Şimdi Ara

Geyik testinde torsiyonlu araçların bağımsız süspansiyonlu araçlardan daha başarılı olması.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
53
Cevap
0
Favori
2.607
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar bağımsız süspansiyon her zaman yere göğe sığdırılamadığı için muhtemelen hemen savunmaya geçilecektir ama yapılan testler herşeyi ortaya koyuyor.Yok esp ayarından yok lastik genişliğinden kaynaklanıyor yok efendim bu yol tutuş açısından birşey ifade etmez vs.Hepsi hikaye.Bal gibi de bir aracın sürüş dinamiklerini ortaya koyan bir test ve esp ayarı neyse aracın da standardı odur.Sonuçta esp ayarını değiştirme şansı yok.Farklı lastiklerle de araçlar üç aşağı beş yukarı aynı sonucu vermektedir.Golf bir önceki nesilde torsiyona geçti focus da son neslinde geçti ama durum gösteriyor ki yol tutuşundan hiçbirşey kaybetmediği gibi önceki nesil bağımsız süspansiyon focustan bile iyi.

    Videoları ve ayrıntılı bilgileri öğrenmek isteyen aşağıdaki linke tıklayabilir.
    https://www.****.com/topic/17393-torsiyonlu-focus-mk4-geyik-testinde-rakipleriyle-birlikte/

    TORSİYONLU VE BAĞIMSIZ SÜSPANSİYON ARAÇLARIN GEYİK TESTİ

    -Torsiyonlu focus Michelin Pilot Sport 4 - 235/40 R18 95W - Hız 83 km/h

    -Torsiyonlu Golf Michelin Energy Saver - 205/55 R16 91V - Hız 76 km/h

    -Bağımsız GTI golf Pirelli PZero - 225/35 R19 88Y - ~Hız 75 km/h

    -Bağımsız civic Bridgestone Turanza ER33 - 215/50 R17 91V - Hız 76 km/h

    -Torsiyonlu Focus ile aynı yapıya sahip Fiesta ST Michelin Pilot Super Sport - 205/40 ZR18 86Y - Hız 80 km/h

    -Bağımsız 1 serisi Bridgestone Potenza S001 RFT 225/45 R17 91W - Hız 77 km/h

    -Bağımsız i30 Michelin Primacy 3 225/45 R17 91W - Hız 76 km/h

    -Torsiyonlu Megane GT 4Control Continental ContiSportCon. 5 225/40 R18 - Hız 77 km/h

    -Tosiyonlu 308 Michelin Pilot Sport 3 - 225/40 R18 92W - Hız 82 km/h

    -Bağımsız eski mercedes A Continental ContiSportCon. 5 225/40 R18 - Hız 75 km/h

    -Torsiyonlu Audi A3 Hankook Ventus S1 Evo2 225/40 R18 92Y - Hız 76 km/h

    -Bağımsız Mazda 3 Michelin Pilot Sport 3 - 215/45 R18 93W - Hız 76 km/h

    -







  • İşte böyle işinize gelmedi bin dereden su getirirsiniz.Aylardır forumda geyik testleri ile onlarca konu binlerce mesaj yazıldı.Sonuçları iyi olan araçlar ve kötü olan araçlar için neler yazıldığını kötü olan araçlar içinse neler yazıldığını açın okuyun.Kaymak gibi yolu boşverin şimdi bu testte çuvallıyan araçlarla otoyolda giderken önüne çıkan bir cisim sonucu ani direksiyon hamlesinde ne olacağını herkes biliyor.Sonuç istediğiniz gibi olsaydı eminim farklı şeyler yazardınız.Zamanında fiorino bu testlerde takla atınca jeep üç teker üstünde kalınca yerin dibine sokarken vag gurubu araçlar çuvallayınca kıvırmaya başladılar.Esp ayarı hiçbirşeyi değiştirmez.Esp ayarını sen aracında değiştirebiliyor musun?Hayır.O zaman bu testte kötü sonuç alan aracın standart esp side kötü çalışıyor demektir.Kaldı ki kötü sonuç alan araçların birçoğunda araç şasi yürüyen aksam dengesinin sonucu olduğu defalarca yazılıp çizildi.Bu test o kadar dikkate alınan ve önemli görülen bir test ki euro n-cap testindeki gibi bazı firmalar esp sistemlerini bu testlere göre adapte etmeye başladılar.Golf passat forumlarına girin bakın.Forumdaki araç sahipleri bile testten alınan sonuçlardan dolayı vw yi bayağı eleştiriyorlar.Bu kadar fanatik olmayın.
    Bahsettiğiniz markalarla hiç bir alakam yok. Hatta VW'yi sevmem, param olsa gidip alacağım bir marka da değildir.
    "standart ESP" diye bir şey yok. ESP'yi her üretici her bir modelinde farklı ayarlar. Özellikle ani hareketlerde -aracın beceriksizliğinden dolayı- afedersiniz kıçını başını dağıtan otomobillerde ESP de ona göre yapılır. Aracı bu duruma düşürmemek için çok daha sıkı çalışır. Bunu test edip dışarıdan izlediğinizde "bak ne güzel ip gibi dönüyor" diyebiliriz, ama arabayı döndüren şey bilgisayardır, sürücüye hiç iş bırakmaz.
    Öbür yandan bazı otomobillerde keyif unsurunu arttırmak adına ESP daha pasif çalışır. Aracın bir miktar kaymasına müsaade eder, çok ani müdahaleler yapmayarak sürücünün de olaya dahil olmasını sağlar vs. Ki bazılarında ESP komple kapatılabiliyor da. Şimdi bu araçlar ilk direksiyon kırmada arkası geliyor diye kötü mü yol tuttu? Hayır tabii ki, amaçlanan o zaten. (Yine dikkat çekmek isterim, bazı istisnalar, hem kötü yol tutanlar hem de ESP'si düzgün çalışmayanlar yok değil. Yani her önü arkası kayan iyidir demiyorum kesinlikle.)

