Global C platformunun ilk modeli ve 2011 Yılın Otomobili Ödülü (COTY) finalisti Yeni C-MAX 5 ve 7 koltuklu modelleriyle İzmir ve Çeşme’de gerçekleşen basın organizasyonuyla tanıtıldı.
İlk olarak İstanbul Autoshow’da karşımıza çıkan C-MAX ve Grand C-MAX modelleri fuarla birlikte satışa sunulmuştu. Trend ve Titanium donanım versiyonlarına sahip modellerden C-MAX 42 bin 500 TL’den, Grand CmAX ise 55 bin TL’den başlayan fiyat seçenekleriyle satışa sunuluyor. GRand C-MAX’de sadece Titanium donanım paketi kullanılırken, aracın benzinli ve dizel versiyonları arasında sadece 750 TL fark bulunuyor.
Yeni C-MAX serisiyle Ford bir yandan müşterilerine sportif beş koltuklu C-MAX ile geniş hacimli yedi koltuklu Grand C-MAX arasında tercih yapma imkânı verirken diğer taraftan da aileler için fonksiyonel ve inovatif teknolojiler sunuyor. Yeni Grand C-MAX’ta segmentinde ilk defa uygulanan arka kayar kapı özelliğinin yanı sıra ikinci sıradan üçüncü sıraya koridor geçiş ve arka koltuk konfigürasyonunu ihtiyaca göre anında değiştirebilme imkânı veren katlanır koltuk sistemi de var.
Bağımsız Euro NCAP kuruluşu tarafından en yüksek not olan 5 yıldız güvenlik notu ile ödüllendirilen yeni C-MAX’in kompakt sınıfa yepyeni bir soluk getireceğine değinen Ford Otosan Pazarlama, Satış ve Satış Sonrasından Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Aykut Özüner: “Bugüne kadar sürüş karakteri ve tasarımıyla tüketici nezdinde özel bir yere sahip olan C-MAX modelimiz yenilenerek segmentinde ilklerle birlikte üstelik 5 ve 7 koltuklu iki farklı model seçeneği ile Türk tüketicisinin karşısına çıkıyor. Kompakt MAV sınıfının en önemli markalarından olan C-MAX, sahip olduğu yeni teknolojiler ve motor seçenekleriyle hem ekonomik hem de çevreci bir otomobil. 2011 yılında 2.500 adet satılmasını beklediğimiz yeni C-MAX ve Grand C-MAX modelleri, Ford ailesinin en önemli üyelerinden olmayı sürdürecek” dedi.
Yeni Ford C-MAX yelpazesi, aracı paralel olarak park etmeye yardım eden Otomatik Park Sistemi gibi konfor, güvenlik, dayanıklılık odaklı ve kompakt MAV sınıfında yeni olan çok sayıda gelişmiş teknolojiyi de sunuyor.
Yeni C-MAX ayrıca Ford’un C sınıfı otomobillerinde güçlü ama oldukça ekonomik ve düşük CO2 oranlı Ford EcoBoost benzinli motor ailesinin gelişini de müjdeliyor.
Yeni C-MAX, Ford EcoBoost ailesindeki diğer motorlarda olduğu gibi, yüksek basınçlı direkt enjeksiyon, düşük ataletli turboşarj sistemi ve çift bağımsız değişken kam zamanlamasına sahip 180PS gücündeki 1.6 litre Ford EcoBoost motoru sayesinde aynı güç sınıfındaki daha geniş hacimli geleneksel benzinli motorlara oranla yüzde 20’ye varan yakıt ekonomisi sağlıyor.
C-MAX ve Grand C-MAX iki farklı hedef müşteri topluluğunun ihtiyaçları çerçevesinde geliştirilmiş. C-MAX daha geniş kapsamlı yaş aralığına hitap ederken, Grand C-MAX genç aileleri hedefliyor.Grand C-MAX, 5 koltuklu versiyonu C-MAX’e göre daha geniş alan oluşturmak adına 140 mm daha uzun bir aks mesafesine sahip ve 58 mm daha yüksek. 4,52 m toplam uzunluğu ile yedi yolcu için konforlu bir seyahat ya da fazla miktarda bagajı olan beş yolcu için geniş bir iç mekân sunuyor.
