1- Scala C segmenttir Neden: İlk olarak Skoda Scala ile Kamiq için konuşursak aracın maliyetini düşürmek için Kamiq ile aynı banttan çıkabilecek şekilde dizayn etmişler. Hem de tutulmazsa üretimi hızlıca sonlandırmak için de fazla risk almak istememişler. Araç Golf boyutlarında, fiyat olarak normalde Polo ile yakın fiyatlarda. VW zaten Polo dehşet satılıyor diye Polo'dan müşteri çalabilecek bir araba çıkartmış. Golf 8 ve Scala Burada şimdi kendi parametlerime bakacağım. Forumda Egea'nın B segment kabul etmemizde temel ölçüt olarak aracın Linea'nın yerini alması, B segment 500L şasisine kurulması, C segment şasisine sahip olmaması ve aynı firmanın 2012'de C segment Viaggio çıkardığını, Egea'nın her anlamda daha küçük olduğunu, Bravo Sedan'ın yerini alan arabanın daha küçük olmasının mümkün olmadığını belirtmiştim. Firma da zaten 2013 ylında 2015'te B segment yapacağız demişti. https://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/tofas-tan-yeni-sedan-geliyor-24983597 Şimdi Scala'ya aynı objektiflikle bakıyoruz, Skoda'nın B segmentte hangi arabası var, Fabia. Fabia bitecek mi? Hayır bitmeyecek, Fabia 2022 gibi MQB'ye geçecek demek ki Scala B segment bir arabanın yerini almıyor. Yine de B segmentte iki modeli olabilir mi? Olabilir. Devam edelim. Skoda'ya bakıyoruz, Octavia C segment, Favoş'un torunu Feliş'in oğlu Fabia B segment, SuperB B segment. Burada Scala'nın görüldüğü üzere iyice Sedan formuna taşınmış ve epey büyümüş Octavia ile Golf arasında bir tampon araç olması istenmiş, aynı şekilde Fabia'nın emektar PQ-35 şasisi yerine MQB'ye kurulmuş. Zaten Polo ve A1 konfor, izolasyon, güvenlik gibi konularda C segment HB arabaların çoğundan daha fazla C segment arabalar. Megane IV Facelift , Focus IV gibi C segment kaliteli arabaları saymazsak Polo ve A1 çoğundan daha iyi. Polo-Ibiza-A1 3 VAG 3 MQB (Not Polo bu hafta makyajlandı) Scala'nın bu arabaların yanında yeri yok ama B segment Kamiq'le neredeyse aynı iç mekana ve çok benzer dış hatlara sahip olmaları yüzünden bu arabayı B segment gibi düşünenler olmuş. Mantık itibariyle B segment mantığı var ama ürün gamına bakarsak Polo ve Ibiza 1.0 atmosferik motorla başlıyor, Scala Golf 8 ile aynı motorla başlıyor, sadece benzinli olarak turbo benzinli 1.0 ve 1.5 seçenekler var. Golf R-Line gibi 1.5 150 PS Monte Carlo versiyonu da var. Ürün gamı bire-bir Golf 8. Boyutlarını söylemenin anlamı yok, boyutlara bakarsak Taliant Megane'dan 3 santim fazla genişliği ile D segment oluyor. Yine de söylersek Golf 8'den daha büyük bir araba. Şasi olarak MQB A0'ın bir başka versiyonunu kullanıyor, Polo ve Ibiza ile tamamen aynı şasi değil ama Golf şasisi olan MQB değil, Golf 8 şasini kullanan araç yeni Skoda Octavia. Yani bu araba Octavia'nın HB'deki boşluğunu dolduruyor ama Octavia'dan bozma bir araba değil, sürüş dinamikleri de kesinlikle daha zayıf olacaktır ama ürünün yerine bakarsak bu araba C segment, B segment arabalardaki güçsüz motorlar yok, baz donanımdan itibren hem EU hem TR Polo ve Ibiza'dan dolu bir araba. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-61960E1CE -- 3 Mayıs 2021; 16:20:39 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Scala ve T-Roc: C Segmentindeki Araçlar
Skoda Scala ve Volkswagen T-Roc, kompakt boyutları ve çok yönlülükleriyle öne çıkan iki popüler araçtır. Bu araçlar, C segmentinde yer alarak, hatchback ve crossover karışımı bir yapı sunarlar.
C Segmenti Tanımı
C segmenti, genellikle uzunlukları 4,2 ila 4,6 metre arasında olan kompakt arabalardan oluşur. Bu araçlar, günlük kullanım için uygun büyüklüktedir ve genellikle beş yolcu ve orta düzeyde bagaj kapasitesi sunarlar. Hatchback ve sedan gibi farklı gövde tiplerinde mevcut olabilirler.
Scala ve T-Roc'un C Segmentindeki Konumu
Skoda Scala, C segmentinde bir hatchback olarak konumlandırılmıştır. Pratik bir iç mekana ve geniş bir bagaj hacmine sahiptir. Volkswagen T-Roc ise aynı segmentte yer alan bir crossover'dır. Daha yüksek bir sürüş pozisyonu ve artırılmış yerden yükseklik sunar, bu da onu hafif arazi koşulları için uygun hale getirir.
Anahtar Farklılıklar
Scala ve T-Roc, C segmentinde yer almalarına rağmen, bazı önemli farklılıklara sahiptirler. Scala, daha çok yakıt ekonomisi ve pratiklik odaklıdır, T-Roc ise stil ve çok yönlülüğe vurgu yapmaktadır. Ayrıca, T-Roc, dört tekerlekten çekiş seçeneği sunarken, Scala yalnızca önden çekişlidir.
Sonuç olarak, Skoda Scala ve Volkswagen T-Roc, kompakt boyutları, çok yönlülükleri ve farklı ihtiyaçları karşılama konusundaki yetenekleriyle C segmentinde popüler seçeneklerdir. Scala, pratiklik ve yakıt tasarrufunu arayanlar için idealken, T-Roc macera ve stil arayanlar için daha uygun bir seçim olabilir.