Şimdi Ara

buji kablosu ve cıkardığı sorunlar

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
13
Cevap
0
Favori
98.673
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • eskiyen buji kabloları ne tip sorunlar cıkartıyor
    arasıra aracın calışmamasını etkilermi?



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Buji Kablosu: Önemi, Sorunları ve Çözümleri

    Motorlu araçların sorunsuz çalışması için buji kablosunun önemi yadsınamaz. Buji kablosunun arızalanması veya hasar görmesi, aracınızın performansında çeşitli sorunlara yol açabilir.

    Buji Kablosu Elektrik Çarpıyor

    Buji kablosu hasar gördüğünde veya yalıtımı bozulduğunda, elektrik akımının diğer bileşenlere kaçmasına neden olabilir. Bu kaçak akım, size elektrik çarpmasına neden olarak tehlikeli olabilir.

    Buji Kablosunda Kaçak Varsa Ne Olur?

    Buji kablosunda kaçak varsa, ateşleme sistemine yeterli elektrik akımı iletilmeyebilir. Bu durum, motorunuzun düzensiz çalışmasına, güç kaybına ve yakıt verimliliğinde düşüşe yol açabilir.

    Buji Kablosu Ömrü

    Buji kablolarının ömrü, sürüş alışkanlıkları ve çevresel faktörlere bağlı olarak değişebilir. Ancak genel olarak, buji kablolarının her 30.000 ila 100.000 kilometrede bir değiştirilmesi önerilir.

    En İyi Buji Kablosu Markası

    Piyasada birçok farklı buji kablosu markası bulunmaktadır. En iyi marka, aracınızın modeline ve sürüş alışkanlıklarınıza bağlı olarak değişebilir. Ancak NGK, Bremi ve Bosch gibi markalar genellikle güvenilirlikleri ve kaliteleri ile tanınırlar.

    Buji Kablosu Atlama Yapıyor

    Buji kablosu atlıyorsa, araç çalışırken motor bölmesinden kıvılcım sıçramaları görebilirsiniz. Bu durum, ciddi bir ateşleme sorununun işareti olabilir ve derhal bir tamirciye başvurmanız gerekir.

    Bremi Buji Kablosu Yorumları

    Bremi buji kabloları, dayanıklılıkları ve uygun fiyatlarıyla bilinirler. Çevrimiçi incelemeler genellikle olumludur ve kullanıcılar uzun ömürlülüklerinden ve sorunsuz performanslarından memnun kalırlar.

    NGK Buji Kablosu Yorum

    NGK buji kabloları, yüksek kaliteleri ve güvenilirlikleriyle ünlüdür. İncelemeler, NGK buji kablolarının ateşleme sisteminin performansını artırdığını ve genel olarak araç performansını iyileştirdiğini göstermektedir.

    Buji kablosunun önemini anlayarak ve sorunlarını zamanında tespit ederek, aracınızın sorunsuz ve güvenli şekilde çalışmasını sağlayabilirsiniz.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Eskiyen buji kabloları yalıtkanlık özelliğini yitirebildiği için motor şasesine atlamalar yapar ve silindirlerde hazır bekleyen yakıt hava karışımını ateşleyemediği için motorda teklemeler, güç düşüklüğü ve eksozda biriken gazlardan dolayı patlamalara neden olabilir. Motor bölmesinde özellikle araç LPG li ise olası bir kaçakta LPG nin alev almasına yol açabilir.
  • Bence etkiler.Distribütör kapağından kabloları takip edersen 4 tanesi bujilere bitanesi ateşleme merkezine gider. O kablodaki bi kopukluk aracın çaloşmamasını sağlayabilir. Eskidiğini düşünüyosan bi takım al ucuz bişey.
  • Kesinlikle buji kabloları sorunsuz kaliteli olmalıdır.
  • evet, benim araçta tekleme problemleri çıkmaya başlamıştı. Buji kablolarını değiştirdim. araba kendine geldi,
  • arkadşalar , peki beni son günlerde acayip elektrik çarpmaya başladı yani statik elektrik yüklenirdim hafif çıt ederdi ama şimdi çaat ediyo acaiyp çarpıyo kapıyı kapatırken.

    acaba araba yüzünden mi elektrik yükleniyorum bilemicem. Bazen çok fazla çarpıyor bazen çok az oluyor.

