Şimdi Ara

7 ileri DSG Baskı Balata Değişimi hakkında (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
37
Cevap
1
Favori
34.556
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff

    çift kavrama tüketci tuzağı diye daha önce konu açmıştım;

    aslında hiçbirimizin saliselerde değişen viteslere ihtiyacı yok,

    varsın biraz yavaş,sarsıntılı değiştirsin ama masrafsız olsun.

    o bakımdan çift kavrama tercih etmeden önce benim saliselerle vites değiştirmeme gerek var mı diye bir kendinizi sorguayın.

    hayırlı günler.

    çok haklısınız cvt piyasadaki en sorunsuz oto. şanzıman ama bizim ülkede cvt mi o da ne böğğğ dsg varken cvt ne diyorlar. sonra yok dsg patladı, mekatronik bozuldu diye ağlaşıyorlar. ayrıca cvt de yarış pilotu değilsen gayet yeterli gidiyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff

    çift kavrama tüketci tuzağı diye daha önce konu açmıştım;

    aslında hiçbirimizin saliselerde değişen viteslere ihtiyacı yok,

    varsın biraz yavaş,sarsıntılı değiştirsin ama masrafsız olsun.

    o bakımdan çift kavrama tercih etmeden önce benim saliselerle vites değiştirmeme gerek var mı diye bir kendinizi sorguayın.

    hayırlı günler.

    Kaliteli guzel yorumlariniz var ama bu koy kafasi kahvedeki dayi zihniyetnizi yenmeniz lazim



    Bu dunyada bilim insanlari ve muhendislee sizin gibi olsaydi hala 4 ileri otomatik kullaniyor olurduk.



    Saliseler icinde degismeye gerek yokmus kime gore neye gore ? Easytronic mi kullanalim zikir ceker gibi ?

    Elbet cift kavrama sorunu da bitecek teknoloji ustune koya koya ilerler su an biz kobay gibi olabiliriz ama 10 sene sonra bu teknoloji kat kat gelismis olacaktir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheCaliph_ -- 24 Temmuz 2017; 20:39:16 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ikaankupeli


    quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff

    çift kavrama tüketci tuzağı diye daha önce konu açmıştım;

    aslında hiçbirimizin saliselerde değişen viteslere ihtiyacı yok,

    varsın biraz yavaş,sarsıntılı değiştirsin ama masrafsız olsun.

    o bakımdan çift kavrama tercih etmeden önce benim saliselerle vites değiştirmeme gerek var mı diye bir kendinizi sorguayın.

    hayırlı günler.

    çok haklısınız cvt piyasadaki en sorunsuz oto. şanzıman ama bizim ülkede cvt mi o da ne böğğğ dsg varken cvt ne diyorlar. sonra yok dsg patladı, mekatronik bozuldu diye ağlaşıyorlar. ayrıca cvt de yarış pilotu değilsen gayet yeterli gidiyor.

    yok ben cvt yi kast etmedim; en güzeli gerçek tork konvertörlüsü; cvt de bu tipten ama eski usul tork konvertörlüleri tercih ederdim biraz daha az tüketebilseler.

    ki artık eat6 ile bunu yapabildiklerini gösterdiler.

    hayırlı günler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheCaliph_


    quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff

    çift kavrama tüketci tuzağı diye daha önce konu açmıştım;

    aslında hiçbirimizin saliselerde değişen viteslere ihtiyacı yok,

    varsın biraz yavaş,sarsıntılı değiştirsin ama masrafsız olsun.

    o bakımdan çift kavrama tercih etmeden önce benim saliselerle vites değiştirmeme gerek var mı diye bir kendinizi sorguayın.

    hayırlı günler.

    Kaliteli guzel yorumlariniz var ama bu koy kafasi kahvedeki dayi zihniyetnizi yenmeniz lazim



    Bu dunyada bilim insanlari ve muhendislee sizin gibi olsaydi hala 4 ileri otomatik kullaniyor olurduk.



    Saliseler icinde degismeye gerek yokmus kime gore neye gore ? Easytronic mi kullanalim zikir ceker gibi ?