Beş koltuklu C-MAX, çekici yeni siluetinin içinde klasik C-MAX iç mekânı ve pratikliğini devam ettirerek bir önceki model ile aynı dış boyutlara sahip. Yeni model, bir önceki C-MAX ile özdeşleştirilen konfor, yüksek oturma konumu, esneklik ve kompakt yapısını sürdürerek her yaştan müşteriye hitap ediyor.
Hem C-MAX hem de Grand C-MAX, Ford’un son dönemde pazara sunduğu ve büyük başarılar yakalayan Ford Fiesta, Ford Kuga ve Ford Mondeo gibi, Ford Kinetik Tasarım anlayışı doğrultusunda oluşturulmuş cesur iç ve dış tasarıma sahip.
Yeni yedi koltuklu Grand C-MAX’in koltuk konsepti ve kapı yerleşimi, aile sahibi kullanıcılar ile gerçekleştirilen detaylı araştırmalar sonucunda onların en çok tercih ettiği yapılandırmalar doğrultusunda oluşturulmuş.
Aracın donanımında çift kayar arka kapılar ve ikinci koltuk sırası için yaratıcı yeni bir koltuk katlama konsepti bulunuyor. Bu konsept sayesinde ortadaki koltuk kolay ve çabuk bir şekilde katlanarak sağ koltuğun içine giriyor ve böylece yolcuların kolayca üçüncü sıraya erişebilmeleri için iki koltuk arasında koridor oluşturularak pratik bir ‘geçiş’ alanı yaratıyor. Bu özel koltuk katlama sistemi de sınıfında ilk ve tek Grand C-MAX’de bulunuyor.
Her iki C-MAX modelinde de kokpit yükseğe monte edilmiş vites kolu ve orta konsolla yüksek bir ‘kumanda köprüsü’ sürüş konumu sağlıyor. Sürücü kumandaları ve ekranlar, Fiesta ve Mondeo gibi yeni araçlarda sunulan ve oldukça beğenilmiş olan yerleşim düzenlerine dayalı Ford İnsan Otomobil Arabirimi’nin (HMI) ileri neslini temsil ediyor.
Yeni Ford C-MAX yelpazesinde kullanılan ileri teknoloji güç aktarma sistemleri, etkileyici yüksek performans ile düşük yakıt tüketimi ve CO2 emisyon seviyesini biraraya getiriyor.
Benzinli motor serisinde, Ford EcoBoost motorun tamamen yeni 4 silindirli 1.6 litre hacme sahip ilk uygulaması 180 PS olarak öne çıkıyor.
Ford EcoBoost motor, yüksek verimliliği ve düşük CO2 emisyon değerleriyle Ford’un benzinli motorları içerisinde yepyeni bir nesli temsil ediyor. Şirketin Avrupa’daki güç aktarım sistemi mühendisleri tarafından global olarak kullanılmak üzere geliştirilmiş olan hafif, tümüyle alüminyum 1.6 litre Ford EcoBoost motor, yanma verimliliğini maksimum seviyeye çıkartmak için yüksek basınçlı doğrudan yakıt enjeksiyon sistemi, geliştirilmiş turboşarj teknolojisi ve çift bağımsız değişken kam zamanlaması özelliklerini bir araya getiriyor.
C-MAX’ta bulunan 180 PS motor, 0-100 km/s için 8,5 saniye ve 50-100 km/s için 8,8 saniye (dördüncü viteste) hızlanma süresiyle sadece 154 g/km CO2 emisyon değeri sağlayarak olağanüstü bir sürüş keyfi veriyor.