    Acaba arabadki elektrik aksağımı ile alakalı bişey olabilir mi.

    Bide şu var sürekli ayaklarımı hareket ettirdiğim için ağımda spor ayakkabı var paspasa sürte sürte elektrikleniyor galiba anlamış değilim
  • kalıtesız bujı kabloları lpglı araclarda cok farkettırıyor cekısde muazzam dusuk oluyor

    ne olursa olsun bujı kablonuzu gıdın yetkılı servısten orjınal alın

    zamanında babamın arabaya sanıyıde orjınal dıye yan sanayı kablo taktılar arabayı calıstırdıkarı anda elektronık atesleme sıstemını bozdu
    takan yer sucu ustune almadı s..sızler

    baska bıyere gıttık atesleme sıstemını tamır ettırdık
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Buji de Su Toplanması Sorunu
    17 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Ateşlemeyi karıştırabiliyor da ki bu motorun çalışmasını çok etkliliyor.
    Range'de saolsun o da olmuştu
  • Bi zamanlar ipek buji kablosu vardı, biraz pahalı idi ama güzeldi...
  • TEKLEMENİN NEDENLERİ DİSBİTÖRLE ALAKALIDIR BUJİ KABLOLARINI TEKER TEKER ÇEKİN HANGİSİ AZ VERİYORSA TEVZİ MAKARASINA BAKIN ONDAN SONRA MODÜL MODÜLDEN SONRA BOBİN 3 PARÇA BUJİ KABLOLARI PATLAKSA BOZUKTUR UCLARINDA PATLAKLIKYANMA VARSA YOKSA ZATEN KABLO İLETKEN PARÇA ELAKTİRİK İYİ OLDUKTAN SONRA HERTÜRLÜ GEÇER
  • Konu eski ama bilgi bilgidir. Benim aracım motor ısınınca LPG de tekleme yapıyordu. Uzun süren araştırmalardan sonra buji kablolarını değiştirdik. Şu an sorun yok gibi duruyor. Bir kaç gün daha kullanalım bakalım.

    Eğer aracınız LPG de tekleme yapıyorsa ve sorunun LPG sisteminden olmadığına eminseniz ilk olarak bujilerle buji kablolarına baktırınız.
  • Ateşleme kablosunda görünür bir hasar yoksa, görevini yapıp yapmadığı bir multimetre ile ölçülebilir.

    Multimetreyi 20 kΩ olarak ayarlayın.
    Temas iletkenlerini kablonun iki ucuna tutun.
    Direnci okuyun.
    Kabul edilebilir direnç değerleri:

    Bakır içli ateşleme kablosu: 1 - 6,5 kΩ
    İndüktif direnç ve karbon direnç: Değer metre başına direnç değerinin kablonun uzunluğu ile çarpılması ve tolerans aralığının eklenmesiyle hesaplanır.
    İndüktif dirençli ateşleme kabloları: Bunlarda direnç 2,2 kΩ - 8 kΩ arası olabilir.
    Karbon dirençli ateşleme kabloları: 1 m kablo başına direnç 10 kΩ - 23 kΩ arasıdır.


    Bu arada iridyum buji için NGK 10.2 buji kullanın faydasını görürsünüz...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: selmansannli30

    Ateşleme kablosunda görünür bir hasar yoksa, görevini yapıp yapmadığı bir multimetre ile ölçülebilir.

    Multimetreyi 20 kΩ olarak ayarlayın.
    Temas iletkenlerini kablonun iki ucuna tutun.
    Direnci okuyun.
    Kabul edilebilir direnç değerleri:

    Bakır içli ateşleme kablosu: 1 - 6,5 kΩ
    İndüktif direnç ve karbon direnç: Değer metre başına direnç değerinin kablonun uzunluğu ile çarpılması ve tolerans aralığının eklenmesiyle hesaplanır.
    İndüktif dirençli ateşleme kabloları: Bunlarda direnç 2,2 kΩ - 8 kΩ arası olabilir.
    Karbon dirençli ateşleme kabloları: 1 m kablo başına direnç 10 kΩ - 23 kΩ arasıdır.


    Bu arada iridyum buji için NGK 10.2 buji kullanın faydasını görürsünüz...

    Hocam konu 2006'da açılmış. Ben de bir şey yazmamışım ama beni mentionlamışsınız.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.