    Elbet cift kavrama sorunu da bitecek teknoloji ustune koya koya ilerler su an biz kobay gibi olabiliriz ama 10 sene sonra bu teknoloji kat kat gelismis olacaktir

    kusura bakmayın ama bence tek ve çift kavramalılar teknolojik bir ilerleme değil;

    firmalar; hem az yakan hem de masrafsız bir şanzıman yapmayı mantıklı( kendileri açısından çünkü maliyetli olacak ve sonrasında balata satamayacaklar) görmedikleri için bu yola saptılar.

    hem otomatikmiş gibi hem de az yakıyor. ama sarf malzeme masrafı fazla.

    asıl teknolojik gelişim; tork konvertörlü ve az yakan şanzımanlar.

    misal bmw deki zf ler, misal daha ulaşılabilir eat6.

    vw aynı paraya veya misal az biraz farka; dsg mi istersiniz yoksa eat6mı dese 1 kişi bile dsg almaz kimse kimseyi kandırmasın.

    hatta klasik 4 ileri tork konvertörü bile sunsa dsg satışları yarı yarıya azalır.

    yok trafikte ısındım, yok balatam bitti, yok mekatroniğim bozuldu.

    vw yi örnek verdim.

    diğer firmalarda eat6 ve zf gibi az yakan ve tork konvertörlü tam otomatik şanzıman sundukları anda; çift kavramalıların ruhuna fatiha

    aa bakın buda kahvehane ağzı gibi oldu neyse arada oluyor.

    çift kavrama üreticilerin tüketicilere olan en büyük tuzağıdır markadan bağımsız olarak.

    şahsen tek kavramada tork konvertörlüde çift kavramada cvt de kullandım.

    o bahsettiğiniz zikir çekme olayı sadece 1 den 2 ye geçerken oluyor, diğer vites değişimlerinde olmuyor. tek kavramada ideal değil ama en azından baskı balatalarının fiyatı manuelle aynı.

    sırf kalkışlarda biraz konforsuz diye ve saliselerle vites değiştiriyor diye şahsen 3-4 kat masrafı göze almazdım. tek kavramaların vites kutularının manuel vites kutusu ile aynı olmasıda çabası.

    şu an cvt kullnıyorum; ve neden cvt bu kadar yerden yere vurulmuş anlamış değilim; konformu istiyorsunuz cvt den daha konforlusu yok. vites değişimi hiç yok zira.

    hayırlı günler.

    hayırlı günler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 24 Temmuz 2017; 20:53:6 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff


    quote:

    Orijinalden alıntı: TheCaliph_


    quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff

    çift kavrama tüketci tuzağı diye daha önce konu açmıştım;

    aslında hiçbirimizin saliselerde değişen viteslere ihtiyacı yok,

    varsın biraz yavaş,sarsıntılı değiştirsin ama masrafsız olsun.

    o bakımdan çift kavrama tercih etmeden önce benim saliselerle vites değiştirmeme gerek var mı diye bir kendinizi sorguayın.

    hayırlı günler.

    Kaliteli guzel yorumlariniz var ama bu koy kafasi kahvedeki dayi zihniyetnizi yenmeniz lazim



    Bu dunyada bilim insanlari ve muhendislee sizin gibi olsaydi hala 4 ileri otomatik kullaniyor olurduk.



    Saliseler icinde degismeye gerek yokmus kime gore neye gore ? Easytronic mi kullanalim zikir ceker gibi ?

    Elbet cift kavrama sorunu da bitecek teknoloji ustune koya koya ilerler su an biz kobay gibi olabiliriz ama 10 sene sonra bu teknoloji kat kat gelismis olacaktir

    kusura bakmayın ama bence tek ve çift kavramalılar teknolojik bir ilerleme değil;

    firmalar; hem az yakan hem de masrafsız bir şanzıman yapmayı mantıklı( kendileri açısından çünkü maliyetli olacak ve sonrasında balata satamayacaklar) görmedikleri için bu yola saptılar.

    hem otomatikmiş gibi hem de az yakıyor. ama sarf malzeme masrafı fazla.

    asıl teknolojik gelişim; tork konvertörlü ve az yakan şanzımanlar.

    misal bmw deki zf ler, misal daha ulaşılabilir eat6.

    vw aynı paraya veya misal az biraz farka; dsg mi istersiniz yoksa eat6mı dese 1 kişi bile dsg almaz kimse kimseyi kandırmasın.

    hatta klasik 4 ileri tork konvertörü bile sunsa dsg satışları yarı yarıya azalır.

    yok trafikte ısındım, yok balatam bitti, yok mekatroniğim bozuldu.

    vw yi örnek verdim.

    diğer firmalarda eat6 ve zf gibi az yakan ve tork konvertörlü tam otomatik şanzıman sundukları anda; çift kavramalıların ruhuna fatiha

    aa bakın buda kahvehane ağzı gibi oldu neyse arada oluyor.