    Demek istediğim, yalnızca bu teste bakarak yol tutuş kıyaslaması yapılamaz. En başta çoğu aracın lastiği birbirinden farklı, kışlık olanlar bile oluyor bazen. Kapsamlı bir tutuş karşılaştırması için çok daha fazla parametreye bakılması lazım.
    Peki bu test kime/neye yarar? A noktasından B noktasına en güvenli ve risksiz şekilde yolculuk etmek için araba alan birisine yarar. Açar izler. Hangi araç ne kadar tutucu davranıyor kıyaslar, işine geleni alır. Ve harbiden de o araç sayesinde benzer bir kaçış senaryosunda sürücünün alacağı risk minimuma iner.
    Ama öbür taraftan; araçtan maksimum zevk almak isteyen, viraj kasacak birisi zaten en başta ESP'si kapatılamayan bir araç tercih etmez. Burada çelişkiye düşüyorsunuz. Bu testteki en hızlı aracı alan en "güvenli" aracı almış olur, en iyi yol tutan aracı almış olmaz.
    Ha km77'yi iyi dönen iyi yol da tutabilir gayet tabii. Ama dediğim gibi, bu tek başına bir kıyaslama öğesi olamaz.


    Torsiyon-bağımsız olayına gelirsek. Torsiyonun pürüzsüz yollarda pek bir dezavantajı olmadığı doğrudur. Hatta ortadaki torsiyon barı devasa bir anti-roll bar görevi gördüğünden bağımsızdan daha iyi de olabilir. Ama genele bakıp bütün koşulları hesaba kattığınızda bağımsız daha avantajlıdır. En basitinden, her bir tekerin toe-camber ayarlarını istediğiniz gibi yapabiliyorsunuz vs. Başlı başına bu bile torsiyona göre bariz bir avantajdır.
    Sizin orada bütün yollar kaymak, pist pürüzsüzlüğünde sanırım.
    İkincisi, geyik testi ile yol tutuş kıyaslaması yapılmaz. Bu kaç kere yazıldı forumda. Geyik testi ESP odaklı bir testtir, test esnasında aracın yeteneği değil ESP'nin yazılımı(ve standart kullanıcıya sağladığı güvenlik) test edilir. (Araçların limitine ulaşılan bazı vakalar da yok değil tabii)
    Gazlı veya yağlı amortisör diye bir şey yok. Bütün modern amortisörler yağ ile çalışır. Ve hepsinde bir miktar gaz vardır, o da yağı basınç altında tutmaya yarar. Isınınca köpürmesini engeller.
    İki amortisörün performansı arasındaki fark mekanizmanın kalitesinde ve valflerin ayarında biter.
    Pistte ilk viraja kırdığınız anda fiorino kafadan kaya kaya çizgisinden çıkar, ESP'nin alâsı da olsa yapabileceği hiç bir şey yok. Ayrıca ESP sihirli bir değnek değil, aracı yavaşlatarak yolda tutmayı başarıyor. Geyik testine girdiği hızda çıkmıyor hiç bir araba. GT-R viraja 85 ile girer 70 ile çıkar, fiorino devrilmeden çıkabilirse iyidir.

