Merhaba; 5 ay önce 7 ileri DSG şanzımana sahip 2010 model exclusive 1.4 122 hp TSI Jetta aldım. Aracın 3. sahibiyim, aracı aldığım kişi, aldığı kişinin de yakın arkadaşı olduğu için aracın evveliyatını, yapılan yapılmayan bütün bakımları biliyor. Yani sıfırdan itibaren araçla ilgili bilgisi var. Aracı alırken DSG'den çok korka korka aldım. Çok şükür şu ana kadar bana bir sorun yaşatmadı fakat aracın 208 bin km'de olması, DSG'nin, mekatroniğin hiç açılmamış olması da beni bir miktar kuşkulandırıyor. Açılsa bakımı yapılsa değişse vesaire sanki daha iyi olurdu diye düşünmekteyim. Açıkçası konu hakkında bilgi sahibi olan arkadaşların kıymetli fikir ve deneyimlerine ihtiyacım var. Bu 7 ileri DSG'lere DQ200 deniyor sanırsam, yani kuru kavrama deniliyor. Bu kuru kavrama denilen DSG'de yağ yok deniliyor fakat DQ200'ler açıldığı zaman içerisinden yağ çıktığını da görüyorum. Bu olay tam olarak nedir? Bir kesit 200 bine kadar şanzıman yağın değişmemiş, değişmeni tavsiye etmem derken bir diğer kesim kesinlikle değişmelisin diyor. DSG tüpüyle ilgili, deneyimim şu şekilde. Marş basmadan önce kontağı hazır konumuna getirdiğimde tüp 4 5 saniye hava toplayıp kendini kapatıyor. Tüpte kaçak vesaire olsa bu süre daha uzun olurdu diye düşünüyorum. Araç D konumundayken ayağımı frenden çektiğimde çok ama çok az geriye kaçıp sonrasında gaza basmadan ileri doğru atılıyor. Yolun yokuş olup olmaması geri kayma miktarında değişkenlik gösteriyor. Çok dik bir yokuşta kaydırma miktarı daha fazla artıp araba sonrasında kendisi ivmeleniyor. Araçta hillholder veyahuta autohold olmadığı için bana normalmiş gibi geliyor fakat bu konuda da görüşlerinize ihtiyacım var. Aracın vites geçişlerinde herhangi bir vuruntu, sarsıntı vesaire yok. Gayet akıcı ve sorunsuz vites değiştiriyor. Kuru kavramaya sahip bir DSG kavramaları nasıl 200 bin km gidebilir hiçbir bilgim yok açıkçası Yine de bazı ustalar aracında şu anlık bir sorun olmasa bile ileri yönlü çıkabilecek sorunların önüne geçmek için tüp değişimi, şanzıman yağı ve mekatronik yağı değişimi öneriyor. Sizin bu konu hakkında düşünceleriniz nelerdir? |
7 İleri DSG - Bakımı Hk.
-
-
Şanzımanda vuruntu, titreme veya ses yoksa kapalı kutunun açılıp riske atılmasına gerek yok bence. Tamir edicem diyip bozan çok sonrada bunlarda kronik der geçerler. -
Şanzımanda gram ses yok, vites geçişlerinde vuruntu titremeside yok fakat çok dik yokuşlarda bir tık gazla kalkarken titreme yapıyor o kadar. Onun haricinde hiçbir sorunu yok.
Benim de korkum sizin dediğiniz gibi açıldıktan sonra bozulması.
-
Sanzimanda yag yok degil. Disli kisminda yag elbette var, kuru olan kavrama sistemidir, sanziman degil kavrama=manueldeki baski balata. Tup kontrol ettirilmesinde bir sakinca yok cunku mekatronik tupu icin sanziman indirilmiyor mekatronik sokulmuyor sadece mekatronik karteli sokuluyor onerim de guclendirilmis tup taktirmayin -
Tüp değişiminde mekatronik yağı dökülmüyor mu?
-
Merhaba.ıslak kavrama olan versiyonunda 80.000km gibi yağını değiştirmişlerdi.Daha kararlı daha pürüssüz olmuştu vites değişimleri.Yağı değiştirtmenizi tavsiye ederim.
-
Cok net cevap Mühendisliğin ilk kuralı; bir şey çalışıyorsa elleme... Yâni; Bozuk değilse tamir etme..
Bu zamana kadar degismedigi için kalinlasan yaga sistem alışıyor ince yağı görünce şikayetler başlıyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Nerd Miner -- 8 Ocak 2025; 12:32:40 > -
Kuru tip olanın bir bakımı yok kavramanın ömrü yağdan kısa zaten içinde 1.5 litre yağ var -
Mekatroniğin hidroliği ayrı, dişlilerin yağı ayrı, ıslak kavrama yani kavrama yağ içinde çalışıyorsa kavramının yağı ayrı.
Dişli yağı her türlü periodik olarak değişmeli, 200 bine kadar değişmediyse zaten geçmiş olsun. Mekatronik hidroliği de balata değiştikçe değişir başka bir sorun yoksa. Kavrama yağı zaten konu dışı.
Bozuksa tamir ettirme taraftarıyım hele ki böyle karmaşık parçalar ve bizim ustalar söz konusuyken.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X