Yeni C-MAX‘ta ayrıca 125 PS güç üreten 1.6L Ti-VCT benzinli motor seçeneği de bulunuyor.
Yeni C-MAX’ta sunulan dizel motor, Ford’un beğenilen 1.6 litre Ford Duratorq TDCi motorunun güçlendirilerek düşük yakıt tüketimi ve emisyon oranları sağlanmış versiyonu olarak karşımıza çıkıyor.
Bu motor rekabetçi yakıt tüketimi ve CO2 emisyon değeri sağlıyor: 1.6 litre TDCi C-MAX’ta 119 g/km CO2 oranı ve Grand C-MAX’ta 129 g/km CO2 oranı elde ediyor.
Yüksek verimlilikli, düşük CO2 oranlı benzinli EcoBoost ve dizel TDCi motorlara; ilk kez Yeni C-MAX’te kullanılan yeni Ford Durashift 6 ileri manuel şanzıman eşlik ediyor.
Bir önceki C-MAX ileri sürüş dinamikleri ile etkileyici konforu biraraya getirmesi ile tanınıyordu. Bu yeni model ise C-MAX’in bu özelliğini bir ileri aşamaya taşıyarak sürücüye ancak daha büyük premium araçlarda bulunan hassas direksiyon, sportif bir yol tutuş ve zarafeti birleştirerek sınıfının lideri sürüş keyfi sunuyor.
C-MAX üzerindeki önemli şasi teknolojileri arasında tamamen yeni Elektrikli Direksiyon Destek sistemi (EPAS), yenilenen bağımsız arka süspansiyon ve aracın viraj alma kabiliyetini ve çevikliğini daha da artıran yeni Dinamik Tork Kontrolü (Torque Vectoring Control) sistemi yer alıyor.
Ford’un yeni global C segmenti platformu üzerine inşa edilen ilk araçlar sunulmaya hazırlanırken, Avrupalı C-MAX ile Grand C-MAX modelleri de daha üst segment araçlarda bulunan etkileyici gelişmiş teknolojiler dizisini beraberinde getiriyor. Bu yeni teknolojilerin arasında müşteriler ve aileleri için pratikliği ve güvenliği artırmaya yönelik birçok özellik bulunuyor. Önemli yeniliklerden bazıları; Otomatik Park Sistemi, Kör Nokta Uyarı Sistemi, Ayarlanabilir Hız Sınırlayıcı, Otomatik Çocuk Kilidi, Otomatik Bagaj Kapağı, Bluetooth ve Türkçe Sesli Kontrol Sistemi ile Arka Koltuk Emniyet Kemer İkazı
Yeni Ford C-MAX ve Grand C-MAX modelleri, bağımsız Euro NCAP kuruluşu tarafından en yüksek not olan 5 yıldız güvenlik notu ile ödüllendirildi.
Ford’un yeni C-MAX serisi, kazalarda boyun korumasında gelmiş geçmiş en yüksek puana ulaşarak hem yetişkin yolcu hem de çocuk yolcu güvenliği kategorisinde çok iyi sonuçlar elde etti.
Hem yeni C-MAX hem de Grand C-MAX, ileri teknolojilere sahip güvenlik sistemleriyle bir araya getirilen Ford’un Akıllı Koruma Sistemi’ne (IPS-Intelligent Protection System) sahipler.
C-MAX ve Grand C-MAX’ta bulunan Ford’un Akıllı Koruma Sistemi’nin en önemli özellikleri arasında bireysel tek kademeli ön hava yastıkları, sürücü ve ön yolcu için 3 boyutlu yan göğüs hava yastıkları ve yanında bir ve ikinci koltuk sıraları için standart yan perde hava yastıkları bulunuyor.
Ford’un yüksek hızlarda önden alınan darbelerde sürücüden uzaklaşarak yolcuların baş ve gövdesi üzerinde oluşan yükleri azaltan yatay hareketli direksiyon kolonu sayesinde sürücü güvenliği daha da artırılmış.