    Ayrıca mesajımı tam anlayamamışsınız, geyik testi ESP testi değil güvenlik testidir, ESP'yi sınar.
    Birincisi, herhangi bir kaza anında forumdan hiçbir arkadaş bu testlerde gösterilen manevraları zaten yapamayacağız. Bu testi yapan pilotlar onlarca, yüzlerce defa bu parkurda farklı araçlarla bu testi yapan insanlar. Arada ilk defa bisiklet sürenle, yıllarca bisiklet süren gibi fark var. Kaldı ki kaza anında milisaniyeler içinde durumu analiz edip, rotayı belirleyip aracı oraya yönlendirmek için gerekli direksiyon hareketini kaçımız yapabiliyoruz?

    İkincisi, hadi biz sürücü olarak doğru tepkiyi verdik, araçlarımız bu test araçlarının verdiği tepkiyi veremeyecek. Üzerinde manevra yaptığımız asfalt, araçlarımızdaki lastik, manevrayı yapmamız gereken alan, araçtaki yük, hava sıcaklığı gibi değişkenler bu tarz testlerde her zaman olabilecek en iyi değerlerdir. Bu manevra esnasında sağlam bir yan rüzgar yeseniz bile yoldan çıkarsınız. Kaldı ki ülkedeki araçlarım büyük bir çoğunluğunun lastikleri 200 taban bile değil.

    Üçüncüsü, bu manevrayı yaparken binek araçlarda ESP pivot noktaları belirler ve aracın yönü ön tekerlerden ziyade arka tekerlere yapılan fren ile değiştirilir. Binek araçlar viraj dönerken önden kayınca aracın kafa kısmının sallanmasının sebebi budur. ESP sistemlerinin bir çok farklı senaryosu var, araç içinde bulunduğu duruma göre bu senaryolardan bir tanesini seçer ve uygular. Basit bir örnek vereyim bu tarz bir durumda araç direksiyondaki açı değişiminin ve fren pedalındaki seviye değişiminin türevini ve integralini hesaplar. Çıkan sonuca göre araç üreticisinin önceden tanımladığı tekerleklere, yaptığı hesaplamaya göre fren uygular. Bir spor araç üreticisi ile binek araç üreticisi tabiki ESP kalibrasyonlarını farklı senaryolar üzerinden yapacaklardır. İki binek araç üreticisi bile farklı şasilere sahip oldukları için aynı senaryolar üzerinden farklı kalibrasyonlar yapacaklar. Dolayısıyla bu gibi testlere sentetik denmesinin sebebi aracın veya ESP sisteminin genel performansını ölçmek yerine test edilen spesifik durumdaki performansını ölçmektedir.

    Sonuç olarak geyik testi aracın yol tutuşunu değil, manevra kabiliyetini ölçer. Bu testten iyi sonuç alan araba daha iyi yol tutan araba değil, daha güvenli arabadır. Bu gibi testlerde yapılan manevraları kendi araçlarınızla birebir uygulayamazsınız. Bütün çevresel değişkenler aynı olsa bile hiç birimiz bu manevrayı hayatımızda üçten fazla uygulamadık. Bu testte yakın sonuçlar alan iki araç gerçekten böyle bir durumla karşı karşıya kalınca çok farklı sonuçlar verebilir. Bu gibi testler gerekli ancak sonuçları bizim gibi son kullanıcıların tercihlerini etkilemek yerine üreticilerin araçlarını geliştirmesi için kullanılmalı. Aracınızın yol tutuşunu başka bir araçla karşılaştırmak istiyorsanız, pist sürelerine bakabilirsiniz.
    Pazarlama kategorisiyle kinematiğe girince olan şey...

    Siz hiç "bağımsız" süspansiyon gördünüz mü? Nereye bağlanıyor bunlar, aynı rijit gövdeye değil mi, bir tarafta tekerlek pozisyon değiştirince bunun açılarını veya kuvvetlerini karşı tarafa aktarmayacak? Belki manyetik levitasyonla ilerlerleyen bir gövdeyse, olabilir tabii. Pazarlamacılara göre öyle herhalde, çünkü öyle anlattılar :)

    Teknik terim olarak bağımsız süspansiyondan bahsediliyorsa "floating axle" Ford Taunus da bağımsız süspansiyonlu. Firar (viraj savrulması - "yaw") yönündeki ataletleri "roll", veya daha iyisi "pitch" yönüne tahvil edebilecek, yeterli hareket sertbestliğine sahip süspansiyonlara bağımsız süspansiyon denir. Meslek lisesi kitaplarında böyle yazmıyor olabilir, önemli değil, onlar uygulama bilgisi, dizayn bilgisi değil.

