Şimdi Ara

Scala ve T-Roc neden C segmenttir

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
18
Cevap
0
Favori
4.341
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 1- Scala C segmenttir


    Neden: İlk olarak Skoda Scala ile Kamiq için konuşursak aracın maliyetini düşürmek için Kamiq ile aynı banttan çıkabilecek şekilde dizayn etmişler. Hem de tutulmazsa üretimi hızlıca sonlandırmak için de fazla risk almak istememişler. Araç Golf boyutlarında, fiyat olarak normalde Polo ile yakın fiyatlarda. VW zaten Polo dehşet satılıyor diye Polo'dan müşteri çalabilecek bir araba çıkartmış.


    Scala ve T-Roc neden C segmenttir


    Golf 8 ve Scala


    Scala ve T-Roc neden C segmenttir

    Burada şimdi kendi parametlerime bakacağım. Forumda Egea'nın B segment kabul etmemizde temel ölçüt olarak aracın Linea'nın yerini alması, B segment 500L şasisine kurulması, C segment şasisine sahip olmaması ve aynı firmanın 2012'de C segment Viaggio çıkardığını, Egea'nın her anlamda daha küçük olduğunu, Bravo Sedan'ın yerini alan arabanın daha küçük olmasının mümkün olmadığını belirtmiştim.



    https://forum.donanimhaber.com/golf-ile-egea-kiyaslayanlar-fia-egea-b-segmenttir-degerlendirme-tofas-ta-b-segment-sedan-demis--148304634


    Firma da zaten 2013 ylında 2015'te B segment yapacağız demişti.


    https://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/tofas-tan-yeni-sedan-geliyor-24983597


    Scala ve T-Roc neden C segmenttir



    Şimdi Scala'ya aynı objektiflikle bakıyoruz, Skoda'nın B segmentte hangi arabası var, Fabia. Fabia bitecek mi? Hayır bitmeyecek, Fabia 2022 gibi MQB'ye geçecek demek ki Scala B segment bir arabanın yerini almıyor.


    Yine de B segmentte iki modeli olabilir mi? Olabilir. Devam edelim.


    Scala ve T-Roc neden C segmenttir


    Skoda'ya bakıyoruz, Octavia C segment, Favoş'un torunu Feliş'in oğlu Fabia B segment, SuperB B segment. Burada Scala'nın görüldüğü üzere iyice Sedan formuna taşınmış ve epey büyümüş Octavia ile Golf arasında bir tampon araç olması istenmiş, aynı şekilde Fabia'nın emektar PQ-35 şasisi yerine MQB'ye kurulmuş. Zaten Polo ve A1 konfor, izolasyon, güvenlik gibi konularda C segment HB arabaların çoğundan daha fazla C segment arabalar. Megane IV Facelift , Focus IV gibi C segment kaliteli arabaları saymazsak Polo ve A1 çoğundan daha iyi.



    Polo-Ibiza-A1 3 VAG 3 MQB (Not Polo bu hafta makyajlandı)

    Scala ve T-Roc neden C segmenttir

    Scala'nın bu arabaların yanında yeri yok ama B segment Kamiq'le neredeyse aynı iç mekana ve çok benzer dış hatlara sahip olmaları yüzünden bu arabayı B segment gibi düşünenler olmuş. Mantık itibariyle B segment mantığı var ama ürün gamına bakarsak Polo ve Ibiza 1.0 atmosferik motorla başlıyor, Scala Golf 8 ile aynı motorla başlıyor, sadece benzinli olarak turbo benzinli 1.0 ve 1.5 seçenekler var. Golf R-Line gibi 1.5 150 PS Monte Carlo versiyonu da var. Ürün gamı bire-bir Golf 8.




    Scala ve T-Roc neden C segmenttir


    Scala ve T-Roc neden C segmenttir


    Boyutlarını söylemenin anlamı yok, boyutlara bakarsak Taliant Megane'dan 3 santim fazla genişliği ile D segment oluyor.Scala ve T-Roc neden C segmenttir  Yine de söylersek Golf 8'den daha büyük bir araba.


    Şasi olarak MQB A0'ın bir başka versiyonunu kullanıyor, Polo ve Ibiza ile tamamen aynı şasi değil ama Golf şasisi olan MQB değil, Golf 8 şasini kullanan araç yeni Skoda Octavia.


    Yani bu araba Octavia'nın HB'deki boşluğunu dolduruyor ama Octavia'dan bozma bir araba değil, sürüş dinamikleri de kesinlikle daha zayıf olacaktır ama ürünün yerine bakarsak bu araba C segment, B segment arabalardaki güçsüz motorlar yok, baz donanımdan itibren hem EU hem TR Polo ve Ibiza'dan dolu bir araba.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-61960E1CE -- 3 Mayıs 2021; 16:20:39 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Scala / T-Roc için konu açılıyor, konunun büyük kısmı yine EGEA.


    Bu sefer Egea'nın adı geçmez mi acaba diye giriyorum konuya, bakıyorum konu başlığında Scala/T-Roc yazıyor ama hedef yine Egea, hiç şaşırtmıyor.


    Bu arada boyutları ve genel itibariyle Scala C sınıfı neyse o şekilde duruyor. Skoda hangi segmente yerleştiriyor bilmiyorum ama C HB araç alacak olsam seçeneklerim arasında Scala kesin olurdu.


    Ek: Gazete küpürleriyle segment belirleyecek olursak burada da birkaç defa "compact" sınıf olduğu yazılmış. Ama tabi işimize hangisi geliyorsa.


    https://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/tofas-16-yil-sonra-egea-ile-tekrar-otomobil-ureticisi-oluyor-40107460




    “Yalanın gücü doğrunun güçsüzlüğünden değildir. Yalan teşkilat kurmuş,doğru yalnızdır."