Daha fazla yaya koruma sağlamak için araçların ön burun tasarımları da özenli bir mühendisliğin ürünü. Buna bağlı olarak katlanabilir silecek sistemi ve ön camın tabanındaki darbelerin etkisini azaltmaya yarayan ‘yumuşak’ kaporta tasarımı geliştirilmiş.
Yeni C-MAX serisinde arka koltuk yolcu güvenliği tasarımın önemli bir unsuru. C-MAX ve Grand C-MAX’ta tüm koltuklar üç noktalı emniyet kemerleriyle donatılırken ikinci koltuk sırasının dışta bulunan iki koltuğunda her iki modelde de ISOFIX bağlantısı bulunuyor.
Yedi koltuklu Grand C-MAX aynı zamanda ikinci veya üçüncü koltuk sırasındaki herhangi bir yolcunun emniyet kemerini düzgün takmaması halinde sürücüyü uyaran yeni özel Arka Koltuk Emniyet Kemeri İkazı Sistemi’ne sahip. Bu sistem, özellikle araçta genç yolcular seyahat ederken yardımcı oluyor.
Emniyet kemerlerinin takılı olmaması durumunda sürücü, hem sesli hem görsel uyarılarla ikaz ediliyor. Sistem, yolculuk sırasında emniyet kemerlerinden birinin açılması halinde de uyarı sinyalleri veriyor.
Avrupa’da 2.0 litrelik versiyonda otomatik şanzıman bulunan araçlar ülkemizde sadece manuel şanzıman sistemiyle satılacak.
5 kişilik olan c-max dışardan muhteşem gözüksede içten malesef 30binlik araç kadar kalıtelı. Koltukları çok sert.Konsoldaki plastik çok sert ve sanki kırılcak gibi duruyor. Yeni focusta bulunan güzel konsol bu araca uğramamış.Gayet basit.Titanium modelinde bile ekran küçük ve bulunduğu yere sonradan monte gibi duruyor. Çok şeyden kırpmışlar fakat iş paraya gelince maşallah... 7 kişilikte olan bir çok özellik malesef 5 kişilikte yok.
7 kişiliğine ise binemedim.Onun için yorum yapamıcam ama 5 kişilik sevdam başladı geçen ay içinde ve ford bayinde test surusu ve aracı detaylı ıncelememle beraber bıttı:)
Daha önce de başka bir sayfada yazmıştım. Grand C-max'e bindi. Tamam ergonomik, ortada koridor, kayan kapı falan ama adı grand kendisi bence mini. Ancak küçük çocuklu ailelere hitap edebilir gibi geldi. İç mekan çok kısıtlı bence. Bindiğimde sürücü koltuğna da arka koltukar da sığamadım:) 95kg biriyim ama çok da iri değilim:) İçi oldukça şık, koridor fikri aslında güzel dıştan tasarımı çok çok güzel ama dediğim gibi çok da grand bi araba değil bence.:/
quote:
Orijinalden alıntı: pascuu
5 kişilik olan c-max dışardan muhteşem gözüksede içten malesef 30binlik araç kadar kalıtelı. Koltukları çok sert.Konsoldaki plastik çok sert ve sanki kırılcak gibi duruyor. Yeni focusta bulunan güzel konsol bu araca uğramamış.Gayet basit.Titanium modelinde bile ekran küçük ve bulunduğu yere sonradan monte gibi duruyor. Çok şeyden kırpmışlar fakat iş paraya gelince maşallah... 7 kişilikte olan bir çok özellik malesef 5 kişilikte yok.