    Açıları sabit tutan şey süspansiyonun terazileme fonksiyonudur. Terazi mekanizmalarını inceleyin. En yakın, "space bar"ın altında var bir tane. Tekerlekte hangi derecede hareketleri ayırırsanız, aynı oranda daha sert denge çubukları (terazi kolları) kullanarak dengelenmek zorunda kalınır.

    Kamber ve kaster kararlılığı, her yöndeki terazileme, sönümleme... birisi diğerinden daha önemsiz işlevler değil. Bagaj alanı kazanmak için kısaltılmış kollarla "bağımsız" her zaman daha iyi bir geometri, daha iyi bir süspansiyon anlamına gelmiyor. Hatta çok zaman bağımsız süspansiyon daha bile sert tepki veriyor, ama işte, fiyat etiketinin "placebo" etkisi. Mercedes, Granada, Scorpio konforlularsa bağımsız süspansiyonlu oldukları için değiller, başka geometrileri olsa yine konforlu olurlardı. Skalanın bir ucunda 70'lerdeki altı linkli İngiliz dizaynı Rover'lar var.
  • torsiyon sert ayarlı olduğu için bağımsızdan iyi yol tutuyormuş gibi gelebilir ama aynı testi bozuk yolda yaparsan durum tam tersine döner.

    her ikisinin kulvarı farklı.
  • Sizin orada bütün yollar kaymak, pist pürüzsüzlüğünde sanırım.
    İkincisi, geyik testi ile yol tutuş kıyaslaması yapılmaz. Bu kaç kere yazıldı forumda. Geyik testi ESP odaklı bir testtir, test esnasında aracın yeteneği değil ESP'nin yazılımı(ve standart kullanıcıya sağladığı güvenlik) test edilir. (Araçların limitine ulaşılan bazı vakalar da yok değil tabii)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 22 Nisan 2020; 16:9:2 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Sizin orada bütün yollar kaymak, pist pürüzsüzlüğünde sanırım.
    İkincisi, geyik testi ile yol tutuş kıyaslaması yapılmaz. Bu kaç kere yazıldı forumda. Geyik testi ESP odaklı bir testtir, test esnasında aracın yeteneği değil ESP'nin yazılımı(ve standart kullanıcıya sağladığı güvenlik) test edilir. (Araçların limitine ulaşılan bazı vakalar da yok değil tabii)
    İşte böyle işinize gelmedi bin dereden su getirirsiniz.Aylardır forumda geyik testleri ile onlarca konu binlerce mesaj yazıldı.Sonuçları iyi olan araçlar ve kötü olan araçlar için neler yazıldığını kötü olan araçlar içinse neler yazıldığını açın okuyun.Kaymak gibi yolu boşverin şimdi bu testte çuvallıyan araçlarla otoyolda giderken önüne çıkan bir cisim sonucu ani direksiyon hamlesinde ne olacağını herkes biliyor.Sonuç istediğiniz gibi olsaydı eminim farklı şeyler yazardınız.Zamanında fiorino bu testlerde takla atınca jeep üç teker üstünde kalınca yerin dibine sokarken vag gurubu araçlar çuvallayınca kıvırmaya başladılar.Esp ayarı hiçbirşeyi değiştirmez.Esp ayarını sen aracında değiştirebiliyor musun?Hayır.O zaman bu testte kötü sonuç alan aracın standart esp side kötü çalışıyor demektir.Kaldı ki kötü sonuç alan araçların birçoğunda araç şasi yürüyen aksam dengesinin sonucu olduğu defalarca yazılıp çizildi.Bu test o kadar dikkate alınan ve önemli görülen bir test ki euro n-cap testindeki gibi bazı firmalar esp sistemlerini bu testlere göre adapte etmeye başladılar.Golf passat forumlarına girin bakın.Forumdaki araç sahipleri bile testten alınan sonuçlardan dolayı vw yi bayağı eleştiriyorlar.Bu kadar fanatik olmayın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Önemli olan giriş hızı değil çıkış hızıdır, moose test doğrudan yol tutuş ile ilişkilendirilemez. 78le giren araba 50 ile çıkar 1 kuka devirir forum çöp der ama 77 ile giren araba 35le çıkar kuka devirmez övülür. Aynı aracın torsiyon ve bağımsız süspansiyonlu modelinde esp agresyonu farklı olur, doğrudan karşılaştırmak yine hatalı olur. Esp ayarı ne demek hiç bir şey değiştirmez? Madem dendi VAG grubundan örnek verelim, ESC off ve Esc Spor olarak 2 modu var araçların ve spor modda aracın arkası daha oynak oluyor. Bu 2 mod arasında testte fark olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Geyik testi ESP'nin hangi açıda ve ölçüde girdiğini ölçmek için yapılır.Önemli olan çıkış hızıdır giriş hızı zaten +-3 değişir