    çift kavrama üreticilerin tüketicilere olan en büyük tuzağıdır markadan bağımsız olarak.

    şahsen tek kavramada tork konvertörlüde çift kavramada cvt de kullandım.

    o bahsettiğiniz zikir çekme olayı sadece 1 den 2 ye geçerken oluyor, diğer vites değişimlerinde olmuyor. tek kavramada ideal değil ama en azından baskı balatalarının fiyatı manuelle aynı.

    sırf kalkışlarda biraz konforsuz diye ve saliselerle vites değiştiriyor diye şahsen 3-4 kat masrafı göze almazdım. tek kavramaların vites kutularının manuel vites kutusu ile aynı olmasıda çabası.

    şu an cvt kullnıyorum; ve neden cvt bu kadar yerden yere vurulmuş anlamış değilim; konformu istiyorsunuz cvt den daha konforlusu yok. vites değişimi hiç yok zira.

    hayırlı günler.

    hayırlı günler.

    İkisinin de karakteristigi farkli Eat6 kullanmadim. Ancak DSG 6 ileri yagli olan gibi olsaydi 7 ileri kuru olan DSG, EAT6 satamazdi .



    4 ileri otomatik ? Buna yorum bile yapmayacagim



    DSG nin tek rakibi vardir o da ZF8. ZF tork konvertorlu sanzimani zirveye tasiyor ve bu rekabet oldukca kullanicinin isine yaradi.



    İste muhendislerin ve bilim insanlarinin cogunu da bu rekabet motive ediyor.



    İnsanlarin artik eskisi gibi araba olsun da ne olursa olsun dusuncesi yok. Az yakan sanziman bunun yaninda , kaliteli sanziman, kaliteli motor tepkisi istiyorlar. Bmw 7 serisine koyun Easytronic o zaman Mercedes 1 senede perisan ediyor mu etmiyor mu gorelim.

    CVT yi seviyor olabilirsiniz ama cogu insana yapay geliyor kendi adima konusayim bana oyle geliyor. E simdi ben sadece bu tarz sanziman uretsem Size haksizlik olmaz mi ?

    Sizin kriterleriniz bunlar olabilir ama dunyada cok baska seyler isteyenler de var bu yuzden otomotiv teknolojisi her gun ustune katarak ilerliyor.

    Amerika ve Cin gibi 10 yil garanti verin piyasada VW harici otomatik kalmaz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheCaliph_ -- 24 Temmuz 2017; 21:1:11 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheCaliph_


    quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff


    quote:

    Orijinalden alıntı: TheCaliph_


    quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff

    çift kavrama tüketci tuzağı diye daha önce konu açmıştım;

    aslında hiçbirimizin saliselerde değişen viteslere ihtiyacı yok,

    varsın biraz yavaş,sarsıntılı değiştirsin ama masrafsız olsun.

    o bakımdan çift kavrama tercih etmeden önce benim saliselerle vites değiştirmeme gerek var mı diye bir kendinizi sorguayın.

    hayırlı günler.

    Kaliteli guzel yorumlariniz var ama bu koy kafasi kahvedeki dayi zihniyetnizi yenmeniz lazim



    Bu dunyada bilim insanlari ve muhendislee sizin gibi olsaydi hala 4 ileri otomatik kullaniyor olurduk.



    Saliseler icinde degismeye gerek yokmus kime gore neye gore ? Easytronic mi kullanalim zikir ceker gibi ?

    Elbet cift kavrama sorunu da bitecek teknoloji ustune koya koya ilerler su an biz kobay gibi olabiliriz ama 10 sene sonra bu teknoloji kat kat gelismis olacaktir

    kusura bakmayın ama bence tek ve çift kavramalılar teknolojik bir ilerleme değil;

    firmalar; hem az yakan hem de masrafsız bir şanzıman yapmayı mantıklı( kendileri açısından çünkü maliyetli olacak ve sonrasında balata satamayacaklar) görmedikleri için bu yola saptılar.

    hem otomatikmiş gibi hem de az yakıyor. ama sarf malzeme masrafı fazla.

    asıl teknolojik gelişim; tork konvertörlü ve az yakan şanzımanlar.

    misal bmw deki zf ler, misal daha ulaşılabilir eat6.

    vw aynı paraya veya misal az biraz farka; dsg mi istersiniz yoksa eat6mı dese 1 kişi bile dsg almaz kimse kimseyi kandırmasın.

    hatta klasik 4 ileri tork konvertörü bile sunsa dsg satışları yarı yarıya azalır.

    yok trafikte ısındım, yok balatam bitti, yok mekatroniğim bozuldu.

    vw yi örnek verdim.

    diğer firmalarda eat6 ve zf gibi az yakan ve tork konvertörlü tam otomatik şanzıman sundukları anda; çift kavramalıların ruhuna fatiha

    aa bakın buda kahvehane ağzı gibi oldu neyse arada oluyor.