7 kişiliğine ise binemedim.Onun için yorum yapamıcam ama 5 kişilik sevdam başladı geçen ay içinde ve ford bayinde test surusu ve aracı detaylı ıncelememle beraber bıttı:)
C-Max'ı ben de inceledim ama hiç de 30 binlik bir araba kalitesinde gibi gelmedi bana. Ön konsol ve ön kapı döşemeleri yumuşak plastikten, arka kapı döşemesi ise sert plastikten. Düğmelerin bulunduğu orta konsol kısmındaki plastik sert ama BMW, Mercedes dahil her arabada oralar zaten hep sert plastikten olur. Ön konsolun neresini kalitesiz buldunuz anlayamadım açıkçası
Not : Bu plastiğin sertliği-yumuşaklığı meselesine de bu kadar takılmaya gerek yok, bu forumda tek kalite kriteri plastiklerin sertliği-yumuşaklığı olmaya başladı.
bu ford ne zaman otomatik yapabilecek....
powershifti kullanmaya başladı aslında volvo'yla birlikte, yalnız niçin küçük hacimlere koymuyorlar bilemiyorum.
quote:
Orijinalden alıntı: barisozyurt
quote:
Orijinalden alıntı: pascuu
5 kişilik olan c-max dışardan muhteşem gözüksede içten malesef 30binlik araç kadar kalıtelı. Koltukları çok sert.Konsoldaki plastik çok sert ve sanki kırılcak gibi duruyor. Yeni focusta bulunan güzel konsol bu araca uğramamış.Gayet basit.Titanium modelinde bile ekran küçük ve bulunduğu yere sonradan monte gibi duruyor. Çok şeyden kırpmışlar fakat iş paraya gelince maşallah... 7 kişilikte olan bir çok özellik malesef 5 kişilikte yok.
7 kişiliğine ise binemedim.Onun için yorum yapamıcam ama 5 kişilik sevdam başladı geçen ay içinde ve ford bayinde test surusu ve aracı detaylı ıncelememle beraber bıttı:)
C-Max'ı ben de inceledim ama hiç de 30 binlik bir araba kalitesinde gibi gelmedi bana. Ön konsol ve ön kapı döşemeleri yumuşak plastikten, arka kapı döşemesi ise sert plastikten. Düğmelerin bulunduğu orta konsol kısmındaki plastik sert ama BMW, Mercedes dahil her arabada oralar zaten hep sert plastikten olur. Ön konsolun neresini kalitesiz buldunuz anlayamadım açıkçası
Not : Bu plastiğin sertliği-yumuşaklığı meselesine de bu kadar takılmaya gerek yok, bu forumda tek kalite kriteri plastiklerin sertliği-yumuşaklığı olmaya başladı.
Yok ben de oyle kalkp plastik vb seylere takilan birisi degilim.Kendi kullandigim arac colt.Plastige takilsam imkansiz colt almazdim:) Ama soyle ki bir yeni focusun ic mekanina bakin bir de cmax in ic mekanina bakin.Konsolda cok fark var.
Titanium ama sanki trend gibi duruyor on konsol. Koltuklar ise hayatimda gormedigim kadar sert.Oturdum ve direk rahatsiz etti 53-54 bin tl verince insan daha bir kalite arar yanlis miyim?
Cok buyuk umutlarla gitmistim ford bayine.Hatta forddan cikip yanindaki renault ya ugradim megane sw icin. Inanin arada cok buyuk konfor farki var.
quote:
Orijinalden alıntı: pascuu
5 kişilik olan c-max dışardan muhteşem gözüksede içten malesef 30binlik araç kadar kalıtelı. Koltukları çok sert.Konsoldaki plastik çok sert ve sanki kırılcak gibi duruyor. Yeni focusta bulunan güzel konsol bu araca uğramamış.Gayet basit.Titanium modelinde bile ekran küçük ve bulunduğu yere sonradan monte gibi duruyor. Çok şeyden kırpmışlar fakat iş paraya gelince maşallah... 7 kişilikte olan bir çok özellik malesef 5 kişilikte yok.
7 kişiliğine ise binemedim.Onun için yorum yapamıcam ama 5 kişilik sevdam başladı geçen ay içinde ve ford bayinde test surusu ve aracı detaylı ıncelememle beraber bıttı:)
Aynı araca mı baktık?