    Torsiyonun maliyeti çok ucuzdur fakat yol tutuş konusunda sadece pistte iş yapar.Bu kadar basit

    Bu arada geyik testi esktrem bi durumdur.Aracın sürüş dinamikleri ile ilgili bilgi vermez.Eğer firmalar araçlarını geyik testi performansına göre tasarlarsa 5km de 4defa böbrek taşı düşürürsün ;)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Fiorino neden takla atıyordu? Kötü yol tuttuğu için mi yoksa ağırlık transferlerine karşı gelemeyip devrildiği için mi? Adamlar takla atmaması için aracın yol tutuşuyla alakalı hiç bir şeye müdahele etmeden sadece esp ekleyerek tekrar teste soktular sonuç olarak takla atmadı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Otobanda giderken karşısına geyik çıkınca 11 metrelik havuzda şerit değiştirmeyen mi var hocam lütfen yani tam Türkiye senaryosuna uygun test Bizim otobanlarda bile çukur var bol bol rezonansa giriyor araç asfalt dalgalanmasından ötürü, o testteki şartların bizle uyuşması çok zor. Lastiği en ucuzundan alan hepsi aynı diyen adam moose test karşılaştırması yapıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dinocan Gökçek

    Geyik testi ESP'nin hangi açıda ve ölçüde girdiğini ölçmek için yapılır.Önemli olan çıkış hızıdır giriş hızı zaten +-3 değişir

    Torsiyonun maliyeti çok ucuzdur fakat yol tutuş konusunda sadece pistte iş yapar.Bu kadar basit

    Bu arada geyik testi esktrem bi durumdur.Aracın sürüş dinamikleri ile ilgili bilgi vermez.Eğer firmalar araçlarını geyik testi performansına göre tasarlarsa 5km de 4defa böbrek taşı düşürürsün ;)
    Sürüş dinamikleri hakkında bilgi vermezse bu testler boşuna mı yapılıyor?Ekstrem bir durum diyorsunuz.Nasıl ekstrem durum yahu?Siz hiç aniden önünüze çıkan bir çukurdan kaçmadınız mı?Hiç bir viraja normalden hızlı girmediniz mi?Ona bakarsanız esp de ekstrem bir güvenlik sistemi.O ekstrem yeri gelir hayatınızı kurtarır yeri gelir bariyere girmenize sebep olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: FurkanEmir411

    Önemli olan giriş hızı değil çıkış hızıdır, moose test doğrudan yol tutuş ile ilişkilendirilemez. 78le giren araba 50 ile çıkar 1 kuka devirir forum çöp der ama 77 ile giren araba 35le çıkar kuka devirmez övülür. Aynı aracın torsiyon ve bağımsız süspansiyonlu modelinde esp agresyonu farklı olur, doğrudan karşılaştırmak yine hatalı olur. Esp ayarı ne demek hiç bir şey değiştirmez? Madem dendi VAG grubundan örnek verelim, ESC off ve Esc Spor olarak 2 modu var araçların ve spor modda aracın arkası daha oynak oluyor. Bu 2 mod arasında testte fark olur.
    Kardeşim iki mod dediğin birisi sistemin açık olduğu diğeri ise kapalı olduğu moddur.Çoğu standart araçlarda esp bile kapatılamıyor.Bu testlerde esp açıkken bu hale geliyorlar.Kapalı olsa zaten kıçı başı dağıtırlar.Bu teste giren araçlarda esp modu var demeyin.Gülerler size.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ykaya1983 -- 22 Nisan 2020; 20:54:18 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • ykaya1983 Y kullanıcısına yanıt
    Önüne bişey çıktıktan sonra tekrar aynı şeride girmiyorsun girsen de 2 saniye içinde 1 kez şerit değişimi yapmıyorsun, gayet extrem bir durum yani.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ykaya1983 Y kullanıcısına yanıt
    Bahsettiğiniz markalarla hiç bir alakam yok. Hatta VW'yi sevmem, param olsa gidip alacağım bir marka da değildir.
    "standart ESP" diye bir şey yok. ESP'yi her üretici her bir modelinde farklı ayarlar. Özellikle ani hareketlerde -aracın beceriksizliğinden dolayı- afedersiniz kıçını başını dağıtan otomobillerde ESP de ona göre yapılır. Aracı bu duruma düşürmemek için çok daha sıkı çalışır. Bunu test edip dışarıdan izlediğinizde "bak ne güzel ip gibi dönüyor" diyebiliriz, ama arabayı döndüren şey bilgisayardır, sürücüye hiç iş bırakmaz.
    Öbür yandan bazı otomobillerde keyif unsurunu arttırmak adına ESP daha pasif çalışır. Aracın bir miktar kaymasına müsaade eder, çok ani müdahaleler yapmayarak sürücünün de olaya dahil olmasını sağlar vs. Ki bazılarında ESP komple kapatılabiliyor da. Şimdi bu araçlar ilk direksiyon kırmada arkası geliyor diye kötü mü yol tuttu? Hayır tabii ki, amaçlanan o zaten. (Yine dikkat çekmek isterim, bazı istisnalar, hem kötü yol tutanlar hem de ESP'si düzgün çalışmayanlar yok değil. Yani her önü arkası kayan iyidir demiyorum kesinlikle.)