    çift kavrama üreticilerin tüketicilere olan en büyük tuzağıdır markadan bağımsız olarak.

    şahsen tek kavramada tork konvertörlüde çift kavramada cvt de kullandım.

    o bahsettiğiniz zikir çekme olayı sadece 1 den 2 ye geçerken oluyor, diğer vites değişimlerinde olmuyor. tek kavramada ideal değil ama en azından baskı balatalarının fiyatı manuelle aynı.

    sırf kalkışlarda biraz konforsuz diye ve saliselerle vites değiştiriyor diye şahsen 3-4 kat masrafı göze almazdım. tek kavramaların vites kutularının manuel vites kutusu ile aynı olmasıda çabası.

    şu an cvt kullnıyorum; ve neden cvt bu kadar yerden yere vurulmuş anlamış değilim; konformu istiyorsunuz cvt den daha konforlusu yok. vites değişimi hiç yok zira.

    hayırlı günler.

    hayırlı günler.

    İkisinin de karakteristigi farkli Eat6 kullanmadim. Ancak DSG 6 ileri yagli olan gibi olsaydi 7 ileri kuru olan DSG, EAT6 satamazdi .



    4 ileri otomatik ? Buna yorum bile yapmayacagim



    DSG nin tek rakibi vardir o da ZF8. ZF tork konvertorlu sanzimani zirveye tasiyor ve bu rekabet oldukca kullanicinin isine yaradi.



    İste muhendislerin ve bilim insanlarinin cogunu da bu rekabet motive ediyor.



    İnsanlarin artik eskisi gibi araba olsun da ne olursa olsun dusuncesi yok. Az yakan sanziman bunun yaninda , kaliteli sanziman, kaliteli motor tepkisi istiyorlar. Bmw 7 serisine koyun Easytronic o zaman Mercedes 1 senede perisan ediyor mu etmiyor mu gorelim.

    CVT yi seviyor olabilirsiniz ama cogu insana yapay geliyor kendi adima konusayim bana oyle geliyor. E simdi ben sadece bu tarz sanziman uretsem Size haksizlik olmaz mi ?

    Sizin kriterleriniz bunlar olabilir ama dunyada cok baska seyler isteyenler de var bu yuzden otomotiv teknolojisi her gun ustune katarak ilerliyor.

    Amerika ve Cin gibi 10 yil garanti verin piyasada VW harici otomatik kalmaz

    ben tüketicilere neredeyse pug hariç bütün markalar tarafından çift kavrama dayatılmasına şiddetle karşıyım;

    siz saliselerle vites değişiminden mutlu olabilirsiniz,

    bende o balataya para ödemek istemiyorum.

    bana seçenek sunmaları lazım;

    yorum yapmıyorsunuz ama en basit 4 ileri tork konvertörlüyü bile seçenek olarak sunsa diğer markalar; çift kavrama satışı yarı yarıya düşer.

    zira çoğu çift kavrama alan kişi bunun bir balatası olduğunu ve markasına göre 3 ile 9 bin lira arası masraf çıkaracağın bilmiyor.

    bunları çift kavramaya (edc) 7 bin lira ödeyen biri olarak yazıyorum.

    teknoloji gelişssin ama tüketicinin lehine gelişssin şimdi bir de 3 kavramalıları çıkaracaklarmış artık baskı balata fiyatı 10 bin lirayı bulur.

    ben böyle gelişimi istemiyorum verin bana 4 ileri tork konvertörümü.

    ha paraso bol olan, saliselere önem verenlerde istediklerini kullansın tabi.

    tek istediğim seçme özgürlüğü

    hayırlı günler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 24 Temmuz 2017; 21:3:50 >




  • aaguler kullanıcısına yanıt
    Duasını yapmamız gerek ..CİN ÇIK CİN ÇIK CİN ÇIK
  • sanırım bu dsg olayı biraz da şans işi .
    1,6 tdi polo var bir arkadaşta ,90 bin km oldu
    özellıkle sordum ,dsg den sikayet ve sıkıntısı varmı diye ,
    dediğine göre , ne kavrama ne de mekatronik değişmemiş ,
    hiç bir arıza da vermemiş
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gran Turismo 7

    Manulein gozunu seveyim. Candir canandir apayri bir keyiftir. Masrafsizdir, sikintisizdir, dayaniklidir. Az para degil arkadaş 7000 9000 fiyatlardan bahsediyorsunuz onarim icin.