Koltukların sert olması müthiş birşey, şehir içi yumuşak koltuklar seni mahvediyor, sert koltuk filtre kahve etkisi yapıyor, koltukların kavraması hele hele mpv klasmanında bir araç için çok başarılı
Yeni Focusla konsol aynı neredeyse, tam olarak ne fark gördünüz ben anlayamadım? bir tasarımcı olarakda çok merak ettim
Ekran küçük, çünkü navigasyon yok adamlar 55 ekran CRT tüplü TV mi koysaymış ne yaptınız
Konsolun üst kısmının malzeme kalitesi iyi, parça birleşim noktaları başarılı gözüküyor, ama vites konsolu, alt kısımlar falan sert plastik eh Fordların iç mekan kalitesi hiçbir zaman çıta belirleyici olmadı, adamların iddialı olduğu olay sürüş dinamiği
Bence tasarımına, fiyatına, motoruna göre fiyatlandırması başarılı.. millet 35-40 milyarlık kia vengaları öve öve bitiremiyor, yeoyeni bir üst sınıftaki 125hp lik c-max in boşunu adam sana 42.500 e veriyor, titanium-x paket 50küsür milyar ok ama resmen audi-bmw-merso donanımları var onda da biraz acımasız eleştirmişsiniz.
quote:
Orijinalden alıntı: pascuu
5 kişilik olan c-max dışardan muhteşem gözüksede içten malesef 30binlik araç kadar kalıtelı. Koltukları çok sert.Konsoldaki plastik çok sert ve sanki kırılcak gibi duruyor. Yeni focusta bulunan güzel konsol bu araca uğramamış.Gayet basit.Titanium modelinde bile ekran küçük ve bulunduğu yere sonradan monte gibi duruyor. Çok şeyden kırpmışlar fakat iş paraya gelince maşallah... 7 kişilikte olan bir çok özellik malesef 5 kişilikte yok.
7 kişiliğine ise binemedim.Onun için yorum yapamıcam ama 5 kişilik sevdam başladı geçen ay içinde ve ford bayinde test surusu ve aracı detaylı ıncelememle beraber bıttı:)
ford yerine yanlışlıkla çin yada uzak doğu markalarından birisini incelemiş olabilir misin?
bu aracı çok tartışmaya gerek yok, otomatik olmadıktan sonra başarı şansıda yok
Bildiğim kadarıyla Ford powershift'in 1.6 motor için olanını geliştirme hatta test aşamasında. Focus'ta CVT şanzımanda ağızları yandığı için 1.6 için olan powershift'i daha detaylı test ediyor olabilirler. 1.6 ecoboost powershift gelecek diye biliyorum ama 1.6TDCI'de powershift olacak mı bilmiyorum...
bomboş araç2 özellik ekleyince 60 bin tl oluyor çüşünüz bi zahmet ford
kendımden suphe ettım valla sımdı hakıkaten gıdıp baska aracı mı ınceledım dıye:)
Valla ya ben cok yuksek standart beklıyerek gıttım araca bakmaya ya da ne bılıyım:) Cidden cok rahatsız geldı bana araç.Inceledığım versıyon x paketlıydı hemde.
Yok yani ben sevmedim sonucta:) Alana hayırlı olsun tabı kı de.
Ben çok beğendim, hatta otomatik vites olsaydı kuga yerine c-max siparişi verirdim.
Ben kendi adıma kugayı c-max ailesine asla değişmem. İç işçiliği, ön konsolu şekil yapmış olabilirler ama arada bence dağlar kadar zerafet, sürüş keyfi ve konfor farkı var. Kuga çok daha klas diye düşünüyorum. Kugaya 3-4 ilave ile tartışmasız mükemmel olurdu ama fiyatı da 90'ı bulur kimse almazdı. Ford da yapmıyo bu yüzden