    Demek istediğim, yalnızca bu teste bakarak yol tutuş kıyaslaması yapılamaz. En başta çoğu aracın lastiği birbirinden farklı, kışlık olanlar bile oluyor bazen. Kapsamlı bir tutuş karşılaştırması için çok daha fazla parametreye bakılması lazım.
    Peki bu test kime/neye yarar? A noktasından B noktasına en güvenli ve risksiz şekilde yolculuk etmek için araba alan birisine yarar. Açar izler. Hangi araç ne kadar tutucu davranıyor kıyaslar, işine geleni alır. Ve harbiden de o araç sayesinde benzer bir kaçış senaryosunda sürücünün alacağı risk minimuma iner.
    Ama öbür taraftan; araçtan maksimum zevk almak isteyen, viraj kasacak birisi zaten en başta ESP'si kapatılamayan bir araç tercih etmez. Burada çelişkiye düşüyorsunuz. Bu testteki en hızlı aracı alan en "güvenli" aracı almış olur, en iyi yol tutan aracı almış olmaz.
    Ha km77'yi iyi dönen iyi yol da tutabilir gayet tabii. Ama dediğim gibi, bu tek başına bir kıyaslama öğesi olamaz.


    Torsiyon-bağımsız olayına gelirsek. Torsiyonun pürüzsüz yollarda pek bir dezavantajı olmadığı doğrudur. Hatta ortadaki torsiyon barı devasa bir anti-roll bar görevi gördüğünden bağımsızdan daha iyi de olabilir. Ama genele bakıp bütün koşulları hesaba kattığınızda bağımsız daha avantajlıdır. En basitinden, her bir tekerin toe-camber ayarlarını istediğiniz gibi yapabiliyorsunuz vs. Başlı başına bu bile torsiyona göre bariz bir avantajdır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Bahsettiğiniz markalarla hiç bir alakam yok. Hatta VW'yi sevmem, param olsa gidip alacağım bir marka da değildir.
    "standart ESP" diye bir şey yok. ESP'yi her üretici her bir modelinde farklı ayarlar. Özellikle ani hareketlerde -aracın beceriksizliğinden dolayı- afedersiniz kıçını başını dağıtan otomobillerde ESP de ona göre yapılır. Aracı bu duruma düşürmemek için çok daha sıkı çalışır. Bunu test edip dışarıdan izlediğinizde "bak ne güzel ip gibi dönüyor" diyebiliriz, ama arabayı döndüren şey bilgisayardır, sürücüye hiç iş bırakmaz.
    Öbür yandan bazı otomobillerde keyif unsurunu arttırmak adına ESP daha pasif çalışır. Aracın bir miktar kaymasına müsaade eder, çok ani müdahaleler yapmayarak sürücünün de olaya dahil olmasını sağlar vs. Ki bazılarında ESP komple kapatılabiliyor da. Şimdi bu araçlar ilk direksiyon kırmada arkası geliyor diye kötü mü yol tuttu? Hayır tabii ki, amaçlanan o zaten. (Yine dikkat çekmek isterim, bazı istisnalar, hem kötü yol tutanlar hem de ESP'si düzgün çalışmayanlar yok değil. Yani her önü arkası kayan iyidir demiyorum kesinlikle.)

