapsamını ve sizin aracınıza uygulanabilirliğini kesin bilmiyorum. Aracınızı şehiriçi ağırlıklı kullandıysanız; dsg nin bu kmlerde baskı balata bitirmesi dsg için normal gözüküyor...



    Benım aracım 2014 dizel dsg 115.000kmde kavrama degısımı yapıldı
  • çift kavrama tüketci tuzağı diye daha önce konu açmıştım;

    aslında hiçbirimizin saliselerde değişen viteslere ihtiyacı yok,

    varsın biraz yavaş,sarsıntılı değiştirsin ama masrafsız olsun.

    o bakımdan çift kavrama tercih etmeden önce benim saliselerle vites değiştirmeme gerek var mı diye bir kendinizi sorguayın.

    hayırlı günler.
  • Angelica kullanıcısına yanıt
    Dsg şanzımanın ekonomik olduğunu sanan arakadaşların okuması gerek bu hesaplamayı.
  • aaguler kullanıcısına yanıt
    Kesinlikle hocam.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aaguler

    Dsg şanzımanın ekonomik olduğunu sanan arakadaşların okuması gerek bu hesaplamayı.

    Sorun su ki dsg'nin komple sanzimani o para. Kavrama icin gecen ay bir konu acilmisti yetkili serviste 2bin 500liraya degismisti kavrama, diger cift kavramalarin en ucuzu vw'di hatta.



    Nitekim bunlar kisisel tercih. Size gore tork konvertor bana gore cift kavrama yapacak bir sey yok.
  • Manulein gozunu seveyim. Candir canandir apayri bir keyiftir. Masrafsizdir, sikintisizdir, dayaniklidir. Az para degil arkadaş 7000 9000 fiyatlardan bahsediyorsunuz onarim icin.



    Kimse çıkıp da manuel hamalliktir demesin. Sahin kartal debriyajı yok artik manuellerde. 2014 Renault Captur sahibiyim. Tüy kadar hafif bir debriyaji ve yokuş kalkış desteği var. Dogma büyüme istanbuldayim. Hiç rahatsız degilim.

    Allah omur verir de yaş ne zaman 50 60 a gelir o zaman düşünürüm belki
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gran Turismo 7

    Manulein gozunu seveyim. Candir canandir apayri bir keyiftir. Masrafsizdir, sikintisizdir, dayaniklidir. Az para degil arkadaş 7000 9000 fiyatlardan bahsediyorsunuz onarim icin.



    Kimse çıkıp da manuel hamalliktir demesin. Sahin kartal debriyajı yok artik manuellerde. 2014 Renault Captur sahibiyim. Tüy kadar hafif bir debriyaji ve yokuş kalkış desteği var. Dogma büyüme istanbuldayim. Hiç rahatsız degilim.

    Allah omur verir de yaş ne zaman 50 60 a gelir o zaman düşünürüm belki

    Siz istanbulda oturduğunuz halde manuel vitesten sıkılmadınız ?



    Ben Ankarada oturduğum halde kullandığım manuel aracımdan 2.5 3 senede bıktım ve oturduğum güzergah gittiğim okul gezdiğim yerler trafiksiz alanlar olmasına rağmen.. Sadece ankarada saat 5.30 6 gibi memur çıkışlarının olduğu saatte bir trafik başlar 8 e kadar sürer. Ben bu zamana kadar bu verdiğim saatlerde trafiğe toplasanız 10 kere falan yakalanmışımdır o 10 undada lanet ettim. Ki istanbul gibi kat kat megapol ve yolları ankara kadar düz olmayan araç sayısının fazla olduğu bir yerde ben trafiksiz bile olsa sıkılırdım manuelden. Kesinlikle sonraki aracım otomatik olacak




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Angelica

    50000 de baski balata?



    7000 liraya mal olsa her km de 14 kurus sanzimana veriyorsun.



    Tork konvertorlunun gozunu seveyim.

    Hadi buyrun Güzel hesaplama.
  • Angelica kullanıcısına yanıt
    Çok mantıklı bi yaklaşım. Hesabını bilen mantığı ağır basan bunu dikkate alır. Lakin dsg fanlarının umurunda görünmüyor bu.. Adım gibi eminim aynı şanzıman başka bir marka çatısı altında bu kadar problem çıkarıyor olsaydı demedikleri laf kalmazdı. VW olunca sırf satarken kar ediyorlar ya da tok sesli şarkılar söylüyorlar diye kafalarını kuma gömüyorlar.



    Ayrıca şu da var. "Garantisi var kardeşim. Uzatırım 4 yıla kafam rahat eder." diyorlar çoğu zaman. Ek ödemeyle garanti almanın komikliği bi yana Amerika'da Avrupa'daki gibi 7-10 sene garantiyi hiçbir ödeme yapmadan verseler bile yine alınacak risk değil bu. Ortada bu şanzımanın arıza sıklığı ile ilgili binlerce veri varken tamamen ücretsiz tamir edilmesi ailemle yaptığım bir gezi esnasında yaşanan keyfin içine edilmiş olacağı gerçeğini değiştirmeye yetecek mi? 30k kmdeki arabasıyla İstanbul'da köprüde kalan adamın dramını hiç tahayyül edemiyorum. Ha birgün -olmaz ya hiç- markalar ikame araç konusunda gelişmiş ülke standardında hizmet verirse memlekette o zaman bi nebze bu riski alırdım.. Bu olana kadar çift kavramaya hele ki dsgye hayır.




  • babıesrar82 B kullanıcısına yanıt
    Nam-ı diğer Sahtekar Vw dsg ile arabalara muska koyuyor hocam, kadrolu 100-150 cinci çalıştırıyorlar. Yoksa hiçbir gerekçe sorunlu olduğu belli olan bu başbelaaı şanzıman sistemini ölümüne savunmaz. Vw baş cincisi Segbetullah Efendi...
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.