    Kimse çıkıp da manuel hamalliktir demesin. Sahin kartal debriyajı yok artik manuellerde. 2014 Renault Captur sahibiyim. Tüy kadar hafif bir debriyaji ve yokuş kalkış desteği var. Dogma büyüme istanbuldayim. Hiç rahatsız degilim.

    Allah omur verir de yaş ne zaman 50 60 a gelir o zaman düşünürüm belki

    Harfi harfine aynı durumda.ve düşncedeyim. Otomatik vites.kadar beni arabadan sogutan bişey yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2 aracımda da dsg kavraması değişti. Birisinde 26 binde diğerinde 45 bin bakımında. Sarsıntı yapıyordu ve yokuşlarda geri kayıyordu. Sadece işçilik ödeyerek değişimi yaptırdım.



    DSG nin sağlam olup olmadığını anlamanın en basit yolu aracın yokuş çıkarken sağladığı performansına bağlıdır. Yokuşta durun ayağınızı frenden çekin yokuş kalkış desteği devreye girip aracı sabit tuttuktan sonra hafifçe gaza dokunun bu esnada aracın hareketlerini kontrol edin. Zorlanma var mı sarsıntı oluyor mu ona bakın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Olay yine dsg ve diger sanzimanlar tartismasina donmus. Bu kişisel tercihtir. Dsgnin sorun çıkardığını bilerek aldım ben aracı. Zf de kullandım. Cvt de kullandım. Eski tarz tork konvertörlü araç da kullandım. Cvt bana kesinlikle hitab etmiyor. Zf olmadığı sürece de tork konvertörlünün yanından geçmem. Zf çok ayrı bir şanzıman. Hatta bence dsgden çok daha akıllı ve kararlı çalışıyor. Ama işte dsgnin kalkıştaki hissi ve vites geçişleri zf'i geride bırakıyor. Yine de zf'i dsgye tercih ederim, sorunsuz ve yeteri kadar hızlı bir şanzıman. Tabii her şey bütçeye göre bir de öyle bir durum var.



    Çift kavrama çöp bi teknoloji olsa DCT, PDK, S-tronic ne güne duruyor? Markalar niye bu teknolojiyi en performanslı araçlarında kullanıyor? Sıkıntı bizlerin kullandığı düşük maliyetli olsun diye üretilen DSG7, easytronic gibi şanzımanlarda.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ikinci el otomatik dsg zaten alınmaz alanada acınmaz zaten başına gelecek belli konuyu uzatmayın
  • bu bildiğiniz baskı balata, ömürlü bir parça. vw satarken bunu söylemeli.

    50bin km çok erken. ikinci el aldıysanız km kontrolü yapmanızda yarar var.

    bildiğim servis dışında değiştiren yerler var, 2000tl'ye halledilir.

    değiştirdikten sonra agresif kullanım ve istanbul trafiği değilse 100binleri çok rahat görürsünüz.
  • Dsg dediğimiz şanzıman en basitinden iki tane manuel şanzımanın birleştirilmiş hali. Bu sebeple balata gibi sarf malzemesi masrafları bulunan bir şanzıman. Zaten dsg yarı otomatik olarak geçer.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _AsDeRf_


    quote:

    Orijinalden alıntı: aaguler

    Dsg şanzımanın ekonomik olduğunu sanan arakadaşların okuması gerek bu hesaplamayı.

    Sorun su ki dsg'nin komple sanzimani o para. Kavrama icin gecen ay bir konu acilmisti yetkili serviste 2bin 500liraya degismisti kavrama, diger cift kavramalarin en ucuzu vw'di hatta.



    Nitekim bunlar kisisel tercih. Size gore tork konvertor bana gore cift kavrama yapacak bir sey yok.

    kesinlikle,bana göre de sürüş zevki sorunsuzluktan önce geldiği için bende yarı otomatikten yanayım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Angelica

    50000 de baski balata?



    7000 liraya mal olsa her km de 14 kurus sanzimana veriyorsun.



    Tork konvertorlunun gozunu seveyim.

    Adi bile yari otomatik
    Tam otomatigi varken ne gerek var yari otomatige

    Hakkaten gozunu seveyim tork konventoru nun

    Her cift kavramali ayri bir sorunlu mu olur arkadas

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dsg iyide yarim debriyaj yapmasa yemeyecek kavramayi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.