    Demek istediğim, yalnızca bu teste bakarak yol tutuş kıyaslaması yapılamaz. En başta çoğu aracın lastiği birbirinden farklı, kışlık olanlar bile oluyor bazen. Kapsamlı bir tutuş karşılaştırması için çok daha fazla parametreye bakılması lazım.
    Peki bu test kime/neye yarar? A noktasından B noktasına en güvenli ve risksiz şekilde yolculuk etmek için araba alan birisine yarar. Açar izler. Hangi araç ne kadar tutucu davranıyor kıyaslar, işine geleni alır. Ve harbiden de o araç sayesinde benzer bir kaçış senaryosunda sürücünün alacağı risk minimuma iner.
    Ama öbür taraftan; araçtan maksimum zevk almak isteyen, viraj kasacak birisi zaten en başta ESP'si kapatılamayan bir araç tercih etmez. Burada çelişkiye düşüyorsunuz. Bu testteki en hızlı aracı alan en "güvenli" aracı almış olur, en iyi yol tutan aracı almış olmaz.
    Ha km77'yi iyi dönen iyi yol da tutabilir gayet tabii. Ama dediğim gibi, bu tek başına bir kıyaslama öğesi olamaz.


    Torsiyon-bağımsız olayına gelirsek. Torsiyonun pürüzsüz yollarda pek bir dezavantajı olmadığı doğrudur. Hatta ortadaki torsiyon barı devasa bir anti-roll bar görevi gördüğünden bağımsızdan daha iyi de olabilir. Ama genele bakıp bütün koşulları hesaba kattığınızda bağımsız daha avantajlıdır. En basitinden, her bir tekerin toe-camber ayarlarını istediğiniz gibi yapabiliyorsunuz vs. Başlı başına bu bile torsiyona göre bariz bir avantajdır.
    Şmdi mesajlarınmızda açıkça görüldüğü gibi geyik testi bir Esp testi. Yani bir fiorino'nun Esp'sini daha agresif kodlayarak Mercedes AMG GT-R'dan daha iyi bir test skoru elde edebilirsiniz.


    Fiorino'ya Gtr motoru atıp, hepsinden önemlisi Esp'yi agresif kodlayıp yarış pistlerine dönüyorum.

    Fiorino Track Days Are Coming, bu sefer yedim seni AMG GT-R.




  • Pistte ilk viraja kırdığınız anda fiorino kafadan kaya kaya çizgisinden çıkar, ESP'nin alâsı da olsa yapabileceği hiç bir şey yok. Ayrıca ESP sihirli bir değnek değil, aracı yavaşlatarak yolda tutmayı başarıyor. Geyik testine girdiği hızda çıkmıyor hiç bir araba. GT-R viraja 85 ile girer 70 ile çıkar, fiorino devrilmeden çıkabilirse iyidir.

    Ayrıca mesajımı tam anlayamamışsınız, geyik testi ESP testi değil güvenlik testidir, ESP'yi sınar.
  • Ne arkadaşım yahu bu gerginlik. Millet deşarj olucak yer arıyor resmen. ESP bahanesi olmuş işin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bos bi konu daha :)

    Bagımsız süspansiyonun yol tutusu her zaman daha iyidir. Mesela Seat Leon FR'lar arkalar bagımlı süspansiyon, VW golf 5 1.4 tsi ların bagımsız süspansiyon.

    İkisininde amortisör ve helezon yayları aynı. Ama yol tutus golf de bariz cok ama cok daha iyi.

    Ayrıca bi örnek daha vereyim ;

    Hyundai i30 um varken onunda bagımsız süspansiyondu, Air süspansiyon yapılırken 4 Bagımsız yapıldı. Arabanın orjinal yol tutusundan bi tık daha iyi oluyor cunku 4 bagımsızda. Aynı aractan bi arkadasımda daha vardı o ön arka bagımsız yaptırdı.

    Airli haliyle Yol tutuslarını test ettik kesinlikle arkadasın arabası berbat hale gelmişti, serit degistirirken resmen kaya kaya degiştiriyordu ama benimkinde araba resmen yere yapısarak degiştiriyordu seriti. Aynı sekilde slalom yaptık 6 tane kuka arasında benimkinde en ufak savrulma olmadan gecerken Arkadasın araba daha 30 40 km hızla yaparken arkadan deli gibi kayıyordu.

    Yani bagımsız süspansiyonlu araca ön arka bagımsız air takarak torsiyonluya cevirdik ve fark boyle bişey oldu araba kesinlikle cok kotu oldu. farkı burdan pay bicin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Pistte ilk viraja kırdığınız anda fiorino kafadan kaya kaya çizgisinden çıkar, ESP'nin alâsı da olsa yapabileceği hiç bir şey yok. Ayrıca ESP sihirli bir değnek değil, aracı yavaşlatarak yolda tutmayı başarıyor. Geyik testine girdiği hızda çıkmıyor hiç bir araba. GT-R viraja 85 ile girer 70 ile çıkar, fiorino devrilmeden çıkabilirse iyidir.