    Yapay Zekanın Yanıtı

    Scala ve T-Roc: C Segmentindeki Araçlar

    Skoda Scala ve Volkswagen T-Roc, kompakt boyutları ve çok yönlülükleriyle öne çıkan iki popüler araçtır. Bu araçlar, C segmentinde yer alarak, hatchback ve crossover karışımı bir yapı sunarlar.

    C Segmenti Tanımı

    C segmenti, genellikle uzunlukları 4,2 ila 4,6 metre arasında olan kompakt arabalardan oluşur. Bu araçlar, günlük kullanım için uygun büyüklüktedir ve genellikle beş yolcu ve orta düzeyde bagaj kapasitesi sunarlar. Hatchback ve sedan gibi farklı gövde tiplerinde mevcut olabilirler.

    Scala ve T-Roc'un C Segmentindeki Konumu

    Skoda Scala, C segmentinde bir hatchback olarak konumlandırılmıştır. Pratik bir iç mekana ve geniş bir bagaj hacmine sahiptir. Volkswagen T-Roc ise aynı segmentte yer alan bir crossover'dır. Daha yüksek bir sürüş pozisyonu ve artırılmış yerden yükseklik sunar, bu da onu hafif arazi koşulları için uygun hale getirir.

    Anahtar Farklılıklar

    Scala ve T-Roc, C segmentinde yer almalarına rağmen, bazı önemli farklılıklara sahiptirler. Scala, daha çok yakıt ekonomisi ve pratiklik odaklıdır, T-Roc ise stil ve çok yönlülüğe vurgu yapmaktadır. Ayrıca, T-Roc, dört tekerlekten çekiş seçeneği sunarken, Scala yalnızca önden çekişlidir.

    Sonuç olarak, Skoda Scala ve Volkswagen T-Roc, kompakt boyutları, çok yönlülükleri ve farklı ihtiyaçları karşılama konusundaki yetenekleriyle C segmentinde popüler seçeneklerdir. Scala, pratiklik ve yakıt tasarrufunu arayanlar için idealken, T-Roc macera ve stil arayanlar için daha uygun bir seçim olabilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • T-Roc



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-61960E1CE -- 3 Mayıs 2021; 16:21:32 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ne para var adamda .Araç için arasak indirim yapar mısın diye ... Milyonluk araçlardır var Bin lira indirim yapar ancak .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Basın açıklaması efsane



    İlanlarda ki araçlarda Porsche. Golf, range vs. hepsi de premium.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2012 model hatasız boyasız pudra şekerli

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Scala Rapid'in yerine çıktı ve Rapid B olarak kabul ediliyordu....

  • Kalite olarakta baz alındığında T-Roc B’dir denemez.

    Benim boyutları sebebiyle C olarak bilinen corollamdan bile kat ve kat daha iyi işçiliğe ve malzeme kalitesine sahip.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi daswagen -- 15 Haziran 2021; 12:53:3 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Kardes bugune kadar binleece mesaj gordum bu forumda ama bu kadar bos vakti olani gormemistim vay arkadas derde bak

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Scala / T-Roc için konu açılıyor, konunun büyük kısmı yine EGEA.


    Bu sefer Egea'nın adı geçmez mi acaba diye giriyorum konuya, bakıyorum konu başlığında Scala/T-Roc yazıyor ama hedef yine Egea, hiç şaşırtmıyor.


    Bu arada boyutları ve genel itibariyle Scala C sınıfı neyse o şekilde duruyor. Skoda hangi segmente yerleştiriyor bilmiyorum ama C HB araç alacak olsam seçeneklerim arasında Scala kesin olurdu.


    Ek: Gazete küpürleriyle segment belirleyecek olursak burada da birkaç defa "compact" sınıf olduğu yazılmış. Ama tabi işimize hangisi geliyorsa.


    https://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/tofas-16-yil-sonra-egea-ile-tekrar-otomobil-ureticisi-oluyor-40107460




    “Yalanın gücü doğrunun güçsüzlüğünden değildir. Yalan teşkilat kurmuş,doğru yalnızdır."




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MÜŞAVİR -- 15 Haziran 2021; 13:52:44 >




  • Daswagen v2 konu açmış. T-Roc nerde?

  • Şimdi de scalaya mı sardın? Civic bitti, sıra bunlara geldi demek. Her gün yatarken acaba vw hazretlerini nasıl yüceltebilirim yarın diye düşünerek mi uyuyorsun? Gün içerisinde de herhalde vw servislerinden birinden aldığın üstünde logo olan tişörtle geziyorsundur sen.

  • T-roc net B. Nokta

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İkisi de B sınıfı.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hangi segment olursa olsun
    Var mı faydası



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-4020D9D24 -- 17 Haziran 2021; 13:32:13 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • B segmenttir. T roc un malzrme kalitesi iyi diyen adam da carpilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: daswagen

    Kalite olarakta baz alındığında T-Roc B’dir denemez.

    Benim boyutları sebebiyle C olarak bilinen corollamdan bile kat ve kat daha iyi işçiliğe ve malzeme kalitesine sahip.

    Konsolu pazarda satılan leğenler gibi T-Rocun Scala ve T-Roc neden C segmenttir 

  • Scala rapidin yerine çıktı. B+ segmenttir. Yeni polo ile aynı şasi var. Golfte bağımsız suspansiyon varken scalada yoktur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.