    Ayrıca mesajımı tam anlayamamışsınız, geyik testi ESP testi değil güvenlik testidir, ESP'yi sınar.
    Yazdıklarınızın çeliştiğinin farkında çok değilsiniz.

    Öncelikle bir aracı yolda tutmak için sadece sizin iddia ettiğiniz gibi "Esp yeterlidir!" demek (siz bu testin sadece esp testi olduğunu iddia ettiğiniz için aracın dinamiklerini bir kenara atıyorsunuz) araçtan anlayan birinin gülüp geçeceği bir yorumdur net. Bunu tartışmaya gerek yok. Fakat yazdıklarınızın bir kısmına da katılıyorum. Çünkü Geyik testi aracın yol tutuşuna etki eden faktörlerin + (artı) Esp'nin performansını ortaya çıkardığı bir sonuçtur. Daha önce verdiğim örnekteki gibi limileri aşıldığında Fiorino'yu 50 tane esp'de gelse kurtaramaz diğer taraftan aynı durum limtleri aştığında GT-R için de geçerlidir. İşte bu limtlere dair bize fikir veren tek test şimdilik Geyik testi.




  • Yıllar önce torsiyon diye eski Golf'ü forumda az gömmemiştik. Halbuki VW haklıymış



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-73181344B -- 23 Nisan 2020; 11:31:20 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RedRocco34

    Bos bi konu daha :)

    Bagımsız süspansiyonun yol tutusu her zaman daha iyidir. Mesela Seat Leon FR'lar arkalar bagımlı süspansiyon, VW golf 5 1.4 tsi ların bagımsız süspansiyon.

    İkisininde amortisör ve helezon yayları aynı. Ama yol tutus golf de bariz cok ama cok daha iyi.

    Ayrıca bi örnek daha vereyim ;

    Hyundai i30 um varken onunda bagımsız süspansiyondu, Air süspansiyon yapılırken 4 Bagımsız yapıldı. Arabanın orjinal yol tutusundan bi tık daha iyi oluyor cunku 4 bagımsızda. Aynı aractan bi arkadasımda daha vardı o ön arka bagımsız yaptırdı.

    Airli haliyle Yol tutuslarını test ettik kesinlikle arkadasın arabası berbat hale gelmişti, serit degistirirken resmen kaya kaya degiştiriyordu ama benimkinde araba resmen yere yapısarak degiştiriyordu seriti. Aynı sekilde slalom yaptık 6 tane kuka arasında benimkinde en ufak savrulma olmadan gecerken Arkadasın araba daha 30 40 km hızla yaparken arkadan deli gibi kayıyordu.

    Yani bagımsız süspansiyonlu araca ön arka bagımsız air takarak torsiyonluya cevirdik ve fark boyle bişey oldu araba kesinlikle cok kotu oldu. farkı burdan pay bicin.
    Boş bir mesaj.Bakın konuda bağımsız süspansiyonlu golfün 75 km ile nasıl kıçı başı dağıttığı focusun nasıl 83 km ile çizgisini koruduğu açık açık videoda var.Burada tüm dünyanın dikkate aldığı bir test kuruluşu var.Sizin air süspansiyon işini nasıl yaptıysanız artık o ancak sizi bağlar.Kendi aranızda yaptığınız dandik testi insanlara referans vermeyin



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ykaya1983 -- 23 Nisan 2020; 11:9:27 >




  • ykaya1983 Y kullanıcısına yanıt
    Asıl bos olan mesaj bu

    ikisinin amortisörleri farklı golf gaz ve yag basınclı konfora yonelik sachs marka amortisör kullanırken, Focus sadece gaz basınclı yol tutusa yonelik sachs amortisör kullanmakta. Aradaki fark bundan golfe takın bakalım sadece gaz basınclı sachs amortisörleri gorelim hangisi daha iyi tutuyor.

    Bilip bilmeden yorum yapmayın

    Benim rocco nun amortisörleri gaz ve yag basınclı sachs marka amortisördü, fabrikanın taktıgı vardı üstünde. Yazılım yapıldıktan sonra o kadar guce yol tutus cok daha iyi olsun diye 4 Amortisörüde BOGE marka Sadece gaz basınclı amortisörlerle degiştirdim.

    Fabrikanın taktıgı amortisörle benim sonradan taktırdıgım bogeler arasında fark hissedilir derecede vardı. Stock Amortisörlü bi scirocco getirin benim karsıma test edelim bakalım hangisi daha iyi yol tutucak. Hatta Benim sciroccoyla kıyaslayalım focusun yol tutusunu gorun farkı aradaki ;)

    Amortisör sertlik yumusaklık mevzusunu hesaba katmıyorsunuz. Onuda katın.




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.